Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7661
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef:
trolly schreef:Want hoewel de uitspraken van Rita te onsmakelijk voor woorden zijn, zijn ze niet persé nazistisch, en terwijl leden van de JOVD het kennelijk een goed plan vinden om demagogen met een overzichtelijke rassentheorie uit te nodigen, heb ik uit de mond van verschillende politieke leiders van die partij tot nog toe nog geen opmerkingen gehoord aangaande bijvoorbeeld een vermeend EU-complot dat verzwakking van het Europese ras zou beogen.
Niet zozeer nazistisch of alt-right, maar nog steeds extreemrechts. Wat Rita Verdonk betreft: naar verluid sprak zij binnenskamers over het deporteren van illegalen, lekte zij asieldossiers naar de pers om zielige asielzoekers zwart te maken en over Ayaan Hirsi Ali riep ze dat zij geen Nederlander was. Dat lijkt me toch behoorlijk racistisch, en ik kan mij niet echt een andere oorzaak voorstellen dat er bij Verdonk een gevoel van superioriteit van zichzelf en de Nederlanders over de buitenlandse, donkere en islamitische medemensen, en Verdonk was waarschijnlijk verstandig genoeg om dat soort ideeën voor zichzelf te houden. Edith Schippers, jarenlang genoemd als kroonprinses van Mark Rutte, beweerde tijdens de H.J. Schoolezing dat 'onze cultuur beter is'. Ook dat is niet direct nazistisch of alt-right, maar het schuurt er wel behoorlijk tegenaan.
Volgens mij is het 'deporteren' van illegalen toch al jarenlang een thema, van links tot rechts? Als je asielaanvraag wordt afgewezen, is het al jarenlang de bedoeling dat je teruggaat naar het land van herkomst.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Denk houdt van soap, dus vandaag een nieuwe episode!

Het lidmaatschap van Farid Azarkan is vandaag door het bestuur per direct beëindigd. Hij wordt ook uit de fractie gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21399
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: Het lidmaatschap van Farid Azarkan is vandaag door het bestuur per direct beëindigd. Hij wordt ook uit de fractie gezet.
:shock: Dat was de enige van Denk die vaak zinnige dingen zei. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nou, het wordt leuker, sociale media stromen nu vol met hooggeplaatste Denk-leden (bijvoorbeeld gemeenteraadsleden) die Azarkan steunen. En er is nog steeds twijfel of deze actie wel kan, want het bestuur heeft te weinig leden om macht te hebben.

Een reactie van Kuzu is inmiddels ook verschenen:
Tunahan Kuzu schreef:Dit is natuurlijk een krankzinnige actie. Een tweede #broedermoordaanslag door #Öztürk. Rancuneus, ontoerekeningsvatbaar en incompetent. Ik sta 200% achter @F_azarkan #DENK #Azarkan
Het vermoeden bestaat dat Azarkan en Kuzu nu Öztürk uit de Tweede Kamer-fractie gaan zetten, in plaats van andersom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Om 16:30 een persconferentie van Azarkan en Kuzu.

Maar eerst 50Plus. Daar dreigt het bestuur onder leiding van Dales aangifte te doen tegen fractievoorzitter Van Brenk. Zie https://www.nporadio1.nl/politiek/23587 ... -van-brenk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In de categorie dingen waar je een mening over kan hebben: Conservatieve en Nationalistische partijleden van de FvD vinden de koers van de partij onjuist en eisen een correctie. Ze hebben zich verzameld in een beweging die zich “De Vleugel” noemt.

Afbeelding

Meer info: https://www.guldencourant.nl/index.php/ ... -beginnen/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

En, wat is je mening over die koers? Of een eventuele wijziging?

Of had je voornamelijk een mening over dat wonderschone beeldmerkje dat ze gebruiken? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dit zijn rasechte nazi’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

De koers, de wijziging, het logo of alledrie?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Deze vleugel lijkt er verdacht flink op. Dat lijkt mij weinig toeval?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10612
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Natuurlijk is dat toeval. Net zoals die uil in dat mooie plaatje — overigens afgebeeld in een weinig natuurlijke pose — de lauwerkrans, en de smaakvolle kleurkeuze.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Nog een FvD-versplintering. *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10612
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wat is "de echte media" in jouw optiek, PHS? Het lijkt me dat Suus een vrij obscure site te pakken heeft, waar dan weer niet veel meer gedaan wordt dan een fenomeen signaleren. Waar de mogelijke kleuring uit zou bestaan is me niet duidelijk: er worden controleerbare feiten gepresenteerd, terwijl de duiding van het fenomeen met de nodige voorbehouden omgeven wordt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

PHS gaat waarschijnlijk ook staan wachten op wat 'de echte media' ervan vinden als het huis tegenover hem in de straat in de hens staat, voordat 'ie zijn oordeel vormt over of het in de hens staat.

Ach ja. Wat baten kaars en bril, om een toepasselijk spreekwoord aan te halen.
VIRM
Berichten: 7661
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Maakt een logo en een paar video' een afsplintering meteen serieus? Als je echt een partij wil worden, moet je wel iets meer doen dan dat...
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het artikel waar de site naar verwijst, lijkt hoewel soms wat vreemd geschreven, afkomstig te zijn van de iniatiefnemers van "De vleugel", waardoor ik het een interessante bron achtte. Ik zou het niet gebruiken voor mijn dagelijkse nieuwsgaring. De actie lijkt ontstaat door "oude" partijleden die drie jaar geleden op de partij hebben gestemd en nu blijkbaar een ander beleid zien dan vroeger gecommuniceerd. Alleen wat ze communiceren vind ik wel enigzins bijzonder...

Overigens vind ik het vreemd dat ik nu van PHS krijg te horen. dat ik meer kranten als Trouw moet gaan lezen. Eerder deze week werd nog een interview van Hiddema met Ongehoord Nederland aangeraden. Je weet wel, die "omroepvereniging" die van de week een paragnost uitnodigde om Pim Fortuyn te kunnen interviewen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5668
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Je weet toch.. het zijn bijzondere tijden momenteel. :D :wink:
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10612
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Suus haar punt is, dat je kritische blik op de boodschapper kennelijk varieert, afhankelijk van het bericht. Dat lijkt me niet onterecht: je kan moeilijk in het ene geval verklaren dat het medium niet uitmaakt omdat de uitspraken (van Hiddema) zijn wat ze zijn, terwijl je in het andere geval het medium waarin uitspraken van wat enthousiaste jongelui die pleiten voor een koerscorrectie voor FvD twijfelachtig noemt — ook in dat geval zijn de uitspraken namelijk wat ze zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10612
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat laatste is opmerkelijk, ja — maar niet noodzakelijkerwijs een bewijs van inhoudelijke onjuistheden. Het doet me wel deugd dat je zo content bent met je eigen kritische blik. Ik constateerde vooral dat je die bij gelegenheid ook prima weet af te wenden. Dat schrijft Suus ook, waarmee ik je moet teleurstellen wat betreft mijn vermogens: gedachtenlezen kan ik helaas niet, maar gelukkig volstaat lezen in dit geval. Ik zou haast zeggen: probeer het ook.

En wat betreft "woordvoerders": is Hiddema dat soms niet?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten