Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

:N

Ik zit ondertussen op dag 45 met koorts. *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:Boeken is inderdaad niet verstandig, maar hopen mag nog, toch? ;)
Nog wel, maar of dat zo blijft?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Op dit moment kun je nog gewoon op vakantie gaan, wij hebbem geboekt in juni en de deshetreffende vakantiepark is nog gewoon open.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

trolly schreef:
Tom024 schreef:Boeken is inderdaad niet verstandig, maar hopen mag nog, toch? ;)
Nog wel, maar of dat zo blijft?
Hopen doe je maar op het toilet!!1!
Chrysa schreef::N

Ik zit ondertussen op dag 45 met koorts. *O*
Oranjekoorts zeker? *O*
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Ik kwam er 10 minuten geleden pas achter dat het koningsdag is en iedereen dus vrij is, omdat ik een mailtje stuurde naar school en een geautomatiseerde respons kreeg. :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Leve de republiek! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:Oranjekoorts zeker? *O*
Kom er net achter dat oranjegekte een lemma in de Italiaanse Wikipedia is. Daar kunnen we weer groots op zijn. En @Z2N: gaat zoekraken met die republiek van je! Geen guilotine maar Wilhelmine! Of zoiets.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

“Balkon is openbare ruimte”. Tjongejongejonge :roll:


http://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf202 ... oronaboete
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Aking schreef:Dus de politie is het probleem! :Y
Tenzij de rechter hierin meegaat, maar ik mag toch hopen van niet :X
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Coronavirus

Bericht door visgraat »

PHS schreef:Maak er maar plan E van: thuisblijven. Toerisme is voorlopig out of the question, zeker zo lang er nog geen vaccin of goede behandeling tegen corona is.
Dat lijkt me niet. Er hangen nu heel veel keuzes af van Corona, maar er zijn natuurlijk veel meer effecten. Daarnaast in perspectief: de kans voor mensen onder de 50 om dit jaar tot heden te overlijden aan een verkeersongeval is groter geweest dan de kans dood te gaan aan Corona.
Zoals ik het zie: We moeten even door die zure appel, maar nog ruim een jaar in beperkingen leven, zal waarschijnlijk ernstiger zijn dan het virus zelf. Rutte gaf vanuit het Torentje in zijn toespraak ook aan dat we niet konden wachten op een vaccin. De beperkingen moeten niet te lang duren, want dan krijg je op andere manieren schade (ontwrichte gezinssituaties, depressiviteit, gebrek aan bewegen, gebrek aan buitenlucht en een enorme economische schade, waar toerisme ook enorm onder zal leiden) voor zover dat nog niet speelt of al dan niet erger wordt.

En je kan van het positieve of negatieve uitgaan: Deze zomer wel of niet erop uit? Ik weet het wel. Ik laat me niet een jaar beperken in dat opzicht. Natuurlijk is het virus ernstig en triest voor slachtoffers, maar dat wil niet zeggen dat je ieders leven langdurig moet beperken. Een paar weken of maanden is te overzien, maar dan moet je door.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

visgraat schreef: Ik weet het wel. Ik laat me niet een jaar beperken in dat opzicht.
En hoe wil je dat gaan doen zolang alles dicht blijft?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik vind dit soort reacties ook wel mooi, we zijn net zeven weken bezig, de berperkingrn zijn minder streng dan in andere landen en toch klagen. Het is wat het is, er zullen nog langere tijd beperkingen nodig zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

De vraag is natuurlijk vooral in welke mate er beperkingen nodig zijn. Met grensoverschrijdende reizen verwacht ik zelf nog wel langere tijd beperkingen, maar binnen het eigen land niet persé: op een zeker moment gaat dat toch anderssoortige schade opleveren zoals visgraat ook al aangeeft. En juist die schade zou je met meer vrijheden binnen eigen land nog kunnen beperken zonder dat de risico's buitenproportioneel worden.

Hoewel het natuurlijk lastig is landen met verschillend testbeleid te vergelijken geeft vooral de gestage daling van het aantal patiënten op de ICs een aardige indicatie dat we op de goede weg zijn. Die cijfers zijn immers onafhankelijk van het testbeleid en hoe meer patiënten er zijn waarbij het virus niet vastgesteld is, hoe meer er uiteindelijk ook op een IC zouden belanden natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

visgraat schreef:gebrek aan bewegen, gebrek aan buitenlucht
Juist voor die twee dingen is er een makkelijke oplossing: een rondje lopen en/of fietsen in je eigen omgeving.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Het is koffiedik kijken hoe het reizen er straks komt uit te zien. Maar ik denk dat het lang duurt voordat alles weer normaal is en er geen beperkingen meer nodig zijn. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren over een paar maanden. Maar ik laat me graag verrassen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Z2N schreef:Leve de republiek! *O*
78 dagen te vroeg! Dus: lang leve de staatsvormen met apolitieke staatshoofden! *O*
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:
visgraat schreef:gebrek aan bewegen, gebrek aan buitenlucht
Juist voor die twee dingen is er een makkelijke oplossing: een rondje lopen en/of fietsen in je eigen omgeving.
Je vergeet de noodzakelijke (dagelijkse) boodschappen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef:Ik vind dit soort reacties ook wel mooi, (..)toch klagen. (..)
Jammer dat jij zijn reactie als 'klagen' interpreteert. Ik lees er strijdbaarheid in en realisme.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat betreft vakantie: er zijn nogal wel wat wandelaars hier. 4 daagse is afgelast ivm evenementenverbod. Hoe zit dat met je geboekte accommodatie? (indien van toepassing). Als het logeeradres (hotel etc.) open mag zijn volgens de richtlijnen, van de veiligheidsregio.. dan kán je gewoon aldaar slapen en overdag wandelen.. al is het dan niet officieel en zal je een eigen route moeten zoeken (maar de 4 daagse route lijkt mij wel redelijk bekend). :)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Hoe het met je geboekte accomodatie zit zul je met die desbetreffende accomodatie moeten regelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik had een kamer bij mijn moeder geboekt en niks aanbetaald :lol:. De route van de Vierdaagse is niet volledig te lopen, ik verwacht niet dat er in Cuijk een pontonbrug komt als de Vierdaagse is afgelast, en je loopt ook een aantal keer over een doorgaande weg zonder voetpad.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

Klopt, maar de mensenmassa zal er ook niet zijn. Route een beetje aanpassen naar wat er wél mogelijk is, lijkt mij niet al te moeilijk toch. :wink:

Dat begrijp ik. Waar ik op doel is: vergunningsplichtige evenementen zijn afgelast. Maar, mensen zouden e.e.a. wél op eigen gelegenheid kunnen gaan doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Volgens mij zijn er veel mooiere routes te lopen dan sommige van de routes die tijdens de Nijmeegse Vierdaagse worden afgelegd. Je loopt de Vierdaagse ook voor de sfeer, die zal er niet zijn als je hem zelf gaat lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Kun je eindelijk een keer de Ooijpolder in. Voor de grote massa zijn de dijken te smal, alleen gaat het prima.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Wat ik mij trouwens afvraag met deze coronacrisis: hoe lang wil men nog het 1,5 meterbeleid gaan toepassen? Natuurlijk is dat niet te voorspellen, maar er vindt hier en daar wel weer versoepeling plaats: ov rijdt in sommige gebieden wat vaker of gaat nog in ritten omhoog, per 11 mei vindt er weer wat versoepeling plaats rondom scholen en sport al is daar recentelijk al meer versoepeling doorgevoerd natuurlijk. Gaan we het afstandbeleid blijven volgen totdat het aantal coronapatiënten en/of -doden in Nederland volledig op nul staat?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Als ik Rutte zo peil zijn alle huidige maatregelen wat hem betreft permanent. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten