Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dank je wel Suus. Ik kreeg er ook niet de vinger achter, maar heb de chauffeur wel gecomplimenteerd met zijn autobusacrobatiek, waarbij hij ook allerlei romeinse dames die compleet van de leg raakten moest vertellen dat hij om moest rijden van de pliesie. Het maakte een niet al te goed voorbereide indruk al met al. Maar ach, dat wil wel vaker het geval zijn in dit mooie land.

Ben ook erg benieuwd hoe nu verder, maar dat is ook eigenlijk niks nieuws...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dit is gewoon Succession, maar dan in het echt:

https://nos.nl/artikel/2478714-gaat-ber ... n-imperium

Zouden zijn kinderen al net zo verknipt als Connor, Kendall, Shiv en Rome zijn?
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In Flevoland wordt de PVV weer fashionable gemaakt, vrijdag zal daar een coalitie van BBB, VVD, PVV, CU en SGP worden gepresenteerd. Dat de CU dit zichzelf aandoet vind ik nog het meest verrassend.

In Gelderland zitten ze overigens ook behoorlijk aan de rechterzijde van het spectrum, daar gaan morgen BBB, VVD, CDA, CU en SGP een coalitie presenteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Het zijn bijzondere combinaties, ik ben erg benieuwd naar de inhoud van de akkoorden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

In het provinciebestuur vertegenwoordigen de landelijke politieke partijen hele andere belangen dan de hoofdfracties in Den Haag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

De coalitie van mijn werkgever bestaat uit PvdA, Water Natuurlijk, Partij voor de Dieren en Ongebouwd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Noord-Brabant leek op schema te liggen voor een nieuwe coalitie vanaf volgende week, maar vannacht is de boel geklapt over de verbouwing van stallen van veeteelthouders.

https://nos.nl/l/2479139
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Mij dunkt het dat er iets breders gespeeld heeft, die emissiearme stalvloeren werken immers in de praktijk maar matig als oplossing (als we de RvS moeten geloven).
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Je kan niet om de boeren heen.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Maar evengoed niet om de milieuwetgeving, en dat merken ze in de Brabantse politiek momenteel al goed.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef: vr 16 jun 2023, 12:27 Dan zal Brabant wel over rechts gaan. Vond het al vreemd dat werd ingezet op een coalitie met GroenLinks en PvdA. Brabant heeft immers een grote agrarische sector, dus landbouw, stikstof en milieu zijn relatief belangrijke thema's. En samenwerking tussen BBB/VVD enerzijds en PvdA/GL anderzijds op die thema's ligt niet voor de hand.
Van wat ik zie gaat BBB met coalitievormingen in verschillende provincies zowel over links als rechts.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het had mij ook verbaasd als Brabant in de voorhoede gezeten voor een coalitie. De problemen met de veeteelt zijn er vele malen groter dan de rest van het land en de boeren en de BBB willen vooral veel niet, terwijl de rest van de provincie maar afwacht wat dan wel. En de politiek in Noord-Brabant is gelukkig erg stabiel de laatste jaren (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Gedurende de verkenningsfase in Noord-Brabant hebben veel partijen aangegeven dat het CDA niet als een bestuurlijk consistente partij wordt ervaren. Dat kan ik mij goed voorstellen, de CDA heeft over landbouw in de afgelopen 4 jaar vier verschillende standpunten gehad in Noord-Brabant. De meeste partijen hebben bovendien aangegeven niet te willen samenwerken met PVV, FvD en JA21 vanwege het ontbreken van dezelfde rechtstatelijke uitgangspunten. CDA werkt sowieso nooit samen met de PVV. Dat de Christenunie dat nu wel doet in Flevoland, daar is het laatste woord nog niet over gezegd.

Kortom, er blijft niet zo heel veel andere opties over zonder dat het meteen een splintercoalitie wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Ik heb inderdaad ook het vermoeden dan de VVD niet heel veel zin heeft in een coalitie met CDA en PVV, anders hadden ze dat vast wel als eerste optie getracht. Ik denk dat het nog niet per sé klaar is voor de samenstelling die er nu is, maar dat als ze willen regeren uiteindelijk vooral de BBB water bij de wijn zal wijn moeten doen, want om de VVD komen ze echt niet heen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: za 17 jun 2023, 14:37 De meeste partijen hebben bovendien aangegeven niet te willen samenwerken met PVV, FvD en JA21 vanwege het ontbreken van dezelfde rechtstatelijke uitgangspunten.
Wat betreft PVV en FvD kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar waarom ook JA21?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In Zuid-Holland is er gisteren een coalitie van BBB, VVD, GroenLinks, PvdA en het CDA gepresenteerd.

Kernpunten zijn vooral heel veel woningbouw, gemeenten moeten ervoor zorgen dat minstens 30% van de woningvoorraad sociale huur is. 40% van de nieuwbouw moet sociale huur zijn. Alphen aan den Rijn en Sliedrecht zijn de enige plekken waar flinke wijken in de groene ruimte gebouwd zullen worden. Verder moet zoveel mogelijk van Zuid-Holland volgens de 15-minuten-stad ingericht worden. Tariefstijgingen in het OV moeten zoveel mogelijk afgeremd worden en er komt een minima-kortingskaart voor het OV. En er gaat een onderzoek komen naar de toekomst van RTHA.

En er is wat geneuzel over stikstof, maar daar ligt het grootste probleem in Zuid-Holland bij de industrie en transport, net zoals vele andere gevaarlijke stoffen.

https://www.zuid-holland.nl/politiek-be ... 2023-2027/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Morgen in Noord-Brabant een duidingsdebat over de mislukte formatie door de stunt van BBB. Ik sluit niet uit dat het gevolg is dat BBB uit een eventuele coalitie gegooid gaat worden, er is een meerderheid die door wil met het gevoerde stikstofbeleid van VVD, GroenLinks, PvdA, SP, D66, PvdD en Volt van 29 zetels (op 55 zetels).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De drie grootste hobby’s van de VVD:
- Wegenbouw
- Werkgelegenheid scheppen
- Nieuwbouwhuisjes melken
kunnen op dit moment alle drie niet gerealiseerd worden in Noord-Brabant door een overschot aan vee.

Eens gaat de VVD beseffen dat ze met een stelletje rechts-extremisten of radicale boeren nergens komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Dat zijn de hobby's van de VVD stemmers. De VVD zelf heeft maar één hobby en dat is Rutte In Het Zadel Houden :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
en-es
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

En de rijken rijker maken en de armen armer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ondertussen is er in België een politieke affaire ontstaan.

Op de Urban Summit in Brussel eerder deze maand was een delegatie van 14 Iraniërs aanwezig onder leiding van de burgemeester van Teheran, die berucht is over zijn uitspraken over homoseksualiteit en niet-gesluierde vrouwen. Relaties met Iran liggen bovendien nog altijd gevoelig door de recente kwestie Olivier Vandecasteele. Later bleek ook nog dat er Russen aanwezig waren, die echter op een visum van een ander Schengenland reisden. De Brusselse staatssecretaris voor stedenbouw en internationale betrekkingen Pascal Smet van Vooruit, die de visumaanvragen voor de Iraanse delegatie had gepromoot bij het federale ministerie van Buitenlandse zaken heeft inmiddels ontslag genomen. De woede richt zich nu dus op de relatief onervaren federale minister van buitenlandse zaken Hadja Lahbib van MR, allereerst vanuit alle oppositiepartijen. Ook binnen de federale coalitie is ondertussen onrust ontstaan, en het lijkt erop dat de in de media behoorlijke aanwezige partijvoorzitter Bouchez van MR het lot van het voortbestaan van de regering De Croo gebonden heeft aan het in functie houden van Lahbib. Maandag is er opnieuw een debat.

Een heel nieuwsdossier hier: https://www.bruzz.be/dossier/ontslag-pascal-smet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 189 gasten