Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Klopt, Teun. Vele decennia lang was bruinkool voor delen van Duitsland, daaronder ook grote agglomeraties zoals het Rheinland of Leipzig/Halle en zelfs Berlin en betrouwbare energiebron. Nu, dat de Duitse kerncentrales na de ramp van Fukushima overhaast gesloten worden, is bruinkool nog steeds een nodige, betrouwbare energiebron. Er zijn studies (bij voorbeeld https://www.wiwo.de/unternehmen/energie ... 39512.html) die ervan uitgaan dat Duitsland in 2050 rond 20 percent van de stroom uit het buitenland (bij voorbeel uit Franse kerncentrales en Poolse kolencentrales......) moet invoeren en ook nog steeds kolencentrales nodig zijn, omdat "groene" stroom niet altijd gelijkermate beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik wil best geloven dat 100% groene stroom de komende decennia nog een utopie is, maar bruinkool is wel het allerslechtste alternatief.
Steenkool, stookolie en aardgas zijn dan nog minder vervuilend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Het probleem is, dat de energiepolitiek in Duitsland toenemend ideologisch gezien wordt. Dus werden in verband met het zo genoemde "Kohleausstieg" zelfs hypermoderne centrales afgeschakeld. Bij voorbeeld de kolencentrale in Hamburg-Moorburg, 2015 geopend en op 31.12.2020 alweer buiten dienst. Er zijn simpelweg te velen die geloven dat 100% groene stroom geen utopie is. En dat terwijl wij nu al de hoogste kosten voor stroom in heel Europa hebben en in andere delen van de wereld honderden nieuwe kolencentrales open gaan.....
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Gewetensvraag: geloof jij in de opwarming van de Aarde door menselijke uitstoot van broeikasgassen, ICE11?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Met koolzaad kweken en een paar windmolens neer kwakken ben je er gewoon niet in Duitsland. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Zeker maakt de uitstoot van CO2 door "menselijke bronnen" een deel ervan uit, maar dat er in de geschiedenis van de aarde altijd climaatveranderingen waren moet er ook en rol spelen. Dus helemaal stoppen kan man de verandering zeker niet. Waar ik in ieder geval aan geloof is dat er voor het climaat geen enkele nut bestaat als bij ons een kolencentrale op slot gaat terwijl elders in Azie of Africa twee nieuwe openen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Vinny schreef: di 08 jun 2021, 20:51 Met koolzaad kweken en een paar windmolens neer kwakken ben je er gewoon niet in Duitsland. :roll:
Dat, dus. De enige techniek die nu beschikbaar is die veel energie opbrengt tegen lage vervuiling en CO2-emissie is kernenergie, maar dat willen we niet. Maar de lampen moeten toch blijven branden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: wo 09 jun 2021, 09:31 Zeker maakt de uitstoot van CO2 door "menselijke bronnen" een deel ervan uit, maar dat er in de geschiedenis van de aarde altijd climaatveranderingen waren moet er ook en rol spelen. Dus helemaal stoppen kan man de verandering zeker niet. Waar ik in ieder geval aan geloof is dat er voor het climaat geen enkele nut bestaat als bij ons een kolencentrale op slot gaat terwijl elders in Azie of Africa twee nieuwe openen.
Het zou mij niets verbazen als China binnen de kortste keren ons qua duurzaamheidsinitiatieven snel gaat inhalen. Daar hebben ze ook in een korte periode een groot HSL-netwerk uit de grond gestampt.

Ik denk best dat de mens de klimaatverandering kan tegenhouden, maar dan moet er drastisch anders worden geleefd. Ach ja, over een paar honderd jaar hebben je nakomelingen ook geen vakantieplekje meer in Zeeland dan. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Nee, dan zal de hier in de regio bekende spreuk "Wenn Holland nicht wär läg Aachen am Meer!" waar worden! ;)
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Wären de ümläüts in de äänbieding, jä?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Voor de conjunctief gebruiken wij ze graag! ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Alargule schreef: wo 09 jun 2021, 20:03 Wären de ümläüts in de äänbieding, jä?
Läät dë Fïnnën hët määr nïët hörën. :X
🍉
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Üh öh, të läättinen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Als Aken aan zee ligt stoppen ze misschien ook met die stomme umlauts en gaan ze over op onze geweldige trema’s :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Aächen-Dazs?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: wo 09 jun 2021, 21:10 Als Aken aan zee ligt stoppen ze misschien ook met die stomme umlauts en gaan ze over op onze geweldige trema’s :D
Klimaat met een 'c' schrijven doet ook pijn aan mijn ogen. :evil:
Het zou mij niets verbazen als China binnen de kortste keren ons qua duurzaamheidsinitiatieven snel gaat inhalen
Aan initiatieven ligt het niet, wel aan de uitvoering. Uiteindelijk zul je toch binnen een jaar of 30 tot 50 naar een circulaire economie toe moeten wereldwijd; dus datgene dat de mens verbruikt aan grondstoffen en energie door de aarde herstelbaar is; Mijn punt is dat er dan wel iets wezenlijks moet veranderen. Een nieuwe bruinkoolcentrale bouwen is zeg maar voor natuur en milieu echt de allerslechtst denkbare oplossing. En biomassa in Nederland is pure greenwashing. Doet helemaal niets goeds voor het milieu maar de stroom heeft wel een leuk groen labeltje. Slecht plan, afbreken die meuk. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Blijkbaar weet Mvr. Baerbock zelf niet exact, wat tot nu toe in haar leven gebeurde. Tenminste moest zij haar cv in de afgelopen weken meerdere keren corrigeren.... _O-

https://www.welt.de/politik/deutschland ... knapp.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Omtzigt gaat zelf op zoek naar een functie elders:
https://www.nu.nl/algemeen/6139104/piet ... erlid.html
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Dus de grote leider krijgt toch z'n zin? -0-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Omtzigt neemt wel zijn zetel en 342.000 voorkeursstemmen mee, dus ik kan me best voorstellen dat het CDA hier slechter af van kan worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Vanwaar dit Duitse groetje?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Dat vraag ik me ook af. :shock:
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Feestjes met jou moeten ook altijd een dolle boel zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten