Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Kom erin Frans.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

VIRM schreef: wo 07 feb 2024, 08:13 Als je niet wil onderhandelen omdat de financiën van de staat er in de toekomst minder goed uitzien dan gedacht, neem je het regeren dan nog serieus? Regeren is makkelijk als het geld over de plinten klotst, maar je moet het ook kunnen als de broekriem moet worden aangehaald. Of Omtzigt verder met deze drie partijen wil is onduidelijk. OF hij een centrumregering (PvdA/GL, D66, NSC en VVD) zou willen is onduidelijk.
TffpaA schreef: di 06 feb 2024, 20:09 De vraag blijft dus: Wat Wil Omtzigt?
Nee er is geen geld en andere partijen willen dat wel uit gaan geven.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Er is wél geld - bakken vol zelfs. Verhoging van het minimumloon en afschaffen van het eigen risico zijn maar een paar wapenfeiten die deze coalitie al op zijn conto schrijven mag. En binnenkort wordt het bier ook gratis, net als de sigaretten en de benzine.

Het daarvoor benodigde geld komt uit de royale vertrekpremie die de Nexit ons zal opleveren en het weren van al die steuntrekkers die met miljoenen tegelijk de grens overkomen.
🗣
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Tja, als er geen geld is en je wil het uitgeven, heb je opties. Belastingen verhogen, staatsobligaties uitgeven of op andere gebieden bezuinigen. Ik ben geen voorstander van een kabinet met deze vier partijen, maar 'er is geen geld, dus dan heb ik er maar lekker geen zin in' is een beetje kleutergedrag. Als elke partij dat doet, kun je de helft van de tijd het land niet besturen.
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

Suus schreef: wo 07 feb 2024, 08:49[...] Agendapuntje voor de volgende PvdA-vergadering: Plasterk schorsen. Met fascisten onderhandel je niet.
Volgens mij schiet je door. Want:
  • Plasterk zat niet te informeren namens zijn partij.
  • Plasterk zat als informateur niet te onderhandelen.
  • Plasterk zat er deels bij en deels niet bij terwijl de vier partijen zaten te onderhandelen.
  • De enige manier om aan te tonen dat onderhandelingen tussen vier partijen op niets kunnen uitlopen, is door de onderhandelingen ondanks alles op niets te laten uitlopen.
  • Wat had je dan gewild? Dat een of andere engerd alle verschillen rechtgestreken had puur omdat er nu eenmaal geregeerd moet worden?
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door baladid »

diederickx schreef: wo 07 feb 2024, 14:56 De enige manier om aan te tonen dat onderhandelingen tussen vier partijen op niets kunnen uitlopen, is door de onderhandelingen ondanks alles op niets te laten uitlopen.
Of houding tonen en niet met Wilders aan een tafel gaan zitten.

(Het zal dan wel daaraan liggen dat ik oftwel ik twee nationaliteiten heb toch meer als Duitse dan als Nederlandse op de meeste dingen kijk: Ik vind het schrikbarend hoe ondemocratisch in Nederland mogen zijn. In Duitsland kan een lijst afgewezen hebben omdat er bij de besluitvorming op de ledenvergadering niet democratisch gehandeld werd. In Nederland hoeft een ledenvergadering de lijst niet te besluiten. In Nederland hoeft een partij niet eens een ledenvergadering te hebben. In Nederland hoeft een partij niet eens leden te hebben.)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Formeel kent de Nederlamdse wet het principe van een partij niet. Alleen van de lijst en zonder last benoemde leden in de raad of het parlement. Maar uiteindelijk vindt de democratie plaats in het stemhokje, niet in de partij. Ja, dit faciliteert de PVV maar maakt het ook makkelijker om aan de verkiezingen deel te nemen met iets nieuws wat op zich zelf wel heel democratisch is in het geval van niet goed functionerende bestaande partijen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

diederickx schreef: wo 07 feb 2024, 14:56
Suus schreef: wo 07 feb 2024, 08:49[...] Agendapuntje voor de volgende PvdA-vergadering: Plasterk schorsen. Met fascisten onderhandel je niet.
Volgens mij schiet je door. Want:
  • Plasterk zat niet te informeren namens zijn partij.
  • Plasterk zat als informateur niet te onderhandelen.
  • Plasterk zat er deels bij en deels niet bij terwijl de vier partijen zaten te onderhandelen.
  • De enige manier om aan te tonen dat onderhandelingen tussen vier partijen op niets kunnen uitlopen, is door de onderhandelingen ondanks alles op niets te laten uitlopen.
  • Wat had je dan gewild? Dat een of andere engerd alle verschillen rechtgestreken had puur omdat er nu eenmaal geregeerd moet worden?
Het lijkt mij volstrekt duidelijk dat als je een lidmaatschapskaart hebt van een sociaal-democratische partij, dat je dan op geen enkele manier akkoord gaat met zelfs maar gespreksleider zijn van onderhandelingen van een partij die steeds de schuld krijgt toegeworpen van zijn populisme/fascisme. Als Wilders zo graag een kabinet onder zijn leiding wil (wil hij niet, getuige zijn pestgedrag gedurende de onderhandelingen) dan kan hij op zoek naar iemand die niet zo'n lidmaatschapskaart heeft. Dat hij dan met bedrijfsongevallen zoals Van Strien op de proppen komt straalt vooral op hemzelf af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Ik denk het niet.. Eigenlijk waren de Telegraafcolumns die geregeld regelrecht tendentieus zijn en in de verste verte niet op PVDA-standpunten lijken een stuk betere reden om hem te schorsen of royeren dan het leiden van informatiegesprekken als je het mij vraagt. Met het eerste neemt hij regelrecht afstand van alles waar de partij voor staat. Het tweede kan je altijd nog gooien op een onafhankelijke voorzittersrol in het landsbelang. Door de columns niet geloofwaardig.. Maar zie daarvoor mijn punt daarover.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

baladid schreef: wo 07 feb 2024, 17:53
diederickx schreef: wo 07 feb 2024, 14:56 De enige manier om aan te tonen dat onderhandelingen tussen vier partijen op niets kunnen uitlopen, is door de onderhandelingen ondanks alles op niets te laten uitlopen.
Of houding tonen en niet met Wilders aan een tafel gaan zitten.

(Het zal dan wel daaraan liggen dat ik oftwel ik twee nationaliteiten heb toch meer als Duitse dan als Nederlandse op de meeste dingen kijk: Ik vind het schrikbarend hoe ondemocratisch in Nederland mogen zijn. In Duitsland kan een lijst afgewezen hebben omdat er bij de besluitvorming op de ledenvergadering niet democratisch gehandeld werd. In Nederland hoeft een ledenvergadering de lijst niet te besluiten. In Nederland hoeft een partij niet eens een ledenvergadering te hebben. In Nederland hoeft een partij niet eens leden te hebben.)
Het niet hebben van leden betekent dat de partij subsidie misloopt. De PVV is volgens mij ook de enige partij in ons parlement dat geen ledenstructuur heeft. Wel apart: je neemt deel in een democratische arena met een partij zonder democratische structuur.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Hee wwaddizz zmedd dzjou, Omt-SIGT! Jaai hep geen rezzz-PEK vor deezze instituut! BRRÜÜR!
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

"EEN ONVEILIGE WERKSITUATIE!!!1!" - dixit een woedende Caroline:

https://nos.nl/artikel/2508087-van-der- ... rksituatie

Ohh the drama! * skrontsjj smak smak smak *
🗣
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

En Omtzigt heeft er - terecht - helemaal geen zin meer in.

Gaat lekker, die rechtse meerderheid. En de oplossing is natuurlijk volgens die rechtse meerderheid om Wilders aan een absolute meerderheid te helpen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

:Y

Waarmee de staatsrechtelijke problemen meteen uit de wereld geholpen zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Hebben we nu eigenlijk een demissionaire formateur?

#durftevragen
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Hooguit een demissionaire informateur.

#durfteantwoorden
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Als formateur maar uitnodigingen blijven sturen naar Omtzigt is ook wel een soort passief-agressief gedrag eigenlijk. Zitten we naar een raar experiment te kijken ofzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Die zit daar gewoon een opdrachtje van meneer Wilders uit te voeren. Als over een paar dagen begint in te zinken dat Omtzigt dít in ieder níet wil, kan hij weer zijn pen voor zijn kollem in de Tee oppakken en daar wat gifregels mee neerkrassen vol redeneerfouten.

Omtzigt is op onderbuikrechts in ieder geval ousted, waar hij daar tot vlak voor de verkiezingen nog als het beste wat het land sinds Fortuyn was overkomen werd aanbeden.

Het kan verkeren.
Suus schreef: vr 09 feb 2024, 08:50 Zitten we naar een raar experiment te kijken ofzo.
Nee - een poppenkast:

Afbeelding
🗣
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Vooropgesteld, ik heb weinig op met Wilders en zijn club, maar hier wordt ook aardig politiek bedreven :X
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Bedoel je nou een kruistocht tegen rechts? Nee toch :lol:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

waldo79 schreef: vr 09 feb 2024, 10:53 Vooropgesteld, ik heb weinig op met Wilders en zijn club, maar hier wordt ook aardig politiek bedreven :X
Politiek of polemiek? ;)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Hoewel hij nog wel getuige heeft moeten zijn van de laatste genocideronde in Palestina, hoeft hij de formatie van een extreemrechts kabinet gelukkig niet meer mee te maken. Dries van Agt is op de respectabele leeftijd van 93 jaar overleden:

https://nos.nl/artikel/2508141-oud-prem ... -overleden
🗣
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Gelukkig maar dat dit hem bespaard blijft. Een groot staatsman.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

TffpaA schreef: do 08 feb 2024, 21:50 "EEN ONVEILIGE WERKSITUATIE!!!1!" - dixit een woedende Caroline:

https://nos.nl/artikel/2508087-van-der- ... rksituatie

Ohh the drama! * skrontsjj smak smak smak *
Méér popcorn:

https://archive.ph/75jUx
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten