Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het scannen vervangt het papieren register met opgeroepen stemgerechtigden, we hebben nu alleen nog een papieren register ongeldige stempassen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Dus moet je alsnog altijd de papieren lijst checken? Wat is dan nog het voordeel van dat scannen?

Ging hier in Amersfoort overigens behoorlijk vlot, dat checken tegen de papieren registers. Eigenlijk net te vlot: het oude stadhuis was een mooie plek om te stemmen, maar wel wat krap om te wachten tot er een hokje vrij was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nee, dat register is alleen voor passen waar een foutmelding op het scherm verschijnt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Ben ook gaan stemmen. Omdat ik 18 ben is het ook meteen voor de eerste keer.

Bij mij scande ze de pas niet, ze hebben er alleen naar gekeken en het vergeleken met de lijst van ongeldige stempassen.

Op basis van een paar voorgaande berichten in dit topic dacht ik dat ik het potlood mocht houden, en dus heb ik die meegenomen, totdat mijn ouders het opmerkte en ik hem teruggegeven had aan een van de mensen achter de tafel. Nu ik erop terugkijk had ik hem eigenlijk gewoon in het stemhokje moeten leggen.
zij/haar/hen/hun
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Hier zat het potloodje gewoon weer ouderwets aan een kettinkje.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Bij mij ook en er werd niks gescand.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb even overwogen om toch te gaan stemmen, maar mijn volle agenda voor vandaag heeft mij voor deze ronde teruggefloten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Je had kunnen machtigen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daantje »

Bemined schreef: wo 15 mar 2023, 19:24 Hier zat het potloodje gewoon weer ouderwets aan een kettinkje.
Hier ook en ook geen schermen meer bij de stembureauleden. Het beviel me eigenlijk wel. Ik was om half twee nummer 131 maar ik was op een stembureau wat er eerder niet was. Ik woon hier drie jaar en ben al drie keer ergens anders wezen stemmen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Begrijp nog steeds niet, dat het ons in deze digitale wereld maar niet wil lukken, stemmen via internet georganiseerd te krijgen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Bemined schreef: wo 15 mar 2023, 19:24 Hier zat het potloodje gewoon weer ouderwets aan een kettinkje.
Hopelijk een voldoende lang kettinkje, het waren weer forse biljetten... Ik kreeg bij m'n stembiljetten ook een potlood aangereikt, maar op de stembussen stond vervolgens een bakje om ze weer in te leveren. De stembureauleden mochten dus steeds de bakjes wisselen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Bemined schreef: wo 15 mar 2023, 19:24 Hier zat het potloodje gewoon weer ouderwets aan een kettinkje.
Ik mocht hem meenemen, er stond in elk hokje een hele doos met kleine rode potloden. Heb er nu 3 in de auto liggen :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: wo 15 mar 2023, 19:40 Ik heb even overwogen om toch te gaan stemmen, maar mijn volle agenda voor vandaag heeft mij voor deze ronde teruggefloten.
Rare reden; het stemmen duurt nog geen 10 minuten. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

De BBB komt goed binnen Overijssel, mooi om te zien.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Meltrain schreef: wo 15 mar 2023, 21:17
ArrivaBas schreef: wo 15 mar 2023, 19:40 Ik heb even overwogen om toch te gaan stemmen, maar mijn volle agenda voor vandaag heeft mij voor deze ronde teruggefloten.
Rare reden; het stemmen duurt nog geen 10 minuten. :s
Ik vind het bijzonder dat je dit een rare reden vindt. Je kan immers niet in mijn agenda kijken of er ruimte is om een stembureau te bezoeken en ook nog te onderzoeken welke partij er bij mij als zwevende kiezer past.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom98 »

Stemwijzertje invullen kost je ook maar 5 minuten.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Het invullen kost niet veel tijd nee, maar het interpreteren... Ik kom traditioneel bijvoorbeeld voor tweederde overeen met een hele rij partijen, dan wordt het alsnog even kijken naar specifieke punten om een keus te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Rare reden; het stemmen duurt nog geen 10 minuten. :s
Kwestie van prioriteiten. Persoonlijk ben ik wel een voorstander van democatie en vind ik de investering van gemiddeld pak 'm beet een kwartier per jaar om te gaan stemmen wel de moeite waard, maar kennelijk geldt dat dus niet voor iedereen.
Laatst gewijzigd door trolly op wo 15 mar 2023, 22:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daantje »

Ik kwam juist ergens uit waar geen enkele partij bij paste :') als je wil wandelen in de natuur en wil autorijden is dat blijkbaar in de politiek een onmogelijke combinatie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

jelmerrr schreef: wo 15 mar 2023, 21:27 De BBB komt goed binnen Overijssel, mooi om te zien.
Weer een populistische partij zonder enige bestuurlijke ervaring als grote winnaar van de provinciale staten. Dat was de laatste keer ook een succes. Benieuwd hoe het ditmaal gaat, maar kan er niet bij voorbaat enthousiast over worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Nederland gaat naar de klote. *O*

Met Aking was ik het niet vaak eens, maar ik mis hem wel.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Deze uitslag kan toch niet als een verrassing komen als je de politiek de laatste maanden volgt.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Het is inderdaad jammer dat een nieuwe, waarschijnlijk niet heel stabiele partij, de grootste lijkt te worden. Maar zoals Waldo zegt, echt een verrassing is dit niet. Support voor boeren is ook extreem hoog, en overal buiten de grote steden zie je posters van BBB.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

waldo79 schreef: wo 15 mar 2023, 22:24 Deze uitslag kan toch niet als een verrassing komen als je de politiek de laatste maanden volgt.
Exact. Toch doet Caroline van der Plas nogal verbaasd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

waldo79 schreef: wo 15 mar 2023, 22:24 Deze uitslag kan toch niet als een verrassing komen als je de politiek de laatste maanden volgt.
Maakt het niet minder jammer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten