Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Barendrecht heeft een manier gevonden om asielzoekers op te vangen zonder er zelf last van te hebben, ze hebben een kavel gevonden wat op hun grondgebied ligt maar waarvan de toegangsweg op grondgebied van de gemeente Rotterdam uit komt. De gemeente Rotterdam lijkt er niet echt over te spreken te zijn:
https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... zoekerscen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het is weer bal in België, maar dit keer zonder problemen tussen de verschillende gemeenschappen of gewesten. Dit keer zit de ruzie binnen de Vlaamse regering, waar de Vlaams-nationalisten (N-VA) en de Christendemocraten (CD&V) enorme ruzie hebben over het stikstofbeleid en de gevolgen voor de landbouw. Aangezien de Vlaamse regering niet kan vallen moeten de partijen nog met elkaar doormodderen tot de moeder aller verkiezingen in 2024. Het debat over het stikstofbeleid is ondertussen aangekomen in de "drie bomen en een speciale vleermuis"-fase, waar ministers en partijleiders openlijk met poep naar elkaar gooien op Twitter *O*

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02/18 ... ng-wat-nu/
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2d73462/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Vooral mooi omdat Vlaanderen er altijd prat op gaat dat ze de enige regio zijn waar men kan besturen, dus naar traditioneel Belgisch gebruik is het sterkste argument om dit op te lossen momenteel dat ze zich anders niet beter dan de Walen kunnen voelen :')
請勿靠近車門
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Wat 'n luxe dat je gewoon kan zeggen:
(..)"Ik voel mij niet meer lekker in de rol en daar heb ik vandaag mijn conclusie uit getrokken."
(..)
Ze schrijft in een brief aan de gemeenteraad en burgemeester Halsema dat er "onvoldoende ruimte is om de dingen te doen op een manier die effectief is en die aansluit bij wie ik ben en wil zijn".(..)
.. in de wetenschap dat je de rekeningen de komende maanden gewoon kan betalen..

https://vng.nl/artikelen/einde-wethouderschap
Shula Rijxman stopt per direct als wethouder in Amsterdam. De D66-politica, die onder meer zorg en ICT in haar portefeuille had, zegt dat het wethouderschap minder goed bij haar past dan ze van tevoren had gedacht (..)
https://nos.nl/artikel/2464720-shula-ri ... -amsterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In Vlaanderen is het nu echt crisis: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/06 ... -morsdood/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

In Georgië zijn vandaag grote protesten, nadat de regering zijn steun voor eerdere beloftes over toetreding tot de EU terugtrok. In plaats daarvan wil de regering nu een wet doorvoeren die kritiek op de overheid uiten lastiger zou maken. De beelden uit Tiblisi van vanavond liegen er niet om (Twitter).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Suus schreef: ma 06 mar 2023, 13:20 In Vlaanderen is het nu echt crisis: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/06 ... -morsdood/
Maar......uiteindelijk hebben ze elkaar toch min of meer hervonden.
https://nos.nl/artikel/2466952-vlaamse- ... tofdossier
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

D66 is blijkbaar groot voorstander van het opheffen van haltes. Waarom hang je anders zo'n slogan in een abri?

Afbeelding
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^ Ik zag vanmiddag op zo'n digitale display op een reclamemast langs de A1 bij Amersfoort een VVD tekst: "wie hard werkt verdiend geen geldzorgen" :roll:

Alsof mensen die gewoon werken of (helaas) niet in staat zijn om te werken.. dan wel geldzorgen mogen hebben.. ofzo.. :?: :twisted: :N
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Sommige VVD'ers zullen vast wel vinden dat iemand die normaal werkt of niet kan werken geldzorgen mag hebben.......
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik ben juist heel blij dat de VVD eens een beetje terugkeert naar haar sociaaldemocratische wortels en het nu eindelijk voor de arbeider opneemt.

Op zo'n linkse partij zou ik op zich wel willen overwegen te stemmen.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De VVD maakt ook reclame met straaljagers op mupi's. Want zoals we allemaal weten heeft elk provincie een eigen leger en wordt het hoog tijd dat het leger van Zuid-Holland eens de onophoudelijke uitbreidingsdrang van Utrecht gaan bestrijden met straaljagers en tanks.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

TffpaA schreef: zo 12 mar 2023, 06:19 Ik ben juist heel blij dat de VVD eens een beetje terugkeert naar haar sociaaldemocratische wortels en het nu eindelijk voor de arbeider opneemt.

Op zo'n linkse partij zou ik op zich wel willen overwegen te stemmen.
Sinds wanneer is de VVD sociaaldemocratisch dan? De VVD is altijd al een pro-kapitalistische en neoliberalisme partij geweest.

Voor de Pronciale Staten twijfel is tussen GroenLinks en Volt, voor de waterschappen moet ik mij nog in verdiepen, maar dat wordt sowieso een anti-big agro-partij.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Bij berichten van TffpaA moet je altijd even checken of je sarcasme-meter wel aanstaat hè. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Durashift schreef: za 11 mar 2023, 23:11 ^^ Ik zag vanmiddag op zo'n digitale display op een reclamemast langs de A1 bij Amersfoort een VVD tekst: "wie hard werkt verdiend geen geldzorgen" :roll:

Alsof mensen die gewoon werken of (helaas) niet in staat zijn om te werken.. dan wel geldzorgen mogen hebben.. ofzo.. :?: :twisted: :N
Of alsof je bij hard werken geen geldzorgen kunt hebben... Genoeg banen waarbij je hard kunt werken tegen een relatief laag salaris.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Z2N schreef: zo 12 mar 2023, 09:28 Bij berichten van TffpaA moet je altijd even checken of je sarcasme-meter wel aanstaat hè. ;)
...maar er is wel degelijk een link met het verleden:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Volkspa ... Democratie
🗣
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Nitein-Repart »

Ik ben overigens wel benieuwd naar of BBB zich hard maakt voor het behoud van voorzieningen in kleine dorpen, zoals bibliotheken, zwembaden en buslijnen of dat BBB meehelpt in het snijden en verdwijnen van voorzieningen op het platteland. De BBB gaat waarschijnlijk in Noord-Brabant, Gelderland, Overijssel en Friesland de grootste worden, dus dat is nogal relevant. Van de andere nieuwkomer JA21 hoeven we weinig te verwachten, omdat JA21 een pro-autopartij is, net als de PVV en FvD.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

buslijnen?
Waarvoor, de enige bus die ik hier in Friesland dagelijks zie, is de melkbus in de hal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

BBB noemt zich "De stem van het platteland", dus ik mag wel hopen dat ze voor het behoud (of verbetering) van voorzieningen in dorpen zijn, maar of ze dat echt zijn zou ik niet weten.....
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Als ik het Brabantse programma bekijk willen ze wel de menselijke maat meer terug.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Wat me in z'n algemeenheid opvalt: hier in de buurt zie ik enkel borden/spandoeken van BBB en FvD hangen. HEt CDA, die hier in Brabant toch ook wel een achterban hebben, lijken totaal afwezig.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Het platteland dat is waar de bieten groeien en de koeien staan. :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef: za 11 mar 2023, 23:11 ^^ Ik zag vanmiddag op zo'n digitale display op een reclamemast langs de A1 bij Amersfoort een VVD tekst: "wie hard werkt verdiend geen geldzorgen" :roll:
Ik mag toch hopen dat er in elk geval "verdient" staat. :shock:
Maar verder is het een belachelijke slogan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Nikszeggende, simplistische en populistische slogans zijn we wel van de VVD gewend. Net als dat hun partijleider vlak voor de verkiezingen ineens 'stoere' en 'daadkrachtige' taal uitslaat. Nu heeft Rutte weer gezegd dat hij vindt dat de klimaatactivisten de kosten voor de politie-inzet van afgelopen zaterdag zouden moeten betalen. Hij haalde zichzelf wel gelijk weer onderuit door te zeggen dat hij niet wist of dat juridisch wel geregeld kon worden :') Hou dan gewoon je mond als je niks weet :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Ach, bij mij in de buurt hangt er ook een nikszeggende slogan van D66 in een abri...
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 197 gasten