Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door gebruiker77 »

Vinny schreef:
gebruiker77 schreef:Wat zou je zelf voorstellen dan? Wat moet er volgens jou echt gebeuren?.
Ik vind het vooral belangrijk dat je als kiezer politici mandateert die grotendeels met hun mandaat doen waar je ze voor hebt 'ingehuurd' en niet na de verkiezingen het tegenovergestelde doen. Ook wil ik het eerlijke verhaal horen, waar pijnlijk bezuinigd moet worden bijvoorbeeld. Geld aan leuke dingen uitgeven kan mijn nichtje van 14 ook wel. En ik wil dat het beleid gebaseerd wordt op feiten en getallen en niet op subjectieve waardeoordelen. En oh ja, ik ben ook tegen de tweedeling in de samenleving, maar ik zie dat veel linkse partijen wel veel belastinggeld door de plee kunnen spoelen, maar nauwelijks daar een antwoord op hebben gevonden. Ondanks alle prachttermen voor wijken met minder kansrijke inwoners is de maatschappelijke mobiliteit alleen maar verder afgenomen.
Met na de verkiezingen het tegenovergestelde doen, doel je vast op de PvdA. Dat er belastinggeld wordt verspild, bijv met banenplannen die nauwelijks wat opleveren, ben ik met je eens. Om maar niet te spreken over de VVD die 1000 euro beloofde, de HRA staat als een huis en geen geld naar Griekenland.

Ben je ook van mening dat bij het 'eerlijke verhaal' ook hoort dat we ecologisch gezien echt verkeerd bezig zijn, en dat als je echt toekomstgericht beleid wil hebben, de vervuiling/klimaatverandering een van de grootste problemen is. Van Defensie tot economie, overal zal dit merkbaar zijn. Ik zie Helaas maar weinig rechtse partijen die dit echt als speerpunt maken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Geert »

JWM schreef:Ja goed idee, met vergrootglas ernaast. En als er buiten de randjes is ingekleurd is de stem ongeldig :Y
Waarmee stemmen een soort proeve van bekwaamheid wordt. Als je niet binnen de lijntjes kleurt doe je niet meer mee :Y

Die stembiljetten zijn nu al onhandelbaar groot... ik snap best dat de Kiesraad zich zorgen maakt.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door BrengMe »

VIRM schreef:@Brengme: kijk je er al een beetje naar uit? :)
Jazeker :Y
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Vandaag nog twee politiek interessante momenten:

Om 11:00 volgt de uitspraak in de 'Minder Marokkanen'-rechtzaak tegen Geert Wilders. Ongeacht wat de uitspraak is, kun je natuurlijk al bij voorbaat stellen dat hij heeft gewonnen. Live te volgenb ij de NPO.

Vanaf 16:15 wordt de uitslag van de PvdA-lijsttrekkersverkiezingen bekendgemaakt (toch wel eigenlijk een beetje de verliezer vandaag, ongeacht wie wint). Live to volgen op de PvdA-Facebookpagina en NPO Politiek 24.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JWM »

Asscher dus :shock:

En Samson meteen uit de kamer.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Schuldig dus.

Maar zonder strafoplegging. Een dagje een moskee uitzemen leek me wel een fijne taakstraf :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dylanwild94 »

trolly schreef:Schuldig dus.

Maar zonder strafoplegging. Een dagje een moskee uitzemen leek me wel een fijne taakstraf :mrgreen:
Ik snap ook echt werkelijk niet waarom wilders ontslag van rechtsvervolging krijgt. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Ardan schreef:
VIRM schreef:Ook de Kiesraad ziet nu dat het stembiljet een uitdaging kan worden. :mrgreen:

http://nos.nl/artikel/2147302-kiesraad- ... tijen.html
'Slimme mensen moeten daar nu een oplossing voor zoeken'

GROTER PAPIERTJE NEMEN hoe moeilijk kan het zijn :D
Laten we daar een referendum over houden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik ben voor. En dan stem ik tegen, want dat is het enige van de drie hokjes wat ik bij een referendum nog nooit ingevuld heb.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

:Y Wubbo, hier ligt een taak voor je! Stel je verkiesbaar als voorzitter van de commissie die dat referendum gaat voorbereiden!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Dan ga ik daar eerst een partij voor oprichten!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Goed plan. Dan leert de linkse elitaire politieke elite het wel af om je te lopen demoniseren! Schande!1!!1!!3
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Heeft iemand al gekeken naar de Vrije Democratische Partij? De oprichter heeft opschudding veroorzaakt met uitspraken over homo's en joden en er is al aangifte gedaan. Ondanks de verwerpelijke standpunten zijn de interviews vermakelijk.

Presentatie van de partij: https://www.youtube.com/watch?v=VZFzKlGazqo
Powned komt ook nog even langs: https://www.youtube.com/watch?v=a6VI70XeF-g
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Sylvana Simons verlaat Denk en begint een eigen politieke partij. Uiteraard, want een eigen partij voor iedereen is het doel voor 2017.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Ze kon haar ei niet kwijt bij Denk, vrouwenemancipatie en homoacceptatie.
Nu gaat mevrouw zelf een partij oprichten inderdaad, Artikel 1, die "écht iets gaat toevoegen". :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door pedaalemmerzak »

Mooi zo, denk dat DENK dan minder stemmen krijgt. Misschien 1 zeteltje of zo. Haar partij gaat denk ik echt geen zetel halen. Maar wie weet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Sylvana Simons verlaat Denk en begint een eigen politieke partij.
Ze kan in ieder geval niet meedoen met de tweede Kamerverkiezingen. De inschrijftermijn hiervoor is inmiddels gesloten.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Zugführer »

Misschien moet ik ook maar eens mijn eigen partij op gaan richten :')
Of de OVNL partij, dan zijn we in ieder geval nog met wat meer.
Al zullen we het nooit eens gaan worden over het partijprogramma, meer geld naar treinen of naar bussen, om maar een kwestie te noemen.
Dan komt er weer een aking-afsplitsing en een regenmaker-afsplitsing en zo blijven we bezig.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Dat ze het überhaupt zo lang heeft uitgehouden bij Denk. Als Denk een conservatieve achterban probeert aan te spreken, dan zijn bepaalde emancipatiestandpunten van Simons natuurlijk niet heel erg sexy.

Of, zoals Rutte het heel mooi zei: een afsplitsing van een afsplitsing.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Op Facebook zag ik dat Simons dit waarschijnlijk eerder heeft besloten, want ze heeft netjes op tijd haar nieuwe partij geregistreerd. En dat heeft ze gedaan voordat ze het nieuws naar buiten bracht.

https://www.kiesraad.nl/actueel/nieuws/ ... verkiezing
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

81 partijen?! Ze hebben hier in Amersfoort over het algemeen drie stemhokjes naast elkaar staan bij de verkiezingen, maar ik denk dat ze daar nu maar één groot hok van moeten maken anders kan je dat stembiljet nooit uitvouwen. En dan maar deze dingen als stembus, in de gebruikelijke kliko passen die dikke pakken papier nooit :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Zugführer schreef: Dan komt er weer een aking-afsplitsing
De partij voor de Internationale trein *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Geert »

Daniel schreef:81 partijen?! Ze hebben hier in Amersfoort over het algemeen drie stemhokjes naast elkaar staan bij de verkiezingen, maar ik denk dat ze daar nu maar één groot hok van moeten maken anders kan je dat stembiljet nooit uitvouwen.
Ze gaan niet allemaal de kiesdrempel halen he.

Overigens goed dat Sylvana Simons weg is bij denk, maar jammer dat het inzich nogal laat kwam. Wat DACHT ze :X
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Geert schreef:Ze gaan niet allemaal de kiesdrempel halen he.
Dat is niet te hopen. Maar om te weten welke splinters straks in de tweede kamer mogen balken, zullen er toch eerst verkiezingen moeten worden gehouden. En daartoe zullen in Amersfoort allicht de door Daniel voorgestelde aanpassingen moeten worden gedaan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 156 gasten