Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Juist omdat de Belgische politiek “families” heeft door de aanwezigheid van de taalgrens is het er relatief moeilijk zomaar een machtspositie in Brussel en Federaal op te bouwen. De N-VA heeft daar best last van, ze zijn al heel lang de grootste partij in Vlaanderen maar hebben slechts een keer meegedaan aan een federale regering en al helemaal nooit in Brussel. Dat zal met een andere nieuwe politieke partij ook niet snel lukken, tenzij je je aan beide kanten van de taalgrens kan organiseren. Je moet het er dus doen met de huidige politieke opties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Uit deze zin:
PHS schreef: ma 14 dec 2020, 10:36Een minder radicale moslimpartij als DENK en NIDA zou in een stad als Brussel best wel eens de grootste kunnen worden. En dat lijkt mij geen fijn vooruitzicht, al is het maar omdat:
When Muslims are a minority, they are very concerned about minority rights.
When Muslims are in the majority, there are no minority rights.
In combinatie met deze quote (zelfde post):
Hainje schreef: zo 13 dec 2020, 22:09 Ja stel je voor dat de volksvertegenwoordiging van een stad overeenkomt met de demografische samenstelling.
Ik pas ervoor als de demografische samenstelling de vrijheid en de democratie willen afschaffen.
Wat hebben die arme moslims je nou misdaan PHS?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Welk deel van Brussel is het met deze ideeën eens? En is dat het waard om het principe van een democratie opzij te schuiven, omdat jij het niet met die ideeën eens bent? En is het volgens jou oké om deze ideeën te generaliseren naar een heel deel van de bedoelde demografische samenstelling?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10600
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 14 dec 2020, 16:39 Deze man vat samen wat ik vrees als er een islamitische partij aan de macht komt.
Nou, dat is helder. En inderdaad onversneden islamofoob. Maar studeer je nou in Leiden, of hoe zit dat?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10600
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nee knul. Islamofobie is letterlijk "angst voor de Islam". Op jouw aanraden lees ik je bericht nog even terug:
PHS schreef: ma 14 dec 2020, 16:39 Deze man vat samen wat ik vrees als er een islamitische partij aan de macht komt.
Maar leuk geprobeerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10600
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Na enige overweging heb ik overigens met lichte tegenzin besloten melding te doen van je één na laatste post. Niet omdat ik vind dat er geen vraagtekens gezet mogen worden bij extremistische geloofsuitingen, maar omdat dit geen plek zou moeten zijn voor eenzijdige anti-religieuze propaganda, in dit geval met een verkapt racistische achtergrond.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Met Hoekstra als lijsttrekker haalt het CDA in een keer 23 zetels in de I&O peiling, waarmee het tweede staat achter de 41 zetels van de VVD. Vorige maand waren het nog 13 zetels voor het CDA :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3476
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Ministers van Financiën zijn altijd populair in Nederland, maar wat zien mensen in die man? Of is het voor de gemiddelde CDA-kiezer een aansprekende figuur?

Of is het toch de 'brave huisvader-bonus?' (A)
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Geen idee wat nu de charme is van Hoekstra.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13668
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

PHS schreef: zo 13 dec 2020, 22:06 Ik kan mij niet voorstellen dat Vlaanderen zijn invloed op Brussel zomaar zou opgeven. Je kan het allemaal regelen in wetten, maar als je niet ook invloed hebt op hoe die wetten worden uitgevoerd, dan heb je als Nederlandstalige binnen de kortste keren het nakijken.

Bovendien lijkt mij meer macht aan de Brusselaars zelf geven doodeng. De stad bestaat voor twee derde uit immigranten, waarvan een heel groot deel uit moslimlanden. Gezien dat de integratie van die immigranten in de Belgische samenleving nou niet bepaald vlekkeloos verloopt (hallo Molenbeek) lijkt mij dat een voorteken voor onbestuurbaarheid. Bovendien kunnen de moslims allerlei DENK en NIDA-achtige moslimpartijen uit de grond stampen, die dan werkelijk aan de macht zouden kunnen komen.
Accepteren dat Brussel volledig Franstalig wordt lijkt me de integratie van (moslim)minderheden juist te bevorderen. Veel komen natuurlijk ook al uit landen waar ze vanuit de historie in ieder geval Frans als tweede of derde taal hadden. Dan is het makkelijker om de kinderen exclusief Franstalig onderwijs te geven, want de Nederlandse taal betekent voor hen een onnodige verzwaring waar ze toch weinig aan hebben, ook in het Brussel van nu. Als je Frans kunt, zelfs als tweede taal kun je in die stad uitstekend uit de voeten; als je alleen Nederlands kunt heb je in de dagelijkse omgang met mensen toch wel degelijk een probleem.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10600
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Tom024 schreef: di 15 dec 2020, 19:26Of is het voor de gemiddelde CDA-kiezer een aansprekende figuur?
Die mag je afstrepen: Hoekstra's bonusscore komt niet van de gemiddelde CDA-kiezer, want die stemde sowieso al CDA. Ik denk dat er op de rechterflank recent een hoop dolende zielen zijn, mogelijk dat Hoekstra aantrekkelijk is voor een deel van die kiezers.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13668
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Dat vermoeden heb ik ook ja. Veel stemmers op FvD hebben het niet zo op Hugo de Jonge. Overigens vind ik hem zelf ook niet zo geschikt als partijleider of crisismanager. Hij moet gewoon tweedehands auto's verkopen. Daar is hij echt extreem goed in: "Tja dat onderdeel is in principe voorradig vanaf 4 januari maar dat betekent niet dat die ook geleverd is. Als je auto nog een weekje langer bij ons in de garage staat komt er wellicht een extra korting op de ingebouwde cd-speler. En speciaal voor jou doe ik wat extra ruitenwisservloeistof erbij".
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13668
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Het is altijd handig om meerdere talen te kunnen spreken ;)
Maar als je zelf in Brussel rondloopt heb je veel meer aan Frans dan aan Nederlands. Menukaarten zijn verplicht tweetalig, maar obers spreken dan weer uitsluitend Frans bijvoorbeeld. Bovendien gaat het mij vooral om kinderen uit achterstandsmilieus. Voor hen is het belangrijker om één taal goed te leren dan twee talen slecht. Kies dan Frans: dat is gewoon een wereldwijd veel nuttiger taal en in Brussel zoals ik al zei ook de meest gangbare op straat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Mee eens. Vlamingen zullen het verraad vinden, maar ik zou eerst Frans leren en als tweede taal Engels. Kun je in internationale bedrijven veel beter mee uit de voeten. Daarnaast is het niveau waarop de Walen die wel Nederlands spreken vaak niet heel hoog.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10600
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Een diepgaand onderzoek door de slager in hoogst eigen persoon heeft uitgewezen dat er helemaal niks mis is met zijn vlees.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13668
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Zo weet ik van Vlaamse kennissen dat een aantal internationaal georiënteerde advies- en advocatenkantoren
Kinderen uit achterstandswijken een toekomst geven: het gaat om kinderen van wie hun carriereperspectief is dat ze glazenwasser worden, of dierenverzorger. Niet de nieuwe baas van een multinational. En nogmaals het zou fijn zijn als ze netjes hun huiswerk doen en drie talen vloeiend kunnen spreken aan het einde van hun middelbare school, maar dat zit er niet in. Ze komen echt beter tot hun recht als ze les krijgen in dingen die voor hun behapbaar zijn. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De zes grootste Hongaarse oppositiepartijen gaan een lijstverbinding aan. Zo hopen ze Orbàn te verslaan. Volgens de laatste peilingen zou dit kunnen lukken.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Als dat de enige kans lijkt om terug te keren naar een rechtstaat?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten