Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Beste plek in een dubbeldekker?

Boven
23
46%
Beneden
10
20%
Balkon
2
4%
Wisselt
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door trolly »

Daniel schreef:
Ardan schreef:Ik zit altijd boven 'voor de leuk', maar mijn echte tic is dat ik hoe dan ook links zit (of rechts in een linksrijdend land). Naar de stoelen aan de 'verkeerde' kant kijk ik pas als het echt loeidruk is :oops:
Lol, dat heb ik precies hetzelfde. Liefst links in de rijrichting :wink:
Als jullie niet al beheerderts zouden zijn, zou ik zeggen: begin samen een forum!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Milco »

Ik zit het liefste bovenin en dan het liefste inderdaad aan de linkerkant (in België: rechts), maar vaak houd ik ook rekening met het feit dat ik niet heel erg lang recht in de felle zon wil zitten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Hainje »

Pfff, moet ik even nadenken hoor. Want ik hou mij daar nooit zo bewust mee bezig.
Maar ik ga meestal zitten op de verdieping waar de stoelen in coachopstelling staan.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door ArrivaBas »

Het is alweer bijna twee jaar geleden dat ik in een dubbeldekker zat. In die dubbeldekker stonden boven de deuren stoelen in langsrichting. Met ons gezelschap hoefden we ons niet over twee vis a vis te scheiden. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door dennistd »

Daantje schreef:Ik rijd ook liever achteruit want dan zie ik meer.
Altijd vooruit, tenzij ik een dutje wil doen. Dat gaat om een of andere reden beter achteruit :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Z2N »

Als je echt goed een dutje wil doen moet je natuurlijk de loungebank pakken onder, dat lukt mij op maandagavond zeer regelmatig. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door waldo79 »

Op die loungebank lukt het me niet om in slaap te vallen. In een reguliere stoel des te beter.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Anne »

Bijna altijd beneden. Boven kijk ik net door de ronding in de ruit wat ik storend vind.
Alleen merk ik de laatste tijd in de verbouwde rijtuigen dat ik moet oppassen niet mijn hoofd te stoten aan het bagagerek (in de oude geen last van).

Zit in rijrichting meestal links (op HSL en in bijv. België juist rechts) voor zicht op andere spoor en achteruit. Behalve als ik dan veel last van de zon heb.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Suus »

Dat links-rechts zitten is ook een leuke discussie, want aan welke kant ga je zitten als je van Delft naar Tilburg reist? Tenslotte wordt alleen op de HSL ten zuiden van Rotterdam links gereden en op de rest van het Nederlands net rechts.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Anne »

Delft-Breda rechts. Delft - Tilburg/Eindhoven geen voorkeur.
Op de Oude Lijn richting Amsterdam bijv. ook vaak weer rechts voor de werkplaats Haarlem. Maar als je dan in Delft instapt vaak weinig keuze.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Ardan »

Gisteren toevallig Tilburg-Delft gereisd, heb links gezeten. Breda-Rotterdam deed ik tot nu toe altijd los en in die richting en zat dan altijd rechts, waardoor ik de linkerkant nog nooit gezien had :lol:
Maar het was zo rustig dat ik makkelijk van plek had kunnen wisselen als ik dat wilde.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door trolly »

Heftig, helemaal uit je comfort zone!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Dat links-rechts zitten is ook een leuke discussie, want aan welke kant ga je zitten als je van Delft naar Tilburg reist? Tenslotte wordt alleen op de HSL ten zuiden van Rotterdam links gereden en op de rest van het Nederlands net rechts.
Op het stukje vanuit Roosendaal naar de Belgische wordt ook al gelijk links gereden hoor :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Ardan »

trolly schreef:Heftig, helemaal uit je comfort zone!
Ja maar echt hoor! Als je zo consequent altijd links zit moet je in een links rijdend land helemaal gaan nadenken en zo. Al helemaal als je dan zoals in de Londense metro ook nog eens op langsbankjes moet zitten, want dan zit je natuurlijk wél links (om naar rechts te kijken). Lastigmoeilijk allemaal. #luxeproblemen
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door trolly »

:Y

#luxeproblemenzijnóókproblemennietwaar?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat is de beste plek in een dubbeldekker?

Bericht door Wubbo »

Ik zoek de plek met het beste uitzicht, bij voorkeur het beste uitzicht in de trein ;-). Of ik dan links of rechts of vooruit of achteruit zit maakt me niet uit, ik zit wel bij voorkeur in een tweezitje of eenzitje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 76 gasten