Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Aangepaste dienstregeling vanaf woensdag 18 maart
De directie van Keolis Nederland heeft besloten om ons vervoersaanbod met ingang van woensdag 18 maart a.s. af te schalen en een aangepaste dienstregeling te gaan rijden tot in ieder geval 4 april a.s. Hiervoor zijn per concessie onderstaande keuzes gemaakt.
Veluwe: Kerstpakket 2019
Midden-Overijssel: Februaripakket 2020 (Voorjaarsvakantie)
Provincie Utrecht: Zaterdagpakket
Twente: Februaripakket 2020 (Voorjaarsvakantie)
Almere: Zaterdagpakket exclusief nachtlijnen van en naar Amsterdam
Rail: Vakantiepakket, waarbij gereden wordt met kortere treinen
Aangepaste dienstregeling vanaf woensdag 18 maart
De directie van Keolis Nederland heeft besloten om ons vervoersaanbod met ingang van woensdag 18 maart a.s. af te schalen en een aangepaste dienstregeling te gaan rijden tot in ieder geval 4 april a.s. Hiervoor zijn per concessie onderstaande keuzes gemaakt.
Veluwe: Kerstpakket 2019
Midden-Overijssel: Februaripakket 2020 (Voorjaarsvakantie)
Provincie Utrecht: Zaterdagpakket
Twente: Februaripakket 2020 (Voorjaarsvakantie)
Almere: Zaterdagpakket exclusief nachtlijnen van en naar Amsterdam
Rail: Vakantiepakket, waarbij gereden wordt met kortere treinen
Jammer van die zaterdagpakketten. Zoals eerder al gezegd was zorgt dat dat veel plekken in de ochtend niet bereikbaar zijn.
Wat betreft de nachtlijnen, waarom worden deze vrijwel overal geschrapt? Die lijken me juist heel belangrijk voor de bereikbaarheid, zeker voor de zorg (met de sterk variabele werktijden). De omloopjes worden meestal toch door onderaannemers gereden, dus dienstroosters lijkt me niet zo'n probleem. Sommige frequenties zijn wel overdreven, maar een of twee keer per nacht een bus lijkt me zeker geen overbodige luxe.
Nachtbus ritten zijn over het algemeen gewoon erg dure ritten om te rijden. En vooral als er niemand in die bus zit
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei schreef:Sommige frequenties zijn wel overdreven, maar een of twee keer per nacht een bus lijkt me zeker geen overbodige luxe.
Nachtlijnen die zo infrequent rijden zijn door die lage frequentie niet aantrekkelijk voor reizigers. Als je moet werken tot 2:30 en de nachtbussen gaan om 2 en om 4 uur, dan ga je niet 1,5 uur wachten maar dan zorg je voor alternatief vervoer. Het heeft dan ook geen zin om nachtbussen in te zetten.
Vandaag 4 slagen lijn 46 Den Haag - Voorschoten gereden en 1 slag lijn 44 Den Haag - Duinrell. Totaal 36 reizigers over de hele dienst in de bus gehad.
Vanaf donderdag zouden we (EBS Haaglanden) volgens de vakantie dienstregeling rijden.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112... Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
PHS schreef:In hoeverre zijn vervoerders vrij om te bepalen welke dienstregeling ze gaan rijden? Natuurlijk, ze hebben met de coronacrisis een goede reden om af te wijken af het gebruikelijke, maar er zijn ook nog concessievoorwaarden en -eisen. Hoe gaan de concessieverleners hiermee om, kan er niets over vinden namelijk?
Ik kan me zo voorstellen dat de verschillen in welke dienstregeling gereden wordt ook ontstaan door de verschillende opvattingen van de concessieverleners. Daar zal namelijk toch mee overlegd moeten worden.
Ik was vanmorgen het grootste deel van de busrit naar het werk de enige passagier zelfs. Vanmiddag was het dan wel weer ietsjes drukker, maar zeker niet overdreven druk. Op m'n werk ben ik inmiddels ook de enige op de afdeling: alle collega's zijn ofwel nog thuis aan het uitzieken, ofwel op vakantie ofwel naar huis gestuurd. Dat laatste heeft m'n werkgever uit voorzorg gedaan met iedereen die extra risico loopt doordat ze al onderliggende medische problemen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zit vandaag ook thuis (onderwijs), verveel me ook al.
Morgen wel weer naar werk, om te overleggen met de sectie hoe en wat tijdens de komende 2,5 week.