Het Regenboogtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Ik ben...

Hetero!
49
52%
LHBTQenz...!
34
36%
Iets!
11
12%
 
Totaal aantal stemmen: 94

umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door umbusko »

Ik vind het echt een gemiste kans dat die "medewerkers van het station" op ieder station hetzelfde zijn. Natuurlijk, één reclame is goedkoper, maar op ieder station andere gezichten zou de reclame veel sterker maken.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Moet het reclamebureau meer acteurs vragen bij fotosessies :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Ik begrijp dat JCDecaux de reclame inmiddels heeft teruggetrokken van de digitale reclameschermen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

Vooral juichen :Y Lekker cancelen met z'n allen. We zijn heel inclusief en heel tolerant, totdat we geconfronteerd worden met een afwijkende mening. Wat dat betreft zijn we geen haar beter dan landen als Hongarije.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Chrysa »

:')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Ik heb de heisa gemist...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

AppleMoose schreef:Vooral juichen :Y Lekker cancelen met z'n allen. We zijn heel inclusief en heel tolerant, totdat we geconfronteerd worden met een afwijkende mening. Wat dat betreft zijn we geen haar beter dan landen als Hongarije.
Een groep mensen verspreidt misinformatie over een kleine minderheidsgroep waarvan ze het bestaansrecht willen afnemen (want het blijft, de auteurs kennende, niet bij kritiek op de wetswijziging). Daar komen mensen tegen in het verweer. De distributiemaatschappij legt de poster nog eens langs de algemene voorwaarden en verwijderd deze van haar digitale kanaal. En vervolgens zijn de opstellers van de poster het slachtoffer van cancel culture? Sorry, maar je bent in het verkeerde frame gestapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

Zij komen met argumenten waarom ze tegen deze wet zijn. Daar kun je het mee oneens zijn, maar ik zie niets in hun manifest staan wat juridisch niet zou mogen. Ik snap dat het mensen persoonlijk raakt en dat jij en anderen zich misschien gekwetst voelen door wat er staat, maar dat is niet een reden om een politieke boodschap te verbieden, dan wel het onmogelijk te maken deze boodschap uit te dragen.

Hun argumenten en misinformatie zijn prima te weerleggen. Ik heb liever dat dát gebeurt dan dat we er met z'n allen op hameren om campagnes om een boodschap uit te dragen waar we het niet mee eens zijn, onmogelijk te maken. In een vrij en democratisch land als Nederland hoort debat, geen censuur.

Bovendien, als we iedere groep/partij moeten weren dat op basis van misinformatie en drogredenen campagne voert, houden we geen politieke partij meer over en kunnen we ook 99% van alle reclames van bedrijven etc. uit de bushokjes weren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Ik kan je nobele bedoelingen op zich wel begrijpen, maar ik weet niet per se of je het in dezen op moet nemen voor een partij die het een andere bevolkingsgroep juist zo lastig mogelijk wil maken van haar recht op vrijheid van meningsuiting gebruik te maken. Nog even los van het feit dat deze ophef de groep prima uit zal komen, want dat is alleen maar extra (gratis!) reclame bovenop de reclame die al in de bushokjes hing.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

Het zou hypocriet zijn als ik alleen voor het recht van vrije meningsuiting zou opkomen voor partijen/groepen waar ik het mee eens ben.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Chrysa »

Sorry, maar het enige wat ik op die site van gendertwijfel zie zijn drogredenen, pseudowetenschap en "het gaat in tegen de godsdienst". Ze doen alsof het een gelijkwaardige discussie is, maar zelfs hun eigen website heeft geen poot om op te staan.

Nee, dan tyf je maar lekker op met je gare standpunten.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Maar los van het feit dat deze groep niet die vrijheid wordt ontnomen - ze hebben immers nog genoeg andere kanalen waarmee ze hun boodschap kunnen overbrengen, en het staat de reclameboer in principe vrij om bepaalde advertenties te weigeren, al had ik hier ook gedacht dat men dat beter voor alle ophef had kunnen doen dan erna - lijk je er ook een beetje aan voorbij te gaan dat juist deze groep de vrijheid van meningsuiting van een andere groep wil inperken. Als je al meent dat iedereen evenveel recht heeft op het verkondigen van een mening, zou je eerder je pijlen op de mensen achter gendertwijfel richten.

Los daarvan eindigt de vrijheid van de een waar die van de ander begint. Een principe dat in de basis heel simpel is, maar in de praktijk een continu krachtenveld van op elkaar inwerkende meningen behelst. Ik denk best dat je op een gegeven moment in het geweer moet kunnen komen tegen bepaalde meningsuitingen met meer dan alleen een inhoudelijke discussie. Per slot van rekening hebben we zaken als discriminatie ook bij wet verboden, en ik denk dat een pleidooi dat daarmee de vrijheid van racisten op hypocriete wijze wordt aangetast weinig indruk gaat maken om dat verbod te herzien.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

TffpaA schreef: do 01 sep 2022, 21:24 Maar los van het feit dat deze groep niet die vrijheid wordt ontnomen-...-lijk je er ook een beetje aan voorbij te gaan dat juist deze groep de vrijheid van meningsuiting van een andere groep wil inperken.
Debat en vrijheid van meningsuiting werken twee kanten op. Als het toegestaan is om een boodschap uit te dragen dat rechten en vrijheden van een bepaalde groep uitgebreid moeten worden, is het ook toegestaan om (hoe verwerpelijk soms ook) daar tegen te zijn of zelfs deze in te willen perken. Middels het debat probeer je de meerderheid te overtuigen van jouw gelijk, niet door te eisen dat de boodschap van je tegenstander uit bushokjes worden verwijderd. Bovendien is het ook vreemd dat dit bedrijf deze posters nu weert. De SGP is bijvoorbeeld niet een heel andere mening toegedaan, en toch heb ik posters van deze partij in bushokjes gezien van ditzelfde reclamebedrijf.
Als je al meent dat iedereen evenveel recht heeft op het verkondigen van een mening, zou je eerder je pijlen op de mensen achter gendertwijfel richten.
Er valt veel over en tegen deze groep te zeggen, maar zoals ik al zei, het zou hypocriet zijn als ik alleen opkom voor de vrijheid van meningsuiting als deze in het geding komt voor groepen/partijen waar ik het mee eens ben.
Los daarvan eindigt de vrijheid van de een waar die van de ander begint. Een principe dat in de basis heel simpel is, maar in de praktijk een continu krachtenveld van op elkaar inwerkende meningen behelst. Ik denk best dat je op een gegeven moment in het geweer moet kunnen komen tegen bepaalde meningsuitingen met meer dan alleen een inhoudelijke discussie. Per slot van rekening hebben we zaken als discriminatie ook bij wet verboden, en ik denk dat een pleidooi dat daarmee de vrijheid van racisten op hypocriete wijze wordt aangetast weinig indruk gaat maken om dat verbod te herzien.
Uiteraard is dit heel complex. Gelukkig hebben we nog de rechterlijke macht om bij twijfel of waarbij een inhoudelijk debat niet afdoende lijkt te zijn, te toetsen of een boodschap binnen of buiten de juridische kaders vallen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Een groep alle ruimte willen geven om uit te dragen dat de vrijheid van meningsuiting van een andere groep moet worden ingeperkt. Als we het over hypocrisie hebben.

Wat ook mijn - en Suus' - bezwaar tegen je nobele campagne hier is: het is op zijn minst verwonderlijk dat je je hier uit de naad werkt om de vrijheid van deze bedenkelijke club te verdedigen, die ondertussen zelf precies datgene beogen waar je nu zo tegen te hoop loopt.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

TffpaA schreef: do 01 sep 2022, 21:49 Een groep alle ruimte willen geven om uit te dragen dat de vrijheid van meningsuiting van een andere groep moet worden ingeperkt. Als we het over hypocrisie hebben.
Maar andersom is het toch niet anders? Als je een groep wil beperken in het uitdragen van een boodschap omdat deze boodschap niet strookt met jouw eigen visie, doe je wat mij betreft precies hetzelfde wat je de andere groep juist verwijt. Als een groep de wet overtreedt, hebben we onder andere een rechter om daar iets tegen te doen.
Wat ook mijn - en Suus' - bezwaar tegen je nobele campagne hier is: het is op zijn minst verwonderlijk dat je je hier uit de naad werkt om de vrijheid van deze bedenkelijke club te verdedigen, die ondertussen zelf precies datgene beogen waar je nu zo tegen te hoop loopt.
Het gaat me niet alleen om deze club, het gaat me om het recht op vrijheid van meningsuiting in het algemeen. Het valt me de laatste jaren sowieso al op dat, zodra een mening een bepaalde groep niet zint, gelijk opgeroepen wordt tot boycotten en cancelen van de boodschappers etc. Ik vind dat een onwenselijke ontwikkeling. Tegenstanders bestrijd je met argumenten en als ze de wet lijken te overtreden, stap je naar de onafhankelijke rechter. Dat hoort volgens mij tot de basis van onze democratie.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Een van de opstellers van het manifest is:
- Tegen het gebruik van puberteitsremmers bij minderjarigen met genderdysforie.
- Tegen genderbevestigende bejegening van minderjarigen met genderdysforie.
- Tegen het gebruik van hormoontherapie bij volwassenen van 25 jaar of jonger.
- Pleit tegen een wetsvoorstel dat conversietherapie moet verbieden.

Maargoed, als voorzitter van de stichting Voorzij is blijkbaar degene die nu wordt gecanceld en niet de transgendergemeenschap door haar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

AppleMoose schreef: do 01 sep 2022, 22:07 Maar andersom is het toch niet anders?
O? Ik heb even gemist dat er een club zichzelf heeft verenigd, een website heeft opgezet en een campagne in het openbaar is begonnen om de mensen van gendertwijfel in de weg te gaan zitten? Wat natuurlijk ook niet zo is - gendertwijfel is de partij die de eerste klappen uitdeelt in deze uitwisseling.

Maar goed, je blijft zo te zien liever nobel te paard zitten dan jezelf eens achter de oren te krabben wat deze club nu werkelijk beoogt. Het maakt al je mooie woorden een beetje hol.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef: do 01 sep 2022, 22:08 Een van de opstellers van het manifest is:
- Tegen het gebruik van puberteitsremmers bij minderjarigen met genderdysforie.
- Tegen genderbevestigende bejegening van minderjarigen met genderdysforie.
- Tegen het gebruik van hormoontherapie bij volwassenen van 25 jaar of jonger.
- Pleit tegen een wetsvoorstel dat conversietherapie moet verbieden.
Hoezeer je het ook oneens kunt zijn met haar, dit mag zij vinden.
Maargoed, als voorzitter van de stichting Voorzij is blijkbaar degene die nu wordt gecanceld en niet de transgendergemeenschap door haar.
De boodschap van de transgendergemeenschap wordt niet uit bushokjes geweerd. Nogmaals, hoe oneens je het ook mag zijn met deze groep, ze mogen deze boodschap uitdragen, net als dat jij en ik mogen uitdragen dat de rechten voor transgenders uitgebreid moeten worden. Wij kunnen hen bestrijden met inhoudelijke argumenten en als we vinden dat ze de wet overtreden, kunnen we naar de rechter stappen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

TffpaA schreef: do 01 sep 2022, 22:11
AppleMoose schreef: do 01 sep 2022, 22:07 Maar andersom is het toch niet anders?
O? Ik heb even gemist dat er een club zichzelf heeft verenigd, een website heeft opgezet en een campagne in het openbaar is begonnen om de mensen van gendertwijfel in de weg te gaan zitten? Wat natuurlijk ook niet zo is - gendertwijfel is de partij die de eerste klappen uitdeelt in deze uitwisseling.

Maar goed, je blijft zo te zien liever nobel te paard zitten dan jezelf eens achter de oren te krabben wat deze club nu werkelijk beoogt. Het maakt al je mooie woorden een beetje hol.
We hebben het COC, een transgendervereniging, politieke partijen en meer clubjes en verenigingen die uitdragen dat de rechten voor onder andere transgenders uitgebreid moeten worden. Daarvoor gebruiken zij ook de reguliere reclamekanalen om deze boodschap uit te dragen. Er is ook een groep dat hier jammerlijk genoeg tegen is en, hoe vervelend hun boodschap ook is, zij mogen deze mening ook uitdragen.

Recht op vrijheid van meningsuiting gaat iedereen aan. Als ik toesta dat de vrijheid van de ene groep wordt ingeperkt omdat ik het toevallig niet met ze eens ben, dan haal ik dat recht onderuit en dat kan zich uiteindelijk ook tegen mij en mijn groepen waar ik achter sta keren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Maar van mij mogen ze het ook uitdragen hoor. Ze hebben hun website immers nog. En net zo goed mag de reclameboer zich bedenken en de posters terugtrekken. Ze zijn per slot van rekening een commerciële partij en zitten niet in de frontlinie van de vrijheid van meningsuiting.

Toch zou het je meer sieren hun intolerante houding in het genderdebat eens op de korrel te nemen dan op de trom vol holle woorden te blijven slaan. Want vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar zodra een partij die vrijheid gaat aanwenden om diezelfde vrijheid van andere groepen in proberen te perken, hebben we volgens mij een probleem. En dat zijn geen schielijk uit bushokjes verwijderde advertenties.

En opnieuw: het is gendertwijfel dat de aanval zoekt. Je pijlen op de verdedigende partij richten getuigt op zijn minst van selectieve blindheid.
Laatst gewijzigd door TffpaA op do 01 sep 2022, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door trolly »

AppleMoose schreef: do 01 sep 2022, 22:07 Tegenstanders bestrijd je met argumenten en als ze de wet lijken te overtreden, stap je naar de onafhankelijke rechter. Dat hoort volgens mij tot de basis van onze democratie.
Zeker, dat zijn twee opties. Het is ook mogelijk dat een aanbieder van advertentieruimte bij nader inzien toch niet geassociëerd wenst te worden met de boodschap die zijn adverteerder uitdraagt. Dat is hier het geval. Daarbij wordt de vrijheid van meningsuiting van adverteerder niet geschaad, en wordt ook geen wet overtreden. Gewoon de simpele ontbinding van een zakelijke overeenkomst. Kan prima in een rechtstaat, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door AppleMoose »

TffpaA schreef: do 01 sep 2022, 22:21Toch zou het je meer sieren hun intolerante houding in het genderdebat eens op de korrel te nemen dan op de trom vol holle woorden te blijven slaan.
Ik heb al meer dan eens in dit topic mijn mening over deze club gegeven, maar dat lijk je keer op keer te negeren. En mijn woorden zouden hol en vooral hypocriet zijn als ik alleen voor de vrijheid van meningsuiting van mijn eigen clubjes zou opkomen.
En opnieuw: het is gendertwijfel dat de aanval zoekt. Je pijlen op de verdedigende partij richten getuigt op zijn minst van selectieve blindheid.
Zij zien deze wet en de belangenverenigingen die pleiten voor uitbreiding van rechten van onder andere transgenders als aanval op hun visie op de samenleving. De ene groep heeft niet meer 'recht' om zich gekwetst en aangevallen te voelen dan de ander.
trolly schreef: do 01 sep 2022, 22:23
AppleMoose schreef: do 01 sep 2022, 22:07 Tegenstanders bestrijd je met argumenten en als ze de wet lijken te overtreden, stap je naar de onafhankelijke rechter. Dat hoort volgens mij tot de basis van onze democratie.
Zeker, dat zijn twee opties. Het is ook mogelijk dat een aanbieder van advertentieruimte bij nader inzien toch niet geassociëerd wenst te worden met de boodschap die zijn adverteerder uitdraagt. Dat is hier het geval. Daarbij wordt de vrijheid van meningsuiting van adverteerder niet geschaad, en wordt ook geen wet overtreden. Gewoon de simpele ontbinding van een zakelijke overeenkomst. Kan prima in een rechtstaat, toch?
Zeker mag dat, in juridische zin, maar ik mag het ook oneens zijn met deze gang van zaken, toch? De redenen waarom, heb ik al meermaals uitgelegd tijdens deze discussie
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door TffpaA »

Maar opnieuw: hun recht op vrijheid van meningsuiting wordt ze toch niet ontnomen, zoals ik al meermaals heb proberen te verduidelijken? Het is de reclameboer die zich bedenkt, en die 'vrijheid van meningsuiting' zouden ze volgens jouw gedachtegang dan ook moeten hebben. Ook omdat zij er wel degelijk een belang bij hebben in de vorm van reputatieschade.

Maar goed, het blijven schieten op de verkeerde doelwitten levert kennelijk een sterk gevoel van rechtvaardigheid op. Of het is gewoon leuk, lekker contrair zijn zo op de donderdagavond.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door trolly »

AppleMoose schreef: do 01 sep 2022, 22:37 Zeker mag dat, in juridische zin, maar ik mag het ook oneens zijn met deze gang van zaken, toch? De redenen waarom, heb ik al meermaals uitgelegd tijdens deze discussie
Je mag ergens tegen zijn (zelfs als dat op de verkeerde gronden is) maar het lijkt me wel zo netjes als je dat onderbouwt met correcte argumenten. Omdat je niet verder komt dan dat de democratie zou wankelen als er wat posters van een obscuur clubje uit een paar bushokjes gehaald worden leek het me nuttig je er op te wijzen dat het bepaald niet zo'n vaart loopt, en dit een simpel akkefietje tussen adverteerder en aanbieder van advertentieruimte is. Dat moet je — gezien je bezorgdheid — toch als muziek in de oren klinken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Wie bepaalt wat 'correcte' argumenten zijn?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten