Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Wat is jouw favoriete NS-Sprinter?

NS FLIRT
17
38%
R-NET FLIRT
4
9%
SGM
7
16%
SLT
7
16%
SNG
10
22%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef:De poll aanpassen is zeker te moeilijk?
Mat. 64 is al jaren uit dienst en het meeste al zo goed als gesloopt. (En toen het nog wel reed, waren er een stuk minder enthousiaste reacties daarover dan nu...), DD-AR gaat a.s. zondag uit dienst en DDZ is intercitymaterieel. Dus de poll is gewoon prima.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door reisthijs »

Het zijn geen echte sprinters (geen nummer in de reeks 2xxx) dus horen er inderdaad niet bij.

Ik vind het opmerkelijk dat er mensen klagen over te weinig beenruimte in SLT. Daar heb ik met mijn best wel lange benen helemaal geen last van in de coachopstelling.
Ik vond ze bij de introductie in elk geval een grote verbetering vergeleken met de krappe SGMm of, nog erger, die moderne stoeltjes in de Plan-T.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Suus »

Ik vind het wel interessant hoe veel er op de FLIRT gestemd wordt. Toen ik vanochtend deze poll bedacht had ik niet echt een verwachting voor een bepaalde uitslag, al vind ik zelf de FLIRT ook een fijne trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door VIRM »

reisthijs schreef:Het zijn geen echte sprinters (geen nummer in de reeks 2xxx) dus horen er inderdaad niet bij.

Ik vind het opmerkelijk dat er mensen klagen over te weinig beenruimte in SLT. Daar heb ik met mijn best wel lange benen helemaal geen last van in de coachopstelling.
Ik vond ze bij de introductie in elk geval een grote verbetering vergeleken met de krappe SGMm of, nog erger, die moderne stoeltjes in de Plan-T.
Het hangt er ook heel erg vanaf waar je gaat zitten in de SLT. Een tweezitter is prima. Een vierzitter waar je je benen niet kwijt kunt onder de stoelen is wat anders. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Lijn 45 »

Het zijn geen echte sprinters (geen nummer in de reeks 2xxx)
SM'90 is dus wel een echte Sprinter? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Suus »

Wanneer heb jij voor het laatst een SM'90 rijdend gezien :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Meltrain »

Lijn 45 schreef:
Het zijn geen echte sprinters (geen nummer in de reeks 2xxx)
SM'90 is dus wel een echte Sprinter? (A)
Inderdaad, maar wat voor Plan V geldt, geldt voor SM '90 nog veel meer: het is al jaren buiten dienst. :P
Overigens krijgt de vervolgbestelling SNG-III nummers in de 3000.... :X (Ik zou zelf voor de vrije reeks 2800 gekozen hebben.)

Waarom zitten de R-net FLIRT's eigenlijk in zo'n rare nummerreeks?
VIRM schreef:
reisthijs schreef:Het zijn geen echte sprinters (geen nummer in de reeks 2xxx) dus horen er inderdaad niet bij.

Ik vind het opmerkelijk dat er mensen klagen over te weinig beenruimte in SLT. Daar heb ik met mijn best wel lange benen helemaal geen last van in de coachopstelling.
Ik vond ze bij de introductie in elk geval een grote verbetering vergeleken met de krappe SGMm of, nog erger, die moderne stoeltjes in de Plan-T.
Het hangt er ook heel erg vanaf waar je gaat zitten in de SLT. Een tweezitter is prima. Een vierzitter waar je je benen niet kwijt kunt onder de stoelen is wat anders. ;)
De vierzitters bij de bakovergangen zijn erg krap, maar de andere vierzitters gaan wel.
Maar ook ik ben geen fan van de nieuwe bekleding in SLT, maar uiteraard wel van de inbouw van toiletten. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Cora »

Te weinig helaas in Mat'64 gezeten. Treinen waar ik echt zonder nadenken instap:FLIRT DDAR en ICR(ICD versie)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door teun »

Over de SM’90 gesproken; Ik vind het eigenlijk een doodzonde dat dat uiteindelijk zo mislukt is. Wat betreft vormgeving vind ik het zeshoekige dat ook de VIRM heeft en de Buffels hadden echt een gaaf en best uniek ding, en een gele stoptrein zou ik ook graag nog wel eens zien...
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door VIRM »

Lincoln schreef:Te weinig helaas in Mat'64 gezeten. Treinen waar ik echt zonder nadenken instap:FLIRT DDAR en ICR(ICD versie)
Jij stapt zonde nadenken in een ICD? Heb je Stockholmsyndroom? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Suus »

Zomaar in een ICD stappen?!? Levensgevaarlijk! Altijd eerst een schietgebedje doen dat je niet bij Roelofarendsveen ontruimd hoeft te worden, oh toch niet want de reddingstrein is ook kapot gegaan, Haha grapje na 130 minuten sta je weer op het vertrekstation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Karl »

Ik reis vrij weinig met Sprinters, wat zijn de belangrijkste verschillen tussen FLIRT en SNG voor alledaagse reizigers?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Suus »

Grootste verschil zijn de stoelen die bovendien in een andere opstelling staan dan bij SNG.

FLIRT:

https://youtu.be/50_l-e6qNIU

SNG:


https://m.youtube.com/watch?v=B3RwfgVGwuQ
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Cora »

VIRM schreef: Jij stapt zonde nadenken in een ICD? Heb je Stockholmsyndroom? :mrgreen:
Die Lincoln durft he 8-)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Wat is jouw favoriete sprintertrein?

Bericht door Cora »

Suus schreef:Zomaar in een ICD stappen?!? Levensgevaarlijk! Altijd eerst een schietgebedje doen dat je niet bij Roelofarendsveen ontruimd hoeft te worden, oh toch niet want de reddingstrein is ook kapot gegaan, Haha grapje na 130 minuten sta je weer op het vertrekstation.
Ik heb al heel veel treinen gehad en nog nooit ontruimd geweest. Ik moet nog steeds een evacutaie meemaken...
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 55 gasten