Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Cas
Berichten: 886
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Lahbib is politiek heel erg verbonden aan Bouchez, hij heeft haar als relatieve nieuwkomer naar voren geschoven. Bouchez (van de Franstalige conservatief-liberalen) heeft echter geen vrienden gemaakt in de regering, want hij doet al lang alles om de linkse partijen zo veel mogelijk te schofferen, waarmee hij dus in de regering zit.
Dat met het idee dat hij niet de natuurlijke partner is van PS en Ecolo, dus dat hij liever dankzij media-aandacht te groot wordt om te negeren. Daarnaast probeerde Bouchez het heel erg af te schuiven op Smet, dus nu Smet is opgestapt en zijn minister ook betrokken blijkt wordt dat hem niet in dank afgenomen.

De Morgen heeft hier een goede analyse met wat achtergrond.
請勿靠近車門
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

en-es schreef: vr 23 jun 2023, 08:43 En de rijken rijker maken en de armen armer.
Arme mensen helpen, het zou verboden moeten worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De BBB is uit de coalitie-onderhandelingen in Noord-Brabant gezet. Er gaan nieuwe onderhandelingen plaatsvinden tussen VVD, GL, PvdA, SP, D66 en Lokaal Brabant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3254
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Goed zo. Oprotten met dat extreemrechtse agrokrapuul!
🗣
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Toch zo'n gek idee nog niet. (A)
waldo79
Berichten: 7654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Ik volg het niet op de voet, maar deze draad is ook vrij politiek qua uitlatingen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

O jee.

En nu?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Een aantal smakelijke citaten uit de vergadering van de Provinciale Staten in Noord-Brabant kan teruggelezen worden in dit artikel van Omroep Brabant: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/430 ... t-zijn-nul
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Ontnuchterend, laat ik het daar op houden. Een provincie als Noord-Brabant verdient een goed bestuur.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3254
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Een partij die groot is geworden dankzij nog net niet aan terreur grenzende trekkerintimidatie, de wetenschap achter het stikstofdossier domweg ontkent en waarvan de leidster het ondermeer bestaat doodleuk mede te delen dat Zelensky maar op een andere dag moet terugkomen dan 4 mei, vind ik meer naar extreem dan centrum neigen.

Dat, of extreemrechts is inmiddels zo salonfähig geworden dat dat door de wat naïeveren onder ons al voor centrumrechts wordt aangezien.
🗣
waldo79
Berichten: 7654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Dan hebben ze ten onrechte sympathie op weten te wekken bij veel stemmers.

Ik vreesde meer polarisatie, dus heb een andere keuze gemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De rel in de Belgische politiek gaat verder. Tijdens de vergadering van de federale vicepremiers zou woensdagavond minister Vandenbroucke van Vooruit fysiek zijn geworden tegenover minister Van Quickenborne van OpenVLD. Premier De Croo noemt het incident ontoelaatbaar.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/23 ... nt-tussen/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Renske Leijten (SP) verlaat na 17 jaar Tweede Kamer: 'Weg uit giftig Den Haag'

Renske Leijten, prominent Kamerlid voor de SP, stopt met haar parlementaire werk. Dat heeft ze aangekondigd op de partijraad van de SP, meldt de partij. Leijten zat bijna 17 jaar voor de SP in de Tweede Kamer.

"Het is voor mij nu tijd om uit de Haagse bubbel te stappen en me op een andere manier bezig te houden met onze democratie. Het is tijd om de echte samenleving weer op te zoeken en daar mensen te gaan organiseren",

Lees verder

Zonde -0-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Buitengewoon spijtig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik erger mij al een paar dagen aan een crisis die gebaseerd is op verkeerde cijfers, wordt opgelost met lapmiddelen die wettelijk niet zijn toegestaan en eveneens niet het grootste probleem zijn.

Wanneer gaat de VVD eens tegen werkgevers zeggen dat ze eens moeten kappen met eindeloos goedkope arbeidskrachten uit armere delen van de EU te importeren voor werk dat amper tot geen economische bijdrage levert. Daar een rem op zetten geeft veel meer lucht op de woningmarkt dan familieherenigingen bij asielzoekers afremmen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
April064
Berichten: 700
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Of dit een prachtige dag voor Nederland is ligt heel erg aan de winnende partij van de verkiezingen....
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De val van het kabinet is allesbehalve prachtig. Het land wacht in verschillende dossiers op concrete besluiten en maatregelen die het nu demissionaire kabinet juridisch gezien niet mag nemen.

Je mag me gerust betichten van een plaat voor mijn kop, maar dossiers als het woningtekort en stikstof vallen op deze manier stil terwijl het land enorm veel baat heeft bij concrete maatregelen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

NU de VVD hiermee het land gaat stilleggen is dat vooral een bewijs dat de VVD die andere dossiers helemaal niet wil oplossen. Maargoed, dat wisten we eigenlijk al, het was toch een beetje een wolf op een veganistisch dieet zetten. Zou wel helpen als niet hopeloos veel mensen in oktober weer op de VVD stemmen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 07 jul 2023, 20:22 *O* *O* *O*

Wat een prachtige dag voor Nederland.

*O* *O* *O*
Zou je dit kunnen toelichten?
Persoonlijk zal ik er ook geen traan om laten, maar het is allesbehalve handig dat er nu geen landelijk bestuur is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dit kabinet was niet in staat om de dossiers op te lossen. Tot nu toe was het alleen maar vooruitschuiven. Wat dat betreft maakt het niet zoveel uit dat het landelijk bestuur redelijk lamgelegd wordt; verschil zullen we niet merken.

Vrees alleen dat niemand er iets mee opschiet. Afgaande op de peilingen nu wordt het na de verkiezingen wederom chaos met allerlei splinterpartijen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Ja inderdaad, die versplintering maakt het alleen maar ingewikkelder nog beleid te voeren. En een onvermijdelijke groei van de BBB zal ook niet persé helpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: vr 07 jul 2023, 20:22 *O* *O* *O*

Wat een prachtige dag voor Nederland.

*O* *O* *O*
Een langere periode van stilstand is inderdaad een grote vooruitgang. Of wat bedoel je precies?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 141 gasten