Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Over het nieuws uit Chili ben ik dan wel weer wat positiever:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -kandidaat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Terwijl jullie een nieuwe regering hebben hebben de CDU-leden een nieuwe voorzitter gekozen: Friedrich Merz heeft met 62 % gewonnen en dat betekend dus de definitieve breuk met de verlinksing van de partij onder Angela Merkel en de terugkeer naar een weer meer conservatieve stijl. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Is dat positief? :|
(Overigens zijn "links" en "conservatief" geen tegenstellingen. De ChristenUnie is in mijn ogen links-conservatief.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

:Y Alles wat ook maar riekt naar "links" is hel en verdoemenis en de bron van alle ellende op de wereld. (Als je de wat rechtsere medemens mag geloven (A) )
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Op zich geen probleem lijkt me, een minder gematigde stijl leidt in Duitsland m.i. over het algemeen tot minder kans op regeringsdeelname. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

ICE11 schreef:Terwijl jullie een nieuwe regering hebben hebben de CDU-leden een nieuwe voorzitter gekozen: Friedrich Merz heeft met 62 % gewonnen en dat betekend dus de definitieve breuk met de verlinksing van de partij onder Angela Merkel en de terugkeer naar een weer meer conservatieve stijl. *O*
Fijn dat het CDU voor langere tijd vrijwillig afscheid neemt van de macht. Want stemmen trekken gaan ze met die conservatieve durfkapitalist uit het Sauerland in het steeds verder verstedelijkte Duitsland niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Het CDA aan de andere kant is geminimaliseerd doordat allerlei politici van die club stoere rechtse taal uit gingen slaan.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dat werd tijd *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

FVD'ers hebben al wantrouwen in de politiek, dan moet je nodig dit soort geintjes uithalen... :N Gelukkig verdwijnt zij ook van het toneel :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: wo 29 dec 2021, 10:29 Diverse media vandaag: 'Minister lichtte FvD als enige fractie niet in over aankoop Rembrandt'
"We moesten zeker weten dat de aankoop stil zou blijven", zegt Van Engelshoven tegen de krant. Dat vertrouwen was er niet bij Baudet, vanwege "de manier waarop hij met zijn partij politiek bedrijft", aldus de afzwaaiend minister. "Het belang van vertrouwelijkheid woog zwaarder."
Merkwaardig dit, welke staatsgeheimen heeft Baudet dan verklapt? :X
Terwijl je juist van Baudet zou verwachten dat hij dit zou toejuichen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ronaldussen schreef: wo 29 dec 2021, 10:37 FVD'ers hebben al wantrouwen in de politiek, dan moet je nodig dit soort geintjes uithalen... :N Gelukkig verdwijnt zij ook van het toneel :pos:
Omkering van oorzaak en gevolg. De FvD cq. Baudet gebruikt alles wat mogelijk is om "de politiek" zwart te maken, en toont zich bepaald geen betrouwbare parnter. Herrie is zijn handelsmerk, terwijl dat in dit geval een dealbreaker zou zijn. Het gaat hier niet om staatsgeheimen, maar evenmin om een informatieplicht door de minister. Een riante meerderheid van de kamer is bovendien geïnformeerd, een club die er om bekend staat dolgraag een spaak in het wiel te steken niet. Wat volgt is de gebruikelijke huilpartij van Thierry, maar meer is er niet aan de hand.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

VVD op infrastructuur dus dat is niet goed voor het spoor lijkt me
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daantje »

Sowieso vind ik de verdeling een beetje apart

Ik hoorde net op de radio al dat Kaag minister van financiën wordt en Ollongren van Defensie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Kaag op Financiën werd al langer verwacht, dat is de 'grote prijs' voor D66 nu ze de tweede partij zijn. Blijkbaar willen ze dan ook het gezicht van je partij daar hebben zitten.

De rest van de posten voor D66 vind ik wel opvallend, ze lijken niet enorm veel relevants te hebben binnengesleept... Weinig groene ministeries, weinig buitenland, dus weinig D66-profilering.

Eigenlijk alleen minister van OCW (wat door de verdelingen alleen hoger onderwijs en wetenschap is), en in die sector kan iedereen het bloed van de vorige D66-minister wel drinken. Dat zal niet beter worden met de tekortschietende compensatie voor het leenstelsel, lijkt me.
Ook nog wel Klimaat en Energie, maar hoeveel dat ministerschap doet t.o.v. de minister van EZK lijkt me nog te betwijfelen, want uiteindelijk zal die tweede vooral over onderwerpen als industriebeleid en de steunfondsen gaan, lijkt me.

Ach, we gaan het zien, maar het lijkt voor de leek alsof ze hard hebben ingezet om VWS uit de handen van het CDA te houden. Dat lijkt me niet heel slim nu praktisch niemand meer tevreden is over het coronabeleid :')
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daantje »

Ik vind de verdeling sowieso nogal apart. Veel links/sociale dingen bij een partij als de VVD, D66 vind ik ook niet echt herkenbaar in de posten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De geruchten rondom Ernst Kuipers op VWS worden steeds hardnekkiger. De Jonge zou Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening onder zijn hoede krijgen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Robbert Dijkgraaf wordt genoemd als minister van Onderwijs. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Die zag ik gisteravond nog op tv.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

En professor Akkermans dan??
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Per vandaag is Frankrijk voor het komende halfjaar voorzitter van de EU. Benieuwd naar de ambities van Macron, zeker gezien de presidentsverkiezingen die er in Frankrijk aankomen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten