Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Het zal niet waar zijn :s .
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Er dreigt een splitsing in een partij met 1 zetel. _O-
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Pascal1998 »

Op de Interwebs gaat een foto van Jesse Klaver viral omdat hij in een Nike Tech trainingspak poseert, dit trainingspak wordt ookwel het trainingspak van de rapscene genoemd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Eh, oké? En wat is dan eigenlijk precies het probleem. De rapscene is nu ook weer niet zo gevaarlijk dat Jesse Klaver hiermee politieke zelfmoord pleegt ofzo.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Op de dag dat de P-notulen van de nu beruchte ministerraden van 2019 openbaar gemaakt gaan worden, vind ik een trainingspak absoluut on-nieuws. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Brood en spelen
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Ardan »

Dat moet nog steeds gebeuren? Nemen ze tot 23:59 uur de tijd? :')
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

https://nos.nl/artikel/2378369-minister ... leden.html

Artikel zou steeds verder worden aangevuld.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

De notulen zelf zijn hier te downloaden. En het is inderdaad vuurwerk, en niet alleen van VVD en CDA-kant. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Pascal1998 »

Z2N schreef:Op de dag dat de P-notulen van de nu beruchte ministerraden van 2019 openbaar gemaakt gaan worden, vind ik een trainingspak absoluut on-nieuws. :')
Tuurlijk zijn die notulen belangrijker, ik wou het alleen even kwijt, over die notulen gesproken, ik vind de gehele staat hier fout, hoe kan dit, hoezo is helemaal niks transparant geweest en komen er zelfs nu na de verkiezingen zoveel lijken uit de kast. Ik heb zo vermoeden dat hier nog een groter addertje onder het gras zit
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

PHS schreef: ma 26 apr 2021, 22:52 Ik vind het vuurwerk wel meevallen, gaan we nou echt doen alsof we voor het eerst horen dat het kabinet de Kamerleden van de coalitie dresseert? En dat het kabinet zo min mogelijk informatie naar de Kamer wil sturen?
Het staat nu echter zwart op wit dat enkele politici een ambtsmisdrijf hebben gepleegd, en dat is in een rechtstaat gewoon strafbaar. De vraag is of de betreffende politici nu ervoor kiezen om zelf de waardige uitweg te kiezen, of nog eerst in debat willen met het parlement en/of het volk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ik voorspel iets van glas, plas, was en #rutteforpresident :')
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

De inlichtingenplicht, zoals bedoeld in artikel 68 Gw. Als ik vervolgens artikel 355 Sr erbij pak lijkt dit te voldoen aan de definities van een ambtsmisdrijf.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Wilders c.s. zitten ook op de straftoer. Die hebben daar gisteren een verzoek tot onderzoek voor ingediend.

Waarmee dit hele riedeltje toch vooral weer een politiek circusje is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Ik vond ook niet heel veel spannends erin staan. Veel over strategie en kritische kamerleden maar weinig echt de grens over en dan van een klein clubje. Wat wel opvalt aan de gespreksstijl is hoe het kennelijk was genormaliseerd om zaken beperkt te delen. De Ruttedoctorine lijkt dus meer op systeemrot dan bewust fout handelen. Nog steeds fout, maar nauwelijks individuen aan te rekenen. Verder pleit Kaag zichzelf vrij met haar "gezond debat"-opmerking.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Het is een illusie te denken dat er normaliter niet zo wordt gesproken over kritische kamerleden. Wat niet wegneemt dat het inderdaad opvallend is dat het kennelijk normaal is om selectief openbaarheid te geven.

Ik denk dat Rutte het meeste wint met deze openbaarmaking: het suggereert dat hij niet de enige aanhanger is van de 'Rutte-doctrine,' maar dat dat breder speelt.

Het opvallendste vond ik nog het tijdstip van openbaarmaking: rond 8 uur 's avonds voor een feestdag. Te laat voor de grote televisiejournaals en de meeste burgers hebben vandaag wel wat anders aan hun hoofd. Well done.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door rikthoff »

Klokkijken kunnen ze in Den Haag inderdaad prima. Natuurlijk gaan de versoepelingen pas op 28 april in. Dan is het plebs namelijk weer aan het werk voor de baas, in plaats van zich vol te laten lopen op het terras ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef: di 27 apr 2021, 08:57 Ik vond ook niet heel veel spannends erin staan. Veel over strategie en kritische kamerleden maar weinig echt de grens over en dan van een klein clubje. Wat wel opvalt aan de gespreksstijl is hoe het kennelijk was genormaliseerd om zaken beperkt te delen. De Ruttedoctorine lijkt dus meer op systeemrot dan bewust fout handelen. Nog steeds fout, maar nauwelijks individuen aan te rekenen. Verder pleit Kaag zichzelf vrij met haar "gezond debat"-opmerking.
Het illustreert gewoon de bestuurscultuur inderdaad. Dat het kabinet weinig op heeft met de controlerende functie van de Tweede Kamer was zonder de notulen ook al duidelijk. Ik denk dat we nu gewoon ons kunnen opmaken voor nog vier jaar doormodderen, want de bestaande leiders hebben te veel belang bij de status-quo. En Omtzigt zal af en toe wel blijven roepen van de zijlijn, maar echt gevaarlijk is hij tot nog toe niet geweest. Beheersbaar risico.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Alargule schreef: di 27 apr 2021, 08:25 Wilders c.s. zitten ook op de straftoer. Die hebben daar gisteren een verzoek tot onderzoek voor ingediend.

Waarmee dit hele riedeltje toch vooral weer een politiek circusje is.
Och ja, in die hoek taant het vertrouwen in de rechtspraak vooral als men zelf het beklaagdenbankje dient te verschijnen. Als de rechter oordeelt over anderen is er natuurlijk niks mis mee.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

rikthoff schreef: di 27 apr 2021, 10:03 Klokkijken kunnen ze in Den Haag inderdaad prima. Natuurlijk gaan de versoepelingen pas op 28 april in. Dan is het plebs namelijk weer aan het werk voor de baas, in plaats van zich vol te laten lopen op het terras ;)
Als dit de redenering is hadden ze beter nog even kunnen wachten. Het is meivakantie, dus veel mensen hebben toch vrijgenomen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: di 27 apr 2021, 08:09 De inlichtingenplicht, zoals bedoeld in artikel 68 Gw. Als ik vervolgens artikel 355 Sr erbij pak lijkt dit te voldoen aan de definities van een ambtsmisdrijf.
Dat is nou juist de hele clou: 'constant' discussie in de ministerraad over de interpretatie van artikel 68 in onze grondwet.
Informatie, inlichtingen, documenten.. > dat zijn de verschillen en hoe met die verschillen te handelen zijn in het verleden afspraken gemaakt tussen kabinet en tweede kamer. Dat kan je lezen in de begeleidende brief.

Er zijn wel mensen in het kabinet die vinden dat er van een ambtsmisdrijf sprake is.. maar dan van het reeds gedane lekken naar RTL Nieuws, waarvan aangifte wordt gedaan.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Overigens, alleen de notulen die betrekking hebben op de toeslagenaffaire én welke naar de onderzoekscommissie zijn gestuurd, zijn nu openbaar gemaakt. Wát er nog meer aan onderwerpen tijdens die betreffende ministerraden besproken is, is niet openbaar gemaakt. Vind ik ook een nuance verschil..

Ik zat namelijk even te lezen.. en een paar pagina's verderop zie ik ineens een reactie van minister de Jonge.. Huh, dacht ik: die was toch afwezig, dat heb ik toch gelezen op de tweede pagina.. Bleek dat ik al naar een volgend vergadermoment had gescrolld. :roll:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tom024 schreef: di 27 apr 2021, 09:33 (..)

Het opvallendste vond ik nog het tijdstip van openbaarmaking: rond 8 uur 's avonds voor een feestdag. Te laat voor de grote televisiejournaals en de meeste burgers hebben vandaag wel wat anders aan hun hoofd. Well done.
Men was, digitaal, om half zes begonnen met de vergadering omtrent de tekst voor de begeleidende brief, hoorde ik van de politiek verslaggever op radio 1. Beoogd eindtijdstip was half negen. Men was dus ruim op tijd. ;)

Beetje jammer wel dat andere radiomakers niet naar hun collega's blijken te luisteren.. want Thijs van de Brink kirde in zijn show om half zeven toch een paar keer dat 'als er nieuws was uit politiek Den Haag, dit direct te horen zou zijn..'"

Vervolgens iets na zeven uur op radio 2 Thomas van Groningen in de show bij Wout2Day.. en constant 'grappend' over F5'en..
:neg:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Voor het eerst in de geschiedenis van de bondsrepubliek daalt dit jaar de vergoeding van de kamerleden in de bondsdag. Helaas maar 70 euro.....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten