Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Is ze niet gewoon al in de overgang? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Burgemeester Aboutaleb wil onderzoeken of de inwoners van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag mondkapjes kunnen krijgen van de Metropoolregio. Hij vindt het maar niets dat de inwoners van deze regio het zelf moeten gaan regelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het kostte even wat moeite, en ik heb (samen met de Zeistse doomsdaypreppers en overbezorgde ouderen) volgens mij de lokale maffia overeind gehouden, maar ik kan na 1 juni ook met inachtneming van de dan geldende regels met het openbaar vervoer. :')

Oh, en mondmaskers zijn achterlijk duur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Ik betaal voor twee stoffen maskers, inclusief verzenden, iets van 22 euro. Aan de ondernemende middenstander biedt deze crisis mooie kansen, zullen we maar zeggen.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Suus schreef:Burgemeester Aboutaleb wil onderzoeken of de inwoners van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag mondkapjes kunnen krijgen van de Metropoolregio. Hij vindt het maar niets dat de inwoners van deze regio het zelf moeten gaan regelen.


:pos: Frankrijk had toch de mondkapjesindustrie zelfs genationaliseerd?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Inderdaad. Niet in de zin van dat de bedrijven genationaliseerd zijn, maar de productie is daar wel tot landsbelang gebombardeerd en de gehele productie is gevorderd door de overheid.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Oh, en mondmaskers zijn achterlijk duur.
€ 1,50 per stuk bij de Polski Supermarkt. Al weken trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Daar heb ik in Zeist niet zo veel aan, de exotische supermarkt om de hoek is hier een Afgaan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Oh, en mondmaskers zijn achterlijk duur.
Zeg dat wel ja :? .

10 Euro voor 5 wegwerpmaskers bij de apotheek in Nieuwerkerk aan den IJssel.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ Kruidvat en nog enkele winkels gaan ze ook (weer) verkopen.

Zelf maken kan ook. Microvezel doek bij de Action kopen voor nog geen euro.. en zakdoek aan de binnenkant.. tegen het kriebelen. :wink:
(..) Ze kunnen in ieder geval het best meerdere lagen hebben, met bijvoorbeeld katoen en de kunststof polypropyleen, zegt microbioloog en hoogleraar infectiepreventie Andreas Voss van het Canisius-Wilhelminaziekenhuis. Als een van de wisselende leden van het Outbreak Management Team (OMT) adviseert hij over de zogeheten mondneusmaskers.

"Polypropyleen zit vaak in microvezeldoekjes. Als dat aan de buitenkant zit, biedt het weerstand tegen spetters en het filtreert. Voor het comfort gebruik je aan de binnenkant bijvoorbeeld katoen. Eén laag heeft een beschermend effect van ongeveer 10 procent, dus meerdere lagen is beter. Maar mensen moeten wel goed kunnen blijven ademen."(..)
https://nos.nl/artikel/2333124-mondkapj ... shirt.html


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maar.. ehm.. Donald J. Trump heeft het misschien nog niet zo verkeerd gehad met zijn 'bleekmiddel injectie'.. want.. bij ons mogen de zwembaden dus open (áls alles goed gaat qua R0 etc..) want het chloor in het zwemwater drukt het virus.. hoorde ik Matijn Nijhuis vertellen in het radio 2 nieuwsbulletin aan het begin van de avond. :shock: :roll: (A)

Duss.. als sportschool zou ik in het protocol opnemen: chloorvernevelingsinstallatie *O*
Wie weet mag je dan wél eerder open als in het najaar (zover dat nog een harde datum is..)

Bij de AH.. die vernevelingsinstallaties om het fruit te koelen en langer 'vers' te houden: doe d'r chloor bij.. goed voor de klanten die langs lopen. :wink:


~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aking schreef:Oh... Mjah in Braboland zit het in de lucht natuurlijk *O*
.. en dat gaat nog iets langer duren.. want 'de boeren' hebben grotendeels wat ze wilden hebben van het provinciale bestuur.. :cry:
Boeren in Noord-Brabant krijgen meer tijd om aan de emissie-eisen voor stikstof te voldoen. Dat blijkt uit het coalitieakkoord dat het nieuwe provinciebestuur heeft gepresenteerd. Dat bestaat uit een coalitie van VVD, Forum voor Democratie, CDA en Lokaal Brabant.

(..) Het nieuwe provinciebestuur zegt dat het innovaties die de stikstofuitstoot terugdringen een kans wil geven en dat er tijd nodig is om draagvlak in de sector te creëren. "Daarom passen we de datum voor de aanpassing van verouderde stalsystemen aan."

Daarnaast worden emissies voortaan niet per stal gemeten, maar per bedrijf. Daardoor krijgen boeren de mogelijkheid om de emissies van hun stallen te middelen. Op 1 januari 2024 moeten boeren aan de emissie-eisen voldoen.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

KM46 schreef:
Z2N schreef:Oh, en mondmaskers zijn achterlijk duur.
Zeg dat wel ja :? .

10 Euro voor 5 wegwerpmaskers bij de apotheek in Nieuwerkerk aan den IJssel.
Handig als je ze echt nu nodig hebt, maar op internet zijn ze wel goedkoper. Kruidvat biedt ze nu ook online aan overigens.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Online kosten wegwerpmaskers inderdaad maar de helft, heb ze voor ca. 1 euro per stuk kunnen aanschaffen om in elk geval vast wat in huis te hebben. Met gratis verzending van het doosje ook nog.
Maar voor het algemene gebruik toch maar even m'n moeder gevraagd, die is er wel handig in om ze zelf te naaien en dan heb ik tenminste exemplaren die ik kan wassen en hergebruiken.

Ondertussen mag ik morgen weer eens langs de tandarts, we zullen zie hoe dat in deze tijd gaat. Heb al wel het een en ander aan verhalen gehoord want m'n collega's op het werk blijken in deze weken op eens ook allemaal massaal voor controle te mogen. Kreeg in elk geval al een schermvullende mail met symptomen waarbij werd aanbevolen de afspraak af te bellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef: Maar.. ehm.. Donald J. Trump heeft het misschien nog niet zo verkeerd gehad met zijn 'bleekmiddel injectie'.. want.. bij ons mogen de zwembaden dus open (áls alles goed gaat qua R0 etc..) want het chloor in het zwemwater drukt het virus.. hoorde ik Matijn Nijhuis vertellen in het radio 2 nieuwsbulletin aan het begin van de avond. :shock: :roll: (A)
Duss.. als sportschool zou ik in het protocol opnemen: chloorvernevelingsinstallatie *O*
Wie weet mag je dan wél eerder open als in het najaar (zover dat nog een harde datum is..)

Bij de AH.. die vernevelingsinstallaties om het fruit te koelen en langer 'vers' te houden: doe d'r chloor bij.. goed voor de klanten die langs lopen. :wink:
Ik hoop echt heel erg dat je dit sarcastisch bedoelt. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Volgens treinreiziger.nl zijn mondkapjes binnenkort verkrijgbaar bij de stationsvestigingen van HEMA en Etos:
https://www.treinreiziger.nl/mondkapjes ... s-en-hema/

Is het onzeker of HC's de mondkapjesplicht bij treinen van NS gaan handhaven:
https://www.treinreiziger.nl/ns-onwaars ... handhaven/

En is het kabinet aan het kijken naar steun voor OV-vervoerders:
https://www.treinreiziger.nl/vervoerder ... n-kabinet/
Ben benieuwd hoe dit zit voor vervoerders die in handen zijn van een buitenlands bedrijf.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

De dienstregeling van diverse lijnen rondom Arnhem/Nijmegen is ook wel bijzonder, trouwens:

https://www.connexxion.nl/getmedia/049d ... -april.pdf
https://www.connexxion.nl/getmedia/55bd ... -20-04.pdf
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Die onregelmatigheid en grote gaten in de dienstregelingen doen mij denken aan Oostenrijkse en Duitse busdienstregelingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Het is zeker bij een uitgedunde / vakantie dienstregeling zeker te moeilijk om lijnen fatsoenlijk op elkaar aan te laten sluiten :shock: :? :cry: .
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Het zijn twee maatschappijen die beide een andere dagsoort hanteren. Dat dat er toe leidt dat soms twee bussen strak na rlkaar rijden is wel apart.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Coronavirus

Bericht door nvdw »

... en dat er precies in de avondspits een gat van twee uur valt in beide richtingen :(
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Coronavirus

Bericht door SLToilet »

Durashift schreef:^^^ Kruidvat en nog enkele winkels gaan ze ook (weer) verkopen.

Zelf maken kan ook. Microvezel doek bij de Action kopen voor nog geen euro.. en zakdoek aan de binnenkant.. tegen het kriebelen. :wink:
Gelukkig dat de Kruidvat ze ook gaat verkopen, vorige week nog stad en land afgezocht, zonder succes. Uiteindelijk moest er weer een busje van Zalando door de straat rijden met vieze coronaversterkende diesel.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

We krijgen corona van diesel ja? :')
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja! En van 5G, en van klimaatverandering, en van niet genoeg bleek drinken bij het ontbijt, en van een onbalans in je feng shui.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Coronavirus

Bericht door SLToilet »

Chrysa schreef:We krijgen corona van diesel ja? :')
Niet direct van één dieselbusje. En het effect op het het aantal ziekenhuisopnames is ook klein, maar er zijn wel onderzoeken die uitwijzen dat er verbanden zouden bestaan tussen luchtvervuiling en de mate waarin je ziek kan worden van het virus, afgezien van dat veel vervuilde gebieden ook vaak de dichtstbevolkte gebieden zijn. De meeste Europese brandhaarden zijn ook wat verder in het binnenland gelegen of liggen beschut van de zee (Povallei), waardoor de luchtkwaliteit ook minder is.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

De betreffende onderzoeken veronderstellen inderdaad een correlatie ja. Of dat ook op een causaal verband wijst, zal nader onderzocht moeten worden.

Mijn hypothese: vervuilde gebieden zijn vaak ook dichtbevolkter > meer kans op besmetting. Bewoners van vervuilde gebieden hebben een grotere kans op luchtwegklachten + het virus bindt zich aan cellen in de luchtwegen cq longen > grotere kans op complicaties.

Maar we zullen hier ongetwijfeld nog meer van gaan horen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Tom024 schreef:Het zijn twee maatschappijen die beide een andere dagsoort hanteren. Dat dat er toe leidt dat soms twee bussen strak na rlkaar rijden is wel apart.
Ook leuk bij die 43: rit van Breng van 08:05 uit Apeldoorn komt om 09:45 in Arnhem aan, rit van Keolis van 08:07 uit Apeldoorn komt om 09:35 in Arnhem aan. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 165 gasten