Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Het is nog vroeg. :@

Ik ging er vanuit dat "ganger" neutraal is, met "thalysgangster" denk ik toch eerder aan dat schietincident een paar jaar terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik ook (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ik wil zelf ook Suus niet al te hard op haar schenen trappen hoor. Ik betwijfel alleen of het opwaarderen van het regionale treinverkeer heel veel gaat helpen in de strijd voor een beter klimaat. Het heeft nu nauwelijks marktaandeel; de Fransen nemen alleen de trein als het een TGV is of onderdeel uitmaakt van een stedelijk regionaal netwerk (bijv. RER). Zelfs een verdubbeling van het marktaandeel betekent in plaats van één druppel op de gloeiende plaat twee druppels. Dan lijkt me dat de prioriteit van de investering beter elders kan zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Niet voor alle lijnen in Frankrijk is er potentieel, maar er is op veel plekken echt potentieel voor beter voorstadsvervoer rondom de grotere agglomeraties en beter vervoer tussen kleine en grotere agglomeraties. Het stedelijk OV in de agglomeraties is in Frankrijk over het algemeen best goed, een aansluitende treindienst zou het nog beter maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

De belangstelling voor het onderwerp is niet groot, maar ik blijf met enige argwaan de ontwikkelingen aan de Oostzijde van Litouwen, Letland en Polen volgen.
Zoals in onderstaand artikel over door Lukashenko getrainde oorlogsveteranen:
https://euobserver.com/world/153478
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik volg het ook wel, al valt er weinig anders over te zeggen dan dat het subliem geopolitiek spel is van Lukashenko. Channel 4 news had eerder deze week een verslaggever bij de grens, dat gaf een idiote indruk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Ik vermoed eerder, dat dat "sublieme geopolitieke spel" vooral uit de Russische hoek komt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Dat boeit toch allemaal niet jongens! We hebben tenslotte COJONA! :shock:

Zouden die lui trouwens allemaal gevaccineerd zijn? Of geldt dat allemaal niet voor immigranten/vluchtelingen/pionnen in het geopolitieke schaakspel? :')
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Volgens mensenrechtenactivisten is er sprake van mensonterende toestanden aan de grens met Polen en Wit Rusland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Buisness as usual dus... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

isadora schreef: wo 10 nov 2021, 19:07 Ik vermoed eerder, dat dat "sublieme geopolitieke spel" vooral uit de Russische hoek komt.
Die hebben dan, net zoals Turkije, gezien dat je de EU onder druk kunt zetten met een golf aan migranten.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Ondertussen is er in Nederland een boek (premium) verschenen over en in opdracht van 50plus. Bij de presentatie was alleen niemand van die partij aanwezig: ze vinden het boek te negatief.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Volgens dit artikel van de NOS is het de bedoeling dat er vóór de kerst een nieuw kabine tis.

Ben benieuwd of een nieuw kabinet ook echt positieve veranderingen gaat brengen. Ik ben pessimistisch.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Als dezelfde poppetjes en partijen erin plaatsnemen (of op z’n minst aan de touwtjes trekken) is je pessimisme wat mij betreft gerechtvaardigd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door wouter15 »

En het is weer terug van weggeweest: Het kabinet kijkt of de dividendbelasting alsnog afgeschaft moet worden n.a.v. het nieuws dat Shell volledig Brits wil worden: https://nos.nl/artikel/2405741-kabinet- ... luit-shell
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

We zouden toch blij moeten zijn van die vervuilende fossiel bevrijd te zijn, of zoiets?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Etienne »

wouter15 schreef: ma 15 nov 2021, 18:40 En het is weer terug van weggeweest: Het kabinet kijkt of de dividendbelasting alsnog afgeschaft moet worden n.a.v. het nieuws dat Shell volledig Brits wil worden: https://nos.nl/artikel/2405741-kabinet- ... luit-shell
Maar dat is jammerlijk mislukt; Groenlinks en de PVDA willen er sowiso niet aan meewerken en CDA en D66 hebben grote twijfels.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Heb het idee dat het gisteren en vandaag weer uiterst gezellig was aan de formatietafel, met de 2G/1G-discussie en de dividendbelasting :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Unilever en Shell zijn of gaan naar het VFK verkassen. Bij elkaar gaat het om een verwaarloosbaar aantal banen dat van kantoor wisselt. Dus meer symboolpolitiek?
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Dat 1G is toch wel het meest stupide plan van de afgelopen tijd. Op de lange termijn beschermen vaccinaties het best, maar met 1G neem je iedere prikkel weg voor wie nog niet gevaccineerd is om een vaccin te halen. :X Bovendien zadel je iedereen op met verplichte tests en creëer je rijen waar mensen dicht bij elkaar gaan staan. What could possibly go wrong? En dat terwijl de oorzaak van het probleem toch echt bij de mensen ligt die zich niet willen laten vaccineren. Zij houden een relatief grote circulatie van het virus in stand.

Bovendien is het een enorme logistieke operatie. Laten we zeggen dat ze de geldigheidsduur van de tests verlengen tot 3 dagen en je voor zo'n beetje alles een testbewijs nodig hebt, dan heb je kans dat zo'n 10.000.000 mensen zich 2x/week zullen willen laten testen: 20 miljoen tests per week. We doen er nu zo'n 100.000 per dag = 700.000 per week en het systeem barst nu al uit zijn voegen. Hoe ziet de ChristenUnie dat voor zich?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik begrijp niet dat de politiek niet ziet dat 1G alleen maar koren op de molen van FvD en zijn aanhangers is. Dat zal de oproepen die Baudet doet om juist niet te vaccineren alleen maar kracht bij zetten en de weerstand tegen maatregelen onder ondernemers, maar ook gevaccineerden alleen maar groter maken, met als gevolg dat de cijfers nóg verder omhoogschieten dan dat ze nu al doen.
Dit kan nog wel eens een breekpunt gaan worden in de formatie, waardoor nieuwe verkiezingen mijns inziens weer steeds reëler worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

umbusko schreef: di 16 nov 2021, 13:58 Hoe ziet de ChristenUnie dat voor zich?
Waarschijnlijk een beetje zoals over water lopen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Ha ha ha
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

umbusko schreef: di 16 nov 2021, 13:58 Dat 1G is toch wel het meest stupide plan van de afgelopen tijd. Op de lange termijn beschermen vaccinaties het best, maar met 1G neem je iedere prikkel weg voor wie nog niet gevaccineerd is om een vaccin te halen. :X Bovendien zadel je iedereen op met verplichte tests en creëer je rijen waar mensen dicht bij elkaar gaan staan. What could possibly go wrong? En dat terwijl de oorzaak van het probleem toch echt bij de mensen ligt die zich niet willen laten vaccineren. Zij houden een relatief grote circulatie van het virus in stand.

Bovendien is het een enorme logistieke operatie. Laten we zeggen dat ze de geldigheidsduur van de tests verlengen tot 3 dagen en je voor zo'n beetje alles een testbewijs nodig hebt, dan heb je kans dat zo'n 10.000.000 mensen zich 2x/week zullen willen laten testen: 20 miljoen tests per week. We doen er nu zo'n 100.000 per dag = 700.000 per week en het systeem barst nu al uit zijn voegen. Hoe ziet de ChristenUnie dat voor zich?
En denk je dat mensen dan nog naar de horeca gaan? Die kunnen beter de tent sluiten dan, ik kan me niet voorstellen dat mensen zich elke keer willen laten testen. Maar misschien is het wel een idee voor de kerken om in te voeren? :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten