Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Je hoeft de politiek er niet voor te volgen om te zien dat er zat onvrede is met het regeringsbeleid inderdaad, maar dat de BBB zo extreem groot wordt in sommige provincies is wel opvallend. Dat ze de grootste partij worden minder.

Wat hooguit nog een verrassing kan zijn is hoe de afstraffing van de regeringspartijen zich verhoudt, dat verschilt nu nogal sterk per gebied.
De exitpoll voor de 1e kamer verwacht in elk geval PvdA/GL op 15 zetels en BBB ook op 15 zetels dus VVD-beleid lijkt het sowieso wel heel moeilijk te gaan krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:
Meltrain schreef: wo 15 mar 2023, 21:17
ArrivaBas schreef: wo 15 mar 2023, 19:40 Ik heb even overwogen om toch te gaan stemmen, maar mijn volle agenda voor vandaag heeft mij voor deze ronde teruggefloten.
Rare reden; het stemmen duurt nog geen 10 minuten. :s
Ik vind het bijzonder dat je dit een rare reden vindt. Je kan immers niet in mijn agenda kijken of er ruimte is om een stembureau te bezoeken en ook nog te onderzoeken welke partij er bij mij als zwevende kiezer past.
Je werkgever hoort je verlof te geven als je aangeeft dat je wil stemmen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

trolly schreef: wo 15 mar 2023, 22:18
jelmerrr schreef: wo 15 mar 2023, 21:27 De BBB komt goed binnen Overijssel, mooi om te zien.
Weer een populistische partij zonder enige bestuurlijke ervaring als grote winnaar van de provinciale staten. Dat was de laatste keer ook een succes. Benieuwd hoe het ditmaal gaat, maar kan er niet bij voorbaat enthousiast over worden.
Naar eigen zeggen én duiding van politieke verslaggevers.. treft BBB al enkele jaren voorbereiding op deze verkiezingen; zijn er politieke cursussen gevolgd. Ik denk niet dat dit een eendagsvlieg wordt.

Anderzijds: alsof de partijen mét jarenlange, bestuurlijke, ervaring er de afgelopen perioden nou zo'n goede zaak van gemaakt hebben?
Ik hoorde vanmiddag een flard over integriteitsschendingen op provinciaal niveau. Als ik het goed begreep was de PvdA daarin het meest vertegenwoordigd...

Laten we hopen dat het, in ieder geval op provinciaal niveau, elke dag een beetje beter gaat, de komende tijd. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

GroenLinks grootste partij in Rotterdam, met 14% van de stemmen. Dat is voor het eerst, en voor Rotterdamse begrippen opvallend links.

2. D66 12%
3. VVD 10%
4. PvdA 9%
5. BBB 8%
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

In de tussenstand voor provincie Utrecht gaan GroenLinks en BBB gelijk op, dat kan ook nog wel spannend worden die wie de grootste wordt.

Zelfs in de stad Amersfoort zie ik nog 10% stemmen op BBB waarmee ze de tweede partij zijn. Succes beperkt zich dus niet eens persé tot het platteland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Durashift schreef: do 16 mar 2023, 00:09 Anderzijds: alsof de partijen mét jarenlange, bestuurlijke, ervaring er de afgelopen perioden nou zo'n goede zaak van gemaakt hebben?
Ik hoorde vanmiddag een flard over integriteitsschendingen op provinciaal niveau. Als ik het goed begreep was de PvdA daarin het meest vertegenwoordigd...
Deze quote is een mooi voorbeeld van een whataboutism. Andere partijen ("en speciaal die boevenbende van een PvdA!!!1!één!!") zijn niet heilig, maar zijn afgezien van een enkele afvallige nog intact als organisatie. Van de LPF (weten jullie nog, kinders?) of FvD kan je dat niet of amper zeggen.

Afgezien van politieke voorkeuren kan je toch niet met droge ogen beweren dat het voor de bestuurbaarheid van ons landje een goed is dat de winnaar van de vorige verkiezingen vier jaar later compleet versplinterd is.

Behalve dat ik me afvraag hoe en waar Caroline van der Plas haar aanstormend politiek talent op cursus gestuurd heeft, twijfel ik of die studiedrift zal resulteren in een stabiele partij. Temeer omdat BBB uiteindelijk voor aspirantpolitici toch uit dezelfde beerput vijver vist als genoemde populistische voorgangers.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

BBB is met 39 van de 50 Zuid-Hollandse gemeenten geteld op een kleine procentpunt afstand van de VVD de grootste geworden in Zuid-Holland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Je vergeet wel dat een stad als Delft nog niet binnen is. Te vroeg om een uitslag te bepalen. Zeker aangezien Delft met veel studenten vooral op GroenLinks/D66 stemt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

trolly schreef: do 16 mar 2023, 05:47
Durashift schreef: do 16 mar 2023, 00:09 Anderzijds: alsof de partijen mét jarenlange, bestuurlijke, ervaring er de afgelopen perioden nou zo'n goede zaak van gemaakt hebben?
Ik hoorde vanmiddag een flard over integriteitsschendingen op provinciaal niveau. Als ik het goed begreep was de PvdA daarin het meest vertegenwoordigd...
Deze quote is een mooi voorbeeld van een whataboutism. Andere partijen ("en speciaal die boevenbende van een PvdA!!!1!één!!") zijn niet heilig, maar zijn afgezien van een enkele afvallige nog intact als organisatie. Van de LPF (weten jullie nog, kinders?) of FvD kan je dat niet of amper zeggen.

Afgezien van politieke voorkeuren kan je toch niet met droge ogen beweren dat het voor de bestuurbaarheid van ons landje een goed is dat de winnaar van de vorige verkiezingen vier jaar later compleet versplinterd is.

Behalve dat ik me afvraag hoe en waar Caroline van der Plas haar aanstormend politiek talent op cursus gestuurd heeft, twijfel ik of die studiedrift zal resulteren in een stabiele partij. Temeer omdat BBB uiteindelijk voor aspirantpolitici toch uit dezelfde beerput vijver vist als genoemde populistische voorgangers.
Ik ben ook benieuwd hoe BBB het gaat doen. Maar de continue versplintering vind ik sowieso geen goed teken, los van mijn eigen politieke voorkeur.
Maar is het niet zo dat er hoe dan oook iets aan de stikstofuitstoot moet gebeuren door een rechterlijke uitspraak? Dan ben ik heel benieuwd hoe BBB zich gaat opstellen. Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe de huidige regeringscoalitie gaat reageren, of dat het door de nieuwe verhoudingen een paar jaar stilstand wordt. Geen enkele regeringspartij heeft denk ik gelet op de huidige resultaten belang bij om de coalitie te laten klappen.

Overigens zond de NOS gisteren een paar minuten van de speech van Baudet uit. Ik vraag mij nog steeds af waar ik precies naar heb zitten kijken en of hij niet onder invloed van het een of ander was. Staat die hele speech inmiddels online?
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

In Oss ligt het opkomstpercentage maarliefst zeven procent lager dan vier jaar terug, dat is echt fors. BBB afgetekend de grootste. PvdA wint iets, maar GL verliest ongeveer evenveel.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Etienne »

Ook ik heb op het stembureau gezeten als voorzitter van de middagploeg.
In Delfgauw (Stembureau 16) was het begin van de middag nog rustig, maar naarmate het etenstijd werd en de scholen uitgingen kwam de drukte goed op gang en dat is tot het eind gebleven.

Het viel me wel op dat bij de volmachten, veel mensen niet alles goed en correct ingevuld hadden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daantje »

VIRM schreef: do 16 mar 2023, 08:30
Overigens zond de NOS gisteren een paar minuten van de speech van Baudet uit. Ik vraag mij nog steeds af waar ik precies naar heb zitten kijken en of hij niet onder invloed van het een of ander was. Staat die hele speech inmiddels online?
Ja echt hè, dat dacht ik dus ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het schijnt dat Richard de Mos (BVNL) inderdaad gekozen is als lid van het algemeen bestuur van Hoogheemraadschap van Delfland :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

PHS schreef:
Suus schreef: GroenLinks grootste partij in Rotterdam, met 14% van de stemmen. Dat is voor het eerst, en voor Rotterdamse begrippen opvallend links.
Er is gisteravond behoorlijk geblunderd: de cijfers van Rotterdam werden gepresenteerd als definitieve uitslag, terwijl het in werkelijkheid een tussenstand betrof. Ook op moment van schrijven is er nog geen uitslag.
Er is bij het ANP geblunderd. De gemeente heeft om half één 's nachts volledige cijfers van Rotterdam gepubliceerd van alle 204.164 uitgebrachte stemmen.

Hoewel de verkiezingen dit jaar geplaagd werden met ICT-problemen, was door de lage opkomst en goede organisatie de boel toch vrij snel geteld. Amsterdam daarentegen had tekort aan alles: mensen, stembiljetten, elastieken :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: do 16 mar 2023, 00:37 GroenLinks grootste partij in Rotterdam, met 14% van de stemmen. Dat is voor het eerst, en voor Rotterdamse begrippen opvallend links.
Mijn indruk is dat Rotterdam sterk aan het veryuppen is, het lijkt me dus eerder een trend dan een opvallende uitschieter.
Daantje schreef:Ik kwam juist ergens uit waar geen enkele partij bij paste :') als je wil wandelen in de natuur en wil autorijden is dat blijkbaar in de politiek een onmogelijke combinatie.
Daar heb ik zelf ook zo'n last van: Eigenlijk wil ik rechtser dan Volt stemmen en progressiever dan de BBB. Dan kom je dus in het 'niemandsland' van het hokje rechtsboven terecht. Uiteindelijk heb ik toch een stem uitgebracht: dit keer is het FNP geworden, PBF (Provinciaal Belang Fryslân) had in zijn verkiezingsprogramma staan dat er geen enkele windmolen meer bij kon omdat dat niet 'in het landschap' past. Kul-argument dus die partij is voor mij afgevallen. Sowieso wilde ik niet op een regeringspartij stemmen, niet op de linkse oppositie omdat die veel te elitair geworden zijn. Ja'21 en FVD te radicaal, SGP veel te gereformeerd en BBB te onzeker.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

In de provincie Utrecht wordt het nu wel heel spannend wie er wint... het is alleen nog wachten op de uitslag uit Veenendaal en GroenLinks ligt met een minimale 0,2% voor op de BBB.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef: do 16 mar 2023, 19:12 Sowieso wilde ik niet op een regeringspartij stemmen, niet op de linkse oppositie omdat die veel te elitair geworden zijn. Ja'21 en FVD te radicaal, SGP veel te gereformeerd en BBB te onzeker.
Dan was de AWP ook nog een mogelijkheid geweest. :) En in elk geval de SP is toch niet elitair?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

trolly schreef: do 16 mar 2023, 05:47 (..)
(weten jullie nog, kinders?)
Kom op, zo denigrerend hoeft toch niet?
trolly schreef: do 16 mar 2023, 05:47 (..)
Afgezien van politieke voorkeuren kan je toch niet met droge ogen beweren dat het voor de bestuurbaarheid van ons landje een goed is dat de winnaar van de vorige verkiezingen vier jaar later compleet versplinterd is.
Nou, denk dat het niet zo slecht is dat de FvD geminimaliseerd is.. al zit er nu een gevaar in dat de beweging in hun eigen bubble blijft verbinden etc.. en dat het toch een bepaald smaldeel in de samenleving wordt met gevaarlijke trekken waar het zich op verdwijnt, lijkt mij.
trolly schreef: do 16 mar 2023, 05:47 (..)
Behalve dat ik me afvraag hoe en waar Caroline van der Plas haar aanstormend politiek talent op cursus gestuurd heeft, twijfel ik of die studiedrift zal resulteren in een stabiele partij. (..)
(..)Al lang bezig met voorbereiding

Van der Plas is niet bang dat ze volgend jaar maart verrast wordt door de vraag: "Wat hebben we nu op de lijst staan?" BBB is vorig jaar oktober al begonnen met het zoeken van kandidaten en er is al een schifting geweest.

(..) Ze benadrukt dat de kandidaten verschillende achtergronden hebben en niet alleen uit de agrarische hoek komen, maar bijvoorbeeld ook uit de zorg, het onderwijs en de financiële wereld. Ook zitten er voormalige wethouders en gemeenteraadsleden bij. Bestuurslid en lid van de selectiecommissie Jaspers erkent wel dat de meeste kandidaten geen politieke ervaring hebben. "Dat is spannend, maar iedereen is ergens moeten beginnen", zegt hij.

De aspirant-Statenleden hebben cursussen gehad en discussiëren dan per regio met elkaar over wie er op de lijst zou moeten en hoe hoog. Daardoor hebben ze volgens de partijtop al een onderlinge band gekregen. Maar het bestuur houdt zeggenschap over de laatste screening, voor de definitieve lijsten aan de leden worden voorgelegd. BBB hoopt zo de teams stevig te maken en tegelijk grote uitglijders te voorkomen.(..)
Volledig artikel, uit augustus 2022
https://nos.nl/artikel/2440421-op-zoek- ... t-megaklus
trolly schreef: do 16 mar 2023, 05:47 (..)
Temeer omdat BBB uiteindelijk voor aspirantpolitici toch uit dezelfde beerput vijver vist als genoemde populistische voorgangers.
Há, daar hoorde ik vandaag een mooie duiding/quote over.. maar die zal je vast wel als een whataboutism betitelen..

Voor iedere partij geldt dat, hoe langer de kandidatenlijst, hoe minder sterk / goed de kandidaten zijn. Immers, als de laatsten onderaan de lijst zo goed zouden zijn..dan stonden ze toch zeker wel bovenaan de kandidatenlijst?

Dus ja.. zoals BBB nu veel stemmen en dus zetels behaald heeft.. zal er (automatisch) wat kaf tussen het koren in de stoelen plaats nemen. Is dat dan een reden om die zetels maar niet in te nemen en aan een gevestigde partij door te schuiven.. mocht dit wettelijk toegestaan zijn?

In ieder geval is er sprake van enige zuiverheid op de graat:
(..)Zeker zes kandidaten van de BoerBurgerbeweging (BBB) lijken van hun zetel in de Provinciale Staten te moeten afzien, omdat zij de Eerste Kamer in gaan. Afhankelijk van de definitieve prognose van de verkiezingsuitslagen komt daar nog een BBB’er bij. De partij heeft vooraf afgesproken dat er geen dubbelfuncties bekleed kunnen worden. Kandidaten die in de Eerste Kamer worden gekozen, moeten van de partij hun zetel in de provincie opgeven.(..)
(..)BBB-senatoren mogen ook niet in het algemeen bestuur van een waterschap of het bestuur van hun partij zitten. Op basis van de voorlopige prognoses ziet het er niet naar uit dat waterschapskandidaten daar een zetel leeg laten omdat zij de Eerste Kamer in gaan. Het landelijke partijbestuur moet waarschijnlijk wel op zoek naar twee nieuwe bestuursleden omdat Elly van Wijk en Wim Jaspers senator lijken te worden. (..)
https://www.destentor.nl/lelystad/boerb ... ~a6c64624/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Samenvattend: er is geen vuiltje aan de lucht, want BBB heeft z'n huiswerk wel gedaan, en valt de komende tijd niet ruzieënd uit elkaar. Mocht die redelijk optimistische voorspelling uitkomen, dan zou dat goed nieuws zijn voor de bestuurbaarheid van Nederland. Mijn vermoeden is echter, dat zelfs als de boel redelijk bij elkaar blijft er een hoop BBB-kandidaten gaan stuklopen op de politieke praktijk.

En zeker, dat gebeurt bij andere nieuwe politici in andere nieuwe en oude partijen ook — alleen dan niet op de schaal waarmeee dat bij de rechtse hype-partijen die ons stuk voor stuk de afgelopen twintig jaar de velossing zouden brengen. Ik kan me voorstellen dat je als enthousiast aanhanger vindt dat de BBB werkelijk niets met die voorgaande bewegingen van "eerlijke" en "recht-door-zeeë" aanvoerders van doen heeft, maar mij vallen vooral de overeenkomsten op.

Wellicht ben ik te somber, en blijkt BBB een stabiele partij die daadwerkelijk een positieve verandering brengt in het beleid waarvoor de huidige BBB-stemmers nog bij de laatste kamerverkiezingen gestemd hebben. Het ding is alleen: dat moet nog blijken. Voorlopig blijkt vooral dat het electoraat van de BBB weinig reflectie heeft op het kiesgedrag in het verleden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

BBB is nu ook officieel de winnaar in Utrecht, waarmee ze in alle 12 provincies de grootste zijn. Is dat in de historie eigenlijk ooit eerder voorgekomen?

Wel een verdeelde provincie hier... Zowel BBB als GroenLinks levert dat 7 zetels op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Mensen vergeten dat als GroenLinks en PvdA samen 1 partij hadden gevormd zoals in Zeeland dan was het echt Randstad vs "de provincie" geweest. Ze waren dan in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht de grootste geweest.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

En om nu te doen alsof het helemaal nieuw is dat er een scheiding is tussen Randstad en de rest van het land? Vroeger hadden de drie Randstadprovincies ook meer een voorkeur voor de PvdA en de buitengebieden voor het CDA. BBB is vooral de rechtervleugel van het CDA in een populistisch jasje, maar zal uiteindelijk net zo hard in het stof bijten over de waarheid die de PvdD al jaren verspreid: al die veeteelt is een probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

trolly schreef: vr 17 mar 2023, 04:51
Wellicht ben ik te somber, en blijkt BBB een stabiele partij die daadwerkelijk een positieve verandering brengt in het beleid waarvoor de huidige BBB-stemmers nog bij de laatste kamerverkiezingen gestemd hebben. Het ding is alleen: dat moet nog blijken. Voorlopig blijkt vooral dat het electoraat van de BBB weinig reflectie heeft op het kiesgedrag in het verleden.
Misschien getuigt de permanente opkomst en afgang van populistische partijen van weinig reflectie bij de kiezer. Maar aan de andere kant lijkt de gevestigde politiek ook niet altijd in staat om naar die groep te luisteren en problemen op te lossen en zelfs dingen voor zich uit te schuiven (kijk maar naar alle kabinetten-Rutte). En nee, de overheid en politiek kan niet alles oplossen.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten