Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Tom024 schreef:[...]

Dat gezegd hebbende ben ik wel benieuwd hoe we er als Nederland en Europa uit gaan komen. Krijgen we weer meer overheid, of krijgen nationalisten de wind in de rug?
Zelf hoop ik - al vermoed ik dat dat ijdel is - dat dit nu eens de wake-up call gaat zijn ten aanzien van hoe 'we in het Westen' in het leven staan. Ik zet al langer mijn vraagtekens bij de zaken waaraan we prioriteit geven, die zich voornamelijk op het materiële vlak bevinden. O ja, en we willen vooral zoveel mogelijk 'beleven' (nou, dan zit je nu wel gebakken, nietwaar?). Hopelijk zet dit mensen aan die prioriteiten eens te gaan heroverwegen, en gaat men inzien dat het leven ook heel fijn is met minder spullen en afgestreepte items op de bucket list.

Maar ja, het kan alle kanten op vallen. We kunnen inderdaad besluiten dat die grenzen toch maar weer wat dichter moeten - dit gevaar kwam toch immers ook 'van buiten'. Misschien dat we milder gaan staan ten aanzien van strengere maatregelen: de volgende keer dat zo'n virus zich roert, meteen maar alles dichtgooien en de verdachte gevallen ergens op de Veluwe voor onbepaalde tijd in quarantaine houden. Ik sluit sowieso niet helemaal uit dat we op korte termijn wat angstvalliger zullen gaan reageren op de hoesters, kuchers en snotteraars om ons heen.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

katvis schreef:
Alargule schreef:Weer zo'n helderziende die precies weet hoe iedere Fransman zich gedraagt.
Ik denk niet dat dat de Franse regering toestemming gaat geven om lekker in een winkelcentrum rond te banjeren, plus het is wel anders nu alle niet-essentiele winkels daar dicht zijn. Hoef je geen helderziende voor te zijn vriend.
Oh, maak je niet druk: ik ben je vriend niet.
@Trolly

Wel als je daar werkt. En laat dat m'n punt nou zijn, je hoeft er inderdaad niet heen, vooral nu niet.
Dus wat is nu je probleem? Blijf daar gewoon weg, meld je ziek, ga zelf in zelfverkozen lockdown. Doe ik nu trouwens ook. Voor zeker twee weken aan boodschappen in huis; hoe we er eind maart voor staan, zie ik dan wel. Daar valt nu echt niets zinnigs meer over te zeggen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

^^Dat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
katvis
Berichten: 793
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Coronavirus

Bericht door katvis »

Het probleem is dat er schijnbaar genoeg mensen zijn die niet zo slim zijn zoals jij en ik dat ze dat zelf kunnen bedenken, blijven denken "het is maar een griepje" en het voor anderen kunnen verpesten.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Die idioten hou je ook met een lockdown. Er is geen 100% controle mogelijk. Uiteindelijk zullen die idioten ook immuun worden voor dit virus dus dat probleem lost zich vanzelf op. Het is onrealistisch om te denken dat je dit virus tegen kan houden. Zelfs in autoritaire regimes met veel meer macht en mogelijkheden zoals China, duurde het maanden voordat ze het onder controle hadden. (en het is nog maar de vraag of het echt onder controle is, of dat er een nieuwe piek aan komt) Hoelang is dan wel niet een lockdown in een land als Nederland nodig om dat te bereiken? Nederland heeft minder macht, minder mogelijkheden, en we zijn een volkje dat toch niet klakkeloos luistert naar de overheid.

Je kunt een land als Nederland niet maanden, een jaar of langer compleet afsluiten en mensen "opsluiten" in huizen.
Dus nogmaals, laat je emotie varen en zie de realiteit onder ogen. We houden het niet tegen, velen zullen ziek worden. Het gaat er nu om, om de piek zo lang mogelijk uit te stellen en zoveel mogelijk af te vlakken.
TLP
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronavirus

Bericht door TLP »

Connexxion meldt overigens dat er vanaf donderdag voor al haar regio's de dienstregeling aangepast wordt, maar wat er precies gaat veranderen maken ze niet duidelijk, en ze verwijzen daarvoor naar de reisplanner. :?
katvis
Berichten: 793
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Coronavirus

Bericht door katvis »

NS werkt aan uitgedunde dienstregeling
Twee bronnen melden aan Treinreiziger.nl dat er wordt gewerkt aan een nooddienstregeling met bijna alleen Sprinters. Op een enkel traject zouden intercity’s wel blijven rijden. NS benadrukt in een reactie dat dit nog niet vast staat. Het spoorbedrijf meldt dat er verschillende scenario’s worden uitgewerkt. “We hopen daar zo snel mogelijk duidelijkheid over te geven” zegt een woordvoerder. Op de precieze scenario’s wil het bedrijf niet vooruit lopen, om te voorkomen dat de informatie straks achterhaald is.
PSA: Links gaan, rechts staan
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ah, dat beantwoordt mijn vraag van eerder vandaag een beetje.
Beul van de blindegeleidelijn
huibf
Donateur
Berichten: 4112
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Maar even terug naar het OV.
Ik krijg net door dat Hermes een Zaterdagdienst gaat rijden vanag donderdag. Of er aanvullende ritten komen is me nog onduidelijk.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Morgen na het werk langs de basisschool van de m'n oudste dochter (5). De leraren hebben tasjes gemaakt met lesmateriaal zodat er thuis doorgeleerd kan worden...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

In Oostenrijk zijn ze al dicht, en vanaf morgen gaan in Duitsland ook alle lounges dicht.

Overigens was vandaag het postmixstation al buiten gebruik, en stonden er losse flessen. Geen idee of het jou zoveel beter is als iedereen met z'n klauwen aan die flessen zit in plaats van aan zijn eigen glas :')
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Selivio schreef: (..)

Hier de precieze details over de aangepaste zaterdag dienstregeling voor GD. (..)..
Tja.. en de uitzendkrachten zijn naar huis gestuurd, begreep ik van zo'n chauffeur.. (die gelukkig ook nog het CE heeft en dus weer op pad kon in de voedselbusiness.. maar dat zal niet iedereen kunnen, lijkt mij. ). Is de flexibele schil niet nodig om het ziekteverzuim op te vangen (ondanks rit inkrimping?)

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... uurtbussen


Statler Rail schreef:
Durashift schreef:
PHS schreef: (..), aangezien we binnen een week toch in lockdown verplicht thuis moeten zitten :')
Dat gaat dus niet gebeuren, heb ik onze MP horen zeggen.
:pos:
En de scholen gaan ook niet dicht, heb ik diezelfde MP vrijdag horen zeggen... :?
Ik heb Rutte toch duidelijk horen zeggen dat hij/wij voor het scenario 'besmetting afvlakken' gaan en niet voor een opsluiting voor, zo goed als, de rest van het jaar.


Statler Rail schreef: (..)
President Macron heeft net ook de bevolking toegesproken: vanaf morgen 12 uur moet iedereen in Frankrijk thuis blijven, tenzij het absoluut noodzakelijk is. Wie zich daar niet aan houdt, wordt gestraft. Frankrijk gaat daarmee in een lockdown, vergelijkbaar met Spanje.
Tja.. bizar. € 135 euro boete als men dat overtreed.
Natuurlijk, 'gezellig' met z'n allen in het park zitten etc.. dat is niet verstandig.. maar, het komt op mij over dat het toch ook een deel 'straf is voor het getoonde gedrag'.. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. :roll:

.. en dat 'absoluut noodzakelijk'.. wat is dat dan concreet? Naar de supermarkt gaan.. mooi.. hoe krijgt de supermarkt zijn spullen? Juist, door een logistiek proces waar mensenhanden voor nodig zijn.. Die mogen wel naar buiten??


Statler Rail schreef: Het gaat niet werken als verschillende landen van de Schengenzone verschillende strategieen hebben.
Toont maar aan dat er, als het erop aankomt, geen één Europa kan zijn. Gelukkig hebben wij het hier nog landelijk geregeld en niet op provinciaal niveau.. zoals DLD..

Het gaat, naar mijn mening, ook niet werken om álles op volksgezondheid te zetten en de economie maar naar de gallemiezen te laten gaan.
Echt, dat is bizar.

Dit virus is er nu en dat blijft hier ook. Hoe gaan wij het dan bij de volgende griepseizoen doen? Weer 'alles dicht'?
Of zorgen wij nu voor een ruime 'besmetting = resistentie' kweek onder onze ingezetenen?


Statler Rail schreef: Ik verwacht dat net als met de scholen onze MP binnen enkele dagen een draai zal maken, al was het maar omdat de andere EU-landen dat gaan vragen.
Ik hoop dat Rutte en cs zijn rug recht kan houden.
Er is geen eenduidigheid onder virologen, ook binnen de EU, dus wát nu het goede is, dat is niet 100% zeker.

Als ik de autoriteiten uit Zuid-Korea mag geloven, is hét recept in het terugdringen van dit virus het testen ervan bij mensen die mogelijk drager ervan zijn.


Suus schreef:
Statler Rail schreef:Lap tekst.
Ik ben eerlijk gezegd dit gestook om steeds maar meer nog drastischere maatregelen een beetje zat.
Eens. :pos:


Suus schreef: (..)
Bovendien is het niet eens te handhaven, ga maar eens met 2 wijkagenten dag en nacht handhaven wat 7000 mensen wel/niet mogen doen. De scholen sluiten heeft denk ik zelfs meer kwaad gedaan dan goed, nu duiken die kinderen opeens overal op omdat opa/oma (bij 80% van de Nederlandse kinderen spelen zij een rol in opvang en opvoeding) ook geen alternatief is.
Is ook.. plus dat lang niet elke opa/oma klachten zal vertonen.. en dan is de opvang voor kinderen van ouders met 'cruciale beroepen' ook alleen maar voor als beide ouders daarin werken. Lekker traditioneel gedacht weer.. :roll:
Dus, de alleenstaande ouder (waarbij de andere ouder niet direct in beeld is.. of een weduwe etc..) mag het weer alleen opknappen?? :twisted:

Wat ik ook niet zo begrijp, gezien de 'druk; van de scholen op sluiting.. dat men pas ná sluiting is gaan nadenken hoe het thuis onderwijs te regelen valt (als ik dat zo her en der heb gehoord..) Kom op, denk ik dan, als 'men' de zaak zo graag dicht wilt hebben.. had daar vorige week als een protocol voor geschreven kunnen worden, toch?


Ronaldussen schreef:
Z2N schreef:Een Lockdown valt ook maar voor een bepaalde tijd te verdedigen, na verloop van tijd krijg je daar je bevolking niet meer achter. (..).


Mee eens. Het is ook bijna onmogelijk te organiseren. De cliënten van de stichting (een van de grootste, zo niet dé grootste van de regio) waar ik bij werk, zitten al in een soort lock down. (..) Je wilt niet weten wat dat voor consequenties heeft voor ons als personeel, (..))
Nou, zeker.
Kunnen de cliënten een beetje begrijpen/bevatten wat er aan de hand is?
Want dat lijkt mij ook niet altijd mogelijk.. ik denk ook aan ouderen met ziekten die juist baat hebben bij regelmaat en dat is er nu niet.


dennistd schreef:Ik snap niet dat veel mensen zo boos worden om die groepsimmuniteit. Volgens mij is er niemand die je verbiedt om vrijwillig voor een lockdown te kiezen en je een half jaar op te sluiten in je huis? Tegen die tijd zal het virus iedereen wel gehad hebben en kun je dus weer veilig naar buiten.
:pos: :D
Laatst gewijzigd door Durashift op di 17 mar 2020, 18:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Geluk bij een ongeluk is dat het coronavirus in Zuid-Korea voornamelijk zijn gang ging binnen een sekte in Daegu, en in mindere mate daarbuiten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Toont maar aan dat er, als het erop aankomt, geen één Europa kan zijn. Gelukkig hebben wij het hier nog landelijk geregeld en niet op provinciaal niveau.. zoals DLD..
Tsja... wat jij "provincie" noemt heet in Duitsland een deelstaat, en heeft vaak zo'n beetje het formaat van ons landje. Daarmee is de grootte van de bestuurseenheid dus gelijk, en is het niet zo gek dat op dat niveau maatregelen worden bepaald. Datzelfde geldt mutatis mutandis voor de EU. Dergelijk regionaal beleid is een mal argument tegen een unie: in de glorious US of A gebeurt niks anders. Als voorbeeld mogen de maatregelen in de coronacrisis van New York en Los Angeles — die ver op de maatregelen van de al even glorious president vooruitliepen — dienen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ jaja, trolly, dat weet ik wel. A. Schwarzenegger zit ook in isolatie, want dat is beleid in Californië.

Toch vind ik het 'apart' dat in Duitsland de regering niet de regie pakt.. Ik bedoel, Merkel kan wél uitspreken dat er 60 miljoen mensen het virus kunnen krijgen.. :?:
Statler Rail schreef: (..)
net zolang totdat in het najaar een vaccin beschikbaar is. (..)
Nou, ik heb Ab Osterhaus gisteren bij Sven Kockelman op radio 1 horen zeggen dat, wat nu in NL en DLD ontdekt is, op z'n allersnelst over een maand of 9 beschikbaar kan zijn indien alle benodigde testen en procedures zijn doorlopen.. voor productie... dus dat zal toch minimaal winter 2021 worden, lijkt mij.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Corona - of een mutatie daarvan - zal ook wel huis gaan houden komende winter, ja. Of de huidige maatregelen dan opnieuw nodig gaan zijn is met mijn kennis koffiedikkijken - laat ik het vanuit een positieve bril er dan maar op gooien dat tegen die tijd het merendeel van de NL'se bevolking immuun zal zijn (tenzij mutatie), het aantal ziektegevallen daarmee een stuk lager zal liggen en idem voor de besmettingsgraad. Waarmee het eerder op een 'gewone' griepgolf zal lijken dan op de huidige slechte horrorthriller.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

En nu hoor ik tingelingelingdingdingeling door de straat. Je moet maar durven nu, met je Italiaanse ijscowagentje...

(PS moet dit topic onderhand niet eens naar het cafégedeelte? Of is dat ook afgesloten?)
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Vanaf zaterdag 21 maart speciale basisdienstregeling: https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... suren.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Is alleen nog niet doorgevoerd in de reisplanner (om 19:37u althans), want ik krijg nog gewoon de IC naar Eindhoven in mijn reisadvies.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Alargule schreef:En nu hoor ik tingelingelingdingdingeling door de straat. Je moet maar durven nu, met je Italiaanse ijscowagentje...
Hier in Maastricht idem. Normaal is dat bij ons een Belg; geen idee of dat vandaag ook zo was, heb alleen het gebel gehoord.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De reisplanner wordt donderdag bijgewerkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10609
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

umbusko schreef:
Alargule schreef:En nu hoor ik tingelingelingdingdingeling door de straat. Je moet maar durven nu, met je Italiaanse ijscowagentje...
Hier in Maastricht idem. Normaal is dat bij ons een Belg; geen idee of dat vandaag ook zo was, heb alleen het gebel gehoord.
En ben jij nu net zo gebelgd als Alargule?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

:')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef:
wouter15 schreef:Vanaf zaterdag 21 maart speciale basisdienstregeling: https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... suren.html
Bijzonder dat er wel intercity's blijven rijden tussen Enschede en Utrecht, maar weer niet op de Oude Lijn en Utrecht - Den Haag/Rotterdam.
Er moeten sowieso iets blijven rijden tussen Apeldoorn en Amersfoort, mogelijk dat men hierdoor de sprinter Utrecht - Zwolle kan inkorten tot Amersfoort - Zwolle?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten