Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: zo 26 sep 2021, 18:54 Voor mij jammer dat de Union en de AfD slecht hebben gesoord, [...]
Tsja, dan had je maar moeten gaan stemmen he. *O*
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Is de AfD in Duitsland wel een beetje een serieuze partij dan? Ik heb dat altijd meer gezien als een soort PVV of nu dan ook FvD hier.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Laten de Nederlanders eerst maar eens door hun stemgedrag een parlement kiezen dat leidt tot een regeerbaar land, voordat ze zich met het stemgedrag in andere staten gaan bemoeien.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

teun schreef: zo 26 sep 2021, 19:06 Is de AfD in Duitsland wel een beetje een serieuze partij dan? Ik heb dat altijd meer gezien als een soort PVV of nu dan ook FvD hier.
Dat klopt ook wel grosso modo, AfD is deze verkiezingen ingegaan als anti-coronamaatregelen-, anti-klimaatmaatregelen en anti-Europa-partij.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Na de verkiezingen van vandaag bestaat de meerderheid van het IJslandse parlement uit vrouwen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

En in Graz zijn vandaag de communisten het grootst geworden, ten koste van de ÖVP van Baby-Bolsonaro Kanselier Kurz (ORF).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

wouter15 schreef: zo 26 sep 2021, 18:58
Suus schreef: za 25 sep 2021, 23:37 Ollongren heeft door een vorige blamage van Mona Keijzer de formatie om zeep geholpen.
Heb ik iets gemist? Op welke gebeurtenis doel je nu?
Mona Keijzer werd een tijd geleden na een ministerraad waar ze aanwezig was geweest positief getest. Daarna moest Ollongren ook een test afnemen. Ze bleef in afwachting daarvan niet thuis, maar toen ze net in Den Haag was aangekomen kreeg ze een telefoontje dat ze positief was getest en dus weer naar huis moest. Toen liep ze met de notities leesbaar onder haar arm naar de auto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Dennenboom schreef: zo 26 sep 2021, 19:09 Laten de Nederlanders eerst maar eens door hun stemgedrag een parlement kiezen dat leidt tot een regeerbaar land, voordat ze zich met het stemgedrag in andere staten gaan bemoeien.
:pos:

Het mag weliswaar niet in dit forum volgens ingewijden, maar ik kan op dit bericht weinig anders reageren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

trolly schreef: zo 26 sep 2021, 19:11 Na de verkiezingen van vandaag bestaat de meerderheid van het IJslandse parlement uit vrouwen.
Ijsvrouwen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

:Y

Waarvan sommigen ongetwijfeld nog niet uit de ijskast zijn (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

isadora schreef: zo 26 sep 2021, 21:23 Het mag weliswaar niet in dit forum volgens ingewijden, maar ik kan op dit bericht weinig anders reageren.
Dit is weer zo'n opmerking waar ik helemaal niks van snap. Volgens mij heeft niemand het bericht van Dennenboom tegengesproken, laat staan proberen te verbieden. Wie die ingewijden dan zouden moeten zijn ontgaat me compleet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Omdat je geen ingewijde bent natuurlijk! :Y

Dus dat zijn de boven ons, of in ieder geval boven jouw gestelden :Y
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Nog meer Duits nieuws, in Berlijn lijken volgens de ARD B90/die Grünen de SPD te hebben verslagen.
Ik vermoed dat de uitspraken van voormalig familieminister Giffey dat een Rood-Rood-Groene Senat niet haar voorkeurscoalitie was een rol hebben gespeeld. Een andere coalitie zou een stel hete hangijzers binnen de Berlijnse SPD zoals de verlenging van de A100 en onteigening van woningbouwcorporaties kunnen oplossen.
Een nieuwe Groen-Rood-Rode Senat is waarschijnlijk.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Scholz lijkt dus te winnen, dus als het goed is kan Duitsland dus weer iets naar links met hun versie van een paars kabinet waarschijnlijk (SPD+Grüne+FDP) zonder de christen-democraten van de CDU/CSU. Toch wel een historische gebeurtenis in Duitsland. Ik ben benieuwd of Duitsland onder Scholz de problemen echt aanpakt: klimaatverandering en infrastructuur.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het grootste probleem in Duitsland is armoede. En aangezien dat in de laatste regering ook niet is aangepakt heeft de AfD nu meer Direktmandaten dan bij de vorige verkiezingen, ondanks het procentueel lagere aantal lijststemmen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

4,9% van het electoraat zijn honderdduizenden stemmers wiens stem gehoord wordt in het parlement. Wat is daar erg aan?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Communisten. Voor je het weet staan die weer een muur om Oost-Berlijn te bouwen en moeten we allemaal verplicht de Internationale zingen.

Wee het rode gevaar!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

🎶Ontwaaaaaaaaaaakt verworpenen der aarde 🎶
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Je hebt geluk, ik heb net m'n ogen open! *O*
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dat is een whataboutism, dus wat is je punt?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

PHS schreef: ma 27 sep 2021, 11:27 Het is ongepast om daar grapjes over te maken.
:lol:
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Niet "slim gespeeld" om zich bij Omtzigt te voegen, zoals iemand hier abusievelijk meldde; Mona Keijzer verlaat de landelijke politiek:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/27/on ... k-a4059789
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

:') :') :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 52 gasten