Het Regenboogtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Ik ben...

Hetero!
49
52%
LHBTQenz...!
34
36%
Iets!
11
12%
 
Totaal aantal stemmen: 94

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door ArrivaBas »

Ik snap het principe van ervoor zorgen dat ieder individu gelijke rechten heeft, ongeacht of die LHBTIQA+ of neurodivers of wat dan ook is, zeer goed en ik juich elke vorm van bewustwording toe. Maar of al die poespas zoals de regenboogvlag of regenboogzebrapaden er nou echt bij helpen om de verdraagzaamheid uit te breiden betwijfel ik gezien er regelmatig vandalisme plaatsvindt op dergelijke objecten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat je de primaire reactie van het hatende smaldeel niet moet aanzien voor de opinie van de grootste gemene deler. Volgens mij zal het merendeel van de Nederlanders wel de mening toegedaan zijn dat eenieder in dit opzicht moet kunnen zijn wie hen wil zijn, maar is het zo jammer dat het smaldeel dat dat niet vindt zo luidruchtig en agressief aanwezig is.
🗣
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Chrysa »

Ik word altijd wel vrolijk van de kleurtjes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Ik ben een groot voorstander van de regenboogvlag, maar ik vraag me wel af of het toevoegen van meer kleuren echt toegevoegde waarde heeft.
Ik vrees namelijk dat er altijd wel een groep is die zich buitengesloten zal voelen, waardoor de vlag nog meer uitgebreid zal worden. Dan is het einde zoek.
Het idee en doel is juist dat iedereen zich verbonden voelt met de vlag en dat niemand buitengesloten wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door iamthedutchdude »

Wat mij vooral stoort, is dat er nu specifieke vlaggen worden overgenomen in de algemene vlag, terwijl die laatste nu juist zo ontworpen was dat er geen specifieke vlaggen in te herkennen waren.

Met hoe de vlag nu verandert, zie ik het moment nog wel komen dat de lesbische, homoseksuele en biseksuele personen zich niet meer in de vlag herkennen (aangezien dat straks de enige vlaggen zijn die niet rechtstreeks te herkennen zijn)

Daarentegen is het wel een vlag met vrolijke kleurtjes, zag ik ook vandaag weer bij de Pride Walk. Al is dat niet het doel...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

De originele regenboogvlag had 8 banen, niet zes. Maar de stof voor de roze baan was niet leverbaar en een oneven aantal banen bleek niet praktisch te zijn, dus verviel ook de turquoise baan. De meeste andere vlaggen zijn overigens later geïntroduceerd dan de regenboogvlag.
ArrivaBas schreef: za 22 jul 2023, 15:38Maar of al die poespas zoals de regenboogvlag of regenboogzebrapaden er nou echt bij helpen om de verdraagzaamheid uit te breiden betwijfel ik gezien er regelmatig vandalisme plaatsvindt op dergelijke objecten.
Daarom zijn ze juist nodig, want er is nog het nodige te doen aan bijscholing en zulke objecten zijn een teken dat in ieder geval het bestuur en een deel van de bevolking welwillend is.
dennistd schreef: za 22 jul 2023, 14:02 Neuh, laat iedereen gewoon zijn wie hij/zij/het/allesertussen wil zijn. Maar dat geneul van "ja maar die vlag heeft mijn specifieke groepje er niet in zitten" ben ik wel een beetje klaar mee. Me dunkt dat we wel grotere problemen hebben in dit land en op de wereld
Nu je hier toch bent, wellicht heb je interesse in wat medische schandalen rondom Intersekse-personen in Nederland, zoals gedwongen genderbevestigende behandelingen? Ja, ook die operaties waar zoveel ophef over is omdat trans mensen deze voor hun 18e zouden ondergaan, wat vrijwel niet voorkomt, worden dus zonder instemming van kinderen wel uitgevoerd op intersekse personen. Deze groep mensen hebben een hoop om voor te vechten en zijn van harte welkom op de vlag :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: za 22 jul 2023, 23:43 De originele regenboogvlag had 8 banen, niet zes. Maar de stof voor de roze baan was niet leverbaar en een oneven aantal banen bleek niet praktisch te zijn, dus verviel ook de turquoise baan.
Waarom zou zeven niet praktisch zijn? Bij de regenboog onderscheiden we over het algemeen ook zeven kleuren: rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet.
Maar ik neem aan dat de stof voor de roze baan inmiddels weer leverbaar is, dus het lijkt me ook prima als de originele regenboogvlag met acht banen terugkeert.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door teun »

In de vervoerregio Amsterdam zijn weer een aantaal voertuigen in de regenboogkleuren opgetrokken, het lijkt sowieso te gaan om de 9799 van Connexxion en de 1033 van EBS. Weet iemand welke voertuigen er nog meer gewrapt zijn?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Jezelf in een concentratiekampkostuumpje of een legeroutfit larpen is kennelijk geen probleem, maar owee als je als dragqueen gaat:

https://nos.nl/artikel/2488913-noodvero ... -in-leiden
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

Wat is die FVD'er toch een ongelooflijke kneus :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Z2N »

In Utrecht wordt vandaag geprotesteerd tegen transgenderrechten, omdat deze aldus sommigen in de weg staan van rechten voor cisgender vrouwen. De mensen die voor dat protest (of het tegenprotest) speciaal naar Utrecht komen worden al van harte welkom geheten in ons lieve Utrecht. :mrgreen:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Mijn transvlag staat al klaar bij de voordeur voor de demonstratie. Achterlijk stelletje haatdragende steegclowns die niets beters te doen hebben -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door April064 »

Na 3 weken uit het huis te zijn heb ik eindelijk een transvlag gekocht om op te hangen op mijn studentenkamer, en hij is vandaag aangekomen *O*.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Op een ander forum waar ik regelmatig rondhang mag je geen homo zeggen en wordt deze duivelse term zelfs in onderstaande url away geprayed:

https://nos.nl/artikel/2495564-fc-twent ... ver-homo-s

En bij Twente is het nu dus ook verboden er nog over te zingen.

-0-
🗣
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door en-es »

Oei oei.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Volkomen terecht verbod van FC Twente.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Vinny »

TffpaA schreef: do 29 sep 2022, 21:30 Dat je anderen moet overtuigen om ze over de streep te krijgen is een waarheid als een koe. Maar je blijft onverzettelijk om de olifant heen redeneren: het is niet minder dan bizar dat degenen die over de streep getrokken moeten worden nota bene de vertegenwoordigers van een partij zijn met het woord "Vrijheid" in de naam. Een partij die zich ook altijd als liberaal heeft geprofileerd, maar zich gaandeweg steeds dieper in de conservatieve hoek heeft genesteld.
Dat lijkt me meer een persoonlijke teleurstelling. Iedereen kan natuurlijk zijn eigen afwegingen maken. Vrijheid is een marketingterm.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door en-es »

TffpaA schreef: vr 27 okt 2023, 13:03 En bij Twente is het nu dus ook verboden er nog over te zingen.
Verbod? Alleen een verzoek om het niet te doen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

De ayatollahs van het Westland hebben een fatwa over het spreken over 'woke en lhbt-gedachtegoed' tijdens het GGD-spreekuur uitgesproken:

https://archive.ph/wTB0q
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door trolly »

Was getekend: de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Én: het Forum voor Democratie! Ja, dat is toch wel een mooi iets, democratie. Net zoals de Deutsche Demokratische Republik en de Democratische Volksrepubliek Korea.
🗣
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door en-es »

Ligt dat zo gevoelig bij ze.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

FvD voert een heilige oorlog tegen woke en transgenderpersonen in het bijzonder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door baladid »

Dan ben ik als non-binair persoon veilig. Volgens Dr. Baudet bestaan we niet eens, als ik hem goed begrijp. En als hij niet weet dat wij er zijn kan hij ook geen oorlag voeren
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: wo 15 nov 2023, 15:02 Én: het Forum voor Democratie! Ja, dat is toch wel een mooi iets, democratie. Net zoals de Deutsche Demokratische Republik en de Democratische Volksrepubliek Korea.
FvD is een sektarische partij met buitengewoon onverkwikkelijke ideeën. Hoewel ik mezelf niet tot het electoraat van de VVD reken heb ik wel de indruk dat men bij die partij zijn best doet om niet alleen als aartsconservatief te boek te staan. Maar ik ben weer een illusie armer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 200 gasten