Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In de zaterdageditie van de Volkskrant van vrijdag 31 december stond er een stuk over. Ik neem aan premium.

Onder Frans voorzitterschap moet de EU een machtsfactor worden die internationaal gewicht in de schaal legt https://www.volkskrant.nl/a-b398c52f
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Eh... dat is de EU toch al?

Dat beginnen ze in het Verenigd Koninkrijk net in de gaten te krijgen, maar kennelijk is men in Frankrijk dus nog niet zo ver.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Ik denk dat het vandaag de eerste keer in mijn leven is dat ik hoor dat politici op zichzelf willen besparen. In ieder geval liet onze nieuwe minister van financien Lindner in een interview weten dat het geld dat gepland staat voor de bouw van een nieuwe regeringsterminal op luchthaven BER toch beter voor andere dingen kan worden gebruikt en men het gebouw, dat onlangs als tussenoplossing werd geopend, voor permanent gebruik moet uitrusten.... :shock:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Suus schreef: za 01 jan 2022, 13:09 In de zaterdageditie van de Volkskrant van vrijdag 31 december stond er een stuk over. Ik neem aan premium.

Onder Frans voorzitterschap moet de EU een machtsfactor worden die internationaal gewicht in de schaal legt https://www.volkskrant.nl/a-b398c52f
Ik mis in die hele analyse nog twee dingen. Ten eerste de afhankelijkheid van Russisch gas. En ten tweede het aspect van migratie: leuk als de buitengrenzen extra worden beschermd, maar de werkelijke oorzaken van migratie worden dan niet weggenomen. Westerse inmenging in het Midden Oosten en Afrika hebben de afgelopen honderd jaar voor de nodige oorlogen en spanningen gezorgd.
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

jelmerrr schreef: do 30 dec 2021, 11:51 VVD op infrastructuur dus dat is niet goed voor het spoor lijkt me
Maar Mark Harbers zegt zelf van treinen te houden en er ook wat van te weten:
https://www.vvd.nl/profielen/markharbers/
https://nos.nl/collectie/13886/artikel/ ... in-kabinet
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

O dat is een goed teken *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik moet erkennen dat ik de meeste politici die uit de Rotterdamse VVD voortkomen erg goed kan pruimen. Harbers is er een van, maar er zijn er meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Een VVD'er die van treinen houdt, in wat voor een bijzondere wereld leven we toch _O-

Nu alleen hopen dat dit niet leidt tot een toeslagenaffaire over de IC direct-toeslag :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Sjonge, wat een vooroordelen weer :geek:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

VVD'ers, het zijn net mensen. :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Alleen die kraaloogjes,.......maar ja, dan hadden ze natuurlijk wel VVM geheten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Welke VVM bedoel je? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

*Opnieuw inloggen*
Hij staat er niet bij. :N
Vrijheid voor Mensen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Kalil Nieuw »

De Franse president heeft veel kritiek na zijn uitspraak over ongevacineerden.
Politieke tegenstanders reageren fel op Macrons ideeën om ongevaccineerden in het dagelijks leven beperkingen op te leggen, onder meer door ze de toegang te ontzeggen tot restaurants, theaters en bioscopen.

'Tweederangsburgers'
In de krant Le Parisien liet Macron optekenen dat hij die landgenoten 'tot het eind' het leven zuur wil maken. "Dat is de strategie."

Zijn uitspraken vielen zowel aan de linker- als rechterkant van het politieke spectrum niet al te goed. De uiterst linkse Jean-Luc Mélenchon sprak over 'walgelijke' uitspraken en Damien Abad van Les Républicains zei dat de president blijk gaf van 'kinderachtig cynisme'. Marine Le Pen van het rechtse Rassemblement National verweet de president 'tweederangsburgers' te creëren.
Bron: rtlnieuws
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Hebbie eauk un linkie?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Kalil Nieuw »

Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Toffe peer. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Sowieso is het een beetje dom om te dreigen met het intrekken van burgerrechten voor een specifieke groep, puur omdat ze niet doen wat jij wil. Ook niet als hij een bruin overhemd aan zou trekken.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Wat Macron nu doet werkt alleen maar averechts om de vaccinatiegraad op te krikken en heeft meer weg van politieke zelfmoord. De groepen die zich het minst laten vaccineren zijn vaak enigszins tot sterk geradicaliseerd. Macron zet deze groepen nu weg als paria door aan te geven ze te willen 'pesten tot ze hun prik halen', wat bepaald gedachtengoed binnen deze bubbel juist alleen maar verder oppookt en voor meer onrust in de samenleving zorgt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Dazeggik
🍉
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door rikthoff »

Gammah?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

ArrivaBas schreef: wo 05 jan 2022, 20:36 Wat Macron nu doet werkt alleen maar averechts om de vaccinatiegraad op te krikken en heeft meer weg van politieke zelfmoord. De groepen die zich het minst laten vaccineren zijn vaak enigszins tot sterk geradicaliseerd. Macron zet deze groepen nu weg als paria door aan te geven ze te willen 'pesten tot ze hun prik halen', wat bepaald gedachtengoed binnen deze bubbel juist alleen maar verder oppookt en voor meer onrust in de samenleving zorgt.
Klopt allemaal, maar dat sluit het volgende helemaal niet uit:
Een beetje spierballentaal van Macron tegen ongevaccineerden zal een groter deel van de kiezers juist wél aanspreken. Dan kan hij zich ensceneren als presidentskandidaat die corona de genadeklap gaat uitdelen. Het begint dus al weer campagneseizoen te worden in Frankrijk.

De echt diep ingegraven ongevaccineerden, haalt Macron toch niet goedschiks of kwaadschiks over om toch de vaccineren. Die denken toch wel aan één gigantisch complot.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Misschien heb je gelijk, maar vooralsnog heeft Macron zichzelf met de aangekondigde pesterijen alleen maar verder van een tweede termijn gebracht. Niet alleen rechts van zijn beweging walgen partijen van deze uitspraken. Ook op links is er meer afkeuring dan steun voor Macron.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Mwoah. Als Le Pen of Zemmour samen met Macron naar de tweede ronde gaan, wint Macron gegarandeerd. Alleen als Pécresse met Macron naar de tweede ronde gaat kan het misschien nog spannend worden. Macron staat nog steeds in alle peilingen met 24% ver voor alle andere kandidaten, hoewel Macron nog niet eens een kandidaat is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten