Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Coronavirus

Bericht door Anne »

Daniel schreef:D'r staan nog wel wat meer maatregelen in:
Klopt maar ik heb die van het boekenweekgeschenk er bewust even uitgehaald omdat je er zondag niet mee mag reizen volgens dit bericht. Hoewel ik denk dat de meesten toch wel thuis zullen blijven.

Verder is het een bericht over "algemene maatregelen".
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Het boekenweekgeschenk was toch al voorbij gekomen hier?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

In een mededeling vanuit eurobahn wordt gemeld dat men aan een plan werkt het treinverkeer "ab nächste Woche zu reduzieren". Dat geldt overigens voor heel Duitsland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Doet Eurobahn dat niet altijd al? (A)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

:X
Nu gaan de overige vervoerders, voor zover die nog wel fatsoenlijk reden, het ook doen :Y
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

PatrickM schreef:
Frank93 schreef:Connexxion is er (in ieder geval in Haarlem-IJmond) ook mee begonnen:
https://twitter.com/BartOpDeBus/status/ ... 5797095425
Is landelijk volgens mij, in Zeeland is het ook (met onmiddellijke ingang) ingevoerd.
Bij Syntus ook alleen staat daar bij iedere lijn onder verstoringen, graag achterin instappen. En dus ook bij de buurtbus lijnen welke maar één deur hebben :') of je moet proberen via de schterkwnt over alle stoelen heen de bus in te klimmen (laat staan als daar nof een rolstoel lift zit)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Cas »

PHS schreef:Dat is onjuist, de stages en co-schappen van studenten zijn al enkele dagen geleden beëindigd omdat er geen begeleiding meer kan worden geboden.
Een huisgenote van me loopt gewoon nog haar coschappen geneeskunde. Die zullen binnenkort ook wel stopgezet worden, maar voor nu is dat praktisch het enige onderwijs dat door lijkt te gaan aan de UU. Zowel de vakken die ik volg als die ik assisteer gaan volledig op online over, voor zover dat kan.

Was overigens vandaag wel gezelliger dan ooit overdag in de woonkamer: praktisch iedereen zit thuis, want naast het onderwijs stellen ook alle bedrijven waar ik huisgenoten heb werken voor dat je thuis werkt.
請勿靠近車門
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Statler Rail schreef:
ovVeluwe schreef:Ben heel benieuwd wat de Keukenhof gaan doen.
Alle personeel naar huis sturen en uitstel van betaling aanvragen?

Voor de normale toerisme- en reisindustrie is het de vraag hoe lang deze crisis gaat duren. ALS het eind april weer beter gaat, dan is er misschien nog wat van dit jaar te redden. Duurt dit nog tot mei/juni, dan is er een groot probleem. In de zomer draait alles sowieso al op maximale capaciteit, dus daar kan je niet "extra" verdienen om de huidige verliezen goed te maken.

Voor de Keukenhof is er sowieso een groot probleem, want zij zijn alleen open in het voorjaar.
Die reisindustrie krijgt steeds meer klappen. Het aantal landen waarbij er inreisrestricties zijn of totaal niet meer gevlogen wordt, wordt zelfs langer. Ook Bonaire en Curacao zijn aan dat lijstje toegevoegd. KLM schrapt banen, vraagt werktijdverkorting aan en schroeft het aantal vluchten drastisch terug. De iconische 747 van KLM zal in plaats van mei 2021 al eind deze maand met pensioen gaan (in één keer gaan er dan zeven 747's weg), dus ik denk dat die niet heel veel meer van het zomerseizoen verwachten. https://nos.nl/artikel/2327047-klm-wil- ... banen.html
Beul van de blindegeleidelijn
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

Voor andere maatschappijen kan ik me voorstellen dat deze ellende met de Max en nu Corona teveel wordt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Een gelukje voor KLM dan, zij hebben geen bestelling gedaan voor de 737-Max. Als de coronacrisis inderdaad aanhoudt zou ik mijn geld zetten op een faillissement van Norwegian, zij gingen al slecht, hadden 110 Max'en op bestelling, en nu de vliegtuigen leeg zijn denk ik dat die de zomer niet meer gaan halen.

Die zomer zou trouwens ook nog eens snel kunnen komen, in Noord-Ierland wordt gesproken over een schoolsluiting voor ten minste zestien weken (Guardian). Dat zou dan duren tot ten minste begin juli. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10544
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Niet dat ik het hele probleem kan overzien, maar wie geen vliegtuigen heeft is op dit moment toch juist spekkoper? Als die dingen bij jou stilstaan zijn het jouw kosten, maar als ze bij Boeing stilstaan krijg je nog wat terug, lijkt me.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door sirvinniei »

Niet een echt OV onderwerp, maar waar komen de financiële problemen van KLM vandaan? Het is een grote speler, maar toch hebben ze langdurig al financiële problemen.
Ik heb geen onderschrift
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

trolly schreef:Niet dat ik het hele probleem kan overzien, maar wie geen vliegtuigen heeft is op dit moment toch juist spekkoper? Als die dingen bij jou stilstaan zijn het jouw kosten, maar als ze bij Boeing stilstaan krijg je nog wat terug, lijkt me.
Maar maatschappijen hebben er wel op gerekend, aanbetalingen gedaan, hun vlootplan op ingericht en sommige maatschappijen hadden de Max al ingebruik voordat het verbod op gebruik werd ingesteld. Ik kan me voorstellen dat dit soort oorzaken impact hebben op de spaarpot van sommige maatschappijen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Norwegian vloog bovendien al met 18 exemplaren voordat ze gegrond werden, het grootste aantal in Europa.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

sirvinniei schreef:Niet een echt OV onderwerp, maar waar komen de financiële problemen van KLM vandaan? Het is een grote speler, maar toch hebben ze langdurig al financiële problemen.
Wat bedoel je met financiële problemen? De afgelopen jaren heeft KLM gewoon winst gemaakt. Probleem is volgens mij nu een sterke terugval in het aantal reizigers en boekingen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10544
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Karl schreef:Maar maatschappijen hebben er wel op gerekend, aanbetalingen gedaan, hun vlootplan op ingericht en sommige maatschappijen hadden de Max al ingebruik voordat het verbod op gebruik werd ingesteld. Ik kan me voorstellen dat dit soort oorzaken impact hebben op de spaarpot van sommige maatschappijen.
Dat betekent dat ze een forse claim op Boeing hebben, lijkt me. En een tekort aan vliegtuigen zolang alles normaal draait. Maar als je nergens meer heen kan wordt dat gebrek aan toestellen toch juist een voordeel? KLM kiepert de hele overblijvende 747-vloot er deze maand uit. Wat dat betreft lijkt Norwegian me relatief in het voordeel te zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

Ja, het gebrek aan Max'en is juist een voordeel; maar ik kan mij voorstellen dat voor maatschappijen die én hebben ingezet op inzet van de Max én nu last hebben van Corona het een lastig 2020 gaat worden.
Het is een spectrum.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door sirvinniei »

VIRM schreef:
sirvinniei schreef:Niet een echt OV onderwerp, maar waar komen de financiële problemen van KLM vandaan? Het is een grote speler, maar toch hebben ze langdurig al financiële problemen.
Wat bedoel je met financiële problemen? De afgelopen jaren heeft KLM gewoon winst gemaakt. Probleem is volgens mij nu een sterke terugval in het aantal reizigers en boekingen.
Bijvoorbeeld dit bericht van vorig jaar. https://www.parool.nl/nederland/klm-in- ... ~bc2afa54/
Ik lees alleen iets over kerosineprijzen.
Ik heb geen onderschrift
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

trolly schreef:
Karl schreef:Maar maatschappijen hebben er wel op gerekend, aanbetalingen gedaan, hun vlootplan op ingericht en sommige maatschappijen hadden de Max al ingebruik voordat het verbod op gebruik werd ingesteld. Ik kan me voorstellen dat dit soort oorzaken impact hebben op de spaarpot van sommige maatschappijen.
Dat betekent dat ze een forse claim op Boeing hebben, lijkt me. En een tekort aan vliegtuigen zolang alles normaal draait. Maar als je nergens meer heen kan wordt dat gebrek aan toestellen toch juist een voordeel? KLM kiepert de hele overblijvende 747-vloot er deze maand uit. Wat dat betreft lijkt Norwegian me relatief in het voordeel te zijn.
Ik weet niet of Norwegian zo heel erg in het voordeel is. Vliegtuigen die niet vliegen (de Max) kosten geld, en daarnaast hadden ze volgens mij al een slechte schuldenpositie en een langeafstandsnetwerk dat niet winstgevend was.
sirvinniei schreef:
VIRM schreef:
sirvinniei schreef:Niet een echt OV onderwerp, maar waar komen de financiële problemen van KLM vandaan? Het is een grote speler, maar toch hebben ze langdurig al financiële problemen.
Wat bedoel je met financiële problemen? De afgelopen jaren heeft KLM gewoon winst gemaakt. Probleem is volgens mij nu een sterke terugval in het aantal reizigers en boekingen.
Bijvoorbeeld dit bericht van vorig jaar. https://www.parool.nl/nederland/klm-in- ... ~bc2afa54/
Ik lees alleen iets over kerosineprijzen.
Dat was alleen het eerste kwartaal van 2019, niet het totaalplaatje over 2019. :)
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Z2N schreef: Die zomer zou trouwens ook nog eens snel kunnen komen, in Noord-Ierland wordt gesproken over een schoolsluiting voor ten minste zestien weken (Guardian). Dat zou dan duren tot ten minste begin juli. :X
Dat lijkt me niet eens een heel onwaarschijnlijk scenario. Ik bedoel, op 23 januari is Wuhan in lockdown gegaan en die lockdown is nu al anderhalve maand gaande. We hopen natuurlijk dat het zich hier veel minder gaat verspreiden nu, maar als we hetzelfde tijdspad volgen zouden we zomaar tot in juni de gevolgen kunnen merken. :X
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^ die lockdown is toch al een beetje voorbij? De premier is er toch ook al geweest?
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

De Tsjechische spoorwegen schroeven de maatregelen weer een stapje op (via hun Facebook):
  • Geen bemande bagagestallingen (de al bewaarde bagage wordt wel nog uitgegeven)
  • Geen verkoop van eten/drinken in de trein
  • Lounges gaan dicht
  • Geldwisselkantoren gaan dicht
  • Verkoop van alle "extra" producten (niet zijnde treinkaartjes) wordt gestaakt
  • Fietsverhuur sluit
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10544
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef:Ik heb net geleerd dat de wattenstaafjes ('zwabbers', Engels: swabs) waarmee artsen slijm afnemen om te testen op het coronavirus in het Italiaans tampone, meervoud tamponi heten. En toevallig: wat wij in het Nederlands een tampon noemen, heet in het Italiaans ook tampone. De Italianen krijgen dus letterlijk een tampon in hun mond. Zo, weer wat geleerd :')
Dank je, ik ben al een week op zoek naar die vertaling. Overigens is een tampone ook een stempelkussen en — meer treingerelateerd — buffer. Tamponare betekent dan ook botsen. Een combinatie van beide betekenissen vindt je dan weer terug in het Nederlandse tamponeren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten