Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Eerdmans lijkt vanzelfsprekend. Maar kennen we de mening van de FvD leden wel? Voor mij moeilijk te doorgronden.
Dan denk ik dat de terugkeer van Baudet best mogelijk is. Wel vreemd dat Baudet faciliteiten van de partij kan gebruiken om deze eenmansactie aan te kondigen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Wat maakt dat FvD-lid Baudet deze verkiezingen kan uitschrijven? Daar moet je toch iets meer status voor hebben in een partij dan lid (en ex-voorzitter, ex-lijsttrekker en oprichter)? Als ik hier op OVNL verkiezingen ga uitschrijven voor een nieuwe forumbeheerder word ik toch ook gelyncht door de overige forumbeheerders (en terecht)?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Of Baudet ze zelf heeft uitgeschreven? Weet ik niet. Wel is hij teruggetreden als voorzitter, dus moet er iemand gekozen worden, waarvoor hij zich kandidaat heeft gesteld, tot zover lijkt het me nog normaal.
Dennenboom schreef: wo 25 nov 2020, 13:35 Eerdmans lijkt vanzelfsprekend. Maar kennen we de mening van de FvD leden wel? Voor mij moeilijk te doorgronden.
Dan denk ik dat de terugkeer van Baudet best mogelijk is. Wel vreemd dat Baudet faciliteiten van de partij kan gebruiken om deze eenmansactie aan te kondigen.
Het lijkt mij niet alleen mogelijk, het lijkt ook nog eens waarschijnlijk. Ik heb mezelf wel eens bestraft door op r/Forum_Democratie rond te kijken wat mensen buiten mijn bubbel dachten. Veel redditors leken onironisch te vallen voor de persoonlijkheidscult rondom Thierry, dus er lijkt mij op zijn minst een gekwalificeerde minderheid binnen de partij die hem blindelings zouden steunen. Een overtuigende winst voor Baudet zou natuurlijk ook een goede reden voor hem zijn om de partijgenoten die hem nu laten vallen 'op te ruimen' en de persoonlijkheidscultus nog groter te maken.
Als de verkiezingen de andere kant op gaan, zullen de koppen wel de andere kant op rollen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Wubbo schreef: wo 25 nov 2020, 14:05 Wat maakt dat FvD-lid Baudet deze verkiezingen kan uitschrijven?
Niets.
Wubbo schreef: wo 25 nov 2020, 14:05Daar moet je toch iets meer status voor hebben in een partij dan lid (en ex-voorzitter, ex-lijsttrekker en oprichter)?
Baudet is nog lid van het partijbestuur. En niemand anders kan meer in het partijkantoor komen, want hij heeft het afgelopen uur de sloten laten vervangen :Y
Wubbo schreef: wo 25 nov 2020, 14:05Als ik hier op OVNL verkiezingen ga uitschrijven voor een nieuwe forumbeheerder word ik toch ook gelyncht door de overige forumbeheerders (en terecht)?
Het bestuur van FvD wist niet van deze actie af. De statuten schrijven niets over lijsttrekkersverkiezingen dus hoe ze geregeld moeten worden kan Baudet daardoor zelf verzinnen. Er is ook geen infrastructuur voor dergelijke verkiezingen, die levert een deelnemer van deze verkiezingen zelf. De ledenadministratie van FvD is een gênant zooitje, dus dat is ook in het voordeel van Baudet, die kan na afloop fraude roepen.

Oja, en de JFVD onder leiding van Freek Jansen is al begonnen met een campagne om Baudet opnieuw tot lijsttrekker te kiezen. Toch die Freek Jansen weer :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat is sneller dan ik dacht, maar verder geheel volgens verwachting.
trolly schreef: ma 23 nov 2020, 20:14 Mijn hypothese is, dat er nu een volksopstand binnen FvD moet gaan plaatsvinden, waarna Baudet weer op het schild (waar hij uit eigen beweging afgestapt is) gehesen wordt. Bij voorkeur inclusief bijltjesdag voor de minder fanatieke partijgenoten, en een mooie functie voor Freak Freek.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het bestuur van FvD heeft Thierry Baudet per direct uit het partijbestuur gezet. Wat betreft het partijbestuur van FvD komt er geen lijsttrekkersverkiezing op 30 november en 1 december.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Hè wat flauw van ze. Suggesties voor de naam van Baudets nieuwe partij zijn vanaf nu welkom.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Kan het huidig bestuur nog wel het partijbureau in? :mrgreen:

Misschien kan Baudet samengaan met Krol? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

trolly schreef: wo 25 nov 2020, 14:39 Hè wat flauw van ze. Suggesties voor de naam van Baudets nieuwe partij zijn vanaf nu welkom.
Ontbinding Rechts, als ultieme voortzetting van Binding Rechts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Baudet heeft de statuten er nog eens op nagelezen en hij kan niet door het bestuur worden afgezet. Dat kan alleen op een congres waar 2/3e van het ledenbestand aanwezig is (een volledig gevuld voetbalstadion dus) en daar moet 2/3e van de aanwezigen voor zijn afzetting stemmen.

De nieuwe partij van Thierry Baudet is dus het Forum van Democratie _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

VIRM schreef: wo 25 nov 2020, 14:52 Kan het huidig bestuur nog wel het partijbureau in? :mrgreen:
Zij zullen daar krachtige argumenten voor gebruiken.
Dennenboom schreef: wo 25 nov 2020, 14:53 Ontbinding Rechts, als ultieme voortzetting van Binding Rechts
Met het oog op het bericht van Suus is de prijsvraag voorlopig even gepauzeerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Ik kan het allemaal niet meer bijhouden. Kan iemand de popcorn even doorgeven en wanneer wordt de korte samenvatting op TV uitgezonden (dat zal alsnog een avondvullend programma zijn verwacht ik)?
trolly schreef: wo 25 nov 2020, 14:39 Hè wat flauw van ze. Suggesties voor de naam van Baudets nieuwe partij zijn vanaf nu welkom.
Partij voor de Betere Toekomst? Lijst-Krol?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Volgens Baudet gaan de verkiezingen volgende week door. Zijn eerste verkiezingsbelofte: een grote schoonmaak van de partij.

Ik heb zo het vermoeden dat Freek Jansen daar geen slachtoffer van gaat worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

:Y

Dat zeg ik: bijltjesdag en een warm plekje voor Freek *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Dus Baudet stapt op als partijleider en wil twee dagen later leiderschapsverkiezingen houden? :mrgreen:

Zouden deze acties veel gematigde kiezers van Forum afschrikken? Die verkiezen dan wellicht liever de relatieve rust bij bijvoorbeeld de PVV?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik vermoed iets met pluche, doch in Thierry's Schatten 8-)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Tjah.. Iets met het "partijenkartel" over links inhalen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De concept-top achttien van de PvdA is gelekt:

1: Lodewijk Asscher (fractievoorzitter en oud-minister)
2: Khadija Arib (voorzitter Tweede Kamer)
3: Lilianne Ploumen (oud-minister, kamerlid)
4: Henk Nijboer (kamerlid)
5: Attje Kuiken (kamerlid)
6: Kati Piri (lid Europees Parlement)
7: Joris Thijssen (directeur Greenpeace)
8: Barbara Kathmann (wethouder Rotterdam)
9: Gijs van Dijk (kamerlid)
10: Habtamu de Hoop (raadslid Súdwest-Fryslân)
11: Songul Mutluer (wethouder Zaanstad)
12: Mo Mohandis (raadslid in Gouda, voorheen al kamerlid)
13: Kirsten van der Hul (kamerlid)
14: Julian Bushoff (fractievoorzitter in Groningen)
15: Kavish Bisseswar (diplomaat)
16: Charlotte Brand (raadslid Nijmegen)
17: Sofyan Mbarki (raadslid Amsterdam)
18: Mikal Tseggai (raadslid Den Haag)

In tegenstelling tot 50Plus waar de hele fractie na de verkiezingen wordt vervangen vertrekken hier twee van de negen huidige zittende kamerleden: John Kerstens en William Moorlag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

De nieuwe partij schijnt Team Thierry te gaan heten.

En ondertussen is er ook nog wat gedoe bij de SP.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik vond "Baudet McBaudface" eigenlijk beter -0-


Bestond er eigenlijk al zoiets als karkterzelfmoord, of is dat een vinding van Thierry?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Het lijkt mij niet alleen mogelijk, het lijkt ook nog eens waarschijnlijk. Ik heb mezelf wel eens bestraft door op r/Forum_Democratie rond te kijken wat mensen buiten mijn bubbel dachten. Veel redditors leken onironisch te vallen voor de persoonlijkheidscult rondom Thierry, dus er lijkt mij op zijn minst een gekwalificeerde minderheid binnen de partij die hem blindelings zouden steunen. Een overtuigende winst voor Baudet zou natuurlijk ook een goede reden voor hem zijn om de partijgenoten die hem nu laten vallen 'op te ruimen' en de persoonlijkheidscultus nog groter te maken.
Een persoonlijkheidscultus is tamelijk essentieel om als relatief jonge partij te kunnen blijven voortbestaan. Het doet mij een beetje denken aan de rel die vooraf ging aan het ontstaan van de LPF: namelijk de exit van Pim Fortuyn bij Leefbaar Nederland na een ietwat onhandig interview in de Volkskrant. Ook toen zag je dat de belangen van een "persoon" wel eens wat tegen dat van "het kader" in kunnen gaan.

Bij de meer gevestigde partijen leidt dit vaak ook wel tot problemen, maar omdat die al een langere staat van dienst hebben blijft de schade dan vaak beperkt tot één of twee boze kamerleden die de deur keihard dichtslaan en eventueel een nieuwe politieke partij beginnen. Denk bijvoorbeeld aan DENK :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De Dagelijkse Standaard, het inofficiële maar toch praktisch onmiskenbaar de partijkrant van FvD, heeft alles registers opgetrokken in het "hoogverraad van Thierry". Er wordt geprobeerd van iedereen in de top die zich niet op de lijn-Baudet heeft geplaatst ellende op te duikelen. Op dit moment is senator, statenlid en kandidaat-Tweede Kamerlid Nicki Pouw-Verweij aan de beurt, die zou tegenstander zijn van homoseksuele leerkrachten op scholen. Blijkbaar moet de partij nu echt helemaal kapot, zelfs de al gemaakte scherven moeten nog een keer extra kapot getrapt worden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten