Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Wordt er op congressen van het CDA dan voortaan gestemd met groene en rode ballen? :D
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8891
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Enkele dagen geleden is een motie voor hogere salarissen in de zorg 'per ongeluk' aangenomen. Nu het kabinet daar niets mee gaat doen heeft Geert Wilders vanmiddag gedreigd met een motie van wantrouwen. Mogelijk krijgt deze nog veel bijval ook, want veel linkse oppositie is ook voor hogere salarissen in de zorg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Goeie zaak toch?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Lijkt me inderdaad ideaal om middenin een pandemie zonder regering te zitten ja. :trein:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12879
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Lijkt me dat gedoe met een pandemie ook prima demissionair kan.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Zelfs België was het daar niet mee eens. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8891
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

De motie van wantrouwen heeft het overigens bij lange na niet gered. behalve de indieners PVV en SP waren alleen Forum en de drie onafhankelijke leden Van Haga, Krol en Van Kooten-Arissen voor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

GroenLinks en de Partij voor de Dieren pleiten dit jaar voor een tijdelijk algeheel vuurwerkverbod (nu.nl). De partijen vrezen dat er in de ziekenhuizen geen capaciteit beschikbaar zal zijn voor de jaarlijkse instroom van vuurwerkgewonden, of bij de ordehandhaving om zowel de vuurwerkregels als de coronaregels te handhaven, en vinden het daarom niet verantwoord.

Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk: het aandeel mensen dat illegaal vuurwerk koopt is beperkt (14% van de kopers koopt een deel illegaal), en het argument van GL/PvdD is redelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Z2N schreef:GroenLinks en de Partij voor de Dieren pleiten dit jaar voor een tijdelijk algeheel vuurwerkverbod (nu.nl). De partijen vrezen dat er in de ziekenhuizen geen capaciteit beschikbaar zal zijn voor de jaarlijkse instroom van vuurwerkgewonden, of bij de ordehandhaving om zowel de vuurwerkregels als de coronaregels te handhaven, en vinden het daarom niet verantwoord.

Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk: het aandeel mensen dat illegaal vuurwerk koopt is beperkt (14% van de kopers koopt een deel illegaal), en het argument van GL/PvdD is redelijk.
Eind oktober/begin november is redelijk laat om zoiets nog te kunnen regelen, er is nu al een flinke voorraad vuurwerk onderweg naar de winkeliers. Het vuurwerkverbod van Rotterdam was eind april al geregeld, voordat de verkopers hun bestellingen plaatsten bij de leveranciers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: do 29 okt 2020, 09:34 Daarmee is de kous niet af natuurlijk; dat de motie het niet haalt, wil niet zeggen dat het geen item blijft voor bij de aanloop naar de verkiezingen.
Suggereer je nu dat Dhr. Wilders een motie van wantrouwen nodig heeft om te laten zien dat hij het ontzettend oneens is met de regeringspartijen?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Suus schreef: do 29 okt 2020, 10:59
Z2N schreef:GroenLinks en de Partij voor de Dieren pleiten dit jaar voor een tijdelijk algeheel vuurwerkverbod (nu.nl). De partijen vrezen dat er in de ziekenhuizen geen capaciteit beschikbaar zal zijn voor de jaarlijkse instroom van vuurwerkgewonden, of bij de ordehandhaving om zowel de vuurwerkregels als de coronaregels te handhaven, en vinden het daarom niet verantwoord.

Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk: het aandeel mensen dat illegaal vuurwerk koopt is beperkt (14% van de kopers koopt een deel illegaal), en het argument van GL/PvdD is redelijk.
Eind oktober/begin november is redelijk laat om zoiets nog te kunnen regelen, er is nu al een flinke voorraad vuurwerk onderweg naar de winkeliers. Het vuurwerkverbod van Rotterdam was eind april al geregeld, voordat de verkopers hun bestellingen plaatsten bij de leveranciers.
Dan gaan de vuurwerkverkopers maar geholpen moeten worden met Corona-steunpaketten. De Horeca had ook al ruim voldoende voorraad ingekocht, toen ze vorige week voor twee zes weken dicht moesten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: do 29 okt 2020, 11:48 Nee, zo'n motie van wantrouwen dient er alleen maar toe om de aandacht erop gevestigd te houden. En daar slaagt Wilders (en met hem de rest van de oppositie) behoorlijk goed in. De zorgsalarissen etteren al een aantal maanden, daarom denk ik dat de regering wel wat gaat bewegen.


Ik vind die zorgsalarissen eigenlijk heel behoorlijk.

Maar Wilders heeft weer iets gevonden om op in te hakken inderdaad, proficiat. En er zal inderdaad op de een of andere manier wel iets gaan bewegen, anders krijgen (met name) D66, CU en CDA het niet verkocht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De Tweede Kamer gaat ook niet over de zorgsalarissen. De overlegpartners van de diverse CAO's die van toepassing zijn in de zorg gaan daarover. En hoewel het in deze tijd misschien ongepast is om te zeggen moet men de rem op de zorgkosten vooral ingedrukt houden, want de zorg is echt het koekoeksjong van de rijksbegroting.

Frank Kalshoven schreef in zijn wekelijkse column in de Volkskrant eerder deze maand ook al iets over de zorgbegroting: https://www.volkskrant.nl/economie/met- ... ~befafda8/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5368
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Suus schreef: di 02 jun 2020, 15:28 Zucht, en dat allemaal omdat ik riep dat ik Joost Eerdmans niet als burgemeester wil hebben. Vind ik nog steeds trouwens.
Gelukkig of helaas, hij is iets anders van plan.
waldo79
Berichten: 7684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Alsjeblieft, Eerdmans heeft bijna 0 charisma.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Wat dat betreft is het niet verwonderlijk dat hij nu weer bij het Forum opduikt natuurlijk. Mensen als Eerdmans zijn sprinkhanen die van project naar project springen in het Fortuynistische spectrum. Wat dat betreft zijn ze trouw maar heet de partij iedere paar jaar anders :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Eerdmans is vooral goed in het oplaten van luchtballonnetjes. Een zetel in de Tweede Kamer lijkt mij echt verspilling. Misschien wel een goede reden waarom de Tweede Kamer een stuk groter gemaakt zou moeten worden, naar minstens 200 zetels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Vraag me af of Eerdmans anno 2020 nog wel een basis heeft waarmee hij voldoende stemmen kan binnenslepen.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-?
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: do 29 okt 2020, 12:13 De Tweede Kamer gaat ook niet over de zorgsalarissen. De overlegpartners van de diverse CAO's die van toepassing zijn in de zorg gaan daarover. En hoewel het in deze tijd misschien ongepast is om te zeggen moet men de rem op de zorgkosten vooral ingedrukt houden, want de zorg is echt het koekoeksjong van de rijksbegroting.

Frank Kalshoven schreef in zijn wekelijkse column in de Volkskrant eerder deze maand ook al iets over de zorgbegroting: https://www.volkskrant.nl/economie/met- ... ~befafda8/
Ik snap hoe het werkt, maar ik vind de stelling dat de zorgsalarissen te laag zouden zijn potsierlijk, om precies de redenen zoals die in de column worden genoemd. Maargoed, wel lekker scoren voor Wilders uiteraard.
umbusko
Donateur
Berichten: 5368
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

PHS schreef: do 29 okt 2020, 14:55 De Britse Labour schorst voormalig partijleider Jeremy Corbyn als lid vanwege antisemitisme naar aanleiding van een vernietigend rapport over antisemitisme binnen die partij. Corbyn zei namelijk dat het rapport, dat voor een groot deel over hem gaat, 'overstated' was, wat niet wordt gepikt door de partijleiding.

Eindelijk, werd tijd.
Dat schorsen van Corbyn vind ik wel een heel overdreven reactie, als ik zo dat artikel lees. Ik zie meerdere uitspraken van hem in dat artikel waarin hij wel degelijk toegeeft dat er een probleem was en dat er anders mee omgegaan had moeten worden. Dat hij dan geschorst wordt om de uitspraak dat het probleem wel enigszins werd opgeblazen riekt wel heel erg naar cancel culture. Er wordt ook al een civil war binnen de partij voorspeld. :roll:

Als het niet opgeblazen is, dan zijn er genoeg argumenten om de uitspraak van Corbyn te weerleggen, lijkt me. Hoeft er ook geen civil war te komen. En vanaf de zijlijn lijkt het me niet eens heel onwaarschijnlijk dat politiek en media het probleem wél opgeblazen hebben. Ook daarom zou ik wel graag argumenten willen zien waarom dat niet zo is. Het is wel heel makkelijk om te roepen "wie zegt dat het probleem kleiner is, is onderdeel van het probleem". Dat klinkt leuk, maar laat dan maar zien dat het probleem inderdaad zo groot is.
waldo79
Berichten: 7684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

PHS schreef: do 29 okt 2020, 14:55
waldo79 schreef: do 29 okt 2020, 13:55 Vraag me af of Eerdmans anno 2020 nog wel een basis heeft waarmee hij voldoende stemmen kan binnenslepen.
Eerdmans is een bekend gezicht in Rotterdam e.o. vanwege zijn leiderschap van Leefbaar Rotterdam, waarom zou dat geen voldoende basis zijn?
Ervaar eerder de opmerking van Suus als wat kwalijk dat hij zonder meer overbodig zou zijn als Kamerlid. Maar met een Kamer van 200 wordt het er ook niet slagvaardiger van.

Niet dat ik veel deel van Eerdmans' opvattingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 78 gasten