Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Nitein-Repart schreef: vr 02 feb 2024, 19:44
Suus schreef: wo 31 jan 2024, 16:26 Er is nog een andere combinatie die een meerderheid heeft:

GL-PvdA + VVD + NSC + D66.

Zou Wilders geweldig vinden, want die weet zelf ook wel dat hij niet in staat is tot regeren, maar de andere partijen lijken vooral te willen voorkomen dat Wilders zichzelf in een zijlijnpositie manoeuvreert zoals bij Rutte I.
Ik vrees dat bij een mogelijk kabinet Timmermans I de PVV enkel groter wordt.
Waarom?
En misschien kiest men bij deze combinatie wel voor een andere premier. Aboutaleb I is ook nog een mogelijkheid. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Halsema I, Rosemöller II, Klaver III... keus genoeg.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

trolly schreef: di 30 jan 2024, 21:59 Zoals Suus al schreef: als Wilders c.s. eerder niet compleet uit hun plaat zouden zijn gegaan als andere partijen hun keutel alsnog introkken, dan zou je selectieve verontwaardiging wellicht nog een schijn van geloofwaardigheid hebben. Quod non.
De PVV heeft juist aan geloofwaardigheid gewonnen: ze hebben afgesproken met de andere partijen die aan de formatietafel zitten geen moties in te dienen of te ondersteunen zonder financiële dekking.
Er is nog een andere combinatie die een meerderheid heeft:
GL-PvdA + VVD + NSC + D66.
Drie partijen die samen een kabinet gaan formeren is al lastig, dit wordt net zo moeilijk (als niet moeilijker). NSC is gelukkig ook tegen onnodige Europese beïnvloeding en absurde stikstofregels. Hopelijk kan Pieter Omtzigt zijn rug rechthouden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Als Pieter Omtzigt zijn rug recht houdt gaat hij niet met klompenfacisten in de regering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Boerentrien Van der Plas onder vuur van zowat iedereen (behalve extreemrechts) nadat ze de dreigementen van de FDF-voorman aan het adres van ondermeer Adema probeert te vergoeilijken:

https://nos.nl/artikel/2507335-veel-kri ... -fdf-actie
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Vinny schreef: za 03 feb 2024, 12:09 De PVV heeft juist aan geloofwaardigheid gewonnen: ze hebben afgesproken met de andere partijen die aan de formatietafel zitten geen moties in te dienen of te ondersteunen zonder financiële dekking.
Echt hoog leg je de lat bepaald niet voor extreemrechts, maar als jij zulk kiezersbedrog een teken van geloofwaardigheid vindt is de PVV inderdaad een prima partij :pos:
Drie partijen die samen een kabinet gaan formeren is al lastig, dit wordt net zo moeilijk (als niet moeilijker).
Als ik goed geteld heb zitten er nu vier partijen te onderhandelen, op initiatief van de partij die de meeste tweede-kamerzetels heeft. Die vier partijen komen er niet uit. Dan is het voor de hand liggend dat de één na grootste partij een formatiepoging doet. Of dat lastig, lastiger of juist eenvoudiger is — bijvoorbeeld omdat geen van de formerende partijen in dat geval standpunten heeft die in strijd zijn met de grondwet — zal dan wel blijken, maar aan het aantal deelnemende partijen zal het niet liggen. Dat zijn er namelijk nog steeds vier.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

trolly schreef: vr 02 feb 2024, 22:46Halsema I, Rosemöller II, Klaver III... keus genoeg.
Klavervier klinkt beter.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik dacht "laten we maar eens beginnen met drie."

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Boeren dumpen weer asbest op de snelweg.

https://www.destentor.nl/rijssen-holten ... ~a2882665/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Raddraaiers van de bovenste plank.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Nee jongens en meisjes, we moeten begrip hebben voor deze mensen. En dat TUIG dat de A12 blokkeert OPPAKKEN en VASTZETTEN.
🗣
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Gewoon een stuk snelweg volledig afgrendelen en dan vanaf de ene kant de klimaatradicalen en dan vanaf de andere kant de strontradicalen erop laten (alleen met speelgoedtrekkers). Eens kijken wat er dan gaat gebeuren als je ze een weekje laat zitten daar.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

De langste regeringsformatie uit de Europese geschiedenis is vandaag ten einde gekomen, nu het Noord-Ierse parlement (Stormont) vandaag weer gezeten heeft. Op 3 februari 2022 viel de vorige Noord-Ierse regering, doordat de protestantse DUP uit de regering stapte uit protest tegen de Brexit-protocollen voor het gebied. De verkiezingen vonden plaats op 5 mei 2022, 21 maanden geleden. De katholieke Michelle O'Neil van Sinn Féin is sinds vandaag de eerste minister van Noord-Ierland, waarmee voor de eerste keer ooit Noord-Ierland geleid wordt door een katholieke politicus. Namens de protestanten is Emma Little-Pengelly van de DUP vandaag verkozen als vice-premier, waarmee het land weer geleid wordt door twee vrouwen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Heeft Sinn Féin dan nog nooit eerder de premier geleverd? :o
Of was die gewoon nooit katholiek?
dennistd schreef: za 03 feb 2024, 20:43 Gewoon een stuk snelweg volledig afgrendelen en dan vanaf de ene kant de klimaatradicalen en dan vanaf de andere kant de strontradicalen erop laten (alleen met speelgoedtrekkers). Eens kijken wat er dan gaat gebeuren als je ze een weekje laat zitten daar.
Lijkt me nog best gezellig. :)
Overigens heeft XR aangegeven de boerenprotesten te steunen, mits deze leiden tot meer natuurinclusieve landbouw en niet gesteund worden door de agro-industrie. Samenwerking met FDF en BBB wordt daarom ook uitgesloten.
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 04 feb 2024, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Boeren Extinction Rebellion *O*
🗣
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Kan nog gezellig worden. Overigens reed ik gisteren met bus 295 door een FDF gebied.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: zo 04 feb 2024, 10:20 Heeft Sinn Féin dan nog nooit eerder de premier geleverd? :o
Of was die gewoon nooit katholiek?
Beiden, Sinn Féin is per definitie katholiek/pro-eenwording, en dat deel van de Noord-Ierse bevolking had nog nooit de premier geleverd. De afgelopen verkiezingen waren een kantelpunt: het aantal katholieken neemt naar verhouding toe waardoor deze nu een meerderheid beginnen te vormen in Noord-Ierland, het deel van het eiland Ierland wat vanwege de protestanse meerderheid bij het Verenigd Koninkrijk bleef na 1921. Dat Sinn Féin dan nu ook de premier levert ligt heel gevoelig bij een deel van de protestantse bevolking, Sinn Féin is heel open over diens wens voor een verenigd Ierland.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

en-es schreef: zo 04 feb 2024, 10:29 Kan nog gezellig worden. Overigens reed ik gisteren met bus 295 door een FDF gebied.
Met die verwoording klinkt het als een burgeroorlog.

Maar nee, het is wel zo. Er stonden daar tijdens de ergste vlaag van protesten in 2022 erg veel spandoeken langs de weg. Een spandoek bij Ammerstol spande wel de kroon: Die geloofde in het complot dat de overheid baby's vermoordt.

Hoe het er nu is zou ik het niet weten, ik ben er al een paar maanden niet meer geweest.
zij/haar/hen/hun
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Met bevolkingsgroepen die recht tegenover elkaar staan gaat het wel die kant op. En de verkiezingsuitslag wijst er niet op dat de tegenstellingen minder gaan worden. Maar hopelijk krijg ik ongelijk.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Op welk deel van April064's post reageer je? Want ik kom ook veel sociale, empathieke landgenoten tegen.

Focus ook op wat goed gaat zeg ik (misschien wel moralistisch (A))
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Echt hoog leg je de lat bepaald niet voor extreemrechts, maar als jij zulk kiezersbedrog een teken van geloofwaardigheid vindt is de PVV inderdaad een prima partij :pos:
Persoonlijk vind ik dat Geert Wilders het prima doet als premierskandiaat en ik ben niet de enige: de PVV wordt nu gepeild op zo'n 50 zetels. :pos:

En verder ga ik er natuurlijk niet over. Het zijn vooral de leden van NSC en de VVD die goedkeuring moeten geven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Zoals ik al zei: je legt de lat niet hoog. Persoonlijk vind ik dat Mona Keizer het ook fantastisch doet als premierskandidaat. En vlak Grote Smurf ook niet uit.

Het ding is, dat zo'n beetje iedereen in dit prachtige land premierskandidaat kan zijn. Maar om daadwerkelijk premier te worden moet je in Nederland coalitieland dan ook daadwerkelijk een regering kunnen vormen. Daarvoor moet je samenwerken met andere partijen, realistisch zijn en compromissen kunnen sluiten — stuk voor stuk niet echt kwaliteiten waar de PVV en hun "premierskandidaat" om bekend staan.

Enige andere methode is dat de bruinhemden een absolute meerderheid binnen weten te harken. Dat zie ik nog niet zo gebeuren, maar gezien het enthousiasme van iemand die bij hoog en bij laag blijft beweren dat hij geen — nee echt niet — géén PVV gestemd heeft is het ook niet helemaal uit te sluiten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Waar mensen die demonstreren voor de broodnodige actie tegen klimaatverandering direct van de snelweg worden geplukt en door de politiek als gebroed uit de hel worden afgeschilderd, mogen onze trekkerproleten gewoon hun afval op snelwegen dumpen, brandjes stichten en levensgevaarlijke situaties creëren, zonder dat politie en politiek ingrijpen:

https://www.ad.nl/binnenland/tweede-kam ... ~a69354df/

Het laat maar weer eens zien waar de prioriteiten in dit verextreemrechtste land liggen. Niet bij de maatschappij als geheel van het heden en de toekomst, maar van de zuiver economische belangen van een klein groepje proletariërs in het nu.
🗣
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

De boeren roeren zich weer. Het is toch wat.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En de vraag luidt ook hier toch weer: Wat Wil Omtzigt?

Afbeelding
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten