Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

De Connexxionsite loopt nu vol met aanpassingen:
https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/ove ... oronavirus
Onderaan staat per gebied de aanpassing.

Inmiddels hebben De Lijn ook al een aantal grensoverschrijdende busverbindingen eruit liggen.
https://www.delijn.be/nl/overdelijn/nie ... en_covid19

De gedeelde lijn 42 Breskens-Brugge in Belgie rijdt alleen de lijn. In het NL deel alleen CXX
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

@wouter15: De mededelingen zoals die nu op de websites stonden zullen voornamelijk gebaseerd zijn op scholen die nog open zijn. Lijkt me daarmee te verwachten dat uiteindelijk alle vervoerders wel volgens een vakantiedienstregeling gaan rijden. Of op z'n minst de scholierenlijnen laten vervallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 322
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door ovforens »

De NOS is niet goed geïnformeerd.

Het "probleem" van zaterdag en zondagdiensten is het aanvangstijdstip van exploitatie, dat vaak 1 tot 3 uur later is dan doordeweeks.

En je kan niet zomaar "even" de chauffeur op een zondags dienst een uurtje of drie eerder laten beginnen ivm voertuigomlopen, pauzes en andere vormen van wettelijke rust.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

En wat te denken van lijnen (en daarmee hele dorpen) die in het weekend niet bediend worden? Waarschijnlijker is een vakantiedienst (zomer/kerst).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

RET rijdt de zomervakantiedienstregeling, de HTM een aangepaste flink uitgedunde dienstregeling. U-OV rijdt de kerstvakantiedienstregeling. GVB kan ik geen details op de website vinden, ondanks dat ze beweren dat ze op de site staan.

Voordeel van de vakantiedienstregeling is dat deze bij de meeste vervoerders al op de haltevertrekstaat staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Echt GVB :')

Maarre... moeten de coronavakantiedienstregelingen niet landelijk gelijkgetrokken worden? Zo is 't natuurlijk Een Zootje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Nou. Ik moest om 18u ook ineens de boel dichtgooien. Ik had me de avond iets anders voorgesteld -o- Drie weken thuis zitten...
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Je gaat op één avond drie weken thuis zitten? :o

Doe mij ook wat van dat spul! *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

trolly schreef:Echt GVB :')

Maarre... moeten de coronavakantiedienstregelingen niet landelijk gelijkgetrokken worden? Zo is 't natuurlijk Een Zootje.
Dat is het altijd al toch? :') En het lijkt me voor de meeste mensen niet de bedoeling om lange afstanden te gaan reizen, dus wie reist blijft dan nog vaak binnen dezelfde regio ook. Dan maakt het allemaal niet uit.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Syntus stopt per direct met het rijden van Alle buurtbus- en scholierenlijnen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Ah, wel handig als ze dat ook op intranet melden :')
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Coronavirus

Bericht door Karl »

umbusko schreef:(...) En het lijkt me voor de meeste mensen niet de bedoeling om lange afstanden te gaan reizen, dus wie reist blijft dan nog vaak binnen dezelfde regio ook. Dan maakt het allemaal niet uit.
Ik snap dat je dat zegt, maar hoogopgeleid personeel van ziekenhuizen kan best uit een andere regio komen. Ik vraag me af wat de personeelsfootprint van ziekenhuizen is. Het lijkt me heel normaal dat personeel dat werkt in een ziekenhuis in Amsterdam of Rotterdam woont in Leiden (studiestad, partner ontmoet, centraal voor meerdere werklocaties) om maar een dwarsstraat te noemen.
Het is een spectrum.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Ardan schreef:Nou. Ik moest om 18u ook ineens de boel dichtgooien. Ik had me de avond iets anders voorgesteld -o- Drie weken thuis zitten...
Aangepast menu maken en uitventen aan reizigers op het station?

Afhalen schijnt niet te mogen.. maar 'bezorgen' bij treinreizigers die op vervolg vervoer staan te wachten.. lijkt mij mogelijk / legaal. :wink:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Karl schreef:
umbusko schreef:(...) En het lijkt me voor de meeste mensen niet de bedoeling om lange afstanden te gaan reizen, dus wie reist blijft dan nog vaak binnen dezelfde regio ook. Dan maakt het allemaal niet uit.
Ik snap dat je dat zegt, maar hoogopgeleid personeel van ziekenhuizen kan best uit een andere regio komen. Ik vraag me af wat de personeelsfootprint van ziekenhuizen is. Het lijkt me heel normaal dat personeel dat werkt in een ziekenhuis in Amsterdam of Rotterdam woont in Leiden (studiestad, partner ontmoet, centraal voor meerdere werklocaties) om maar een dwarsstraat te noemen.
Hoogopgeleid personeel van ziekenhuizen redt zich wel. :wink:
Per regio kijken wat nodig is, lijkt me heel verstandig. Dan kun je een nuttige spitslijn in Amsterdam laten rijden en een minder nuttige spitslijn in Groningen tijdelijk opheffen, bijvoorbeeld, zonder dat je daar "één lijn in moet trekken".
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

We zijn er helaas nog lang niet. Over een paar dagen gaan we naar de volgende fase en gaan we echt in de lockdown. Dan moet gewoon iedereen in beginsel binnen blijven, tenzij je naar je werk moet of om boodschappen te doen. Ik denk dat dinsdag of woensdag de grenzen "dicht" gaan. Niet helemaal potdicht, want het goederenvervoer en grensoverschrijdende pendelaars in vitale beroepen moeten wel doorgaan.

Het lastige is inderdaad dat mensen in vitale beroepen soms ver van hun werk wonen en met het OV reizen. Je zal daarom nog een minimale dienstregeling moeten blijven rijden. Maar de komende dagen zal het OV vrijwel leeg zijn. Waarschijnlijk kan NS beter een nooddienstregeling gaan opzetten met pendeltreinen. Daarmee voorkom je ook dat NS-personeel nog het hele land door reist en daarmee bijdraagt aan de verspreiding.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Het is ook te verwachten dat we niet direct effect zullen zien. Met een incubatietijd van 2-14 dagen zullen veel "nieuwe" gevallen de komende dagen komen van mensen die het virus hebben opgelopen vóórdat de maatregelen in werking traden, die het nu al hebben maar dat nog niet weten.
Politici en media denken altijd aan de korte termijn en zelden aan de lange termijn, dus dat zal nog wel een hoop heisa geven. We zullen zien...
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Coronavirus

Bericht door Selivio »

Qbuzz GD gaat vanaf morgen(dinsdag) over op een zaterdagdienst doordeweeks, met zondagsdienst op zondags, aangevuld met extra pendels naar de ziekenhuizen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220054/V ... ekenhuizen
Grt. Stefan
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

In Staphorst waren er zorgen over kerkdiensten van 600 mensen: https://www.ad.nl/binnenland/grote-zorg ... a25ac3e5b/
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Kok wijst erop dat de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij het kerkbestuur ligt.
Wat een slappe zak, verbied die bijeenkomst gewoon. :')
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Grof gezegd: natuurlijke selectie...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

VIRM schreef:In Staphorst waren er zorgen over kerkdiensten van 600 mensen: https://www.ad.nl/binnenland/grote-zorg ... a25ac3e5b/
Met Staphorst noem je gelijk een bolwerk van de streng christelijke gemeenschap... :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

En op de boten tussen Den Helder en Texel zijn ook maatregelen genomen. Ik neem aan dat de boot veilig genoeg is dat je in je auto of vrachtwagen mag blijven zitten?
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/263767/r ... boot-texel
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Statler Rail schreef:We zijn er helaas nog lang niet. Over een paar dagen gaan we naar de volgende fase en gaan we echt in de lockdown. Dan moet gewoon iedereen in beginsel binnen blijven, tenzij je naar je werk moet of om boodschappen te doen.
In feite is dat toch al zo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Nee, want je hebt nu nog bewegingsvrijheid. Als ik nu midden op de Dam wil gaan staan, samen met een paar vamme matties, dan kan/mag dat gewoon. Bij een lockdown mag dat ook niet meer. Niet dat ze meteen zullen beginnen te schieten, maar boetes of misschien zelfs celstraffen zouden tot de sancties kunnen behoren.

Dan ben ik blij dat ik nog een tuin heb...
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Coronavirus

Bericht door Statler Rail »

Inderdaad, je mag nu nog overal naartoe. Wandelen in de bossen, op bezoek bij andere mensen, vrij rondrijden, je kan zelfs nog vrij naar het buitenland, etc.. We zitten derhalve nu nog NIET in een lockdown.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 184 gasten