Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Voor iemand met 'ICE' in de naam vind ik dat best ironisch.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

https://nos.nl/artikel/2377362-wordt-de ... elier.html
NOS heeft zojuist een interessant portret van de Kanselierskandidaat van de Groenen, Annalena Baerbock, gepubliceerd. Het zootje bij het CDU rondom het lijsttrekkerschap maakt de kansen voor de Groenen groter dan voorheen, zeker als Laschet wordt gekozen. Verschillende bronnen zeggen dat het CDU tientallen zetels zal verliezen als Söder niet de lijsttrekker wordt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Komisch, in de ZDF Politbarometer van vrijdag werd nog gesuggereerd dat maar 24% van de respondenten Baerbock als kanselier geschikt vind (tegen 57% ongeschikt). Dat stond nog onder Laschet (29% wel geschikt, 61% niet), met Söder ruim aan kop (63% wel, 31% niet) (ZDF Politbarometer).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Het zou sowieso wel aardig zijn eens een keer een vrouw op die functie te hebben.







(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De AfD heeft op het laatste partijcongres een beleidsstuk aangenomen dat vaccinaties tegen corona slecht zijn voor de volksgezondheid, en nog meer waanzin. Zo'n partij zet toch echt zichzelf buiten spel, net zoals in Nederland Baudet zijn eigen FvD ook weer in de vangrails rijdt met zijn essaywedstrijd over de clownworld :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jonkervoort »

Z2N schreef: ma 19 apr 2021, 16:20 Komisch, in de ZDF Politbarometer van vrijdag werd nog gesuggereerd dat maar 24% van de respondenten Baerbock als kanselier geschikt vind (tegen 57% ongeschikt). Dat stond nog onder Laschet (29% wel geschikt, 61% niet), met Söder ruim aan kop (63% wel, 31% niet) (ZDF Politbarometer).
In de peilingen over de "K-frage" gaat Baerbock voorlopig aan kop tegen Laschet en Scholz, tegen Söder zou iedereen het ruim afleggen.

Maar... terwijl ik dit schrijf lees ik net dat de keuze op Laschet is gevallen. Ik snap dat je je niet alleen door de peilingen moet laten leiden, maar als je het enorme verschil in waardering tussen Laschet en Söder ziet onder de kiezers is dit toch een onbegrijpelijke keuze? :?:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Nu Laschet bevestigd is als kanselierskandidaat liggen de Bondsdagverkiezingen eigenlijk helemaal open. Als de laatste deelstaatverkiezingen leidend zouden zijn, gaan de Groenen zeker wel zetels winnen. Vooral Baden-Württemberg is sinds 2017 een bolwerk van de Groenen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Bij ICE11 hoor ik het angstzweet klotsen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Toch bijzonder om te kiezen voor de kandidaat die overduidelijk minder populair is, lijkt haast zelfkastijding op deze manier.
Benieuwd of de Bayer het erbij laten zitten, of dat de CSU nog iets van plan is.

Er valt in ieder geval wat te kiezen in Duitsland komend najaar. :pos:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

trolly schreef: ma 19 apr 2021, 13:38 Last van koudwatervrees?
In dit geval ja, want het is vooraf al bekend dat in het water een groene kraak zit welke haar tentakels naar mijn beurs uitstrekt! :Y
Jonkervoort schreef: di 20 apr 2021, 01:55 Maar... terwijl ik dit schrijf lees ik net dat de keuze op Laschet is gevallen. Ik snap dat je je niet alleen door de peilingen moet laten leiden, maar als je het enorme verschil in waardering tussen Laschet en Söder ziet onder de kiezers is dit toch een onbegrijpelijke keuze? :?:
Zo onbegrijpelijk is het niet want het is zeker niet de eerste keer dat het CDU-presidium meer aandacht voor de carriereplanning van een enkel persoon heeft dan aan de stemming bij de partijleden en in de bevolking. Ik moet eerlijk zeggen als het presidium zo dom is om deze stemming te negeren dan verdienen zij het ook niet anders als de verkiezingen te verliezen. Helaas zal de impact op het hele land ingrijpend zijn.
Laatst gewijzigd door ICE11 op di 20 apr 2021, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

trolly schreef: di 20 apr 2021, 07:24 Bij ICE11 hoor ik het angstzweet klotsen.
Das klutschende Angstschweiz! *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

ICE11 schreef: di 20 apr 2021, 08:01
trolly schreef: ma 19 apr 2021, 13:38 Last van koudwatervrees?
In dit geval ja, want het is vooraf al bekend dat in het water een groene kraak zit welke haar tentakels naar mijn beurs uitstrekt! :Y
Hebben we het dan over Annalena Baerbock of over het monster van Loch Ness? _O_
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Alargule schreef: di 20 apr 2021, 08:02 Das klutschende Angstschweiz! *O*
En allemand s' il vous plait!? :?:
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Z2N schreef: di 20 apr 2021, 08:05
ICE11 schreef: di 20 apr 2021, 08:01
trolly schreef: ma 19 apr 2021, 13:38 Last van koudwatervrees?
In dit geval ja, want het is vooraf al bekend dat in het water een groene kraak zit welke haar tentakels naar mijn beurs uitstrekt! :Y
Hebben we het dan over Annalena Baerbock of over het monster van Loch Ness? _O_
Der Ewige Grüne...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: di 20 apr 2021, 08:05 Hebben we het dan over Annalena Baerbock of over het monster van Loch Ness? _O_
Ik heb het over die Grünen in het algemeen en hun kerncompetenties: Duurder maken, verbieden, betuttelen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het besluit van het CDU gisteren is mogelijk ongeldig, er was vooraf geen agenda voor het overleg opgesteld. En dat moet wel volgens de statuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: di 20 apr 2021, 08:11
Z2N schreef: di 20 apr 2021, 08:05 Hebben we het dan over Annalena Baerbock of over het monster van Loch Ness? _O_
Ik heb het over die Grünen in het algemeen en hun kerncompetenties: Duurder maken, verbieden, betuttelen!
Volgens mij gaat het hen erom om een leefbare wereld achter te laten voor toekomstige generaties. Daarvoor zijn op beperkte schaal offers nodig, maar die vallen in het niet bij de offers die toekomstige generaties zullen moeten brengen als we nu niet veranderen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Grappig dat dit typische CDU gedrag nu die Grünen wordt verweten, maar dat geheel terzijde. Maar inderdaad Meltrain, er moeten wel wat dingen gebeuren. Maar het begint al met zoiets simpels als het planten van groen in de tuin, in plaats van daar een tegeltuin aan te leggen. Daarmee doe je al wat nuttigs. Een andere maatregel zou zijn dat je overal ter wereld twee bomen plant voor de ene boom die je weghaalt. Met dat soort quick wins bereik je al meer dan ingewikkelde compromissen waar niemand wat aan heeft.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Zijn ze vergelijkbaar met GroenLinks/D66?

En ja, de klimaatcrisis is en blijft een crisis. Alleen merk je het wat minder snel als de temperatuur of zeespiegel heel erg langzaam omhoog gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik vrees dat je ICE11 pas van die crisis gaat kunnen overtuigen als hij zijn Zeeuwse stacaravan heeft zien wegdobberen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ja, en dan zal het waarschijnlijk wel belachelijk zijn dat die Zeeuwen hem daar niet eerder voor gewaarschuwd hebben! Hij betaalt er toch Gottverdammtmich belasting voor! :evil:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

trolly schreef: di 20 apr 2021, 13:12 Ik vrees dat je ICE11 pas van die crisis gaat kunnen overtuigen als hij zijn Zeeuwse stacaravan heeft zien wegdobberen.
Als de zeespiegel heel langzaam stijgt, gaan wij dat nie tmeer meemaken. Maar wellicht wel over een paar honderd jaar, als de ICENGNGNGNGNGNG11'jes het hebben overgenomen van hun voorvaderen.
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Wellicht maken wij geen Nederland mee dat permanent onder water staat, maar de kans op een overstroming wordt met de geleidelijke stijging natuurlijk steeds groter. En daarmee de kans op wegdobberende stacaravans van kuilengravers.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

VIRM schreef: di 20 apr 2021, 11:21 Zijn ze vergelijkbaar met GroenLinks/D66?

En ja, de klimaatcrisis is en blijft een crisis. Alleen merk je het wat minder snel als de temperatuur of zeespiegel heel erg langzaam omhoog gaan.
De Groenen in Duitsland zijn op klimatologisch gebied onmiskenbaar links, maar bestuurlijk gezien vrij rechts, meer richting D66. Van betutteling willen de Groenen ook helemaal niets weten, als ik de krachtige speech uit het RTL Nieuws van gisteren goed begreep.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten