Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10604
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: wo 24 apr 2024, 21:46 Ik snap überhaupt niet waarom BBB ook aan tafel zit: PVV, VVD en NSC hebben samen al 81 zetels en dus een meerderheid .
Zou zomaar iets met de zetelverdeling in de Eerste Kamer van doen kunnen hebben. En Caroline is ook nogal Geertminnend.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

En gezien hoe het nu gaat komen er nog wel wat afsplitsingen waardoor men vroeg of laat onder de 76 uit zal komen.
en-es
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

En dat is precies wat Frans wil.
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MaartenD »

trolly schreef: wo 24 apr 2024, 18:39 MaartenD stelt dat Timmerfrans geen enkele zeggenschap heeft. Hij is daar 100% zeker van. Zelf al beschouwen we enkel Kamerlid Timmermans, goed voor 6‰ van de kamerzetels, dan zit hij er dus nog steeds 100% naast.

Als hij nou voor 99,9% gegaan was zou ik trouwens ook een stuk minder stellig moeten zijn, maar juist die 100% maakt het een heel simpele wel/niet schakelaar.
Frans Timmermans is niet de tweede kamer, dus het is niet Frans Timmermans die bepaalt maar de tweede kamer.
Dat Frans Timmermans deel uit maakt van de tweede kamer doet daar niets aan af. Als de tweede kamer bepaalt dat de formatie na 1 juni gewoon door mag gaan en Frans Timmermans vindt van niet, dan wordt echt niet de mening van Frans Timmermans gevolgd.

Verder was het Frans Timmermans die zei dat ze tot 1 juni de tijd hadden, niet de kamer. Dus nee, Frans Timmermans bepaalt dat niet. Frans Timmermans spreekt ook niet voor de tweede kamer. Hij is geen voorzitter van de tweede kamer, geen spreekbuis van de tweede kamer, hij is slechts een van de 150 mensen in de tweede kamer en toevallig fractievoorzitter van een partij (iets wat hem verder geen extra stemrecht of beslissingsrecht geeft).

Als je graag zo letterlijk wil zijn. Want als je niet begrijpt wat "Frans Timmermans bepaalt dat niet" betekent, dan is geen enkele uitleg voldoende.
erjeebee
Berichten: 1421
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

trolly schreef: wo 24 apr 2024, 21:55 Geertminnend
Getverdemme, wat een vies woord. Zijn zulke vieze woorden wel toegestaan op het forum?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10604
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

MaartenD schreef: do 25 apr 2024, 08:45 Hij is geen voorzitter van de tweede kamer, geen spreekbuis van de tweede kamer, hij is slechts een van de 150 mensen in de tweede kamer en toevallig fractievoorzitter van een partij (iets wat hem verder geen extra stemrecht of beslissingsrecht geeft).
De functie "spreekbuis van de tweede kamer" is mij niet bekend. Die van Voorzitter van de Tweede Kamer wel, maar die functie geeft geen zwaarder wegende stem. Timmermans is ook niet toevallig fractievoorzitter. Hij is door de leden van die partij gekozen. Dit in tegenstelling tot de fractievoorzitter tevens enig lid van de PVV. En nee, ik heb niet beweerd dat Timmermans in z'n uppie z'n wil kan doordrijven. Wel dat hij net als elk ander kamerlid invloed heeft op het het formatieproces — iets dat je nogal stellig ontkende.
Want als je niet begrijpt wat "Frans Timmermans bepaalt dat niet" betekent, dan is geen enkele uitleg voldoende.
Ik proef een lichte irritatie. Dat is niet nodig, ik snap best dat je graag leden van partijen die niet jouw voorkeur hebben de mond zou snoeren. Maar zo werkt een democratie dus niet. Daarin telt elke stem en ieder kamerlid. Lastig inderdaad, maar ik blijf het toch maar uitleggen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10604
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

erjeebee schreef: do 25 apr 2024, 10:23
trolly schreef: wo 24 apr 2024, 21:55 Geertminnend
Getverdemme, wat een vies woord. Zijn zulke vieze woorden wel toegestaan op het forum?
Geen idee, maar ik kan nog posten. En de realiteit is vaak niet smakelijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

MaartenD schreef: do 25 apr 2024, 08:45 Frans Timmermans is niet de tweede kamer, dus het is niet Frans Timmermans die bepaalt maar de tweede kamer.
Dat Frans Timmermans deel uit maakt van de tweede kamer doet daar niets aan af. Als de tweede kamer bepaalt dat de formatie na 1 juni gewoon door mag gaan en Frans Timmermans vindt van niet, dan wordt echt niet de mening van Frans Timmermans gevolgd.

Verder was het Frans Timmermans die zei dat ze tot 1 juni de tijd hadden, niet de kamer. Dus nee, Frans Timmermans bepaalt dat niet. Frans Timmermans spreekt ook niet voor de tweede kamer. Hij is geen voorzitter van de tweede kamer, geen spreekbuis van de tweede kamer, hij is slechts een van de 150 mensen in de tweede kamer en toevallig fractievoorzitter van een partij (iets wat hem verder geen extra stemrecht of beslissingsrecht geeft).

Als je graag zo letterlijk wil zijn. Want als je niet begrijpt wat "Frans Timmermans bepaalt dat niet" betekent, dan is geen enkele uitleg voldoende.
Frans Timmermans slechts een kamerlid noemen lijkt me nog al minachtend. Als fractievoorzitter van de tweede én grootste fractie die niet aan de formatiebesprekingen meedoet, moet aan zijn woorden meer waarde gehecht worden dan andere Kamerleden én helemaal meer dan leden van een of ander online OV-forum. Word jij uit genodigd om bij nieuws- en praatprogramma's je mening te verkondigen'?
Uiteindelijk is het toch aan de nu formerende partijen om de stekker uit besprekingen te trekken, daar kunnen de woorden van FraTima bij helpen. Ten slotte is er wel een harde deadline eind 2027, tot die tijd zou er onbeperkt geformeerd mogen worden. Toch?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MaartenD »

trolly schreef: do 25 apr 2024, 13:08
Ik proef een lichte irritatie. Dat is niet nodig, ik snap best dat je graag leden van partijen die niet jouw voorkeur hebben de mond zou snoeren. Maar zo werkt een democratie dus niet. Daarin telt elke stem en ieder kamerlid. Lastig inderdaad, maar ik blijf het toch maar uitleggen.
Ik wil niemand de mond snoeren, ik heb geen idee hoe je daar bij komt. Ik zeg alleen maar dat Frans Timmermans niet de gene is die beslist dat ze nog tot 1 juni de tijd hebben.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8866
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Er is ook niemand die dat insinueert en verbindend is het ultimatum van Timmerfrans allerminst. Ome Greet is gezien zijn activiteit op Xwitter tijdens het formeren, ondanks dat ze een radiostilte hadden afgesproken, overigens ook niet vies van hier en daar eenzelfde steek onder water, wat overigens niet afwijkt van formaties waarin de PVV in de oppositie plaats moest nemen als eveneens tweede grootste partij in de Tweede Kamer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
erjeebee
Berichten: 1421
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

Ome Greet
*O* das een goeie *O*
Ik stel voor dat we ons populistje zo blijven noemen :Y
TomSteyl
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TomSteyl »

Ome Greet, populistje, Fratima, TimmerFrans...
We zijn hier net zo "slecht" bezig als in de politiek zelf. Geen haar beter. :')

Soms verlang ik zo terug naar de stabiele jaren 90. Zou wellicht voor iedereen goed zijn.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MaartenD »

ArrivaBas schreef: do 25 apr 2024, 20:40 Er is ook niemand die dat insinueert en verbindend is het ultimatum van Timmerfrans allerminst.
Ik spreek toch ook niemand erop aan dat die dat zou doen? Ik maak alleen een algemene opmerking bij de andere algemene opmerking die iets stelt. En ik snap niet waarom daar dan zo op gereageerd moet worden alsof ik mensen dingen ontzeg of ergens van beschuldig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik verlang eigenlijk gewoon terug naar de tijd dat de sociaal-democratie voor ons zorgde in plaats van dat mensen elkaar de tent uitvechten omdat ze wellicht wel eens een voordeeltje hebben waarvan anderen vinden dat ze dat niet verdienen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ThatPCDude »

En wanneer in de afgelopen jaren was er nou sprake van een echte sociale democratie?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
en-es
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Precies, dat is wel heeeeel lang geleden.
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MaartenD »

Ik weet niet, moeten we dan terugdenken aan Wim Kok? Dan roept iedereen "kwartje van Kok" en iedereen vindt nog altijd dat hij bestolen wordt. :D
Of langer terug, Den Uyl of Drees.
VIRM
Berichten: 7648
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Was paars niet de periode waar de overheid best wel wat geld over had, maar tegelijkertijd ook begon met privatisering en terugschroeven van de verzorgingsstaat (mede door het gigantisch hoge aantal WAO'ers)?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten