Het Regenboogtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Ik ben...

Hetero!
49
52%
LHBTQenz...!
34
36%
Iets!
11
12%
 
Totaal aantal stemmen: 94

Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Aking »

Een groen vinkje als je de afgelopen 24 uur onder toezicht je PrEP hebt ingenomen? :')
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door WSM »

Als ze daar nou eens zo vrijgevig mee waren als met bepaalde andere medische behandelingen.... :idea:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Aking »

Probeer het de A-status te bezorgen middels je favo Politiker in Hagistan? *O*
Alargule

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Alargule »

"Vrouwen"? Tut tut: "Lichamen met vagina's"!

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/01/th ... s-a4060361
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Groot-Brittannië is dan ook TERF-eiland. Op vlakken echt hopeloos verloren en een voorbeeld voor Nederland hoe niet te werk te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me wel af hoe je het in dit soort situaties dan wel goed kan doen?
Ik denk dat ik zelf toch voor "vrouwen" had gekozen, met mogelijk als opmerking dat het niet voor transgender vrouwen geldt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Z2N »

Iets als 'bodies with female genitalia' dekt best redelijk de lading wat mij betreft, zoveel onderzoek naar bijwerkingen bij Trans-mannen wordt er niet gedaan (of bij Trans-mensen überhaupt).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Z2N »

In het Verenigd Koninkrijk heeft Great Western Railway het Trainbow-treinstel 800 008 een nieuwe naam gegeven. De regenboogbestickering is aangevuld met code voor Enigma-machines, het treinstel is namelijk vernoemd naar Alan Turing. Beelden van de onthulling vanmorgen via Twitter.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Visgraatmodel »

Fijne Pride-month voor onze LGBTQQIPTAA+ leden!
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door teun »

In Nederland is dat pas in augustus toch? (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door trolly »

Nou, dan tegen die tijd nog eens. En ook een heel fijne pride-maand voor wie zich niet tot één of meer van die letters rekent *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

teun schreef: wo 01 jun 2022, 21:00 In Nederland is dat pas in augustus toch? (A)
Roze zaterdag is altijd in juni. Dit jaar in Rotterdam, waarvoor de Rotterdam Pride (met verbeterd bestuur) eenmalig van september naar juni is verplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door albertjan96 »

Pride Month is nu in de VS, maar om een of andere reden ook (gedeeltelijk) overgewaaid naar Nederland. Weer een kans voor bedrijven om er op aan te haken en zo net te doen alsof ze de community supporten. (door een logo in regenboogkleuren te plaatsen en dat soort dingen). Heb de eerste al weer gespot.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Z2N »

Eéntje pas? In Utrecht zijn zelfs de bushaltes van kleur verschoten in het centrum. Nou is daar zaterdag de Pride, en is die dit jaar vanwege het verjaardagsfeestje van de stad ook wel ietsjes bonter dan anders, maar alsnog is het érg kleurrijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Hoorde toevallig juist van de bloemist dat hij naar de Utrechtse pride gaat. Aan mij is het niet zo besteed ;)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Jef400 »

Ik vind het een kwestie van leven en laten leven. Al vind ik het jammer dat we als mensheid nog niet zo ver zijn dat ook mensen een flüide seksuele identiteit kunnen hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Voor mij is die identiteit ook fluïde en ik ben blij mezelf bevrijd te hebben van de geijkte hokjes. Maar mezelf op de borst kloppen, nee :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Ik zie de laatste tijd ook vaak regenboog-vlaggen die aan de linkerkant een driehoek hebben bestaande uit een wit vlak en roze, blauwe, bruine en zwarte lijnen. Wat houdt dit precies in en waarom is die aanpassing gedaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Lijn 45 »

De witte roze en blauwe lijnen zijn voor de transgemeenschap en de zwart en bruine voor mensen van kleur.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Regenboogvlag schreef: In juni 2017 werd in de Amerikaanse stad Philadelphia ter gelegenheid van de pride month een vlag aan het gemeentehuis uitgehangen met nog twee extra kleuren: boven de rode baan waren een zwarte en een bruine baan toegevoegd. Philadelphia wilde hiermee aandacht vragen voor people of color, de Amerikaanse term voor mensen die niet wit zijn, binnen de LHBT-gemeenschap.

Een jaar later, in juni 2018, publiceerde de Amerikaanse grafisch ontwerper Daniel Quasar een regenboogvlag met de zwarte en bruine kleuren uit de vlag uit Philadelphia en de kleuren lichtblauw, roze en wit uit de transpridevlag in een driehoek aan de broekingzijde van de vlag. Deze regenboogvlag staat bekend als de Progress-variant en kwam via social media wereldwijd onder de aandacht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Dat is de progress-vlag. Fijne verbetering :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door dennistd »

Ik stel voor deze vlag te gebruiken, stel je voor dat je iemand vergeet....

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 03 jun 2022, 11:15 Dat is de progress-vlag. Fijne verbetering :)
Maar wat is dan precies de verbetering?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door reisthijs »

Ik vind het er in elk geval niet overzichtelijker op worden als er weer nieuwe hokjes, kleuren en letters bijkomen.

Was het jullie al opgevallen dat in de NS reisplanner nu achter Utrecht Centraal een regenboogvlaggetje staat?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: vr 03 jun 2022, 11:15 Dat is de progress-vlag. Fijne verbetering :)
Maar wat is dan precies de verbetering?
De oorspronkelijke regenboogvlag had niet zes maar acht kleuren. Daar de vermindering van het aantal banen was roze afwezig, een kleur die prominent op de trans vlag afwezig is. Ook wordt de regenboogvlag wel te “vrolijk” bevonden voor serieuze onderwerpen zoals de aids-epidemie die flink heeft huisgehouden onder homoseksuele mannen.

In eerste instantie was de oplossing voor deze kritiek om extra banen aan de regenboogvlag toe te voegen, maar dit heeft als nadeel dat dit verwarrend is en weinig verbindend. Door de kleuren die benadeelde groepen dwars op de regenboog te zetten (trans, poc, mensen die leven met HIV) benadrukt dit de samenwerking tussen minderheden. De pijlvorm benadrukt het streven naar maatschappelijke waardering voor iedereen.

En daarom hebben we tegenwoordig de progress-vlag :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 69 gasten