Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De Hongaren zijn ook niet het probleem. Het probleem is een man en een partij die Hongarije een sprong vooruit laten maken (waarbij enorme bedragen in eigen zak belanden) maar zich vervolgens niet houden aan d afspraken die horen bij dit geld.

En dat is ook meteen het probleem met Orban. Diep in zijn hart wil hij uit de EU, maar hij kan het niet maken. Teveel investeringen in het land zijn er dankzij de EU en voor veel inwoners zijn de open grenzen belangrijk. Eruit stappen gaat veel economische schade opleveren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat mag zo zijn, maar zou de generieke uitspraak waarmee je de discussie opent daar nou echt een oplossing voor zijn? Ik zie er nauwelijks principieel verschil in met wat je "de hongaren" voor de voeten werpt.
PHS schreef: za 12 feb 2022, 22:43 Ik denk dat iedereen in West-Europa de Hongaren liever vandaag dan morgen ziet vertrekken :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13669
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ze heeft op lange tenen getrapt :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door rikthoff »

Gevalletje "kijk ons eens meedoen in de moderne ontwikkelingen, wij hebben gewoon een dame met grensoverschrijdend gedrag. Nog nooit vertoond in NL!" :)
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dit zal ook wel tot de nodige spanning in de partij leiden.

Dank, ik doe 'm zelf wel weer dicht.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Amper.

Laat nog maar even open trouwens, ik moet er ook nog door.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: ma 14 feb 2022, 22:09 Laat nog maar even open trouwens, ik moet er ook nog door.
Met je Tesla zeker. Ohm my god.
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Over Volt gesproken, als je wilt lachen moet je even het standpunt van Volt Maastricht over het OV in Zuid-Limburg lezen, even speerpunt 1 aanklikken op deze pagina. Ik zag deze week een campagneposter en dacht dat het een parodie was. :X

Kort samengevat: ze willen een drielandentrein (wordt aan gewerkt :') ), 6x/uur een trein naar Sittard en naar Heerlen ( :') ), 4x/uur een trein naar Aachen ( :') ) met een reistijd van slechts een half uur ( :') ) en over de tram naar Hasselt geen woord ( :') ). :mrgreen:
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

@umbusko: volgens mij heeft de gemeenteraad van Maastricht weinig te zeggen over het regionale OV (A) Maar het gebrek aan feitenkennis is weer stuitend.
DDietzen
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Ja, maar dat weet Volt niet ;)

(en de gemiddelde stemmer vast ook niet, dus die vinden die beloftes alleen maar mooi en stemmen dus sneller op Volt :X )
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door maaslynx »

umbusko schreef: ma 14 feb 2022, 22:24 Kort samengevat: ze willen een drielandentrein (wordt aan gewerkt :') ), 6x/uur een trein naar Sittard en naar Heerlen ( :') ), 4x/uur een trein naar Aachen ( :') ) met een reistijd van slechts een half uur ( :') ) en over de tram naar Hasselt geen woord ( :') ). :mrgreen:
Ik vond het ook allemaal zeer merkwaardig en heb daarom vorige week vragen gesteld aan Volt Maastricht, het werd alleen nog maar mooier:
  • Over de verbinding met Hasselt zeiden ze dat ze eerst wilden inzetten op een direct busverbinding (kennelijk nog nooit van de 20a gehoord)
  • Men was kritisch op de kosten van de tram. (Maar de kosten van al die extra (lege) treinen zijn kennelijk geen bezwaar?)
  • Ze waren het totaal oneens met het feit dat ik hun plannen als onrealistisch bestempelde.
  • Hoop geblaat over hoe ze vooruit kijken naar de provinciale staten verkiezingen en dat ze met andere gemeentes en de provincie tot een visie voor het OV willen komen (want die bestaat nog niet?)
Ik heb hun concreet gevraagd wat ze aan OV verbeteringen binnen Maastricht zouden willen zien de komende vier jaar. Dit bleef volledig onbeantwoord. :') . Maastricht kennende zal deze onzin ze nog wel een zeteltje of twee opleveren, maar mijn stem kunnen ze toch echt wel vergeten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In Rotterdam is de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen en wijkraadverkiezingen nu wel lekker op dreef. Ik heb al sandwichborden van Leefbaar, D66, PvdA, VVD, Denk, CDA en 50Plus aan lantaarnpalen bevestigd gezien. Bij de plaatselijke pidesalon hangt een poster voor kandidaat 32 van de wijkraad achter het raam. Er zijn ook al een aantal debatten geweest. Het leeft :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daantje »

De ChristenUnie heeft sjablonen met biologisch afbreekbare krijt verf voor op straat
DDietzen
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Gevoelsmatig de halve historische binnenstad van Delft hangt vol met joekels van spandoeken van de lokale "liefde"-wappiepartij :|

En op de campagneborden lijkt Volt over alles en iedereen heen te plakken. Mja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ach, Leefbaar klaagt in Rotterdam dat een linksige type met moeilijk hoedje hun posters bekladden :D

https://www.ad.nl/rotterdam/leefbaar-en ... ~ab501ed0/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13669
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Daantje schreef: wo 16 feb 2022, 20:23 De ChristenUnie heeft sjablonen met biologisch afbreekbare krijt verf voor op straat
Zo dat moest ik even twee keer lezen voor ik begreep wat ze hebben. Maar gezellig :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Zou echt jammer zijn, want het had wat sprankelends wat ik bij andere partijen mist.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dassen vind ik alles behalve iets 'sprankelends' hebben en VOLT zelf zie ik als een extreme versie van D66...

Enfin, de Arnhemse afdeling van Forum voor Democratie zit met het hoofd en hart bij een andere stad: https://www.ad.nl/arnhem/fvd-arnhem-blu ... ~a7be2d6f/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind zelf dat Laurens Dassen enigszins soft is (zeker vergeleken met Nilüfer Gündoğan), maar de partij Volt heeft wel Europese idealen waar iedere Europeaan de vluchten van plukt, mits de wil en de daadkracht om het uit te voeren er in alle bestuurslagen van EU tot gemeente is. Dat laat onverlet dat de gesloten houding van Volt omtrent de zaak rondom het vermeende grensoverschrijdende gedrag van Gündoğan mijn vertrouwen in de partij c.q. beweging ook heeft beschadigd. Volt wil tot de uitslag van het onderzoek gepubliceerd is niets kwijt over de aard van het grensoverschrijdende gedrag.

Ik weet nu al dat ik niet ga stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen. Behalve eventueel lokale partijen die voor mij een ver-van-mijn-bed-show zijn is er geen centrumrechtse partij die meedoet in Dordrecht en ik vertik het om op de VVD te stemmen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Waarom probeer je niet eens centrumlinks? (A)
Ronaldussen schreef: zo 20 feb 2022, 18:15 Dassen vind ik alles behalve iets 'sprankelends' hebben en VOLT zelf zie ik als een extreme versie van D66...
Volgens mij ben je het eens met Marcel van Roosmalen. :lol:
DDietzen
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Ik vind Volt eerder een populistische versie van D66 dan een extreme versie. Veel holle frasen en dingen die leuk klinken voor stemvolk dat zich totaal niet verdiept in de politiek, maar heel weinig inhoudelijke kennis en concrete plannen hoe ze hun leuke ideeën willen verwezenlijken. Ook zwaaien ze heel vaak met de dooddoener "dit moet EU-breed worden opgelost/geregeld" bij allerlei problemen; prima in een ideale wereld, maar zolang de EU daar nog te traag voor is, moet dat geen reden zijn om hier maar met de armen over elkaar te gaan zitten wachten tot de EU ooit in beweging komt om een probleem op te lossen, want dat probleem zit ook niet stil. Zo krijg ik de indruk dat ze "de EU moet dit regelen" gebruiken om het feit te verhullen dat ze zelf eigenlijk geen flauw idee hebben hoe ze het moeten aanpakken, of misschien wel stiekem geen zin hebben om er iets aan te doen.

Ik krijg ook sterk de indruk dat Volt rechtser is dan D66, zowel qua plannen die vaak toevallig heel voordelig uitpakken voor de hogere sociaaleconomische klasses (en weinig lijken stil te staan bij de lagere klasse) als qua steenrijke/elitaire afkomst van veel kopstukken in de partij. Ze worden nu vaak nog als linkser beschouwd dan D66, maar ik heb het idee dat dat vooral komt door de associatie "jong en fris = links" dan door de inhoud (voor zover ze die hebben bij Volt :twisted: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten