Het Regenboogtopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Ik ben...

Hetero!
49
52%
LHBTQenz...!
34
36%
Iets!
11
12%
 
Totaal aantal stemmen: 94

PHS

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Waarom zou dat niet zo zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Tom98 »

Hij impliceert dat daar kennelijk mensen wonen die de neiging hebben agressief te worden van alles wat met LHBT enzovoort te maken heeft.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
PHS

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Alargule »

Is dat inderdaad hoe men dat vanuit CDA-land ziet? Stenigen?
PHS

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door teun »

#NietAlleBrabanders :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Vinny »

worden met enige regelmaat bussen van de MIVB gestenigd.
Het zijn ook echte sletten he die bussen. Moet je keihard aanpakken :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Alargule

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Alargule »

Die laten hele groepen tegelijk naar binnen ja.
PHS

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door teun »

Weer even on-topic, afgelopen week in Zeeuws-Vlaanderen ben ik ook nog een regenboogboot tegen het lijf gelopen. :Y

Afbeelding
Alargule

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Alargule »

PHS schreef: do 20 mei 2021, 21:01 Ik vind het opmerkelijk dat het woord 'stenigen' louter in de islamitische betekenis wordt gelezen, het is een doodnormaal woord voor stenen gooien dat ook door de media in de context van stenen gooien naar bussen wordt gebruikt.
Waar lees jij een islamitische uitleg dan?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Anne »

Uit het songfestival topic.
umbusko schreef: di 25 mei 2021, 16:17 Net zoiets vind ik mensen die van naam veranderen. Op het moment dat Bert Janssen een naamsverandering doorvoert naar Paula Janssen mag je de naam Bert niet meer in de mond nemen, zelfs niet om te zeggen dat Bert tegenwoordig Paula heet. De oude naam is onmiddellijk taboe. Je moet zeggen: die ene, weet je wel, die we daarvan kennen, die heet nu Paula. Maar ondertussen moet je in je brein alsnog Bert doorstrepen en veranderen in Paula. Natuurlijk gebruik je die oude naam niet meer als je eenmaal weet wat de nieuwe naam is en bij wie die hoort. Maar dat je de oude naam niet eens meer mag gebruiken om aan een ander te vertellen bij wie die nieuwe naam hoort, dat slaat wat mij betreft echt door.
Het gebruiken van mijn oude naam om iemand aan te geven dat ik een nieuwe naam heb, is voor mij geen probleem. Dat is de situatie dat mensen die mij al langer kennen, maar die ik een tijd niet heb ontmoet, worden geïnformeerd dat er iets is veranderd. Degene die mij dus kent weet mijn oude naam en wordt geïnformeerd dat die is veranderd.

Verder kom ik mijn oude naam ook nog wel tegen in vergaderverslagen, memo's, fotobijschriften e.d. Dat gedrukte krijg je ook niet weg.

Het is wat anders als je iemand die ik niet uit het verleden ken gaat vertellen welke naam ik vroeger had. Dat is zeer ongewenst en gaat niemand iets aan.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Je geschiedenis maakt ook deel uit van wie je bent. Uiteindelijk ben je niemand uitleg verschuldigd over hoe je je voelt, maar met openheid voel ik mezelf net wat prettiger.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Chrysa »

Wat je hebt meegemaakt wel, maar of die naam dan zoveel uitmaakt?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Nee, die doet minder terzake. Maar het punt van Anne komt heel resoluut over op me zo.

En ik ben geruisloos ook op een 2.0 van mezelf overgestapt. Een veel vrolijker versie van de 1.0. Einde aan het keurslijf :D
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Anne »

Misschien iets te stellig gezet.
Bedoeld is dat ik het niet nodig vindt dat mijn oude naam wordt gegeven als dat niet nodig is. Dus uit nieuwsgierigheid.
Kan natuurlijk wel als het nodig is om te duiden dat die oude naam die je terug vindt in verslagen e.d. dat ik dat ben. Dat is voor mij geen punt als dat wordt doorgegeven en kan verhelderend werken. Het is tenslotte een stukje van mijn leven/geschiedenis. Maar het is nu niet meer mijn naam.
Het is heel prettig als je merkt dat mensen die je al langer kennen toch steeds je huidige (nieuwe) naam gebruiken; ook als ze onderling praten.

Dat ik mij niet meer met mijn oude naam identificeerde merkte ik tot mijn verbazing een keer. Ik was vernoemd naar een broer van mijn vader die bij oorlogshandelingen is omgekomen. Als ik vroeger bij het monument naar de namenlijst keek was dat ook mijn naam. Tot een paar jaar terug > toen realiseerde ik mij dat daar niet meer mijn naam staat. Ook al zijn alleen de voorletters en niet de voornamen vermeld en daarin bij mij niets is gewijzigd.
waldo79 schreef: di 01 jun 2021, 22:10 Je geschiedenis maakt ook deel uit van wie je bent. Uiteindelijk ben je niemand uitleg verschuldigd over hoe je je voelt, maar met openheid voel ik mezelf net wat prettiger.
Die openheid heb ik verder ook. Wil het graag (bijna) allemaal uitleggen en vragen beantwoorden. Die openheid heeft er volgens mij ook voor gezorgd dat mijn transitie makkelijk is verlopen. Er heeft bijvoorbeeld op het intranet van mijn werk een vrij uitgebreid interview gestaan.

Alleen niet de oude naam (hoewel ik soms wel een verdekte hint geef).
Hier op het forum zal je die niet tegenkomen omdat mijn oude gebruikersnaam avl is. En dat zijn nog steeds mijn initialen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Suus »

Als er in de media een artikel verschijnt omdat een mens een naamsverandering heeft, vind ik het wel zo beleefd om de oude naam in ieder geval niet in de kop te gebruiken. In de Amerikaanse media komt het dan ook wel eens voor dat de oude naam helemaal niet in het artikel genoemd wordt en ik ken ook genoeg mensen die dat de enige acceptabele vorm vinden. Zelf vind het nog wel akkoord om bij publieke personen nog één keer in het artikel de oude naam genoemd wordt zodat in ieder geval duidelijk is over wie het gaat, maar verder het er niet meer over te hebben. Bij personen die eerder nooit een rol in de media hebben gespeeld vind het noemen van de oude naam ook nergens voor nodig.

Het is mij de laatste tijd opgevallen dat het AD dit behoorlijk goed doet, toch niet meteen de eerste publicatie waar ik dat van verwacht. Vorig jaar met Elliot Page was het van AD/NOS/NU/Telegraaf de enige website die niet zijn oude naam in de kop van het artikel had. En ook met Raven van Dorst vorige maand ging het heel goed, inclusief hoofdredactioneel commentaar over het gebruik van hen als aanspreekvorm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Vinny »

Het ligt natuurlijk wel iets gevoeliger dan het omnummeren van een buslijn inderdaad. :lol:

Maar goed, niet iedereen volgt het nieuws intensief.
En ook met Raven van Dorst vorige maand ging het heel goed,
Dit was me dus ontgaan. :lol:

Ik vind dat we gewoon in eerste plaats moeten uitgaan van de goede intenties van de mens; en elkaar niet het leven zuur maken met één fout. (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 01 jun 2021, 22:50 Het is mij de laatste tijd opgevallen dat het AD dit behoorlijk goed doet, toch niet meteen de eerste publicatie waar ik dat van verwacht. Vorig jaar met Elliot Page was het van AD/NOS/NU/Telegraaf de enige website die niet zijn oude naam in de kop van het artikel had.
In het artikel over de coming-out van Elliot Page staat onderaan ook een stukje over de mediarichtlijn van Transgender Netwerk Nederland.
Suus schreef: di 01 jun 2021, 22:50En ook met Raven van Dorst vorige maand ging het heel goed, inclusief hoofdredactioneel commentaar over het gebruik van hen als aanspreekvorm.
Ja, of "die".
Suus schreef: di 01 jun 2021, 22:50 Zelf vind het nog wel akkoord om bij publieke personen nog één keer in het artikel de oude naam genoemd wordt zodat in ieder geval duidelijk is over wie het gaat, maar verder het er niet meer over te hebben. Bij personen die eerder nooit een rol in de media hebben gespeeld vind het noemen van de oude naam ook nergens voor nodig.
Bij Elliot Page was het voor mij ook zonder de oude naam te noemen duidelijk wie het was.
Bij bekende mensen is dat wel vaak het geval en van "onbekende" mensen hoeft de cominh-out wat mij betreft niet in de media vermeld te worden.
Wel ben ik het met Anne eens dat het wel handig is om bij het informeren van bekenden nog eenmalig de oude naam te gebruiken.
Ik moet toegeven dat ik dat bij jou destijds ook heb gedaan (en daarna niet meer).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Bedankt voor je terugkoppeling, Anne :Y
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door dennistd »

DB heeft bij één ICE de rode/groene band vervangen door een regenboogband. Het gaat om de 403 004, dus je zult hem niet in Nederland of België aantreffen: https://bahnblogstelle.net/2021/07/09/d ... die-reise/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Anne »

Een regenboog fietspad in Utrecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door Z2N »

Dat zijn wel oudere beelden, op dit moment is de Heidelberglaan/Padualaan één grote bouwput door de vernieuwing van de trambaan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Regenboogtopic

Bericht door waldo79 »

Wordt zoiets niet hartstikke glad?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten