Een tas vol politiek!
Re: Een tas vol politiek!
Dat bestrijd ik niet, maar dat is niet het punt wat ik wilde maken.
Re: Een tas vol politiek!
Maar je ontkracht het argument van Regenmaker er ook niet mee...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Een tas vol politiek!
Het is gewoon niet zo dat er alleen walmende diesels rondrijden, ik raak wat moe van die teneur die ik erin proef.
Re: Een tas vol politiek!
Volgens mij ben je per abuis op het ov-forum ingelogd, waldo...
Re: Een tas vol politiek!
Maar hybride wordt denk ik de norm over een aantal jaar. Als fossiele brandstof echt niet meer kan zullen we een waterstofeconomie krijgen, maar dat is alleen op grote schaal mogelijk als er de nodige kerncentrales gebouwd worden. Kortom, voorlopig zijn we niet van diesel en benzine af.
Maar goed dat staat los van de vraag of er een kilometerheffing voor electrische voertuigen moet komen, en mijn punt is een beetje dat dat niet hoeft als Suus rekensom klopt. Ik heb zelf een benzineauto en gebruik niet zoveel elektrische stroom, dus ik betaal niet zoveel belasting.
Maar goed dat staat los van de vraag of er een kilometerheffing voor electrische voertuigen moet komen, en mijn punt is een beetje dat dat niet hoeft als Suus rekensom klopt. Ik heb zelf een benzineauto en gebruik niet zoveel elektrische stroom, dus ik betaal niet zoveel belasting.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Een tas vol politiek!
Zolang de Duitse auto-industrie dominant blijft, blijven niet-brandstofauto's een marginaal verschijnsel.
Re: Een tas vol politiek!
Tja. Als de samenleving echt werk wil maken van emissieloze mobiliteit zal de energie toch echt direct via windkracht of zonnestraling verkregen moeten worden. Wat is omschakelen in het Duits?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Een tas vol politiek!
Zocht je deze?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Een tas vol politiek!
Het is met de invoering van de kilometerheffing net als de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek: iedereen is voor, tot het echt doorgevoerd moet worden, want dan is het ineens electorale zelfmoord.
De laatste keer dat het dichtbij een km-heffing kwam, was dat nog onder vrouwenmepper Camiel E. van het CDA, en toen was de heisa al compleet. Wat niet hielp was dat er in het voorgestelde plan weinig concreet was, behalve de monsterlijke boete voor het foppen van het registratiekastje en het feit dat je hoogstens 8.000 km per jaar in een Smart moest rijden om niet duurder uit te komen dan binnen het bestaande systeem.
Het grote probleem was dat de boel 'budgetneutraal' zou worden ingevoerd: de belofte dat 'we' niet meer zouden betalen was feitelijk dat de opbrengsten uit de km-heffing niet meer zouden zijn dan de opbrengsten uit de bestaande autogerelateerde belastingen, maar daar moesten de kosten van het instellen en handhaven van het inningssysteem ook nog bij worden opgeteld. Een van die te integreren autobelastingen was trouwens de BPM, de aanschafbelasting op nieuwe auto's. Leuk want als je dan net een nieuwe auto had gekocht kon je de BPM via de km-heffing nog een keer betalen.
Geheel conform de Nederlandse traditie was een 'flat fee' per kilometer geen optie: nee, we moesten ook gaan sturen op spitsdrukte, er moest een 'versnellingsheffing' komen zodat je direct meebetaalde aan wegwerkzaamheden als je door een werkvak reed, en er moest een differentiatie komen naar gelang leeftijd, CO2-emissie en weet ik wat voor parameters voor wat betreft de auto. Alleen voor de inboorlingen uiteraard, want hoe de buitenlander aan het kastje zou moeten was niet uitgekristalliseerd. Van het invoeren en onderhouden van al die nonsens zou je alleen al een nieuwe snelweg van Amsterdam naar Rotterdam kunnen aanleggen.
Veel te moeilijk allemaal, dus is het plan de ton ingegaan.
De laatste keer dat het dichtbij een km-heffing kwam, was dat nog onder vrouwenmepper Camiel E. van het CDA, en toen was de heisa al compleet. Wat niet hielp was dat er in het voorgestelde plan weinig concreet was, behalve de monsterlijke boete voor het foppen van het registratiekastje en het feit dat je hoogstens 8.000 km per jaar in een Smart moest rijden om niet duurder uit te komen dan binnen het bestaande systeem.
Het grote probleem was dat de boel 'budgetneutraal' zou worden ingevoerd: de belofte dat 'we' niet meer zouden betalen was feitelijk dat de opbrengsten uit de km-heffing niet meer zouden zijn dan de opbrengsten uit de bestaande autogerelateerde belastingen, maar daar moesten de kosten van het instellen en handhaven van het inningssysteem ook nog bij worden opgeteld. Een van die te integreren autobelastingen was trouwens de BPM, de aanschafbelasting op nieuwe auto's. Leuk want als je dan net een nieuwe auto had gekocht kon je de BPM via de km-heffing nog een keer betalen.
Geheel conform de Nederlandse traditie was een 'flat fee' per kilometer geen optie: nee, we moesten ook gaan sturen op spitsdrukte, er moest een 'versnellingsheffing' komen zodat je direct meebetaalde aan wegwerkzaamheden als je door een werkvak reed, en er moest een differentiatie komen naar gelang leeftijd, CO2-emissie en weet ik wat voor parameters voor wat betreft de auto. Alleen voor de inboorlingen uiteraard, want hoe de buitenlander aan het kastje zou moeten was niet uitgekristalliseerd. Van het invoeren en onderhouden van al die nonsens zou je alleen al een nieuwe snelweg van Amsterdam naar Rotterdam kunnen aanleggen.
Veel te moeilijk allemaal, dus is het plan de ton ingegaan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Een tas vol politiek!
Mwah, ik verwacht wel dat in andere landen precies hetzelfde probleem zou optreden. In landelijke gebieden zijn de afstanden groter, en die mensen willen daar niet financieel op afgerekend worden. Tel daarbij op dat partijen zoals CDA hun stemmen vooral uit het platteland halen, en het plan kan meteen de prullenbak in.
De Gele Hesjes-rellen in Frankrijk begonnen ook om brandstofaccijnzen, omdat mensen in plattelandsgebieden zich op kosten gejaagd voelden om voornamelijk stedelijke problemen op te lossen.
Verder vraag ik me nog steeds af hoe je bij een kilometerheffing buitenlanders wil laten betalen, zonder hun een duur kastje aan te laten schaffen. Portugal heeft een systeem op haar snelwegen waar je onder portalen doorrijdt, en dmv kentekenherkenning automatisch je creditcard gefactureerd wordt. Dat systeem kostte in 2014 maar liefst 34% van de opbrengsten.
Re: Een tas vol politiek!
Voor buitenlanders zou je ook zoiets kunnen doen als de vignetten in Oostenrijk. Niet helemaal per kilometer maar wel per tijdseenheid.
Re: Een tas vol politiek!
Het militair in Myanmar heeft een putsch gepleegd. De huidige regeringsleider is door het leger opgepakt naar aanleiding van vermeende verkiezingsfraude in november:
https://www.ad.nl/buitenland/staatsgree ... aa7825405/
https://www.ad.nl/buitenland/staatsgree ... aa7825405/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Een tas vol politiek!
Voor een deel is dat standaard ICT problematiek. In principe zou dat ook een stuk goedkoper moeten kunnen nu het wat uitontwikkeld is. Vergelijkbaar met de OV-chipkaart: daar heeft de invoering ook behoorlijk in de papieren gelopen en zijn veel ambtenaren overwerkt geraakt. Maar het systeem wat er nu is, is redelijk gebruiksvriendelijk en niet al te duur in beheer en onderhoud. Het zou volgens mij allemaal nog veel beter hebben gewerkt als de politiek niet talloze moeilijk te implementeren randvoorwaarden had opgelegd.Verder vraag ik me nog steeds af hoe je bij een kilometerheffing buitenlanders wil laten betalen, zonder hun een duur kastje aan te laten schaffen. Portugal heeft een systeem op haar snelwegen waar je onder portalen doorrijdt, en dmv kentekenherkenning automatisch je creditcard gefactureerd wordt. Dat systeem kostte in 2014 maar liefst 34% van de opbrengsten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Een tas vol politiek!
Deze ruzie heeft nu ook de Kiesraad bereikt, want VSN heeft twee kieslijsten ingeleverd voor de Tweede Kamerverkiezingen. Een afkomstig van Filippini heeft geen ondersteuningsverklaringen. Een afkomstig van Zeven heeft geen machtiging om een lijst in te leveren maar wel ondersteuningsverklaringen.Suus schreef: ↑zo 17 jan 2021, 20:16 Ruzie bij de nieuwe partij Vrij en Sociaal Nederland (VSN). De partijleider en lijsttrekker Bas Filippini heeft een aantal mensen van de lijst gehaald, waaronder de nummer drie, leider van anti-coronaclub Viruswaarheid Willem Engel. Ook zou volgens Filippini de partijvoorzitter Anna Zeven vertrokken zijn. Engel en Zeven geven tegen de pers aan hier niets van te weten. Willem Engel heeft in een eerder interview op het YouTube-kanaal van Viruswaarheid aangegeven in de politiek te willen vanwege de enorme verkiezingsfraude rondom de presidentsverkiezingen in Amerika eind vorig jaar.
En nu komt het: ondertussen heeft VSN ook twee websites. Je kan ze nu bezoeken op www.vrijensociaal.nl en www.vrij-en-sociaal.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Een tas vol politiek!
Er staan dit jaar 37 partijen op het stembiljet voor de twee kamer verkiezingen die in maart 2021 plaatsvinden:
https://www.ad.nl/politiek/nog-nooit-de ... ~abff657e/
https://www.ad.nl/politiek/nog-nooit-de ... ~abff657e/
Re: Een tas vol politiek!
Yup. Maar het daadwerkelijk aantal partijen op het stembiljet fluctueert natuurlijk. Dat hangt af van of partijen die ondersteuningsverklaringen moeten indienen ook daadwerkelijk voldoende ondersteuningsverklaringen per kieskring hebben ingediend.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Een tas vol politiek!
In eerste instantie waren er zelfs 41 partijen. Er zijn er nu al vier afgevallen door een gebrek aan ondersteuningsverklaringen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Een tas vol politiek!
De soap bij Vrij en Sociaal Nederland begint lachwekkende vormen aan te nemen. Twee verschillende lijsten met verschillende kandidaten en kieskringen, tientallen bezwaren tijdens de hoorzitting van de kiesraad. Zoals ik heb begrepen doen ze nu mee met de lijst 'Vrij en Sociaal Nederland' en de 'blanco lijst Zeven' (niet te verwarren met lijst 7, wat de PvdA is) Eén voordeel, de kans op een zetel voor die partij(en) wordt wel heel klein.
Re: Een tas vol politiek!
Qua lachwekkendheid gaat Arnoud van Doorns koranstudieclub Partij van de Eenheid er wat mij betreft toch echt met de hoofdprijs vandoor, met de piemoltaartenaffaire
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Een tas vol politiek!
Volgens het proces-verbaal van de kiesraad kun je daar alleen in de Kieskringen 5 en 18 op stemmen. Lelystad en 's-Hertogenbosch.
https://www.kiesraad.nl/adviezen-en-pub ... tenlijsten
https://www.kiesraad.nl/adviezen-en-pub ... tenlijsten
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Een tas vol politiek!
Ik denk dat het toch nog spannend wordt, want de feestpartij van Johan Vlemmix doet per ongeluk mee, met precies 1 kandidaat.
Re: Een tas vol politiek!
Het zou mij ten hoogste verbazen als hij überhaupt een zetel haalt.Een van de leden op de kieslijst, ik zeg niet wie schreef:Ik ga er toch niet vanuit dat ik meer dan één zetel haal.
Re: Een tas vol politiek!
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een tas vol politiek!
De peilingen van Maurice de Hond neem ik niet serieus. Want de nieuwe partijen kwamen pas tevoorschijn toen mensen tegen Maurice gingen klagen dat ze die partijen niet konden aanvinken in de wekelijkse peiling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten