Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Zie ik het nou goed dat de opportunisten van JA21 nóg extremer worden ingeschaald dan de knotsgekke klapperwappies van FvD? :shock:
🗣
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Ik vind het toch knap, want ik kan bar weinig bedenken waar Volt en de BBB het over eens zijn, of dat nou stikstof, Europa, of menig ander onderwerp is.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

TffpaA schreef:Zie ik het nou goed dat de opportunisten van JA21 nóg extremer worden ingeschaald dan de knotsgekke klapperwappies van FvD? :shock:
De klapperwappies die nu met “kink” in de bushokjes tegen homopropaganda te keer gaan :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Volgens kieskompas bevind ik me in niemandsland qua politieke partijen: Progressief-midden. Precies de plek waar geen enkele partij zich bevindt in Gelderland :') . Met wat schuiven van knopjes welke thema's ik belangrijk vind, verandert dat beeld niet. Wanneer ik thema's aanvink die ik eigenlijk minder belangrijk vind, kom ik de ene keer op de PvdA uit en de andere keer op BBB. Toch gaan deze partijen mijn stem niet krijgen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Waarom is er geen Kieskompas voor de waterschapsverkiezingen? :s
Suus schreef: do 16 feb 2023, 10:56 Ik zit mij vooral af te vragen waarom in het kieskompas voor Zuid-Holland (Zuid) de Algemene Waterschapspartij opduikt.
Omdat die in zes provincies* ook meedoen met de Provinciale Statenverkiezingen. :Y
*Namelijk: Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant, Zeeland, Fryslân en Limburg
teun schreef: do 16 feb 2023, 10:59 Dat is in Brabant ook een probleem. :Y
Wat is het probleem?
TffpaA schreef: do 16 feb 2023, 19:21 Zie ik het nou goed dat de opportunisten van JA21 nóg extremer worden ingeschaald dan de knotsgekke klapperwappies van FvD? :shock:
In elk geval meer naar rechts. Maar dat kan over zo veel onderwerpen gaan.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 17 feb 2023, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door rikthoff »

AppleMoose schreef: do 16 feb 2023, 20:10 Volgens kieskompas bevind ik me in niemandsland qua politieke partijen: Progressief-midden. Precies de plek waar geen enkele partij zich bevindt in Gelderland :') .
Ik heb hetzelfde. Als ik een beetje selecteer kom ik uiteindelijk het dichtste bij CDA. Maar daar ga ik gezien de stikstofuitdaging toch echt niet voor.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Hier geen verrassing.

Afbeelding
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben benieuwd of het iemand is gelukt om zijn pinnetje nog meer naar het midden te krijgen dan ik (5% links, 0% progressief/conservatief). :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5270
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Lijn 45 »

Ik ben al lang blij dat mijn pin niet in de buurt van Zwarte Piet is Zwart (ja, die partij staat echt op de lijst in Utrecht) is beland. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Ik kwam hier op het CDA uit, maar dat gaat 'm toch echt niet worden... echt weer zo'n klassieke uitslag bij mij waarbij ik met vele partijen tweederde overeenkomst heb.

Wat mij wel opvalt aan het screenshot van TffpaA is hoe verschillend partijen in het kieskompas uitkomen afhankelijk van de provincie. Detailverschillen kunnen altijd natuurlijk, maar in Gelderland staat het bolletje van het CDA dus blijkbaar rechts conservatief terwijl ze in Utrecht naar links progressief zijn opgeschoven. Met de BBB is het dan weer precies andersom.
En de VVD is in Gelderland kennelijk conservatiever, terwijl GroenLinks in Utrecht veel linkser uitkomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Lijn 45 schreef: do 16 feb 2023, 20:56 Ik ben al lang blij dat mijn pin niet in de buurt van Zwarte Piet is Zwart (ja, die partij staat echt op de lijst in Utrecht) is beland. :')
Iemand die ik ken had die partij wat onderzocht, en Zwarte Piet is niet eens het hoofdthema van die partij, het belangrijkste thema van hun is dat Utrecht niet UtrechtSTAN wordt (Stan met hoofdletters ook nog). Stan als in de suffix van centraal Aziatische landen als Pakistan en Kazachstan. Anti-migratie dus.

Zelf kwam ik hier uit op de kieskompas, maar ik denk dat ik op Groenlinks ga stemmen ipv D66 of PvdA.

Afbeelding
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De uitslag uit mijn kieskompas (zie mijn voorgaande post) kwam bij geen enkele partij in de buurt. Des te meer redenen voor mij om geen kostbare tijd te verspillen aan de stembusgang terwijl er nul partijen echt bij mijn standpunten passen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik ben behoorlijk progressief, maar niet zo heel erg links. Er zijn alleen geen progressieve middenpartijen. Het lijkt er haast op dat het ofwel links-progressief ofwel rechts-conservatief is. :s
Maar als je alleen naar de thema's vervoer en natuur kijkt, ben ik extreemlinks. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:De uitslag uit mijn kieskompas (zie mijn voorgaande post) kwam bij geen enkele partij in de buurt. Des te meer redenen voor mij om geen kostbare tijd te verspillen aan de stembusgang terwijl er nul partijen echt bij mijn standpunten passen.
Dat is wel erg simpel geredeneerd. Er zullen toch thema’s zijn die je belangrijker vindt waardoor je dichter of juist verder van bepaalde partijen komt te staan, waardoor een stem alsnog van toegevoegde waarde is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

ArrivaBas schreef: do 16 feb 2023, 21:19 De uitslag uit mijn kieskompas (zie mijn voorgaande post) kwam bij geen enkele partij in de buurt. Des te meer redenen voor mij om geen kostbare tijd te verspillen aan de stembusgang terwijl er nul partijen echt bij mijn standpunten passen.
Het staat je natuurlijk vrij om niet te stemmen, maar ik zou zeggen: stem dan in ieder geval om antidemocratische partijen zoveel mogelijk buiten de Staten te houden. Afhankelijk van je politieke visie is dat D(6)66 of FvD ;)
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Je kan ook blanco stemmen, dat je wel je stembiljet inlevert maar niks invult.
zij/haar/hen/hun
Bemined
Berichten: 5950
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef: do 16 feb 2023, 21:46Ik ben behoorlijk progressief, maar niet zo heel erg links. Er zijn alleen geen progressieve middenpartijen. Het lijkt er haast op dat het ofwel links-progressief ofwel rechts-conservatief is.
De term 'progressief' heb ik persoonlijk ook altijd een beetje dubieus gevonden. Volgens het woordenboek betekent progressief iets als vooruitgang, vernieuwing of hervorming. Maar met die betekenis zouden eeuwige oppositiepartijen eerdere als progressief te boek staan aangezien die vaak een ander beleid nastreven en dus meer hervormingen willen dan partijen die al lang aan de macht zijn. Een betere betekenis zou zijn of een partij zijn beleid baseert op actuele kennis en feiten of op basis van "zo was het vroeger ook" of "staat nou eenmaal zo in de bijbel". Maar dan had ik de SGP veel lager verwacht.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tochjo »

Meltrain schreef: do 16 feb 2023, 20:30 Waarom is er geen Kieskompas voor de waterschapsverkiezingen? :s
Voor de waterschapsverkiezingen kun je deze stemhulp gebruiken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Bedankt. :)
JA21 vindt de waterkwaliteit belangrijk. Als de Europese kwaliteitsdoelen echter zouden leiden tot onevenredige stijging van de waterschapsbelasting, dan zouden we voor het deel dat we niet gehaald hebben een boete kunnen accepteren.
En hoe wil je dan die boete betalen zonder de waterschapsbelasting te verhogen? :p
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

De waterkwaliteit voldoende verloederen dat je nog voldoende geld overhoud voor die boete. :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Meltrain schreef: vr 17 feb 2023, 09:29 Bedankt. :)
JA21 vindt de waterkwaliteit belangrijk. Als de Europese kwaliteitsdoelen echter zouden leiden tot onevenredige stijging van de waterschapsbelasting, dan zouden we voor het deel dat we niet gehaald hebben een boete kunnen accepteren.
En hoe wil je dan die boete betalen zonder de waterschapsbelasting te verhogen? :p
Er staat onevenredige stijging, niet dat er helemaal geen stijging van de belasting zal komen ;) Bovendien is wat 'onevenredig' is voor iedereen verschillend. Je kunt altijd een goed verhaal houden waardoor de stijging toch als 'evenredig' kan worden beschouwd. JA21 gebruikt nu een slim trucje waarmee ze stemmers kunnen lokken die tegen verhoging van de belastingen zijn (zeker als het 'door Europa' komt), maar waarmee ze ook achteraf tegen deze stemmers kunnen zeggen dat ze zich aan hun belofte hebben gehouden, wanneer de belastingen toch zijn gestegen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Bij mij komt er Partij voor de Dieren uit, iets wat ik eigenlijk al wel van plan was. Maar extra bevestiging is altijd fijn. *O*
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dag 6 van 6 van de staking bij de reinigingsdiensten in Rotterdam. Ik hoop dat de VNG snel een nieuwe cao voor gemeenteambtenaren kan afsluiten, want het is ondertussen onbeschaamde smeerlapperij aan het worden in het wilde westen van Rotterdam.

Afbeelding


Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Doet me denken aan Utrecht een paar weken geleden *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten