Brexit

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Brexit

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brexit

Bericht door TffpaA »

Een land als Frankrijk, dat een enorme invloed heeft gehad op de geschiedenis, politiek, taal, cultuur en zelfs de keuken van Noordwest-Europa is inderdaad meer Zuid-Europees, sure :Y
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

De invloed van Napoleon Bonaparte op onze staat mag blijvend genoemd worden inderdaad, we hebben daardoor veel meer gemeen met Frankrijk dan op het eerste gezicht lijkt :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Brexit

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brexit

Bericht door waldo79 »

Nederlands een Romaanse taal (A)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brexit

Bericht door TffpaA »

Het is een gratuite vergelijking die vooral ingegeven lijkt door vooringenomenheid ten aanzien van het francofone deel van Europa, met een focus op begrotingsdiscipline. Bij dat soort vergelijkingen kun je altijd wel naar voren halen wat je zelf belangrijk vindt, en naar de achtergrond schuiven of gewoonweg negeren wat niet zo goed in je straatje past.

Maar goed, wat mij betreft is een Nexit of Nwexit hoe dan ook niet aan de orde. Ik denk dat iedere Europese lidstraat die afscheidingsaspiraties had wel flink teruggeschrokken zal zijn van wat zich sinds het brexitreferendum in het VK allemaal heeft voltrokken. En die poppenkast daar is vooralsnog lang niet uitgespeeld, dus laten we het vermaak vooral daar zoeken. Geen enkele noodzaak om dat hier te importeren.
🗣
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brexit

Bericht door waldo79 »

Het stabiliteitspact binnen de EMU is toch al ten grave gedragen, dus het vingerwijzen naar de zuidelijke lidstaten geeft ook geen pas :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

In plaats van de focussen op landen die niet ge-Brexit hebben, is er voldoende plezier te beleven in het politieke spektakel in Brexitanië. Het ITV News at Ten was duidelijk van toon gisteren; het zou perfect entertainment zijn als het niet de waarheid was. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Hahahahahahahahahaha. De krop sla van de Daily Star heeft gewonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brexit

Bericht door TffpaA »

🗣
PHS

Re: Brexit

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brexit

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: do 20 okt 2022, 14:40 Hahahahahahahahahaha. De krop sla van de Daily Star heeft gewonnen.
Unbeleafebly *O*

Ik kon de sla-filmpjes erg waarderen de afgelopen tijd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Ik zie berichten voorbij komen dat Boris Johnson zich kandidaat wil stellen voor het partijleiderschap :')

Clownshow.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Daniel »

Suus schreef: do 20 okt 2022, 14:40 Hahahahahahahahahaha. De krop sla van de Daily Star heeft gewonnen.
Zie ook berichten langskomen met de vraag of die krop sla leaf of romaine heeft gestemd tijdens het Brexit referendum :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Brexit

Bericht door Meltrain »

Kan iemand links plaatsen? Ik mis de grap namelijk. :X
Suus schreef: do 20 okt 2022, 16:14 Ik zie berichten voorbij komen dat Boris Johnson zich kandidaat wil stellen voor het partijleiderschap :')

Clownshow.
Er moeten gewoon nieuwe landelijke verkiezingen komen. Dit is toch niet meer uit te leggen?!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Brexit

Bericht door dennistd »

Meltrain schreef: vr 21 okt 2022, 00:02 Kan iemand links plaatsen? Ik mis de grap namelijk. :X
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/15 ... -krop-sla/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brexit

Bericht door TffpaA »

Lettuce rejoice!
🗣
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Brexit

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Brexit

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Brexit

Bericht door trolly »

Pardon?

Dat artikel lijkt me nogal zakelijk. Niks geen juichverhaal, ondanks dat het een geluk bij een catastrofe is dat die honking pudding het VK niet nog meer schade kan toebrengen dan hij al op z'n geweten heeft. Niet dat hij over zoiets als een geweten beschikt overigens, maar bij wijze van spreken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door ArrivaBas »

The Guardian heeft er ook helemaal geen baat bij om politieke kleur te uiten. Dat kost ze in het slechtste geval hun eigen bestaanszekerheid, omdat ze bijna volledig afhankelijk zijn van donaties.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brexit

Bericht door TffpaA »

En daar Rishi dan, de nieuwste premier die het mag proberen:

https://nos.nl/artikel/2449623-rishi-su ... koninkrijk

Benieuwd hoeveel Trussen die het volhoudt.
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Brexit

Bericht door Tom024 »

En hoeveel kroppen sla. ;)

Deze uitverkiezing gaat opeens wel erg snel, of ligt dat aan mij? Afgelopen vrijdag Truss die opstapte, gisteren en vanochtend twee andere kandidaten die vriendelijk bedankten en nu al een nieuwe leider?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Brexit

Bericht door Z2N »

Dat was met opzet, om überhaupt mee te kunnen doen met de leiderschapsverkiezing moest een kandidaat-premier minstens 100 parlementsleden achter zich krijgen; op last van de 1922-commissie van de Conservatieven. Dat lukte maar 1 kandidaat, die is nu dan ook premier.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brexit

Bericht door Suus »

Denk je dat de conservatieven het zich kan veroorloven nog veel langer zonder premier te zitten, nu de vorige de land in een economische crisis heeft gestort en 30% achterstand in de peilingen heeft opgeleverd?

Niet dat veel mensen blij zijn met Sunak, die de aanzet gaf om Johnson ten val te brengen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten