Het Grote Formule 1 Topic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door ODRAIL »

Een kleine update met races die toegevoegd zijn aan het seizoen.

11 - 10 - 2020 Duitsland Nürburgring
25 - 10 - 2020 Portugal Portimao
01 - 11 - 2020 Italië Imola

Over de race in Italië: Dit gaat de derde Grand Prix worden in Italië en wordt verreden onder de naar Grand Prix van Emilia Romagna. En op vrijdag vinden er geen trainingen plaats. Het wordt een tweedaags evenement (zaterdag en zondag).
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door nvdw »

Ik ben heel benieuwd! Het zijn toffe circuits die zonder al die corona-ellende misschien wel nooit (meer) in de kalender zouden zijn verschenen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door ODRAIL »

Zelf ben ik ook heel benieuwd naar de circuits van Portimao en Mugello. Op deze circuits heeft nog nooit een formule 1 wedstrijd plaats gevonden.

Op de circuits van Nürburgring en Imola wel. Dat waren leuke en mooie wedstrijden.

Al moet ik wel vrezen dat de races op Imola en Mugello wel eenmalig zullen blijven.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door ArrivaBas »

Ik kijk graag naar de Touristenfahrten op de Nürburgring (maar dan op de Nordschleife) op YouTube. Het circuit ligt in een mooi glooiend en bosrijk gebied.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door ODRAIL »

De Nordschleife is erg mooi ja. Dit circuit heeft dan ook wel een lengte van maar liefst 22 kilometer.

Overigens had het circuit van Spa - Francorchamps vroeger (tot 1970) ook een lengte van 14 kilometer. Dat was dan ook een volledig straten circuit. In de jaren '70 is het circuit ingekort naar 7 kilometer en werd het half een half straten en half permanent circuit. Tot er in 1998 bij de formule 1 een grote startcrash plaatsvond. Na deze crash werd omwille van de veiligheid op het circuit besloten het om te bouwen naar een volledig permanent circuit.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 25 jul 2020, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door nvdw »

Ik heb jaren geleden een paar rondjes gereden. Leuk hoor.

Misschien nog maar eens een keer doen. Het is wel een stuk duurder geworden...

Heeft niks met de F1 van doen want die rijdt er niet... uitzonderingen daargelaten ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door rikthoff »

Oh sh*t, dat heerlijke gehuil van die onafgeknepen V10 in die video. Wat mis ik dat toch zo.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door waldo79 »

Nooit gedacht dat hier zulke 'petrol heads' zouden rondlopen :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door ODRAIL »

Max Verstappen is gisterenmiddag bij de Grand Prix van Groot-Brittannië als derde gestart en als tweede gefinisht :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Suus »

Als Max zijn laatste pitstop niet had gedaan was hij door het noodlot van Hamilton waarschijnlijk eerste geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Meltrain »

Volgens de teambaas van Red Bull waren de banden van Max inmiddels ook erg versleten en was een pitstop noodzakelijk om niet hetzelfde lot te ondergaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Pascal1998 »

Nou en ontertussen zit FOM niet stil, want ik had (met nadruk op had) een eigen instagrampagina met allemaal nieuwsberichten over de F1, maar FOM gooit vanavond gewoon een copyrightclaim op mijn instagramaccount waardoor die nu offline is, lekker dan voor het raceweekend
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Z2N »

Als je daarbij beelden gebruikte uit de wedstrijden is het diefstal van intellectuele eigendommen, dan mag je blij zijn dat je pagina alleen maar offline gehaald is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door ODRAIL »

Aanstaande zondag is de tweede race op hetzelfde circuit in Groot-Brittannië.

Maar wel met banden die een of twee compounds zachter zijn dan die afgelopen weekend zijn gebruikt.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Pascal1998 »

Z2N schreef:Als je daarbij beelden gebruikte uit de wedstrijden is het diefstal van intellectuele eigendommen, dan mag je blij zijn dat je pagina alleen maar offline gehaald is.
Ik had hier afspraken over met FOM, alleen blijkbaar heb ik (dat denk ik) waarschijnlijk een mailtje gemist
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door ODRAIL »

Afbeeldingen en bewegende beelden van Formule 1, 2 en 3 die op een site van de FOM staan zijn automatisch eigendom van de FOM. Zelfs een linkje daar naartoe is zonder toestemming al verboden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door trolly »

Volgens mij zegt Pascal1999 nou juist dat hij daar afspraken over meende te hebben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Z2N »

Dat lijkt mij trouwens wel onwaarschijnlijk, want de licenties om dat soort beelden te gebruiken kosten, zacht gezegd, een godsvermogen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Wubbo »

Er was Formule 1 vandaag maar dat is niet in dit topic vermeld?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door ArrivaBas »

De race was te spannend, omdat Verstappen heeft gewonnen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Pascal1998 »

Nou bij deze dan een spoiler: Max Verstappen heeft hem gewonnen, zijn eerste van het seizoen en zijn negende uit zijn carriere

TOP 3 GP 70 Jaar F1:

P1: Verstappen
P2: Hamilton
P3: Bottas

WK Stand TOP 3:

P1: Hamilton
P2: Verstappen
P3: Bottas
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door en-es »

De F1 van Zandvoort staat nu gepland voor 5 september.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Pascal1998 »

Ik ga dit topic lekker een nieuw leven inblazen want dit seizoen kan nog wel eens het seizoen zijn dat Mercedes verslagen gaat worden.

Afijn, vandaag werd in Baku de GP van Azerbeidzjan verreden en Max Verstappen begon deze race voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis als leider van het F1-klassement

Zijn teamgenoot is dit jaar overigens Serigo Perez die overgekomen is van Racing Point wat nu sinds dit seizoen Aston Martin is, Alex Albon, welke Max zijn teamgenoot was sinds Spa 2019 is nog wel bij Red Bull betrokken als Test- en Reservecoureur

Om maar eens te beginnen over deze race was het de Ferrari van Charles Leclerc die Pole Position had, Max startte de race van P3, zijn teammaat Sergio van P6. De Race start en Sergio komt meteen naar voren en weet zowel Sainz als Gasly in te halen om na Lap 1 op P4 te rijden, terwijl Hamilton even later Leclerc, lukt dit ook beide Red Bull’s en liggen na 8 ronden beide op een Poduimplek, vrij snel daarna kwamen de pitstops en was het Hamilton die als eerste zijn banden wisselde naar de Harde band, met deze pitstop verloor Mercedes tijd ten opzichte van de Red Bull’s want 2 ronden later lagen beide auto’s na hun pitstop voor op de Mercedes van Hamilton en dus moest er een wonder gebeuren als Hamilton weer aan de leiding van het WK wou komen, aangezien Max toen virtueel 10 punten uitliep.

In ronde 31 was het de auto van Lance Stroll die linksachter een klapband had en hierdoor hard in de muur crashte en dus kwam de Safety Car op de baan, waarna in ronde 35 de herstart was en de Red Bull van Max die nogsteeds in leidende positie meteen wegreed, maar dan in ronde in ronde 46 gaat het mis, met nog bijna 5 ronden te gaan is er weer een klapband, maar deze keer is het de Red Bull van Verstappen, de Safety Car kwam daarna meteen weer uit waarna in ronde 49 de Rode vlag gezwaaid werd en dat met nog 3 ronden te gaan, 45 minuten later is er toch nog de herstart voor 2 ronden, met Perez, de nieuwe teamgenoot van Verstappen, op Pole.

Herstarten dus voor 2 ronden en dan denk je, Hamilton hoeft alleen maar die P2 binnen te halen want leider in het WK wordt ie nu toch wel omdat Verstappen eruit ligt, maar niks in minder waar, op het moment dat de lampen uit vlogen dacht Hamilton, P1 kan ook nog en werd ie iets te gretig waardoor die op P15 eindigt en ook hij geen punten pakt voor Mercedes, want Bottas heeft vrijwel de gehele race buiten de punten gereden met zijn Mercedes, waardoor en Max aan de leiding blijft van het WK en Red Bull nu 26 punten voor ligt op Mercedes bij de Teams

Dan de uitslag, Sergio Perez is dus gefinisht op P1 en heeft zijn eerste Red Bull winst binnen, P2 is voor Sebastian Vettel met zijn Aston Martin, die heel netjes van P11 naar het Poduim rijdt en P3 is voor Pierre Gasly die het na Brazilië 2019 en Monza 2020 op nieuw lukt om voor het Red Bull Junior team op het poduim te eindigen en op zaterdag ook al goed kwalificeerde op P4

DE WK STAND BIJ DE RIJDERS:

1: Max Verstappen met 105 punten
2: Lewis Hamilton met 101 punten
3: Sergio Perez met 69 punten

DE WK STAND BIJ DE TEAMS:

1: Red Bull met 174 punten
2: Mercedes met 148 punten
3: Ferrari met 94 punten

De volgende race is op Paul Ricard in Frankrijk en die is op 20 juni

Benieuwd naar jullie feedback of ik dit soort verslagen vaker moet maken en wat ik zou kunnen aanpassen
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Formule 1 Topic

Bericht door Pascal1998 »

Afgelopen Zondag was de Franse GP, was lekker spannend, Max en Sergio hebben beide het podium gehaald met een uitstekende strategie van Red Bull Racing, Max is de wedstrijd ook van Pole vertrokken maar ging wijd in bocht 1.

TOP 3 GP van Frankrijk

1: Max Verstappen (NED) | Red Bull Racing
2: Lewis Hamilton (GBR) | Mercedes
3: Sergio Perez (MEX) | Red Bull Racing

TOP 3 Stand WK bij de Rijders:

1: Max Verstappen (NED) met 131 punten
2: Lewis Hamilton (GBR) met 119 punten
3: Sergio Perez (MEX) met 84 punten

TOP 3 Stand WK bij de Teams:

1: Red Bull Racing (OOS) met 215 punten
2: Mercedes (DUI) met 178 punten
3: McLaren (GBR) met 110 punten

Volgende Race is op de Red Bull Ring in Oostenrijk en die is 27 juni
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten