Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Uhm, Aking? Bij mij in de gemeente gaat het onder andere om een kind van vijf. Wat bedoel je?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Over slechte humor gesproken, er is weer eens sprake van een diplomatiek conflict tussen Frankrijk en Italië, met in de hoofdrol een sketch van het Franse satirische actualiteitenprogramma Groland. Zij hadden in de uitzending van afgelopen Zaterdag een sketchje over de uitbraak van het Coronavirus in Italië, met als tekst "Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door Pizza Corona, de nieuwe Italiaanse pizza die de wereld over gaat!". Een slechte grap, van een matig bekeken programma, maar in de dagen erop ontstond aan de verkeerde kant van de Alpen een ware shitstorm tegen de Fransen. Een zodanige shitstorm, dat zelfs de minister van BuZa Luigi di Maio (vijfsterrenbeweging) stevige woorden uitte tegen de makers ervan. Om het goed te maken moest de Franse ambassadeur in Italië pizza komen eten met regeringsvertegenwoordigers. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Uhm, Aking? Bij mij in de gemeente gaat het onder andere om een kind van vijf. Wat bedoel je?
Het ging over het land van de grote leider, niet over Croque-Monsieur-Ville :Y

En verder ga ik in deze topik nergens serieus op reageren, want deze topik is nog Kudter dan O*I* *O*
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Hoe lang tot corona een scheldwoord wordt net zoals de tyfus en de tering?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ach kind, krijg corona! *O*

^ Zes minuten volgens mijn klok 8-)
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Niet, want het zijn drie lettergrepen. Dat bekt toch niet zo lekker.
Tenzij we het gaan afkorten naar "crona" of iets dergelijks, dan zal het niet lang duren.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

We kunnen er melig over doen, maar de economische gevolgen van Corona zijn in ieder geval geen hype. -o-

In mijn omgeving wordt er inmiddels steeds minder melig over gedaan. Collega´s openen deuren met doekjes en gaan liever niet meer met de metro. Ik hou er rekening mee dat ik binnenkort misschien een tijdje thuis moet werken en als ik toch naar kantoor of een afspraak moet, ik de auto in plaats van het OV moet pakken. Ook zijn alle dienstreizen voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Misschien valt het mee en wordt het niet erger dan dit. Maar als het wel escaleert baal je dat je het eerst niet serieus hebt genomen. Better safe than sorry. :idea:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De economische gevolgen zijn nu ook al merkbaar in de horeca en het toerisme, al zal dat in Nederland merkbaarder worden als over twee weken de Keukenhof geruisloos open gaat. Overigens ben ik ook niet echt fan van de meligheid hierover, in Italië zijn vandaag 41 doden gevallen waardoor het gerapporteerde sterftepercentage daar nu 3,83 is (148/3858).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Economie is ook een grote poppenkast, dus ik vind het allemaal wel best :Y

En ik doe melig over het hele leven, dus ook over deze hype *O*
bevalt het je niet? Pindakäse enzo! :mrgreen:
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

En hoeveel mensen sterven er dagelijks van de honger? Zullen we daar ook even een topik over maken? Of dat boeit niet natuurlijk :X
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ik maak me zorgen om de meer fragiele mensen in mijn omgeving, maar verder grap ik er ook over. Is een stuk beter voor mijn gemoedstoestand dan doemdenken zoals de media doet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Doemdenken wil ik ook niet aan doen, maar om nou te gaan vloeken met Corona omdat je dat ook met andere ziektes doet lijkt mij ook niet de juiste manier. Ik probeer verantwoord om te gaan met de risico's, te letten op eventuele verschijnselen, en voor de rest draait de wereld gewoon door. Ik bedoel, er zijn andere problemen op deze planeet, zo schuift morgenavond Op 1 aan bij de after van Op 1. :X
PHS schreef:Wat dus vooral laat zien dat de Italianen nog lang niet iedereen hebben opgespoord met het coronavirus. Iran heeft een nog veel hoger sterftecijfer. Een wetenschappelijk onderzoek onder 1400 patiënten kwam uit op een mortaliteit van 1,4%. Nog steeds veel, maar niet dramatisch.
Je kan ook zeggen dat in Italië een steekproef met 3858 patiënten een mortaliteit van 3,83% geeft. Het probleem met een nieuw virus is natuurlijk dat je niet zomaar op oude kennis kan leunen, een sterftepercentage geven is dan ook lastig. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Coronavirus

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Maar een steekproef is m.i. alleen betrouwbaar als je ook weet hoeveel mensen het virus daadwerkelijk hebben: een groot deel zal drie keer kuchen en verder gaan, of zelfs niets merken. Dan meld je je ook niet bij de dokter en hoor je niet bij die 3858.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Z2N schreef:maar om nou te gaan vloeken met Corona omdat je dat ook met andere ziektes doet lijkt mij ook niet de juiste manier.
Schelden bedoel je, tenzij je van mening bent dat Corona door de lieve heer is geschapen. Een vloek is namelijk een krachtterm die ontleend is aan het domein van de godsdienst :Y

En vreescht niet hoor, dit was op speciaal verzoek. Ik hou het lekker bij Kanker, tyfus en tering *O*
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Dan is het goed, want daardoor zijn natuurlijk veel meer mensen aan hun einde gekomen. :mrgreen:
Bij een nieuw virus is de huidige waakzaamheid natuurlijk nodig omdat nog niet alles ervan bekend is. Volgens mij is ondertussen wel duidelijk dat het krijgen van de ziekte niet gelijk staat aan een doodsvonnis, maar het zeker wel voor de kwetsbaren goed is dat het weinig verspreid. Daarbij kan een virus altijd ook nog muteren tot een slechtere variant.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

NS heeft een pagina gemaakt over het Coronavirus. Zie https://www.ns.nl/uitgelicht/interessan ... orona.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

In Italië gaan de maatregelen tegen het nieuwe coronavirus nu hard: de ÖBB-Nightjets naar Venetië en Milaan rijden sinds vandaag tot nader orde niet meer, vanwege de nieuwe reisbeperkingen naar Noord-Italië. De dagtreinen rijden vooralsnog wel. (link)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Offtopic, maar waarom staat deze draadje niet in het offtopicgedeelte?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Omdat het in eerste instantie ging over de melding die het OV maakt in Nederland.
2 berichten terug wel een zinnig bericht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De uitwerkingen van het nieuwe coronavirus op het Nederlandse OV zijn nog niet zo groot, dus valt daar nog niet zoveel over te bediscussiëren. Achter de schermen zullen er ongetwijfeld wel maatregelen genomen zijn, maar om nou te gaan roddelen over wanneer NS-personeel stopt met door de treinen lopen of wanneer de eerste buslijnen stoppen met rijden schiet niet erg op.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dat “gebruik papieren zakdoekjes” is wel interessant, want volgens mij zijn ondertussen in alle treinen van NS de papieren hand-/zakdoekjes vervangen door handdrogers.

Voor de zekerheid allemaal naar Etos voor een verpakking zakdoekjes?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10537
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Mij maak je niet gek, ik heb genoeg WC-papier voor de komende dertig jaar :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Coronavirus

Bericht door Ronald »

Gisteren een buschauffeur gezien met een mondkapje, dat is iets wat we niet zo gewend zijn zeg maar...
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door sirvinniei »

Een buschauffeur die ik een paar weken geleden had was ook boos op GVB omdat hij geen mondkapje mocht dragen, omdat het mensen afschrikt. Kan best begrijpen dat het lastig ligt met het gedeeltelijke gebod op gezichtsbedekking.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 101 gasten