Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: do 28 okt 2021, 11:41 Dat lijkt mij geen verkeerde inschatting ArrivaBas.

Volgens mij is een groot probleem dat Rutte III een aantal rokende puinhopen heeft achtergelaten die wel afgewerkt moeten worden maar waar de partijen geen verantwoordelijkheid voor durven te nemen omdat er parlementaire enquêtes voor in de pijplijn zitten. Nieuwsuur is gisterenavond ook nog eens begonnen met een zeer kritisch drieluik over het coronabeleid, daarvoor komt begin volgend jaar de eerste rapportage van de Onderzoeksraad voor Veiligheid uit en dat gaat geheid ook een parlementaire enquête opleveren.
Zo houdt men elkaar vast de afgrond in... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: wo 27 okt 2021, 22:47 Wat is je bron daarvoor? Of ben je actief binnen ROOD?
Rare vraag. Ze zijn makkelijk te vinden online. :Y
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef: wo 27 okt 2021, 22:47 Ik heb niet op je vraag gereageerd omdat dan de hele discussie over de NOS weer van vooraf aan zou oplaaien, daar heb ik weinig zin en het voegt weinig toe aan de discussie; de standpunten zijn bekend.
De standpunten zijn bekend, terwijl er geen onderbouwing was. Heb je ze uberhaupt een berichtje gestuurd en heb je vervolgens geen zin in om de hele discussie weer opnieuw te starten, of heb je het helemaal niet gedaan?
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Er zijn hier meer mensen die wel interesse hebben in je onderbouwing, waaronder ondergetekende. Daar lijkt een discussie per PB me minder geschikt voor, ook al wordt die mogelijkheid in technisch opzicht wel geboden. Het voelt voor mij dan echter aan alsof we ons eigen, afgesloten subforumpje gaan creëren.

Liever heb ik dan ook dat je er in het openbare gedeelte cq dit topic op in gaat. Zo moeilijk is de vraag immers niet.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Natuurlijk mag je een reactie per PB sturen, maar geen idee wat er zo gevoelig aan is: het is een simpele vraag aan de NOS.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Aldus haar had ze geen tijd om op en neer te gaan per auto/trein naar Bratislava vanaf het Weense vliegveld.

...dan plan je toch net wat ruimer?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Ik weet natuurlijk niet waar ze precies een afspraak had. Maar van het vliegveld van Wenen naar het presidentieel paleis in het centrum van Bratislava duurt het per auto 45 minuten. Van het vliegveld van Bratislava naar het presidentieel paleis duurt het per auto echter ook al 15 minuten. Tel daar 20 minuten voor de vlucht bij, en je hebt nog maar 10 minuten winst. Op een retour dus 20 minuten. Maximaal. :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik ga na het weekend maar met de helikopter naar kantoor. Dat is over het spoor bijna exact dezelfde afstand. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Kalil Nieuw »

Heb je er al één geregeld dan? :D
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: do 28 okt 2021, 11:11 Ik vind het intussen al een reëel scenario dat Duitsland eerder een nieuwe regering heeft dan wij. :X
Misschien ook niet, want de coalitiegesprekken lijken langer te duren: https://www.tagesschau.de/inland/innenp ... n-101.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

President Macron houdt dinsdagavond aanstaande een toespraak voor het Franse volk (Franceinfo). De toespraak gaat aldus de woordvoerder van het Elysée over het Coronavirus en het economisch herstel, maar grote kans dat Macron in die toespraak officieel gaat aankondigen dat ie voor een tweede termijn als president door wilt gaan. In april zijn er weer presidentsverkiezingen, en met dank aan de opkomst van Zemmour aan de rechterkant van Le Pen lijkt winst voor Macron momenteel best gemakkelijk haalbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Vanaf dat moment gaat alle zendtijd op de teller, elke kandidaat in de eerste ronde krijgt evenveel zendtijd op alle zenders.

En verder is het niets bijzonders voor Frankrijk, Les Républicains voert de interne stijd om het kandidaatschap in grote journaalinterviews van 15 minuten op TF1 en/of France 2. Die laatste (de publieke zender) heeft daar zelfs een heel standaadsegment voor gemaakt, 20h22... _O-
Laatst gewijzigd door Z2N op vr 05 nov 2021, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Ach, de scheidslijn tussen de rol van landsopperhoofd en de partijpolitiek is niet alleen in het Élysée vervaagd. Rutte deelde immers dinsdagavond tijdens de persco, op het podium als minister-president, een sneer uit aan Klaver. Vond ik ook een beetje flauw :6
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Van Macron’s relance wordt veel verwacht. Ook de SNCF hoopt miljarden aan investeringen binnen te kunnen harken. Of dat ook gaat helpen het kwakkelende regionale treinverkeer in Frankrijk nieuw leven in te blazen betwijfel ik nog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik ben in afwachting van een voorprogramma, dus je krijgt de superkorte versie: elke kandidaat voor het presidentschap moet, op last van de CSA (Franse mediaraad) gelijk behandeld worden in programma's. Simpel gezegd krijgen alle kandidaten, op de seconde precies, evenveel zendtijd. Dat is vooral voor Zemmour zuur, die is nog geen kandidaat maar is door de CSA recentelijk wel als zodanig bestempeld (hij staat op 16% in de peilingen). Daarom telt zijn uitzendtijd op CNews (de Franse Fox News, waar die vaste panellist is) sinds kort mee bij diens 'zendtijd'.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: vr 05 nov 2021, 20:15 Van Macron’s relance wordt veel verwacht. Ook de SNCF hoopt miljarden aan investeringen binnen te kunnen harken. Of dat ook gaat helpen het kwakkelende regionale treinverkeer in Frankrijk nieuw leven in te blazen betwijfel ik nog.
Plekken waar je toch al niet heen wilde worden beter bereikbaar (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Meer reismogelijkheden naar Parijs. :p
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Dat zegt Vinny toch? Parijs is best wel een plek waar je niet wilt zijn.
🍉
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Ik wilde me niet de toorn van onze Thalysganger op de hals halen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Thalysgangster, toch? Of haal ik dingen door de war?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten