Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: do 02 sep 2021, 21:14 Behalve AfD heeft Duitsland geen serieuze partij rechts van het CDU.
Ook niet de FDP? Dat is toch de Duitse VVD?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Nee, de FDP staat meer in het midden als de VVD. Als je een lijst opmaakt met de Duitse partijen van links naar rechts, zal dit zo uitzien:

Linke - SPD - Grüne - FDP - CDU - CSU - AfD
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Aha, FDP is dus de Duitse D66?
Maar er is dus geen rechts-liberale partij?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Sommige mensen delen FDP onder rechts in. Maar dat is dan meestal een grensgevalletje met centrum.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Tot in de jaren `70 was de FDP misschien vergelijkbaar met D66, immers zat men van 1969 tot 1982 in een coalitie met de SPD. Een koerswijziging van de FDP naar het centrum met een lichte tendentie naar rechts had de breuk van deze coalitie tot gevolg en de val van kanselier Helmut Schmidt. Aansluitend was de FDP tot 1998 in een coalitie met de CDU onder Helmut Kohl en sindsdien zijn CDU en FDP de "klassieke" partners in een coalitie op het niveau van de bondsdag. In de deelstaten is de FDP iets "flexibeler", daar bestaan ook nog steeds coalities met de SPD. Men kan de FDP als rechts-liberal aanduiden, maar juist niet zo sterk als de VVD.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Suus schreef: do 02 sep 2021, 20:58 Laten we eerlijk zijn, Nederland heeft minder invloed op Duitsland dan dat Duitsland invloed heeft op Nederland. Al decennia trouwens, maar de Nederlandse media heeft een bijna ziekelijke obsessie met de Verenigde Staten.
Ik snap ook niet waarom de NOS maar liefst twee correspondenten in de VS heeft...
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

SPD nu duidelijk de grootste in de ZDF-peiling. Lijkt wel ten koste te gaan van de Groenen.
https://www.zdf.de/politik/politbarometer
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

VIRM schreef: vr 03 sep 2021, 12:39
Suus schreef: do 02 sep 2021, 20:58 Laten we eerlijk zijn, Nederland heeft minder invloed op Duitsland dan dat Duitsland invloed heeft op Nederland. Al decennia trouwens, maar de Nederlandse media heeft een bijna ziekelijke obsessie met de Verenigde Staten.
Ik snap ook niet waarom de NOS maar liefst twee correspondenten in de VS heeft...
In Duitsland zitten er ook twee.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

En in Afghanistan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Minister Van Ark stapt op en geeft ook haar Kamerzetel op.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... is-barbara

Het begint wel een stoelendans te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

En nu is er hier kritiek dat de PvdA terug wil naar vroeger. Ik weet niet of Vinny heeft door heeft, maar de kiezers van de PvdA willen van de huidige VVD-maatschappij af, waar huizenbezit, cryptomunten en erfenissen meer opleveren dan werk.
Wat de PvdA kiezers willen weet ik niet, wat ik wil weet ik wel :lol:

Op zich ben ik ook niet inhoudelijk tegen een VVD/D66 kernregering. Ik vind alleen dat de overheid zelf de burgers in de kou laat staan (Groningen, Toeslagaffaires) en er wel als de kippen bij is als de burger een klein foutje maakt (Coronabeleid bijv.). Dat is een mentaliteit die me tegen staat. Maar goed, daar kan ik niet persé een partij aan plakken. Rutte is net zo erg verantwoordelijk als pak em beet Balkenende destijds.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Terwijl de EU pleit voor opvang van Afghaanse vluchtelingen in de eigen regio, willen Albanië, Kosovo en Noord-Macedonië wel (tijdelijk) vluchtelingen opnemen. Nadat zij hun visa hebben, is de bedoeling dat vluchtelingen doorreizen naar de VS.

Ik heb dit nog niet voorbij zien komen in Nederlandse media, maar toch opmerkelijk dat de EU weer eens schittert door het ontbreken van een strategie en slechte informatie, terwijl drie kleine Balkanlanden hun sociale gezicht laten zien, waar vast ook wel wat harde dollars tegenover zullen staan.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Hmm Kosovo zeg je. Ook moslims :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Vanaf 15 september is Pieter Omtzigt terug in de tweede kamer. Vanaf dat moment verliest het CDA 1 kamerzetel, Omtzigt zal als 'Groep Omtzigt' in de kamer komen (Twitter).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

nu.nl schreef:Russische minister voor Noodsituaties komt om door val van klif bij oefening
Een bewindspersoon met hart voor de zaak. Het zou fantastisch zijn als de rest van de Russische regering zijn voorbeeld zou volgen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Zelfs vind ik een beetje een raar woord om te gebruiken, straatnamen zijn namelijk zowel van nature erg zichtbaar evenals redelijk politiek geladen. Daar komt natuurlijk nog bovenop dat het voor gemeentepolitici natuurlijk ook een beetje een makkelijke delegering van verantwoordelijkheid is.

Inhoudelijk ben ik benieuwd wat het uithaalt, maar de beste oplossing lijkt mij eigenlijk gewoon om straten überhaupt niet naar personen te noemen...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

Zeker in een grote gemeente als Amsterdam wordt het best lastig straten niet naar personen te vernoemen (welke categorieën blijven dan nog over, die nog niet gebruikt zijn?). En ook die categorieën kun je best politiseren als je wilt: als je straten zou willen vernoemen naar diersoorten, moeten er natuurlijk ook bedreigde diersoorten bij zitten. Als je straten wilt vernoemen naar buitenlandse steden, moet dat wel een evenwichtige verdeling zijn, dus zowel Deense als Ghanese steden. Etcetera. Je kunt altijd wel ergens over vallen en andersom, je kunt altijd wel iets discriminatoir maken...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er is al jaren discussie over “zeehelden” in Amsterdam, in een wijk vernoemd naar fameuze zeeschepen moesten onderborden geplaatst worden over slavenvervoer. Dat vervolgens toch weer voor een wijk straten met zeehelden worden voorgesteld geeft aan dat de antenne van de oude straatnamencommissie bepaald niet goed was afgesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ik zou dit een ideale gelegenheid hebben gevonden om een naziwijk op te zetten. De Hermann Goeringallee, Heinrich Himmlerpromenade en het Adolf Hitlersteegje, samen met de Albert Speerbrug: ik denk dat er wel wat handen voor op elkaar te krijgen zijn.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door tsov »

Zeker, al verwacht ik dat de Grote Roerganger wel een Thierry Baudetplein wenst in dat geval, gewoon ter meerdere eer en glorie.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Als ze het nou eens overal zo doen als in Nijmegen Dukenburg? Dan krijg je iets als Amsterdam 5673ste straat. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Alargule schreef: vr 10 sep 2021, 10:59 samen met de Albert Speerbrug
Een rotonde of kruising lijkt me beter: dan krijg je Albert Speerpunt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten