Het Regenboogtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Ik ben...

Hetero!
49
52%
LHBTQenz...!
34
36%
Iets!
11
12%
 
Totaal aantal stemmen: 94

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Dat verklaart het wel voor een deel, maar ik blijf toch met de vraag zitten waarom de "traditionele" vlag dan niet meer voldoet?
Het idee is toch dat de regenboog voor alle mensen staat (ongeacht huidskleur, gender of seksuele geaardheid), dus dan zijn de extra kleuren toch niet nodig?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

Juist de mensen die ervoor pleiten om het hokjesdenken uit te bannen, doen de laatste jaren erg hun best om eigen letters, hokjes en streepjes te krijgen. Logisch, toch? (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door albertjan96 »

reisthijs schreef: vr 03 jun 2022, 15:40 Was het jullie al opgevallen dat in de NS reisplanner nu achter Utrecht Centraal een regenboogvlaggetje staat?
Is dat ook op de schermen op de stations zo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Nee, het is alleen in de NS-app, net zoals ook alleen daar vlaggetjes staan achter internationale stations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Chrysa »

De regenboogvlag bij Utrecht zie ik ook, maar vlaggen bij buitenlandse stations heb ik nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Afbeelding

Zit er toch al enige jaren in :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door albertjan96 »

Jammer dat er nog geen pride progress emoji is, alleen deze 🏳️‍🌈
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: vr 03 jun 2022, 19:04
Zit er toch al enige jaren in :)
Bij mij niet hoor.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Hainje »

Misschien verschilletje tussen iOS en Android?
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door ArrivaBas »

Android kan wel vaker niet omgaan met emoji's in kleinschaligere apps.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Dit weekend is Zwolle Pride, en in dat kader wordt het kunstwerk De Regenboogjes op station Zwolle officieel onthuld. Uw razende regenboogreporter was er per ongeluk vorige maand al.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door trolly »

Jammer weer van dat bord van blauwnet. Met paars-, groen-, geel-, oranje- en roodnet erbij was het een stuk inclusiever geweest.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door VIRM »

Waar op Zwolle staat dat kunstwerk?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Direct voor de achteruitgang. Kan niet missen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Onder aanvoering van een gereformeerd publicist hebben een aantal mensen, de crème de la crème van de Nederlandse feminisme-appropriërende transfoben, een reclamecampagne opgezet met posters in abri's en mupi's in diverse grote Nederlandse steden. De poster ageert tegen de aankomende nieuwe Transgenderwet. Het maakt mij echt razend dat bushokjes nu worden ingezet in de strijd tegen gelijke rechten van minderheidsgroepen in Nederland :cry:

In Gouda, een van de steden waar de reclamecampagne te zien is, is nu gelukkig flinke ophef ontstaan om deze haatzaaiende bushokjes: https://www.omroepwest.nl/nieuws/461883 ... gevaarlijk

In tegenstelling tot wat de posters beweren zal de overgrote meerderheid van Nederland helemaal niets merken van een nieuwe Transgenderwet. Er worden misleidende argumenten gebruikt, zaken als feiten gepresenteerd waarvoor geen wetenschappelijke onderbouwing bestaat. De Transgenderwet is geen aanval op de vrijheid van meningsuiting en ook serveert men nog even dat de rangschikking tussen man en vrouw volgens de voorgegeven morele en natuurlijke orde moet plaatsvinden. Waarmee je dus eerder kan afvragen of het feminisme in Nederland nog wel veilig is met het wegstemmen van de nieuwe Transgenderwet :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Chrysa »

Zwitserse toestanden zo'n campagne, hoewel zon wet daar juist wel geruisloos is ingevoerd terwijl het christenkamp hard aan het vechten was tegen het homohuwelijk. :')

Heb zelf ook niks gehoord over deze wet, en als ik het google krijg ik alleen een hele rits columns. Wat verandert er überhaupt? Volgens dat gendertwijfel verandert alleen dat je geen verklaring meer hoeft om je geslacht in je paspoort en dergelijke aan te passen. Als dat alles is snap ik de hele ophef niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Hainje »

Suus schreef: wo 31 aug 2022, 23:35 Onder aanvoering van een gereformeerd publicist hebben een aantal mensen, de crème de la crème van de Nederlandse feminisme-appropriërende transfoben, een reclamecampagne opgezet met posters in abri's en mupi's in diverse grote Nederlandse steden. De poster ageert tegen de aankomende nieuwe Transgenderwet. Het maakt mij echt razend dat bushokjes nu worden ingezet in de strijd tegen gelijke rechten van minderheidsgroepen in Nederland :cry:
Zag al zo'n poster op de Heyhoef hier in Tilburg, op een vrij prominente plek ook nog. Vond het al een vage actie. Steeds als ik er langs fietste bedacht ik mij thuis eens te kijken naar die website. Elke keer vergat ik het.

Desondanks deel ik je zorgen wel. Dit soort haatcampagnes is nu nog klein, maar kan snel groter worden als we niet oppassen. In het Verenigd Koninkrijk krijgen dergelijke clubs al subsidie vanuit de VS, niet ondenkbaar dat dit in Nederland ook gebeurd.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Chrysa schreef: wo 31 aug 2022, 23:51Heb zelf ook niks gehoord over deze wet, en als ik het google krijg ik alleen een hele rits columns. Wat verandert er überhaupt? Volgens dat gendertwijfel verandert alleen dat je geen verklaring meer hoeft om je geslacht in je paspoort en dergelijke aan te passen. Als dat alles is snap ik de hele ophef niet.
Als de wetswijziging doorgaat is er voor mensen van zestien jaar en ouder geen deskundigenverklaring meer nodig voor het bij de burgerlijke stand laten aanpassen van de geslachtsregistratie. Ook hoeft dat niet meer te gebeuren in de gemeente waar de geboorteakte is opgemaakt, maar kan het in de gemeente waar men woonachtig is. Nadat je bij de gemeente de intentie tot aanpassing van de geslachtsregistratie kenbaar hebt gemaakt, gaat er een bedenktermijn van ten minste vier weken in waarin je de intentie kan laten doorvoeren. Is men na twaalf weken niet opnieuw langsgekomen, dan vervalt de intentie en gebeurt er niets.

Bij mensen onder de zestien kan de wettelijke vertegenwoordiger via de kinderrechter de aanpassing van de geslachtsregistratie aanvragen. Daar zal ook om de input van deskundigen worden gevraagd. De verwachting is dat deze procedure slechts zeer beperkt gevolgd zal worden, ziekenhuizen zien wel de noodzaak voor het bestaan van deze procedure maar geven aan zeer terughoudend te willen zijn in de meewerking hieraan.

Al met al zijn het een relatief beperkte wetswijzigingen om de huidige omslachtige procedure, die nu circa 650 keer per jaar wordt uitgevoerd, te verbeteren. Dit mede op aangeven van de ziekenhuizen die een genderpoli hebben en merken dat er heel serieus met dit onderwerp wordt omgegaan, maar de traagheid van de procedures de transitie in de weg zit. Ook is deze werkwijze die met deze wetswijziging wordt beoogd al in meerdere landen van toepassing, waaronder Ierland en Noorwegen, en daar heeft een beleidsevaluatie geen misbruik van deze versoepelde werkwijze aangetoond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Dat klinkt als een prima wetswijziging.
Ik snap niet dat mensen hier bezwaar tegen kunnen hebben.
Suus schreef: wo 31 aug 2022, 23:35 Waarmee je dus eerder kan afvragen of het feminisme in Nederland nog wel veilig is met het wegstemmen van de nieuwe Transgenderwet :X
Ik snap alleen de link met het feminisme niet zo goed. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

Ik snap wel dat mensen tegen deze wet kunnen zijn, maar ik ben het niet met ze eens.

Als bushokjes gebruikt mogen worden voor politieke boodschappen waar je het wel mee eens bent, mag het ook gebruikt worden voor boodschappen waar je het niet mee eens bent. Ik snap dat het een vervelend gevoel geeft, maar zo werkt het in een vrij land als Nederland.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Chrysa »

Dank je Suus, dat lijkt me toch een kleine wetswijziging.

Ik ben sowieso al niet zo van de politieke boodschappen in de openbare ruimte. In Zwitserland heb je 4x per jaar de referenda en dus zijn er 4x per jaar giftige campagnes waarbij de drogredenen je om de oren vliegen. Nee, dan liever Kruidvatreclames of medewerkers van het station. :pos:
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

AppleMoose schreef: do 01 sep 2022, 08:51 Als bushokjes gebruikt mogen worden voor politieke boodschappen waar je het wel mee eens bent, mag het ook gebruikt worden voor boodschappen waar je het niet mee eens bent. Ik snap dat het een vervelend gevoel geeft, maar zo werkt het in een vrij land als Nederland.
Gelukkig maar. Ik zal binnenkort eens wat bushokjes opkopen om ervoor te pleiten dat het vrouwvolk weer terug aan de ketting moet.
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Hainje »

ÉÉN RECHT, AANRECHT!!!21!
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

Chrysa schreef: do 01 sep 2022, 09:32Ik ben sowieso al niet zo van de politieke boodschappen in de openbare ruimte.
Hoe wil je mensen dan overtuigen van jouw gelijk en dat ze op jou moeten stemmen?
Nee, dan liever Kruidvatreclames of medewerkers van het station. :pos:
Alsof de drogredenen in die reclames je niet om de oren vliegen _O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten