Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Zo, ben benieuwd met welke verklaring FvD zal komen.

https://nos.nl/artikel/2349367-vragen-o ... ssade.html
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Dat was ook mijn gedachte toen ik het vanochtend las. Na de documentaire van Zembla eerder dit jaar concludeer ik maar dat Baudet waarschijnlijk gewoon erg internationaal georiënteerd is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Zo, ben benieuwd met welke verklaring FvD zal komen.

https://nos.nl/artikel/2349367-vragen-o ... ssade.html
Boehoe kwaadaardig frame.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Hoekstra mag iedereen hosten die hij (of z'n baasje) wil hosten. Leden der Staten Generaal zouden zich daarentegen af moeten vragen of fondswerving voor de eigen partijkas achter de voordeur van een vreemde mogendheid plaats moet en mag vinden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Vastgemaakte tweet op het Twitter-account van Thierry Baudet:


“De mogelijkheid om in beslotenheid verschillende standpunten te overdenken vormt de grondvoorwaarde van een vrije samenleving. Verdachtmakingen op basis van “screenshots” uit oude appjes of boeken in je kast: het behoort tot de technieken van een totalitair regime.” Voor de bijbehorende video, klik hier: https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 49730?s=21

NOS vandaag: https://nos.nl/l/2349379

Ben ik de enige die de vastgemaakte tweet/video niet kan rijmen met de ophef die Baudet gisteren creëerde?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Verdachtmakingen ondergaan is natuurlijk totalitair, maar zelf mensen verdacht maken is natuurlijk geen probleem. Nuancedingetje. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Mijn hypothese is dat het een geframed beeld is waar een Baudetfanboy ophef over een voorbeeld heeft geschopt en dat de onderliggende context compleet uit het oog is verloren en Baudet daar nu vruchten van probeert te plukken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: di 22 sep 2020, 16:00 Dat van de fondsenwerving is niet vastgesteld en wordt door FvD ontkend (wat niet uitsluit dat fondsenwerving heeft plaatsgevonden).

En dan nog kun je je afvragen wat de normschending is. Het was niet de Russische of de Israëlische ambassade, maar de Amerikaanse - onze belangrijkste niet-Europese bondgenoot en het land dat ons buitenlands beleid voor een groot deel dicteert. Voor 'inmenging' van Amerika in de Nederlandse politiek hoeven we dus niet zo bang te zijn, die is er al decennialang en is de reden dat we nog steeds Nederlands praten, en niet Duits of Russisch.
Pavlovreactie. Ik schrijf (uiteraard) niet dat er fondswerving heeft plaatsgevonden, en ik schrijf niks over Baudet of FvD:
trolly schreef: di 22 sep 2020, 15:20 Leden der Staten Generaal zouden zich daarentegen af moeten vragen of fondswerving voor de eigen partijkas achter de voordeur van een vreemde mogendheid plaats moet en mag vinden.
Dat geldt uiteraard voor elke vreemde mogendheid. Wat jij verder ook van de relatie mag denken, de wet maakt geen verschil. Is het je overigens opgevallen dat we steeds meer Engels praten?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Artikel 67 derde lid van de Nederlandse grondwet — die jij overigens ongetwijfeld in dit speciale geval niet van toepassing acht. Some animals...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: wo 23 sep 2020, 06:59 Ik zie niet in hoe Baudet/FvD, aannemende dat je daarop doelt met de zinsnede 'in dit speciale geval', daarin anders zijn dat andere politieke partijen. En wat de relatie is met vreemde mogendheden is mij ook onduidelijk, de wet verbiedt niets op dit punt. Misschien een nieuwe poging wagen?
Ah, je neemt aan dat ik het over Baudet/FvD heb. Dat klopt wel, maar ik heb het over elk Nederlands Kamerlid en partij. En zoals voorspeld maak je een mooie boog om de kern van de zaak heen. Iedereen gaat wel eens op vakantie in het buitenland, Kamerleden wel eens op werkbezoek, maar om een buitenlandse ambassade een fondsenwervingsactie voor je te laten organiseren — of zelfs de schijn te wekken dat te doen — is een heel ander verhaal. Waar jij weer eens een mooi rookgordijn omheen probeert te hangen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het geschenkenregister van de Tweede Kamer is angstvallig leeg onder het kopje Baudet, T.H.P. (Thierry) - FVD. Best verdacht, de andere Thierry (Aartsen) in de Tweede Kamer waar ik nooit wat over hoor heeft bijna een hele pagina nodig voor zijn geschenken van de afgelopen twee jaar?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

trolly schreef: di 22 sep 2020, 15:20 Hoekstra mag iedereen hosten die hij (of z'n baasje) wil hosten. Leden der Staten Generaal zouden zich daarentegen af moeten vragen of fondswerving voor de eigen partijkas achter de voordeur van een vreemde mogendheid plaats moet en mag vinden.
Had je niet dat Verdrag van Wenen, met de bepaling dat ambassadeurs zich niet moeten mengen in interne politieke aangelegenheden? Volgens mij ontkom je als diplomaat niet aan om contacten te onderhouden met politici, maar een mogelijke fondsenwervingsavond is dan weer een stapje verder... Als die heeft plaatsgevonden, want Baudet is dus weer zoals altijd ontkennend woest om zich heen aan het slaan.
Laatst gewijzigd door VIRM op wo 23 sep 2020, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek

Bericht door trolly »

PHS schreef: wo 23 sep 2020, 07:17
trolly schreef: wo 23 sep 2020, 07:12 Ah, je neemt aan dat ik het over Baudet/FvD heb. Dat klopt wel, maar ik heb het over elk Nederlands Kamerlid en partij.
Als je het over elk Nederlands Kamerlid en partij zou hebben, dan zou je niet de woorden 'in dit speciale geval' gebruiken. Nee, je pakt een willekeurige stok en probeert daarmee Baudet c.s. te slaan,
Geen enkel Nederlands kamerlid mag dit, Baudet niet meer of minder dan een ander. Heel erg toevallig "overkomt" het alleen Baudet, en dat vind jij uiteraard geen enkel probleem, want "Voor 'inmenging' van Amerika in de Nederlandse politiek hoeven we dus niet zo bang te zijn, die is er al decennialang".
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Laat ik dan de vraag aan PHS stellen: is het goed als GroenLinks een partijbijeenkomst (met eventueel fondsenwerving) organiseert op de ambassade van Denemarken?
Als dat antwoord "nee" is, dan heb je precies het punt te pakken dat Trolly wil maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Zoiets inderdaad, maar dan bij voorkeur van een iets minder Europees land met een president van een wat uitgesprokener politieke kleur — zeg maar de Venezolaanse ambassade onder Chávez :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Waar hebben we het over. Het was gewoon een gezellige avond waarin over de Amerikaanse verkiezingen werden gesproken.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef: wo 23 sep 2020, 11:57
Meltrain schreef: wo 23 sep 2020, 11:24 Laat ik dan de vraag aan PHS stellen: is het goed als GroenLinks een partijbijeenkomst (met eventueel fondsenwerving) organiseert op de ambassade van Denemarken?
Als dat antwoord "nee" is, dan heb je precies het punt te pakken dat Trolly wil maken.
Maar het antwoord is "ja" - gezien dat het Denemarken is, een bevriende EU-lidstaat zonder noemenswaardige issues waar onze belangen grotendeels gelijk mee lopen.

Als het de ambassade van Venezuela (Iran, China, Soedan, enz.) is, dan ligt dat dus anders, omdat je je dan wel zorgen moet maken over kwade politieke bedoelingen van die landen.

Ik vermoed dat als Baudet bij de Amerikaanse ambassadeur was langsgegaan in het tijdperk Obama er geen haan naar had gekraaid, maar omdat het nu het tijdperk Trump is en Pete Hoekstra een omstreden ambassadeur is, wordt er opeens een rel van gemaakt.
Omdat het onder Trump/Hoekstra gebeurt, zal er inderdaad harder om worden gekraaid. Maar voor Denemarken gaat natuurlijk gewoon hetzelfde principe op.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Maar m'n lieve PHS, als die fondsenwervingsbijeenkomst de pan niet uit zou stinken is er voor jou toch ook geen enkele reden Baudet te verdedigen? Dat je aangeeft dat de ene ambassade je een geschiktere plek lijkt om een feessie te bouwen dan de andere zou je op z'n minst moeten laten nadenken over de vraag of het nou wel helemaal in de haak is dat een Nederlandse partij zich in het buitenland — want zo moet je een ambassade toch zien — moet laten fêteren.

Om je alvast mijn antwoord te geven: nee, het is onacceptabel. Dat geldt voor iedere partij, en voor de Amerikaanse, de Venezolaanse, en zelfs voor de Deense ambassade — ondanks dat de regeringsleider van dat laatste land wel veruit mijn voorkeur heeft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 122 gasten