Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Eens. Maar er werd ook al gesproken over 1G voor op werk en ja, als je dan toch getest bent, dan ook maar meteen naar het café lijkt me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik wil mij met alle liefde laten testen voor een diner hoor. Kom maar door met dubbel-G!

Getest én Gevaccineerd voor toegang :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

2x voor een prikje naar Dordrecht rijden was prima te doen, maar als dat elke keer als ik ergens heen wilt wordt dat wel een gedoe. :X
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

umbusko schreef: di 16 nov 2021, 13:58 Dat 1G is toch wel het meest stupide plan van de afgelopen tijd. Op de lange termijn beschermen vaccinaties het best, maar met 1G neem je iedere prikkel weg voor wie nog niet gevaccineerd is om een vaccin te halen. :X Bovendien zadel je iedereen op met verplichte tests en creëer je rijen waar mensen dicht bij elkaar gaan staan. What could possibly go wrong? En dat terwijl de oorzaak van het probleem toch echt bij de mensen ligt die zich niet willen laten vaccineren. Zij houden een relatief grote circulatie van het virus in stand.
Zelfs wetenschappers zijn inmiddels met eens dat alleen met "1G" een echte kans bestaat om de besmettingscijfers aanzienlijk terug te dringen en "2G" en "3G" maar een schijnveiligheid opleveren. En als men de "schuld" wil zoeken, dan niet alleen bij de ongevaccineerden en zeker niet sindsdien bekend is dat ook gevaccineerden het virus kunnen verspreiden, howel met kleinere kans, maar deze is juist niet nul. Dit beweren overigens ook toonaangevende virologen, bij voorbeeld Prof. Drosten, een van de meet invloedrijke virologen van ons land en adviseur van Mvr. Merkel. En zeker moet men ook bij de politiek zoeken, welke tot nu toe de werking van de vaccins blijkbaar overschat heeft, nu dus verrast is dat het al na enkele maanden nodig is om de prikken te verversen en - tenminste lijkt het bij ons zo - geen plan heeft hoe men in allerijl meerdere miljoenen prikken moet organiseren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: di 16 nov 2021, 19:07 En als men de "schuld" wil zoeken, dan niet alleen bij de ongevaccineerden en zeker niet sindsdien bekend is dat ook gevaccineerden het virus kunnen verspreiden, howel met kleinere kans, maar deze is juist niet nul. Dit beweren overigens ook toonaangevende virologen,
Dat beweert ook niemand, maar het verspreiden van een virus is geen probleem als niemand er ziek van wordt.
En laten nu juist de ongevaccineerden er veel vaker (ernstig) ziek door worden, waardoor de druk op de zorg hoger is dan die zou moeten zijn.
In Portugal is 98% van de bevolking gevaccineerd en daar zijn vrijwel geen maatregelen nodig.

En check eerst dit even, voordat er weer beweringen komen in de trant van "maar bijna de helft van de mensen in het ziekenhuis is gevaccineerd":
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

ICE11 schreef: di 16 nov 2021, 19:07 Zelfs wetenschappers zijn inmiddels met eens dat alleen met "1G" een echte kans bestaat om de besmettingscijfers aanzienlijk terug te dringen en "2G" en "3G" maar een schijnveiligheid opleveren. En als men de "schuld" wil zoeken, dan niet alleen bij de ongevaccineerden en zeker niet sindsdien bekend is dat ook gevaccineerden het virus kunnen verspreiden, howel met kleinere kans, maar deze is juist niet nul.
Maar wetenschappers denken ook dat de kans op doorbraakbesmettingen bij gevaccineerden lager is dan de type II-foutmarge van de gemiddelde sneltest. Dus, hup: boosteren met die hap, en de problemen van coronabesmettingen in de ziekenhuizen de wereld uit helpen! *O*

(@ICE11 'Zelfs wetenschappers zijn het eens' is een slechte argumentatie, omdat het niet verifieerbaar is. Een bron bij je argument zou een hoop helpen.)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Bron bij voorbeeld https://www.focus.de/gesundheit/coronav ... 02299.html

(maar ik denk deze discussie zal in het onderwep Coronavirus beter passen dan hier bij de politiek ;))
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik zie alleen de mening van 1 viroloog, dat is heel wat anders dan wetenschappelijke consensus. Het verschil daartussen is in elk topic relevant. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

In dit artikel staat de mening van drie virologen:

- Jonas Schmidt-Chanasit van het instituut voor tropische ziektes in Hamburg
- Hendrik Streeck, directeur van het instituut voor virologie van het UMC Bonn
- Alexander Kekulé, directeur van het instituut voor microbiologie van het UMC Halle/Saale

En de eerder van mij genoemde Christian Drosten, directeur van het instituut voor virologie van de Charité Berlin (UMC) ziet dit ook zo:

https://www.fr.de/politik/corona-lockdo ... 06190.html

Dus zijn het al vier en wat de Duitse virologen betreft ook de "who is who"! ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dat doet niet af aan het principe dat 'vier mensen' geen concensus maakt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Wetenschappelijke consensus is een illusie, maar als de wetenschap op een essentieel punt als de invulling van het coronatoegangsbewijs te verdeeld is moet het wat mij betreft achterwege gelaten worden in de adviezen ten aanzien van het coronabeleid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Politiek beleid zou het probleem op de grote lijnen moeten aanpakken, en dat bereik je door vaccinaties en/of door massale lockdowns, type China en Australië waar 1 coronageval een hele stad platlegt. 2G is een compromis tussen vaccins aantrekkelijk maken en toch de samenleving zo goed mogelijk open houden. Ja, met een zeker risico. Je kunt het virus ook uitroeien, hebben we in China en Australië gezien, met draconische maatregelen. Of je zwabbert ertussenin, en dan zijn we allemaal niet blij.

1G is symptoombestrijding. Dat is goed voor specifieke gevallen (bijvoorbeeld: besmettingen in Amsterdam rijzen de pan uit; specifiek Amsterdams festival kan met 1G toch doorgaan). Maar je moet daar niet je hele beleid op willen baseren. Sterker nog, het biedt helemaal geen perspectief op een langetermijnoplossing.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Segers liet 'proeve regeerakkoord' van VVD en CDA in trein liggen

https://nos.nl/artikel/2405959-segers-l ... ein-liggen

Een flater eersteklas natuurlijk. Zal dit de formatie definitief doen ontsporen of slechts zorgen voor wat extra vertraging? (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Dat wordt een functie elders voor dhr. Segers. :N
🍉
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Tom024 schreef: wo 17 nov 2021, 12:58 .. eersteklas ... ontsporen ... vertraging?
Ik weet niet of dit bewust is of een gelukkig toeval, maar vond het wel toepasselijk voor dit forum :trein:
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Dit was een stuk uit september, en ze zeggen zelf dat het nu niet meer relevant is.

Wel iets heel unieks, als dit bij de afdeling gevonden voorwerpen zou worden afgeleverd. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: do 28 okt 2021, 11:11 Ik vind het intussen al een reëel scenario dat Duitsland eerder een nieuwe regering heeft dan wij. :X
Dat lukt, want vanmiddag om 15 uur wordt het coalitieverdrag gepresenteerd!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Het is in Nederland sinds het record 'regering vormen' gebroken is wel erg stil rondom de formatie. Ik krijg niet de indruk dat er nu erg productief onderhandeld wordt in Hilversum.
Maar ik ben benieuwd naar de plannen voor het OV en de infrastructuur. :trein: *bus*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Ze zijn nog bezig, toch? volgens mij was het de bedoeling rond Sinterklaas een akkoord te hebben.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Dat er niets naar buiten komt is wat mij betreft juist positief, kennelijk ziet niemand reden om te lekken. Dat lijkt me een positief gegeven.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

VIRM schreef: wo 24 nov 2021, 12:23 Ze zijn nog bezig, toch? volgens mij was het de bedoeling rond Sinterklaas een akkoord te hebben.
Misschien is ligt het akkoord in het pakjesruim op de stoomboot. Dan duurt het nog wel even.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Tijdens de herindelingsverkiezingen deze week roept Thierry Baudet zijn kiezers op hun stem te fotograferen, zodat kan worden gecontroleerd dat er geen FvD-stemmen worden weggegooid. Zou de man ook weten dat je gewoon aanwezig mag zijn in het stemlokaal bij het tellen van de stemmen?

Ondertussen gaat de luchtvaartpolitie onderzoek doen naar een illegale reclamesleepvlucht van Forum.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Kan die beste man dat even laten? Ik heb echt geen zin om straks in het stembureau aan allemaal FvD'ers te moeten gaan uitleggen waarom dat natuurlijk hartstikke verboten is. :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Het ministerie van verkeer gaat naar de FDP en gelukkig niet naar de Grünen..... :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten