Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Je valt mensen aan die gedachteloos Baudet wegzetten? Maar PHS toch, volgens mij heb je op de vorige pagina kunnen lezen waarom kamerleden niet zulke acties moeten ondernemen. Niet enkel Baudet, maar geen enkel Kamerlid. Maar jij gaat inderdaad als een bloedhond los op wie er ook maar bij het baasje in de buurt komt, zodat gemakkelijk de indruk kan ontstaan dat je een meer dan oppervlakkige sympathie voor de man koestert. In ieder geval houd je kennelijk een lijstje bij van wat de mensheid tot nog toe aan Baudet te danken heeft. Ik zou zeggen: schroom niet en deel het hier vooral. Wie weet kan je me nog bekeren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Fijn. Die lieve meneer Baudet is gewoon wat kinderpostzegels gaan verkopen aan het John Adamspark in Wassenaar, en ik ben zo naïef om te denken dat dat niet prima in orde zou zijn — want dat zegt PHS (en die heeft het weer van meneer Baudet). Is dat ook weer helder, goedenavond.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik heb exclusieve beelden van het FvD-journaal gevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

We leven in hippe tijden, PHS. Je hoeft vandaag de dag iemand niet persoonlijk te kennen om je oren naar hem te laten hangen. Omgekeerd kan het uiteraard ook.

Uit nieuwsgierigheid: zijn "twee tussenstappen" bij jou twee personen, of is dat jijzelf -> derde persoon -> Thierry?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: wo 23 sep 2020, 19:57 Ik heb exclusieve beelden van het FvD-journaal gevonden.
Ik dacht meer hieraan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: wo 23 sep 2020, 22:12 Ik raak zo langzamerhand de tel kwijt van hoe vaak je mij al in verband hebt proberen te brengen met FvD en Baudet.
Je had ook gewoon kunnen zeggen dat dhr. Baudet weer eens een stommiteit heeft uitgehaald. Dat ben ik namelijk geheel met je eens. Maar in plaats daarvan probeer je een lastig verhaal in de lucht te houden dat wat Baudet uitvreet mogelijkerwijs niet compleet illegaal is, en je ziet er geen been in los te gaan op wie daar wat minder optimistisch over is gestemd. Net als Baudet in Amerika heb je daarmee op z'n minst de schijn tegen.

Zelf zit ik overigens maar één persoon van die vlerk verwijderd — een persoon dat ik al jaren niet meer gezien heb.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Nee PHS, je schiet hier gelijk in de slachtoffer rol door te veronderstellen dat Trolly alleen de FvD zou bedoelen. Wat dus niet het geval is. Overigens zijn er al genoeg stukken naar buiten gekomen over de dubieuze geldstromen van de partij en acties van de voormannen waardoor ze het frame te pakken hebben. Meldpunten voor te linkse leraren, framing en wetenschappelijke thierrypicking werken niet mee, zeker niet als je daarna zelf in je legerpakkie in de tweede kamer verschijnt en je tweede man zwaar bevriend is geweest met de vrouw van een van de grootste Nederlandse nazi's die we hebben gehad. Dan ontstaat er wel een beeld.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Moet ik eerst beargumenteren waarom ik de spot drijf met een politieke beweging die zeer weinig moeite doet om zich te distantiëren van völkische roeptoeters en regeringen met autoritaire trekjes, aanzet tot massaal wantrouwen van media die niet binnen de partijkaders passen?
Mijn antwoord is nee.
Mocht het dan toch ooit tot hun lavendelrevolutie komen, ga ik als zogenaamde volksverrader wel vrijwillig voor het vuurpeloton staan.
Tot die tijd maak ik graag gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Als onafhankelijk denker moet je toch niet altijd het oneens zijn met de massa?
Je moet je er wel bewust van zijn waarom je in dit geval met wél met de massa meehobbelt én bereid zijn de massa te verlaten als je mening gaat divergeren.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: do 24 sep 2020, 10:03
Ik kruip niet in een slachtofferrol, ik bekritiseer trolly's ongefundeerde kritiek op FvD. Aan niets zie ik dat trolly het ook op andere Kamerleden heeft gemunt; ik heb het CDA en Brenninkmeijer en Pechtold en zijn Scheveningse penthouse al aangehaald, maar trolly keert steeds terug op de zogenaamde rel rond Baudets bezoek aan de Amerikaanse ambassade. Dat ik daarvoor en passant als bloedhond wordt uitgemaakt, roept bij niemand enige afkeurende reactie op, en vind je dus kennelijk door de beugel kunnen.
De uitspraak van Trolly is inderdaad overtrokken, maar is mogelijk het gevolg van jouw tegenreactie.
In dit geval gaat het namelijk over het feit dat "een partij" een bijeenkomst (met mogelijk fondsenwerving) houdt op de ambassade van een ander land. Dat is op zijn minst twijfelachtig, omdat zo de schijn van buitenlandse invloed wordt gewekt. Het maakt hierbij niet uit welke partij het is of welk land het is, het is sowieso onhandig.
Wel ben ik het met je eens dat er nu harder wordt gereageerd omdat het de FvD en de Amerikaanse ambassade betreft, maar ook bij mijn (hypothetische) voorbeeld van GronLinks en de Deense ambassade zouden er gewoon vraagtekens geplaatst worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er is zo onevenredig vaak kritiek op FvD omdat de normen en waarden van FvD totaal niet overeenkomen met de geschreven en ongeschreven normen en waarden die tot noch toe in de politiek werden toegepast. Vlak voor de laatste Tweede Kamerverkiezingen waren we in Nederland woest dat een buitenlandse politicus in Nederland probeerde campagne te voeren voor een buitenlands referendum. Waarom is het dan wel acceptabel dat een Nederlandse politieke partij ondersteuning van een buitenlandse mogendheid accepteert, al is het maar in de vorm van een locatie voor het houden van (bij wijze van spreken) een discussie over het voortbestaan van lieveheersbeestjes?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: do 24 sep 2020, 10:03 Je loopt mee met de massa die tegen FvD is. Dat is je goed recht, maar geeft aan dat je een weinig onafhankelijk denker bent.
Kijk nou toch. Onversneden FvD-propaganda uit de mond van iemand die telkens blijft herhalen dat hij niks van die partij moet hebben. "Als je niet op Thierry stemt ben je geen onafhankelijk denker". Zie ook "wie niet voor ons is, is tegen ons".

Sorry PHS, maar als je van je gesprekspartners argumenten verwacht moet je zelf niet telkens naar drogredenen grijpen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Weer zo'n pamflet vol onjuiste premissen en een verklaring van persoonlijke selectieve bijziendheid:
PHS schreef: do 24 sep 2020, 14:20En nee, ik heb nog geen reden gevonden om FvD als een neonazistische beweging te zien - hoogstens als een beweging die naast een heleboel gewone Nederlanders óók neonazi's aantrekt.
Omdat je zelf Godwin al niet uit de weg ging: dat deed de NSDAP toevallig ook.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wat een luie reactie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Als je niets te zeggen hebt, is zwijgen uiteraard een optie. Maar na al je poeha over hoe errug het toch wel niet is om iets onaardigs over mijnheer Baudet te zeggen zijn je laatste reacties wel een absoluut zwaktebod,
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 146 gasten