Kun je dat ook concretiseren? Alleen bij dat laatste kan ik me namelijk een beeld vormen en het iets beter verdelen van de welvaart lijkt me eigenlijk wel een goed idee.
Een tas vol politiek!
Re: Een tas vol politiek!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Een tas vol politiek!
[sarcasme]
ICE11 bedoelt natuurlijk de standrechtelijke executie van rijke vleesetende automobilisten uit Wannsee door Müllers Rood-Rood-Groene Ecodictatuur, die ik afgelopen zomer zelf heb moeten aanschouwen.
[/sarcasme]
Maar even serieus: ik denk dat Berlijn (en Thüringen) toch wel een domper moeten zijn voor de doembeelden van ICE11: de executies gebeuren niet, vleesdöner (van soms bedenkelijke kwaliteit) is overal vrij verkrijgbaar, huren stijgen nog steeds, en de tram op de Leipziger Straße is nog steeds niet rond omdat er te veel autoverkeer zou zijn.
ICE11 bedoelt natuurlijk de standrechtelijke executie van rijke vleesetende automobilisten uit Wannsee door Müllers Rood-Rood-Groene Ecodictatuur, die ik afgelopen zomer zelf heb moeten aanschouwen.
[/sarcasme]
Maar even serieus: ik denk dat Berlijn (en Thüringen) toch wel een domper moeten zijn voor de doembeelden van ICE11: de executies gebeuren niet, vleesdöner (van soms bedenkelijke kwaliteit) is overal vrij verkrijgbaar, huren stijgen nog steeds, en de tram op de Leipziger Straße is nog steeds niet rond omdat er te veel autoverkeer zou zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Een tas vol politiek!
En Berlijn is nog steeds niet het beloofde fietsparadijs. Waardoor je overal in Duitsland nog steeds mensen hebt zoals op 0:50 van dit filmpje
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Pareltje weer hoor. Maar in andere landen gaat het wel steeds beter qua fietspaden, zelfs in België. Bij Argenteau kwam ik een jaar of 5 geleden vanaf het fietspad op de oprit van de snelweg uit en moest ik een deel over de rijbaan. Dat hoorde zo, even later takte er weer een fietspad af. Nu ik het op streetview opzoek, zie ik dat het fietspad daar nog steeds loopt, maar nu tenminste buiten een nieuw geplaatste vangrail, die destijds gewoon ontbrak. Nu kun je ook niet zomaar meer verder de snelweg op rijden. (streetview)
Re: Een tas vol politiek!
De hedendaagse Grünen kan men niet met de Grünen van toen vergelijken want in hun bestuur zit nu en hele nieuwe generatie. En met een maximumsnelheid zou ik geen probleem hebben want ik rij sowieso nooit sneller dan 130 want daarboven zuipt de motor....
De groene plannen kosten vooral geld en dat moet iemand betalen. Dus wordt het dagelijkse leven voor de gewone burger vooral duurder. Belastingen en vooral de heffing op brandstof zullen stijgen en daarvan zijn automobilisten en huisbazen in gelijke mete getroffen want vooral op het Duitse platteland wordt het merendeel van de huizen met stookolie verwarmd omdat er geen gasleidingen zijn. Er zal meer groene energie komen en dus het platteland nog meer met windmolens volgepropt worden. De individuele mobiliteit willen de Grünen beperken door het verbrandingsmotor af te schaffen en nieuwe toelatingen alleen van elektrische voertuigen toe te staan. Ook hier zijn de mensen op het platteland weer de dupe, want voor hun behoeftes zijn electrische autos niet geschikt. Het paternalisme door de overheid zal algemeen toenemen en er zijn nog veel meer punten waar men critisch over kan zijn, maar dat zijn echter binnenlandse onderwerpen zoals staatsburgerschap, bijstandsuitkering enzovoort (bij voorbeeld geen vermindering van de uitkering meer als de werkzoekende niet meehulpt een nieuwe werk te zoeken), en dat wordt voor dit onderwerp hier echt te omvangrijk. In ieder geval kan men de regering onder medewerking van de Grünen in Berlin of Thüringen niet vergelijken, want daar zijn ze alleen de "Juniorpartner" zoals wij dit noemen en niet de hoofdacteur.
Re: Een tas vol politiek!
De Grünen willen de Duitsers dus eigenlijk opstuwen in de vaart der volkeren en klaarmaken voor een duurzamer toekomst.
Verschrikkelijk ja.
Verschrikkelijk ja.
Re: Een tas vol politiek!
Internet in plaats van faxen. Mobiel bereik in de trein ook buiten de grote steden. Waar je niet plat wordt gereden als je door de stad fietst. DE TOEKOMST
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Gaan ze in Duitsland dan ook pinbetalingen mogelijk maken in winkels, en roken uit de horeca verbannen?
Het moet niet veel gekker worden daar!
Het moet niet veel gekker worden daar!
Re: Een tas vol politiek!
Ook zonder verplichtingen gaat de verbrandingsmotor het afleggen tegen batterijen en waterstof. Want: Inefficiënt en achterhaald.
En ja, je huis warm maken op stookolie.. ook weer niet efficiënt, vervuilend en duur. Aan omschakelen zit een kostenplaatje, daarna kan je een huis wel goedkoper verwarmen.
En ja, je huis warm maken op stookolie.. ook weer niet efficiënt, vervuilend en duur. Aan omschakelen zit een kostenplaatje, daarna kan je een huis wel goedkoper verwarmen.
Re: Een tas vol politiek!
Het advies zo min mogelijk contant te betalen heeft in ieder geval bij stationsbakkers al een flinke inhaalslag met pinautomaten opgeleverd. Naast natuurlijk de verplichte BTW-bon per 1 januari 2020, waardoor de mogelijkheden met cash geld een schaduwboekhouding bij te houden flink beperkt zijn.Alargule schreef:Gaan ze in Duitsland dan ook pinbetalingen mogelijk maken in winkels, en roken uit de horeca verbannen?
Het moet niet veel gekker worden daar!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Voor stookolie weet ik het niet, maar gas behoort straks ook tot het verleden (?).
Ik verbruik 40 kubieke meter per maand tegen 32 euro.
Ben benieuwd hoe goedkoop ik straks uit ben, zonder gas, maar met wel een flinke investering.
Laatst gewijzigd door isadora op di 13 apr 2021, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Een tas vol politiek!
Ik denk dat we het komende decennium nog niet van het aardgas af zijn. Het is nu nog niet mogelijk om op dezelfde schaal en tegen dezelfde kosten milieuvriendelijke energie te produceren.
Dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet nodig is om wel te investeren in de ontwikkeling van milieuvriendelijke energie.
Wel moeten we zo snel mogelijk stoppen met het verbranden van bruinkool, steenkool en stookolie (in die volgorde). Aardgas is een stuk minder slecht voor het milieu en daarom een goede "tussenstap".
Op dit moment hebben elektrische auto's inderdaad nog een mindere actieradius dan verbrandingsmotorauto's, maar dat verschil wordt snel kleiner.
Dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet nodig is om wel te investeren in de ontwikkeling van milieuvriendelijke energie.
Wel moeten we zo snel mogelijk stoppen met het verbranden van bruinkool, steenkool en stookolie (in die volgorde). Aardgas is een stuk minder slecht voor het milieu en daarom een goede "tussenstap".
Waarom niet?ICE11 schreef: ↑di 13 apr 2021, 09:48 De individuele mobiliteit willen de Grünen beperken door het verbrandingsmotor af te schaffen en nieuwe toelatingen alleen van elektrische voertuigen toe te staan. Ook hier zijn de mensen op het platteland weer de dupe, want voor hun behoeftes zijn electrische autos niet geschikt.
Op dit moment hebben elektrische auto's inderdaad nog een mindere actieradius dan verbrandingsmotorauto's, maar dat verschil wordt snel kleiner.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Een tas vol politiek!
Inwoners van Dordrecht kunnen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 niet stemmen op D66. Het landelijk bestuur van D66 heeft naar aanleiding van de recente rel rondom discriminatie en het als gevolg daarvan in tweeën splitsen van de oorspronkelijk vierkoppige fractie vorige week nu besloten dat er van deelname wordt afgezien.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1127470/ ... stembiljet
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1127470/ ... stembiljet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Niet alleen de actieradius (want op het Duitse platteland zijn de afstanden flink groter dan op het Nederlandse platteland) maar ok de kosten, de betrouwbaarheid (minder actieradius bij vrieskou), ontbrekende oplaadpunten en een niet geschikte stroomnet (als iedereen een e-auto moet laden zal het net capituleren) horen ook bij de minpunten. En ik ga niet ervan uit dat er ooit een e-auto zal komen met welke men van Hamburg naar München zoals met een verbrandingsmotor nonstop (of slechts met een korte tussenstop voor vijf minuten tanken) onderweg is.
Re: Een tas vol politiek!
De achterliggende vraag is inderdaad of vanuit de kip of vanuit het ei geredeneerd moet worden. En als we hier sec met een technisch issue te maken hadden gehad, dan zou ik zeggen dat met alle investeringen die er tot nu toe zijn gedaan in optimalisaties van verbrandingsmotoren en de aanleg van een fijnmazig netwerk van tankstations, er geen reden is om over te schakelen op een technologie die die voordelen vooralsnog niet biedt.
Helaas kleeft er aan die brandstofoplossing ook nog een klein nadeeltje, dat men vooralsnog niet weg kan nemen: de uitstoot van schadelijke gassen, waaronder broeikasgassen. Dat gegeven is de driver achter de omschakeling naar elektrisch rijden. Dat we daarbij in een tussenfase belanden waarin de nadelen van elektrisch rijden nog wel groter zijn op bepaalde fronten, maar allengs steeds kleiner worden, nemen we dan op de koop toe.
Ik vermoed dat het in 2050 met een loep zoeken wordt naar verstokte Duitse plattelandsbewoners die aan hun Pkw met Verbrennungsmotor blijven vasthouden.
Helaas kleeft er aan die brandstofoplossing ook nog een klein nadeeltje, dat men vooralsnog niet weg kan nemen: de uitstoot van schadelijke gassen, waaronder broeikasgassen. Dat gegeven is de driver achter de omschakeling naar elektrisch rijden. Dat we daarbij in een tussenfase belanden waarin de nadelen van elektrisch rijden nog wel groter zijn op bepaalde fronten, maar allengs steeds kleiner worden, nemen we dan op de koop toe.
Ik vermoed dat het in 2050 met een loep zoeken wordt naar verstokte Duitse plattelandsbewoners die aan hun Pkw met Verbrennungsmotor blijven vasthouden.
Re: Een tas vol politiek!
De afstanden op het Duitse platteland zijn groter naar...? Waarvoor moet er echt flink verder gereden worden dan in Nederland dat je niet meer heen en terug kan rijden met een accu met 130 kilometer actieradius?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Ik ben iemand die normaal gesproken graag langere afstanden rijdt. Zodra het weer kan en ik een eigen auto heb wil ik graag af en toe op een vrije (weekend)dag naar België of Duitsland rijden. Zolang ik niet afgestudeerd ben staat een hagelnieuwe auto nog ver buiten mijn budget. Daarnaast vind ik het huidige aanbod aan elektrische modellen nog niet interessant, juist vanwege het gebrek aan een dekkend netwerk van laadpunten over de grens en de lage actieradius in verhouding tot de aanschafprijs.
Grotere afstanden dan 130 kilometer retour voor een echt grote stad gaat je alleen tussen Nürnberg en Erfurt lukken. De Kreise Kronach en Kulmbach zijn behoorlijk dunbevolkt.
Grotere afstanden dan 130 kilometer retour voor een echt grote stad gaat je alleen tussen Nürnberg en Erfurt lukken. De Kreise Kronach en Kulmbach zijn behoorlijk dunbevolkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Een tas vol politiek!
Nee hoor, Kronach en Kulmbach zitten nog boven de 100 inwoners per vierkante kilometer. Echt dunbevolkte gebieden vind je in Brandenburg, het noorden van Sachsen-Anhalt en in Mecklenburg-Vorpommern.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Maar welke gek rijdt er nonstop van Hamburg naar München? Dat is 8 uur rijden... Een ruststop van een half uurtje lijkt me bij zo'n afstand sowieso niet verkeerd, dan kun je in die tijd mooi bijladen.ICE11 schreef: ↑di 13 apr 2021, 12:34Niet alleen de actieradius (want op het Duitse platteland zijn de afstanden flink groter dan op het Nederlandse platteland) maar ok de kosten, de betrouwbaarheid (minder actieradius bij vrieskou), ontbrekende oplaadpunten en een niet geschikte stroomnet (als iedereen een e-auto moet laden zal het net capituleren) horen ook bij de minpunten. En ik ga niet ervan uit dat er ooit een e-auto zal komen met welke men van Hamburg naar München zoals met een verbrandingsmotor nonstop (of slechts met een korte tussenstop voor vijf minuten tanken) onderweg is.
Re: Een tas vol politiek!
Bij voorbeeld in de Altmark (Sachsen-Anhalt) heb je met Salzwedel de Duitse stad die het verst weg van een Autobahn ligt. Naar de dichtsbij oprit zijn het slechts 100 km. Of in sommige regios in Mecklenburg heb je een enkele reis van 50 km naar het ziekenhuis.
Re: Een tas vol politiek!
Ja, nou en? Elektrische auto's van tegenwoordig halen dat met gemak - je mag verwachten dat de actieradius in de toekomst nog verder omhooggaat. Tel daarbij op dat ook de laadinfrastructuur nog een vlucht zal nemen, en het probleem van range anxiety zal ook in de achterlijker delen van Duitsland weldra tot het verleden behoren.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Een tas vol politiek!
Als je er in eigen land niet in geloofd, wordt exporteren ook moeilijk. Dat zagen we al met de Transrapid.
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/ ... b5925.html
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/ ... b5925.html
Een tas vol politiek!
De Volkskrant heeft vandaag een analyse in de krant staan van de nogal opmerkelijke Duitse politieke cultuur waarbij vooral CDU en CSU nogal eens de randen van het politiek betamelijke opzoeken.
Van dit land verwacht je niet dat het zo corrupt is: de Duitse knuffelbehoefte met het grote geld https://www.volkskrant.nl/a-bf28300e (premium)
Van dit land verwacht je niet dat het zo corrupt is: de Duitse knuffelbehoefte met het grote geld https://www.volkskrant.nl/a-bf28300e (premium)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Ik had hier al eerder Sarah Wagenknecht citeert, de oud-fractievoorzitter van Die Linke in het bondsdag. Zij zal zeker nooit mijn vriendin worden, maar haar nieuwste analyse over het zelfingenomen, hippe linkse milieu dat zo graag opiniemaker wil zijn vind ik met het oog op de aanstaande verkiezingen toch zeer van toepassing. Het is wel een heel lang interview in het Duits, dus ik zal het nu niet alles vertalen!
https://www.focus.de/politik/deutschlan ... 84632.html
https://www.focus.de/politik/deutschlan ... 84632.html
Re: Een tas vol politiek!
In Nederland zijn ze erg goed in 'greenwashing', gewoon in Estland bomen kappen, opstoken in iets dat je 'biomassacentrale' noemt en we hebben onze milieudoelstelling weer gehaald...En ja, je huis warm maken op stookolie.. ook weer niet efficiënt, vervuilend en duur. Aan omschakelen zit een kostenplaatje, daarna kan je een huis wel goedkoper verwarmen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 70 gasten