Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

De schandaal over de door Mhr. Laschet verloren testamens was destijds ook uitgebreid in alle media terug te vinden....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

ICE11 schreef: di 13 jul 2021, 19:40 Vanaf vandaag arbeiden wij niet meer voor de belastingsdienst maar voor ons eigen beurs! *O*
In het Nederlands noemen we dat doorgaans gewoon "werken". Het woord "arbeiden" bestaat overigens wel in het Nederlands, maar meer in de vorm van werk doen dat zware fysieke of mentale inspanning vereist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: di 13 jul 2021, 20:07 Over de corruptieschandalen in de CDU en CSU komt inderdaad wel erg weinig in het nieuws. Met het mondkapjesschandaal en het Azerbeidzjan-schandaal. En Andreas Scheuer kan ook vrolijk in de media beweren dat hij nog wel een termijn minister van verkeer kan zijn, ondanks de enorme blunder met de tolheffing.
De Duitse tolplannen zijn dan ook verworden tot een politiek hoofdpijndossier. Ook de vorige verkeersminister kreeg het niet voor elkaar tolheffing in te voeren. Maar deze tolplannen hebben mij wel een 9 opgeleverd voor het profielwerkstuk in VWO6. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: di 13 jul 2021, 20:34 De schandaal over de door Mhr. Laschet verloren testamens was destijds ook uitgebreid in alle media terug te vinden....
Wat zijn "testamens"? Bedoel je "testamenten", "tentamens" of iets heel anders?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Daarnaast is het in het Nederlands niet gebruikelijk om iemand "meneer/mhr" of "mevrouw/mvr" plus achternaam te blijven noemen. Hooguit doe je dat aan het begin (de heer Rutte, mevrouw Merkel), maar daarna volstaat alleen de achternaam. En "schandaal" is onzijdig.

Tot zover weer Nederlands voor ICE11.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Ik gok dat jouw (en mijn) Duits niet beter is dan zijn Nederlands. ;)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Sorry, tikfout, ik bedoelde tentamens. En wat mhr/mvr betreft - bij ons zegt men altijd "Herr" of "Frau" of "Mark Rutte" want het is onhoffelijk alleen de achternaam te noemen! ;)
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Snap ik - in Engelse krantenartikelen lees je ook altijd Mr, Mrs of Ms. Maar wij Nederlanders zijn wat dat betreft nogal genivelleerd geraakt. "Zeg maar jij hoor", dat werk.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Nadat alle politieke opponenten zijn opgepakt, en er ook geen vrije journalist meer rondloopt, is het vandaag de beurt aan de NGO's.
Wit-Rusland raakt steeds verder verstrikt in de Stalin-praktijken van Lukashenko.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Die Grünen willen graag dat de burgers hun op diesel of benzine rijdende auto inruilen tegen een elektrische voertuig. Een groene minister uit Brandenburg doet het omgekeerd: https://www.pzc.nl/auto/groene-minister ... ~af9f6582/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Alargule schreef: wo 14 jul 2021, 11:16 Snap ik - in Engelse krantenartikelen lees je ook altijd Mr, Mrs of Ms. Maar wij Nederlanders zijn wat dat betreft nogal genivelleerd geraakt. "Zeg maar jij hoor", dat werk.
Zeg maar jij, zeg maar jou. Dit hier naast mij is mijn vrouw. ~ Harrie Jekkers.
🍉
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Is overigens niet iets van "de Nederlanders". Ook onze zuiderburen hebben het over Rutte en Merkel. Is dus gewoon gebruikelijk in onze taal.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Even op de feiten vooruit lopen: hoe lang zal het duren voordat de natuurramp in NRW en RLP gebruikt wordt om politiek mee te bedrijven?
Armin Laschet is natuurlijk stiekem heel blij dat hij nu anders in beeld gebracht wordt, als een rots in de branding, alhoewel ik in de Nederlandse media nog niets van hem heb gehoord, wel meermaals van Minister-president van RLP Malu Dreyer.
Zullen die Grünen het gebruiken om het falende GroKo klimaatbeleid aan de kaak te stellen?
De campagne heeft in ieder geval een wending gekregen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Maar, die overstromingen komen toch door je Cojona? :shock:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: wo 14 jul 2021, 14:14 Die Grünen willen graag dat de burgers hun op diesel of benzine rijdende auto inruilen tegen een elektrische voertuig. Een groene minister uit Brandenburg doet het omgekeerd: https://www.pzc.nl/auto/groene-minister ... ~af9f6582/
Als ik het verhaal lees, kan het best genuanceerder liggen dan wat jij schrijft. Kun jij hier op terugkomen zodra ze zich heeft verantwoord in het parlement?
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

JordiBrabant schreef: vr 16 jul 2021, 09:23 Even op de feiten vooruit lopen: hoe lang zal het duren voordat de natuurramp in NRW en RLP gebruikt wordt om politiek mee te bedrijven?
Armin Laschet is natuurlijk stiekem heel blij dat hij nu anders in beeld gebracht wordt, als een rots in de branding, alhoewel ik in de Nederlandse media nog niets van hem heb gehoord, wel meermaals van Minister-president van RLP Malu Dreyer.
Zullen die Grünen het gebruiken om het falende GroKo klimaatbeleid aan de kaak te stellen?
De campagne heeft in ieder geval een wending gekregen.
Ik zag gisteren op WDR een stukje nieuws met interview met Laschet. Journalist in de studio: U heeft het nu over milieu en klimaat, maar dat hebben we u de afgelopen 5 jaar niet horen zeggen, u was altijd fervent voorstander van bruinkool, hoe valt dat te rijmen met wat u nu zegt? Laschet: nu moet u geen partijpolitieke vragen gaan stellen. :X
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

En dat komt grotendeels door Rijkswaterstaat en de waterschappen. *O*
Nu ben ik niet onpartijdig, maar ik vind dat waterschappen wel eens te weinig erkenning krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Eén op één kan dat inderdaad niet, maar de waarschijnlijkheid én intensiteit van dit weerfenomeen valt wel degelijk in belangrijke mate aan klimaatverandering toe te schrijven. Dat wil niet alleen zeggen dat de kans op dit soort weer is toegenomen, maar dat dit fenomeen an sich ook samenhangt met veranderingen in ons klimaat.

Wat bij deze regen namelijk vooral opvalt is de langdurigheid waarmee deze op dezelfde plek kon blijven hangen. Dit was mogelijk door de sterk meanderende straalstroom, waardoor een lagedrukgebied dagenlang stationair op zijn plek kon blijven liggen. Spoel je de tijd enkele decennia terug, dan zie je dat de straalstroom veel minder sterk meanderde, waardoor dit soort fenomenen een veel kleinere kans hadden zich te materialiseren.

Die meandering is het gevolg van een vertraging in de straalstroom, vergelijkbaar met hoe een rivier in laagland aangekomen ook begint te meanderen als gevolg van de lagere stroomsnelheid. En dát die vertraging heeft kunnen optreden, hangt dan weer samen met een fenomeen dat enkel door klimaatverandering verklaard kan worden: het afnemen van het Noordpoolijs. Daardoor neemt het temperatuurverschil tussen de Noordpool en de evenaar af, waardoor de windsnelheid tussen evenaar en pool ook afneemt. En dat leidt weer tot meanderingen in de straalstroom.

Hetzelfde fenomeen speelt ook een bepalende rol in het voorkomen van hittegolven. In feite is deze waterramp uit dezelfde meanderingen voortgekomen als die heat dome die een paar weken terug nog tot helse temperaturen in Canada leidde.

Op een kaart:

Afbeelding

En de wetenschap is er vrij zeker van dat dit fenomeen samenhangt met klimaatverandering. Met GroenLinkse agenda's heeft dit allemaal weinig van doen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben de laatste die zal ontkennen dat het klimaat verandert, maar of klimaatverandering te bestrijden is betwijfel ik. De Aarde heeft ook verder in de prehistorie veel ijstijden en warmere tijden (de zogeheten interglacialen) gekend. Er waren soms zelfs interglacialen die nog warmer zijn dan de huidige situatie.
Vergeet daarnaast ook niet dat de aarde zelf ook gigantisch veel CO2 uitstoot bij vulkaanuitbarstingen en fossiele brandstoffen in de grond soms ook uit zichzelf kunnen ontbranden. Zelf denk ik dat het bestrijden van de ontbossing nog het meest doeltreffend is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Dat verhaaltje hoor je inderdaad heel vaak. Klimaatverandering is toch iets van alle tijden? Het was vroeger toch ook nog wel eens warmer dan nu? Maar dat maakt de klimaatverandering van nu nog niet minder erg. Bovendien is de huidige door de mens gedreven klimaatverandering wel degelijk uitzonderlijk ten aanzien van al die eerdere veranderingen waar we weet van hebben. Dat ligt vooral aan de snelheid waarmee de aarde opwarmt. Dat gaat vele malen sneller dan de veranderingen die een meer natuurlijke oorzaak hadden.

Directe bron: de uitstoot van broeikasgassen door menselijke activiteiten. Met name CO2, maar CH4 en NO2 spelen ook een rol mee. Dat is de voornaamste driver achter opwarming van de aarde en daarmee klimaatverandering. Waarmee we ook de sleutel in handen hebben, want die uitstoot moeten we heus omlaag kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Valt het niemand op dat in Duitsland inmiddels bijna 100 doden en vele gewonden zijn te betreuren, terwijl het in Nederland bij wat materiële schade blijft?
In Duitsland is meer regen op ongunstiger plaatsen gevallen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

En waarschijnlijk dus ook in België (?).
Zijn we er hier dus nog goed van af gekomen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het landschap in de Eifel en Ardennen is ook wat ruwer dan het Geuldal in Zuid-Limburg, wat eigenlijk maar een vroege voorloper is. De dalen zijn smaller en dieper, als je er dan zo'n enorme plons water doorheen jaagt gaat het helaas erg hard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten