Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Lijn 45 »

Jup, zo werkt het in Den Haag. :Y
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

En de grootste ramp is nog hoezeer iedereen dat nu even moet benadrukken... :')
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Doorgaan met de oude coalitie vind ik geen probleem, ze hebben tenslotte hun meerderheid weten te behouden bij de verkiezingen en onder de kiezers had dit ook de meeste steun. Maar dat ze een half jaar nodig hadden voor die conclusie is wel zorgelijk, en ik ben bang dat vooral D66 hier op afgerekend gaat worden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Etienne »

Er wordt ook geroepen dat D66 extra eisen zou willen stellen, omdat ze die blokkade heeft opgeheven.....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Michael »

Het was of de blokkade opheffen of nieuwe verkiezingen gok ik zo. Wellicht dat Kaag uit angst om na nieuwe verkiezingen er slechter uit te komen er toch maar voor gekozen heeft om die blokkade op te heffen?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Is Baudet een extreemrechtse antisemiet - en geldt dat in het verlengde voor zijn Forum? Trouw meent van wel:

https://www.trouw.nl/opinie/antisemitis ... ~bdea8f1b/
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Is de Paus katholiek - en geldt dat in het verlengde voor het hele Vaticaan? Lees het volgende week in Trouw!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Nee, nee, vertel het nu! -0-
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik ben zelf absoluut niet gelovig, maar we moeten heel voorzichtig zijn met zulke uitspraken. Door de paus op die manier te framen is de kans groot dat je mensen juist de Katholieke kerk injaagt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Een opiniestuk komt niet als de inhoud van een koffiekopje op een krantenpagina terecht. De auteurs opiniëren, maar het artikel zal niet haaks op de koers van de (zich waarschijnlijk in principe als "neutraal" beschouwende) hoofdredactie liggen. Oor de inhoud van het artikel maakt dat verder uiteraard niet uit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben zelf van mening dat nieuwsredacties helemaal geen politieke kleur moeten uiten. De een slaagt daar beter in dan de ander. Ik krijg zelf bijvoorbeeld de indruk dat RTL Nieuws impliciet links is, omdat de PvdA en GroenLinks in mijn optiek meer aan bod leken te komen bij het debacle met Kaag en Bijleveld dan bijvoorbeeld de VVD of een andere rechtse partij. Op zich is dat niet erg, maar expliciet dan wel impliciet de politieke kleur van je redactie uiten tast wel de betrouwbaarheid van je nieuws aan voor de meer oplettende c.q. kritische lezers en kijkers.
Dat laat onverlet dat de uitspraken en handelingen die Baudet tijdens de APB deed écht niet door de beugel kunnen. Er zijn nog altijd nabestaanden van de Holocaust, die meer dan zes miljoen onschuldige mensen destijds het leven kostte. De wetgeving in wording die het ontkennen en bagatelliseren van de Holocaust verbiedt juich ik dan ook alleen maar toe. Gek genoeg zijn wij daar zelfs een van de laatsten mee. Vrijwel heel Europa heeft al wetgeving tegen het ontkennen van de Holocaust en ook in dit opinieartikel refereren de auteurs aan de veroordelingen jegens Jean-Marie le Pen in 2012 en 2016 voor dergelijke uitspraken.
Forum had acht zetels na de verkiezingen, maar drie daarvan zijn al sinds april afgesplitst in de Groep Van Haga, die is afgesplitst naar aanleiding van eerdere uitlatingen van antisemitisme binnen FvD.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Niemand is helemaal neutraal, dus ook nieuwsredacties niet. Ik stel het wel op prijs als duidelijk wordt aangegeven wat ik nu aan het lezen ben. In een beschouwing of, zoals de Volkskrant vaak doet, een uitgeschreven gesprek tussen redacteur en verslaggever over een onderwerp verwacht ik wat meer meningen dan in een verslag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DPDelft »

Ik heb een aantal berichten er tussenuit gehaald die gericht waren op de persoon.
Nogmaals: wees aardig voor elkaar, respecteer elkaar en laat iedereen in zijn/haar waarde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het werd de afgelopen dagen steeds spannender, maar het district München-West/Mitte is met 137 stemmen voorsprong op de Groenen definitief gewonnen door CSU. Daarmee blijft de Bundestag voorlopig op 735 zetels, in plaats van 718.

https://twitter.com/wahlrecht_de/status ... 12609?s=21

Niet uit te sluiten is dat er toch nog een 736e zetel bij komt, dat wordt dan nummer 152 voor de CDU.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

...en na het chaos in diverse stemlokalen in Berlin heeft men daar begonnen de stemmen opnieuw te tellen en plots heeft de SPD een zetel minder en die Grünen een zetel meer.

https://www.berliner-zeitung.de/news/na ... -li.186384
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Wopke Hoekstra blijkt voor zijn aantreden als Minister van Financiën aandelen te hebben gehad in een brievenbusfirma op de Britse Maagdeneilanden. Dit is te lezen in de zogeheten Pandora Papers die gisteren uitlekten:
https://nos.nl/artikel/2400239-minister ... eneilanden
Niet helemaal ongevoelig voor schandalen is dat Hoekstra in zijn tijd als minister ook maatregelen trachtte te nemen tegen belastingontwijking via dergelijke belastingparadijzen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Hoeveel gif zit er eigenlijk nog in die beker die het CDA leeg moet drinken?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Voldoende voor een wekelijkse dosis, zo te merken. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dit is natuurlijk niet zo handig, maar ik heb wel ergere vormen en grootschaliger belastingontduiking gezien.

De uitspraken van Ankie Broekers-Knol, die dit weekend PVV-corvee had vind ik ergelijker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik weet niet wat ik ergerlijker vind: de zonden, of dat ze begaan zijn zonder dat daar enige noodzaak toe lijkt te zijn geweest. Met al dat suffe gestuntel zou je nog bijna medelijden met ze krijgen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Welk Wahlkreis stemde vorige week zondag het gemiddeldste* voor de verkiezingen voor de Bondsdag?
De voorlopige uitslagen voor de Zweitstimmen van Wahlkreis Berlin-Reinickendorf leken het meest op de landelijke uitslagen, Wahlkreise Neustadt - Speyer (RLP) en Gießen staan respectievelijk tweede en derde in de ranking.
Aan de onderkant van de lijst staan de Wahlkreise Görlitz en Sächsische Schweiz-Osterzgebirge,het Wahlkreis waarbij de uitslagen van de Zweitstimmen het afwijkendst zijn van heel Duitsland is Berlin-Friedrichshain-Kreuzberg – Prenzlauer Berg Ost.
de Bundesländer heb ik ook opgenomen, hier staat Hessen het hoogst, zelfs op plaats vijf als het een eigen Wahlkreis zou zijn, naastgelegen Thüringen staat het laagst.
*
Spoiler: show
Met gemiddeldste bedoel ik het volgende:
Stel partij A wint in Wahlkreis i Ai% procent van de stemmen, en in heel Duitsland A%.
Dan bereken ik voor alle zes (zeven) partijen per Wahlkreis (Ai-A)^2 en tellen dit kwadraat voor alle partijen per Wahlkreis op.
Dan bekijk ik voor welk Wahlkreis deze som het laagste is.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 04 okt 2021, 09:06 ...maar echt een schandaal kun je het niet noemen.
Het mooie van schandalen is nou net, dat je werkelijk àlles zo kan noemen. De inhoudelijke kant van de zaak is hooguit de aanleiding, maar een fijn schandaal is bij voorkeur geheel zelfontbrandend. Vandaar dat het voor de betrokkenen zaak is de boel zo snel mogelijk te bagatelliseren, om het daarna flux doch zo onopvallend mogelijk in de doofpot te krijgen. Bij voorkeur via een commissie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten