Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

teun schreef: vr 24 sep 2021, 10:22 Heb jij al wel eens op de Nederlandse weg gereden?
Zowat elke dag. En al 22 jaar een rijbewijs met zo'n ruime 300.000 km in heel diverse auto's.
En waarvoor die belangstelling in mij?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

ICE11 schreef: vr 24 sep 2021, 11:10 Wanneer ik als brave Duitser niet sneller rij dan het mag omdat in NL de boetes zo duur zijn heb ik bijna altijd een gele kenteken dicht aan mijn kofferbak aanschuiven! :Y
Geen zorgen, vanaf morgen hoeft de 1,5m afstand niet meer.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Alargule schreef: vr 24 sep 2021, 11:19 Dat zie ik inderdaad ook heel vaak. Wat me dan ook opvalt: ik ga dan gewoon naar de meest rechter rijstrook, waarbij ik ze dus rechts inhaal als ik sneller rijd. En op de een of andere manier blijven ze dan ineens op dezelfde afstand in mijn linkerspiegel zitten, nét te dichtbij om met de snelheid die ik dan heb nog naar links te kunnen schuiven. Als ik dan toch wat gas bijgeef omdat ik toch moet inhalen (vrachtwagens, doorgaans), volgt een claxon- en lichtconcert.

Dus kennelijk wordt rechts inhalen als een doodzonde gezien door onze brave oosterburen, maar met een gemoedelijke snelheid op de middelste rijstrook blijven hangen is allemaal prima.
Maar je kunt toch ook netjes links inhalen en na het inhalen weer helemaal naar rechts gaan. Ik zie ook wel vaak dat de ingehaalde auto dan ook wel naar rechts gaat.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Die brave oosterbuur kan ook gewoon netjes rechts aanhouden. Volgens mij is dat een algemeen gangbare regel in zowat heel Europa (en daarbuiten). Uiteraard met de aantekening dat in landen waar men links houdt, het precies andersom is.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DPDelft »

Hoewel ik het rechts passeren begrijp ben je formeel wel in overtreding. En qua gevaarzetting is rechts inhalen gevaarlijker dan onnodig links rijden. Dat is ook terug te zien in de boetes met 210 euro voor onnodig links rijden en 240 euro voor rechts inhalen.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ik passeer ook wel eens een rood stoplicht, houd zeker als het druk is onvoldoende afstand, mag graag eens flink optrekken bij het stoplicht als de weg voor me vrijligt en een hoge maximumsnelheid (80 of hoger) toestaat en haal zelfs wel eens in over een dubbele doorgetrokken streep.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

waldo79 schreef: vr 24 sep 2021, 11:34 Zowat elke dag. En al 22 jaar een rijbewijs met zo'n ruime 300.000 km in heel diverse auto's.
En waarvoor die belangstelling in mij?
Om jou geef ik zoveel niet hoor, ik vond het gewoon opmerkelijk dat een snelheidsbord voor een ervaren automobilist zo’n nieuwigheid zou zijn.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Huh? Hoe is dat een reactie op waldo79's oorspronkelijke commentaar?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Het slaat op de inhoud van de betreffende motie, uitzonderingen op de reguliere snelheid binnen de bebouwde kom bestaan volgens mij al zo lang als dat er een reguliere maximumsnelheid in de bebouwde kom is, en die gaan ook niet ineens verdwijnen als die norm wordt bijgesteld.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Nu snap ik er nóg minder van :|
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Ik zal mijn post eens verduidelijken: de roep om 30 in te voeren is nogal een symbolische. Veel dorpen zijn al omgezet in zones 30 in de afgelopen 20 jaar. Hetzelfde geldt voor de woonstraten en centra van steden. De meerwaarde van een algehele 30 ontgaat me.

En die 70 noem ik omdat een substantieel deel van het netwerk gericht is op doorrijden en dat wordt door politici maar graag vergeten.

Mij zul je in drukke woongebieden lang geen 30 zien rijden aangezien ik me aanpas aan de omstandigheden.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ik rij daar ook gewoon 130, ja.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Woonwijken mogen van mij zelfs 15km/u worden (oftewel woonerf wordt de norm voor woonwijken), in veel woonwijken is het minder dan 400 meter tot de ontsluitingsweg dus het verlies van reistijd is echt niet meer dan enkele tientallen seconden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Maar dat is niet handhaafbaar. Tenzij je flitspalen in woonwijken wil neerzetten. Met een paar bloembakken en drempels kun je het beste de maximumsnelheid op 30 houden. Dat rijden de meeste mensen vanzelf wel.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Bestaande woonerven zijn ook vaak niet te handhaven, maar toch zijn ze er. Sowieso is de keuze om een straat wel of geen erf te maken niet altijd te begrijpen. Hier in de buurt zijn diverse straten die alle kenmerken van een woonerf hebben (uitritconstructie, geen losse stoep, afgesloten voor doorgaand verkeer) maar die toch geen officiële status van een woonerf hebben, terwijl men verderop een doorgaande straat met stoep wel als woonerf heeft aangemerkt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Tom98 schreef: vr 24 sep 2021, 11:23 Dat gebeurt inderdaad ook regelmatig. Ik rijd inderdaad ook altijd gewoon rechts en passeer hen dan ook rechts. Gebeurt ook heel vaak dat meerdere auto's mijn voorbeeld volgen, de Duitser wordt dan dus door 4 of 5 auto's rechts gepasseerd, en dan nog steeds stoïcijns met 95 in het midden blijven plakken -0-
Ik vraag me dan af: wat denken zij?
In voorkomende gevallen ga ik uit van een totaal geestesdode toestand, wat uitsluit dat zich achter dat stuur gedachten vormen. Verder laat ik het er maar bij, want anders leidt het maar af van het verkeer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Alargule schreef: vr 24 sep 2021, 11:13 Boetes zijn hoog, niet duur.
ICE11 schreef: vr 24 sep 2021, 11:10 heb ik bijna altijd een gele kenteken dicht aan mijn kofferbak aanschuiven!
Geen idee wat dit betekent.
Erg flauw.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Oh sorry, dat had ik natuurlijk niet moeten zeggen.
Nu gaat er meteen weer iemand op de klik-knop klikken.

Nou ja WTF.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er is een intern CDA-beraad gaande over staatssecretaris Mona Keijzer. Haar positie staat ter discussie door uitspraken op de voorpagina van De Telegraaf deze ochtend.

https://nos.nl/l/2399164
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Mona Keijzer is ontslagen uit de regering, Stef Blok neemt haar takenpakket voorlopig over (Twitter).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door wouter15 »

En Rutte heeft Keijzer nu ontslagen: https://nos.nl/artikel/2399189-cda-staa ... angsbewijs

Haar werkzaamheden worden overgenomen door Stef Blok.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Maar vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en een ieder kan gewoon zeggen wat hij/zij denkt en vindt natuurlijk :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Mona Keijzer heeft artikel 45 van de grondwet overtreden, waarin staat dat de ministerraad de eenheid van het beleid bevordert. Ze mag wat anders vinden, maar op zo’n manier het beleid ondermijnen is een politieke doodzonde. Het is lang geleden dat er überhaupt een staatssecretaris voor ontslag is voorgedragen, het is dan ook niet de eerste keer dat ze een coronablunder maakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Aking schreef: za 25 sep 2021, 15:00 Maar vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en een ieder kan gewoon zeggen wat hij/zij denkt en vindt natuurlijk :')
Absoluut! Maar ook hier geldt weer dat keuzevrijheid betekent dat er consequenties verbonden zijn aan bepaalde keuzes. Mevrouw Keijzer heeft de keuzevrijheid om in de rioolkrant eens even lekker haar eigen mening te ventileren, zonder haar eigen partij of het demissionaire kabinet waar zij deel van uitmaakt daarin mee te nemen.

En dan heeft Rutte de vrijheid om haar uit haar functie als staatssecretaris te zetten, omdat ze met dit gedrag tegen de gangbare normen én het kabinetsbeleid in gaat.

Als mevrouw Keijzer het dan zonodig oneens moet zijn met het beleid, prima, maar dan wel buíten dat kabinet.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Het was nu ook niet bepaald een publiek geheim dat Keijzer deze mening is toebedeeld. Maar de houdbaarheid van het demissionaire kabinet en de politieke verhoudingen zullen hier niet bij gebaat zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten