Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Wat mij betreft worden de prijzen wat realistischer. In de avond bestellen en de volgende dag gratis bezorgd is wat vreemd. Elke andere sector betaal je extra voor werk buiten de reguliere tijden, waarom hier niet? Gratis geeft een verkeerd signaal af, mensen worden zich minder bewust van wat er achter de schermen voor nodig is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

En e-commerce heeft een verwoestend effect gehad op het landschap. Kijk naar Roosendaal, kijk naar Venlo, kijk naar Bleiswijk. Het is om te huilen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Bemined schreef: di 08 feb 2022, 09:24 Wat mij betreft worden de prijzen wat realistischer. In de avond bestellen en de volgende dag gratis bezorgd is wat vreemd. Elke andere sector betaal je extra voor werk buiten de reguliere tijden, waarom hier niet? Gratis geeft een verkeerd signaal af, mensen worden zich minder bewust van wat er achter de schermen voor nodig is.
Het is in bezorgland inderdaad een race to the bottom geworden. Ik kan de film 'Sorry we missed you' aanbevelen.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Maar wij de consument profiteren er wel van. Maar zijn er niet van bewust wat voor gevolgen dat heeft op lange termijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 08 feb 2022, 09:37 Kijk naar Roosendaal, kijk naar Venlo, kijk naar Bleiswijk. Het is om te huilen.
Kun je dit concreter maken? Voorlopig snap ik niet wat je bedoelt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4086
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

Ik denk dat Suus doelt op de "verdozing" van het landschap. Rond de genoemde plaatsen zijn de laatste jaren heel wat (lelijke) distributiecentra uit de grond gestampt...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Consumenten zijn gelijktijdig ook de dupe, want de kosten worden wel doorberekend. Maar dan dusdanig dat iemand die geen volgende dag levering hoeft er wel voor betaald. Net als bij gratis retourneren, iedereen betaald daar aan mee zodat een select groepje bewust te veel kan bestellen want je kan de rest toch gratis terugsturen.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

en-es schreef: di 08 feb 2022, 09:40 Maar wij de consument profiteren er wel van. Maar zijn er niet van bewust wat voor gevolgen dat heeft op lange termijn.
Of zijn er wel bewust van, maar doen er niks mee? En ik ben ook geen heilig boontje hoor.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

"Op volle retouren" van Tegenlicht schijnt ook wel een eye opener te zijn.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: di 08 feb 2022, 09:37 Kijk naar Roosendaal, kijk naar Venlo, kijk naar Bleiswijk. Het is om te huilen.
Kun je dit concreter maken? Voorlopig snap ik niet wat je bedoelt.
Rij met de trein vanaf Dordrecht naar Roosendaal. Het eerste wat je van Roosendaal te zien krijgt is een distributiecentrum zo groot dat de trein meer dan een halve minuut nodig heeft om er aan voorbij te rijden.

Ook nog een distributiecentrum zonder spooraansluiting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De e-commerce heeft niet alleen gevolgen voor de verdozing van het buitengebied. Ook de reguliere winkels lijden er onder. Om in het voorbeeld van Roosendaal te blijven. Ik ken niemand die behalve voor de Designer Outlet vrijwillig naar Roosendaal gaat om te winkelen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Maar Roosendaal heeft zo'n prachtig overdekt winkelcentrum! Als je nog nooit in Passage Roosendaal bent geweest heb je echt wat gemist in je leven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Een aantal jaren geleden ben ik eens in de binnenstad van Roosendaal geweest na een bezoek aan het outlet. Ik vond het er niet verkeerd uitzien.
tsov
Berichten: 4086
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

Suus schreef: di 08 feb 2022, 12:25Als je nog nooit in Passage Roosendaal bent geweest heb je echt wat gemist in je leven.
Dat kan ik alleen maar beamen! Het is echt een experience die je gezien moet hebben :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13669
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: di 08 feb 2022, 09:37 En e-commerce heeft een verwoestend effect gehad op het landschap. Kijk naar Roosendaal, kijk naar Venlo, kijk naar Bleiswijk. Het is om te huilen.
Appels =/= peren. :evil:

Als je geen verstand hebt van de materie doe je er als politicus ook beter aan om er geen mening over te ventileren.

E-commerce is iets volkomen anders dan just-in-time delivery :!:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7130
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Het is nou niet dat de lokale winkel niet afhankelijk is van bevoorrading. De verdozing heeft meer te maken met schaalvergroting in distributie dan met e-commerce.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13669
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Het heeft er wel iets mee te maken, want veel e-commerce bedrijven maken er gebruik van; maar het is wat anders. Amazon en Bol zijn simpelweg doorgeefluiken tussen de producent en de consument. Ze verbieden op grond van 'verdozing' van het landschap of op het gebruik van nachtelijke arbeid zou hetzelfde zijn om de haven van Rotterdam te verbieden omdat er ook bedrijven van gebruik maken die het milieu vervuilen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Wat zit er dan in die enorme pakhuizen in Roosendaal, Venlo en Bleiswijk?

En PHS, er is wel degelijk aandacht voor de omstandigheden van arbeidsmigranten, zie bijvoorbeeld de aanbevelingen van het Aanjaagteam Roemer die met gejuich zijn ontvangen door de vakbonden. De politieke daadkracht om de aanbevelingen in wetgeving om te zetten is echter wat mager, het zou al veel schelen als er de vergunningsplicht met controle zou zijn voor uitzendbureau's weer terugkeert, nu is kwaliteitscontrole nog op vrijwillige basis en wordt de SNCU die de controles doet door de brancheverenigingen en hun leden gefinancierd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13669
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Omdat de regels gewoon gehandhaafd moeten worden. Iets met 'vrijwillige' melding en zo schiet natuurlijk geen bal op. Als er echt sprake is van uitbuiting dan lijkt me dat gewoon strafbaar en horen mensen die zich daar schuldig aan maken thuis in de rechtszaal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Kamerlid Gijs van Dijk van de PvdA stapt op in verband met meldingen van ongewenst gedrag.

https://www.pvda.nl/nieuws/verklaring-gijs/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5280
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Lijn 45 »

Nu Dion Graus nog.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Die zie ik niet zo snel uit zichzelf vertrekken.
Hij vindt zich ongetwijfeld een nice guy, wat op zichzelf natuurlijk al een rode vlag is. Net zoals alphamannetjes.
🍉
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Ik zie het probleem niet zo met "de Hongaren".
Een erg amicaal volkje.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 106 gasten