Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Je baseren op meerdere bronnen en het niet klakkeloos overnemen wat andere media schrijven is een van de basisbeginselen van de journalistiek immers ook maar saai en achterhaald.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Op mijn vraag volgt weer de gebruikelijke radiostilte, dus ik denk dat ik het antwoord zelf wel kan invullen: de wens is hier de vader van de gedachte geweest; de Britse media hebben die wens ingewilligd en de NOS is weer eens bezig om om de hete brij heen te draaien. "Zolang we maar niet het m-woord hoeven te gebruiken."

Ik vind het ongepast om zo te hineininterpretieren, zeker tegen de achtergrond van zo'n tragische gebeurtenis als deze. Dan vind ik dadermotief eigenlijk van secundair belang.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Overigens heb ik in de Nederlandse media ook nog niet gelezen dat de Noorse politie twijfels heeft aan een islamistische achtergrond van de dader in Kongsberg. We lopen eigenlijk gewoon wat achter in dit land, meer niet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nederlandse nieuwssites/kranten etc. beginnen niet meteen met het vingertje te wijzen zodra er in het buitenland iemand gedood wordt. Ook niet als dat volgens Isadora "een inkoppertje" is. Juist als een oordeel eenvoudig lijkt is enige terughoudendheid op z'n plaats. Enerzijds omdat door de afstand en in eerste instantie vaak weinig eenduidige situatie niet direct stellige uitspraken gedaan kunnen worden, anderzijds omdat dat "inkoppertje" bij nader inzicht wel eens een bal in het eigen doel kan laten belanden. Zo zou een Somalier best wel eens katholiek kunnen zijn, of straalbezopen, of zijn impuls pas achteraf aan zijn geloof toe kunnen schrijven. Allemaal zaken die een ander licht op motief en pleger werpen. En behalve dat PHS er zenuwachtig van wordt, verandert even wachten met (voor)oordelen niets aan de feiten op zich.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Zou kunnen allemaal, de meeste Somaliërs, die ik ken, zijn allerminst straalbezopen katholieken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

PHS schreef: zo 17 okt 2021, 10:24 Dat is relevante informatie die je niet onder de pet moet willen houden onder het mom van terughoudendheid in de berichtgeving.
Ah, opzet van de NOS dus.
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Linkse media? Nepnieuws? De wappies oordelen snel.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ach, ik denk dan maar aan het scheermes van Hanlon.

Maar opnieuw: de wens is de vader van de gedachte.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: zo 17 okt 2021, 10:24 Nogmaals, het gaat mij niet om 'de aanslagpleger handelde vanuit een islamitisch motief', maar om 'de Britse politie gaat ervan uit dat de aanslagpleger handelde vanuit een islamitisch motief'. Het eerste is voorbarig om een paar uur na de aanslag de wereld in te slingeren, het tweede is dat niet: er wordt geen conclusie getrokken, maar geeft aan in welke richting het onderzoek van de politie zich beweegt.
Jaja. Maar dit is wat je een paar uur na het overlijden van het slachtoffer schrijft:
PHS schreef: vr 15 okt 2021, 21:14 Wel valt op hoe stil de meeste media zijn over het feit dat in een paar dagen tijd twee islamitische terroristische aanslagen zijn gepleegd in West-Europa.
Dat klinkt mij vooral alsof je het enorm belangrijk vindt dat deze moord zo snel mogelijk als een misdrijf met een religieus motief moet worden opgevat, en aan een ander misdrijf dient te worden gekoppeld. Die gevolgtrekking is wellicht niet onterecht, maar heeft geen enkele urgentie. Voor de slachtoffers en hun nabestaanden maakt het niets uit, de dader is opgepakt, en Isadora trekt haar eigen conclusie, samen met het overgrote deel van ons nieuwsconsumenten. De enige plausibele reden om zo snel mogelijk tot een oordeel te komen is dus van propagandistische aard — en dat zou geen redelijk mens moeten willen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

In ander nieuws: recent onderzoek heeft uitgewezen dat blanke heteroseksuele mensen nauwelijks kans op AIDS hebben, en dus zonder condoom mogen vrijen. Ik verwacht een babyboom over 9 maanden in Purmerend.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Waarom daar? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Omdat in Purmerend volgende maand al gemeenteraadsverkiezingen zijn vanwege de herindeling met de op te heffen gemeente Beemster.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ik mis de koppeling met een ophanden zijnde babyboom totaal...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Klik op de link en e.e.a. wordt duidelijk.
🍉
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Daar zie ik nationale koekwaus Jerry Bidet weer hersenloze onzin spuien, en dan?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

“condooms gebruiken is flauwekul, die zijn net als #coronavaccins aan ons opgelegd door Big Pharma”. ~ Tjerrie B.

Massaal geen condooms gebruiken tijdens seks = grote kans op babyboom negen maanden later. Ik denk niet dat je de opmerking van Wubbo al te ver moet zoeken. Gewoon een (sarcastische/geïrriteerde) conclusie uit wat er in die tweet staat.
🍉
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ja okee. Maar waarom Purmerend? Suus' verklaring slaat als een lul op een drumstel, tenzij ze in Purremerreutel allemaal knotsgeil worden van verkiezingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Omdat Baudet de toespraak hield in Purmerend? Dat is toch duidelijk uit de tweet, of heb je een drumstelspelende lul in je ogen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Da's meer jouw hobby :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Blij dat het hier weer over de inhoud gaat (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Het heeft er steeds meer schijn van dat de Duitsers eerder een nieuwe regering zullen hebben dan wij. Op de hoofdlijnen zijn de partijen SPD, FDP en Grüne het eens met een stoplichtcoalitie. Elke partij heeft minimaal één van zijn hoofdpunten uit de campagne tot het mogelijke regeerakkoord kunnen brengen. Dit zijn die uitgangspunten:
- Geen snelheidslimiet op de Autobahn (aangedragen door FDP)
- Geen belastingverhogingen (uit de koker van FDP)
- Minimumloon omhoog naar 12 euro per uur (grote wens van SPD)
- Kolencentrales sluiten in 2030 (aangedragen door de Grüne)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Zonder Teflon Mark is formeren sowieso een stuk eenvoudiger.
🍉
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef: zo 17 okt 2021, 10:24 Nogmaals, het gaat mij niet om 'de aanslagpleger handelde vanuit een islamitisch motief', maar om 'de Britse politie gaat ervan uit dat de aanslagpleger handelde vanuit een islamitisch motief'. Het eerste is voorbarig om een paar uur na de aanslag de wereld in te slingeren, het tweede is dat niet: er wordt geen conclusie getrokken, maar geeft aan in welke richting het onderzoek van de politie zich beweegt. Dat is relevante informatie die je niet onder de pet moet willen houden onder het mom van terughoudendheid in de berichtgeving.
Waarom vraag je het gewoon niet aan de NOS?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten